ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 серпня 2015 року № 12/361А
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лейко-Журомської М.В.,
секретар судового засідання Жовковська Ю.В.
за участю представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС м. Львова до садово- городного товариства В«Депо захід В«ЗбоїщаВ» про припинення юридичної особи,-
ВСТАНОВИВ:
У грудні 2007 року Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м. Львова звернулась до Господарського суду Львівської області з адміністративним позовом до Садово-городнього товариства «Депо Захід «Збоїща» (далі - СГТ «Депо Захід «Збоїща») про припинення юридичної особи на підставі частини 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» у зв'язку з неподанням відповідачем податкової звітності протягом року.
Постановою Господарського суду Львівської області від 15 січня 2008 року адміністративний позов задоволено, припинено юридичну особу Садово-городне товариство «Депо захід «Збоїща» (м. Львів, вул. Шевченка,136/25, ідентифікаційний номер Державного реєстру фізичних осіб 25259756).
Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 09 квітня 2014 року постанову Господарського суду Львівської області від 15 січня 2008 року скасовано та прийнято нову постанову, якою в задоволенні позову відмовлено повністю.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 06 липня 2015 року касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова ГУ Міндоходів Львівської області задоволено частково, постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 09 квітня 2014 року та постанову Господарського суду Львівської області від 15 січня 2008 року у справі № 12/361А скасовано, а справу скеровано на новий розгляд до Львівського окружного адміністративного суду.
Касаційний суд прийшов до висновку, що попередні судові інстанції, розглядаючи дану справу, не встановили що саме стало причиною для складення акта перевірки від 06 січня 2007 року про неподання СГТ «Депо Захід «Збоїща» звітності та яка саме звітність не подана відповідачем, а також не з'ясували фактичні обставини з приводу того, чи мав місце взагалі факт подання відповідачем фінансової звітності до та після складення спірного акта.
Відповідно до пункту 8 частини 3 статті 129 Конституції України та статті 7 КАС України однією з основних засад здійснення правосуддя є забезпечення касаційного оскарження рішення суду. За загальними положеннями адміністративного судочинства вказівки суду касаційної інстанції є обов'язковими для виконання адміністративними судами нижчих інстанцій у відповідній справі.
Відповідно до статті 55 КАС України здійснено заміну позивача на правонаступника - Державну податкову інспекцію Шевченківському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав. На зауваження, викладені в ухвалі Вищого адміністративного суду України вказав, що відповідач є неприбутковою організацією та станом на 01 серпня 2015 року й надалі не подає податкову звітність, а саме: декларації з податку на прибуток та фінансову звітність. Неподання такої звітності й стало підставою для звернення до суду з вище вказаним позовом.
Представник відповідача позов заперечив, вказав, що відповідач бажає бути зареєстрованим як юридична особа, однак жодна звітність до податкового органу ним не подавалась і на даний час не подається, так як вони є неприбутковою організацією - садово-городнім кооперативом, і тому вважали що не повинні подавати звітності.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі факти, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини та надав їм правову оцінку.
З матеріалів справи судом встановлено, що Садівничо-городнє товариство «Депо Захід «Збоїща» зареєстроване як юридична особа 19 лютого 2001 року та відповідно до довідки № 123/29-011 від 19 вересня 2007 року взяте на облік у Державній податковій інспекції у Шевченківському районі м. Львова як платник податків 14 червня 2006 року за №139.
Відповідно до довідки Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова від 17.09.2007 року №21502/19-120 відповідач заборгованості по податках та платежах перед бюджетом не має.
Згідно з актом перевірки від 06.11.2007 року товариство не звітувалось від дати взяття на облік в податковому органі, в результаті чого порушено пункти 2, 3 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування».
При прийнятті рішення суд виходить з наступного.
Відповідно до частини 1 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» (чинної на момент виникнення спірних правовідносин) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Згідно з пунктом 1.11 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).
Як встановлено з пояснень представника позивача та відповідача - СГТ «Депо Захід «Збоїща» є неприбутковою організацією.
Підпунктом 7.11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.
На виконання зазначеного пункту наказом Державної податкової адміністрації України від 11.07.1997 № 233, затверджено Порядок складання звіту про використання коштів неприбуткових установ і організацій (далі - Порядок), який застосовується установами й організаціями, що включені до реєстру неприбуткових організацій та установ з присвоєнням ознаки неприбутковості.
Згідно з пунктом 1.3 названого Порядку податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями складається за формою, що додається, і подається неприбутковою установою за кожний звітний період.
Відповідно до пункту 1.5 Порядку у звіті зазначаються усі передбачені в ньому показники наростаючим підсумком з початку календарного року. У разі незаповнення того чи іншого рядка через відсутність операції (суми) цей рядок прокреслюється.
Отже, чинним законодавством передбачено обов'язок звітування до контролюючих органів і юридичними особами, які не займаються підприємницькою діяльністю та у зв'язку з чим мають подавати звіт з прокресленнями відповідних рядків.
В свою чергу звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями має статус податкової декларації, оскільки цей документ подається до контролюючого органу у терміни та за формою, встановленими законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та сплата податку, що відповідає визначенню, наведеному у пункту 1.11 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
Як підтверджується матеріалами справи та встановлено з пояснень представника відповідача, відповідач погоджується з виявленим податковим органом порушенням частини 1 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування», а саме неподання протягом року органам державної податкової служби податкової звітності.
Відповідно до пункту 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи є, зокрема, неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до Закону.
Оскільки відповідач не подавав до контролюючого органу жодних документів фінансової та податкової звітності більш ніж протягом року, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги позивача ґрунтуються на законі, тому юридичну особу Садово-городне товариство «Депо захід «Збоїща» слід припинити.
Відповідно до статті 94 КАС України судові витрати з сторін не стягуються.
Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 86, 94, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України суд
ПОСТАНОВИВ:
адміністративний позов задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу - садово- городне товариство В«Депо захід В«ЗбоїщаВ» (АДРЕСА_1, 79029; ЄДРПОУ 25259756).
Судові витрати з сторін не стягуються.
Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлено 02 вересня 2015 року.
Суддя Лейко-Журомська М.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2015 |
Оприлюднено | 10.09.2015 |
Номер документу | 49648733 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Лейко-Журомська Майя Вікторівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Лейко-Журомська Майя Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні