МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 серпня 2015 р. Справа № 814/2318/15
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Біоносенка В.В., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Туристична база "Південний Буг",
до Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області,
про визнання протиправними дії, визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ,
В С Т А Н О В И В:
Товариство звернулось до адміністративного суду з позовом про визнання протиправними дій відповідача, визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 14.07.15 №004481501, яким позивачу відмовлено у наданні бюджетного відшкодування на суму 17411 гривень.
Свої позовні вимоги товариство обґрунтувало тим, що витрати на зазначену суму повністю підтверджені первинними документами, а та обставина, що кошти витрачені на не введену в експлуатацію базу відпочинку, не може впливати на відшкодування з бюджету сплаченого податку на додану вартість.
Також, позивач вказав на наявну позитивну судову практику з цього приводу, у тому числі правову позицію Верховного Суду України у справі №21-316а14.
Відповідач позов не визнав, свої заперечення обґрунтував тим, що відповідно до п.200.5 ст.200 ПК України не мають права на отримання бюджетного відшкодування особи, які зокрема, мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування.
Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Туристична база «Південний Буг» зареєстрована як юридична особа 07.10.03. Основним видом діяльності товариства, відповідно до статутних документів є діяльність готелів, ресторанів, надання послуг мобільного харчування, обслуговування напоями та ін.
Фактично в теперішній час, товариство здійснює будівництво туристичного комплексу «Південний Буг» за адресою: м. Миколаїв, Бузький бульвар, 13-15.
Туристичний комплекс «Південний Буг» є об'єктом незавершеного будівництва, і в експлуатацію в теперішній час, ще не введений.
30.04.15 ТОВ «Туристична база «Південний Буг» подало податкову декларацію з податку на додану вартість за перший квартал 2015 року, відповідно до якої товариством заявлено до повернення суми бюджетного відшкодування в розмірі 17411 гривень, 2945 гривень з яких сформовані в цьому податковому періоді, а решта 14466 залишок за 2014 рік (арк.спр.26).
В червні 2015 року ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва проведено документальну позапланову виїзну перевірку з приводу правомірності нарахованого ТОВ «Туристична база «Південний Буг» бюджетного відшкодування, результати якої оформлені Актом №200/14-03-15-01/32655899 від 30.06.15 (арк.спр.11).
Перевіркою встановлено, що зазначене від'ємне значення з податкового кредиту сформовано з рахунок придбання послуг з будівництва туристичного комплексу «Південний Буг».
Сам факт надання постачальниками послуг, їх реальний характер, податківцями під сумнів не ставиться.
Ревізори дійшли висновку, що товариство не має право на бюджетне відшкодування, оскільки товариство мало обсяг оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування. Витрати товариства на будівництво туристичного комплексу до уваги не приймалися, оскільки він на час подання декларації не введений в експлуатацію, та не може вважатися основним засобом.
14.07.15 уповноваженою особою ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва прийнято податкове повідомлення-рішення №0004481501 про відмовлення ТОВ «Туристична база «Південний Буг» у бюджетному відшкодуванні в сумі 17411 гривень (арк.спр.9).
Відповідно до підпункту 14.1.18 пункту 14.1 статті14 ПК бюджетне відшкодування - це відшкодування від'ємного значення ПДВ на підставі підтвердження правомірності сум такого відшкодування за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.
Статтею 200 ПК встановлено порядок визначення суми податку, що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків.
Перелік осіб, які не мають права на отримання бюджетного відшкодування, визначений у пункті 200.5 зазначеної статті. Зокрема, це особи, які мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів).
За змістом цієї норми особи, які хоча і мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування, мають право на таке відшкодування, якщо податковий кредит, тобто сума, на яку платник ПДВ може зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, нарахована внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів.
Статтею 198 ПК встановлено підстави для віднесення сум податку до податкового кредиту, визначено дату виникнення права платника ПДВ на віднесення сум податку до податкового кредиту, а також суми сплаченого (нарахованого) податку, які відносяться до такого кредиту, та суми, що не входять до його складу.
Згідно з пунктом 198.3 зазначеної статті податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Визначення поняття «капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи» міститься в Положенні (стандарті) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 27 квітня 2000 року № 92 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18 травня 2000 року за № 288/4509; у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин; далі - Положення «Основні засоби»). Це витрати на будівництво, реконструкцію, модернізацію (інші поліпшення, що збільшують первісну (переоцінену) вартість), виготовлення, придбання об'єктів матеріальних необоротних активів (у тому числі необоротних матеріальних активів, призначених для заміни діючих, і устаткування для монтажу), що здійснюються підприємством.
Відповідно до Інструкції про застосування Плану розрахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 30 листопада 1999 року № 291(зареєстровано в Міністерстві юстиції України 21 грудня 1999 року за № 893/4186; у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин), збільшення зазнаних витрат на придбання або створення матеріальних та нематеріальних необоротних активів відображається за дебетом рахунку 15 «Капітальні інвестиції», а за кредитом цього рахунку - їх зменшення (введення в дію, прийняття в експлуатацію придбаних або створених нематеріальних активів тощо).
Водночас рахунок 10 «Основні засоби» призначено для обліку й узагальнення інформації про наявність та рух власних або отриманих на умовах фінансової оренди об'єктів і орендованих цілісних майнових комплексів, які віднесені до складу основних засобів, а також об'єктів інвестиційної нерухомості.
Аналіз наведених норм законодавства дає підстави для висновку, що відповідно до пункту 200.5 статті 200 ПК платники податку, які мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування, мають право на таке відшкодування, якщо за даними бухгалтерського та податкового обліку податковий кредит нарахований внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи). Передбачене зазначеною нормою право на отримання бюджетного відшкодування не пов'язане з моментом надходження основних засобів на баланс підприємства та відображенням їх на рахунку 10 «Основні засоби». Таким чином, якщо зазнані підприємством витрати на будівництво, реконструкцію, модернізацію (інші поліпшення, що збільшують первісну (переоцінену) вартість), виготовлення, придбання об'єктів матеріальних необоротних активів (у тому числі необоротних матеріальних активів, призначених для заміни діючих, і устаткування для монтажу) відображені на рахунку 15 «Капітальні інвестиції», це підприємство має право на отримання бюджетного відшкодування.
Оскільки, товариство сформувало податковий кредит у зв'язку з придбанням будівельно-монтажних робіт з будівництва об'єкта нерухомості – туристичного комплексу, цей об'єкт в експлуатацію ще не введений і обліковується на рахунку 15 «Капітальні інвестиції», воно мало право на бюджетне відшкодування.
Зазначення правова позиція висловлена у постанові Верховного Суду України від 20.01.15 по адміністративній справі №21-316а14 за позовом ТОВ «МОРГАН ФЕНІЧЕ» до ДПІ у Рівненському районі Рівненської області.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позову.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1.Позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області №004481501 від 14.07.2015 року.
3. Присудити з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Туристична база "Південний Буг" (код ЄДРПОУ 32655899 ) сплачений судовий збір в сумі 255,78 гривень (двісті п'ятдесят п'ять грн. сімдесят вісім коп.).
4. Апеляційна скарга на цю постанову може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання у повному обсязі.
Суддя В. В. Біоносенко
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2015 |
Оприлюднено | 10.09.2015 |
Номер документу | 49701068 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Біоносенко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні