Головуючий у 1 інстанції - Островська О.П.
Суддя-доповідач - ОСОБА_1
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 серпня 2010 року справа №2а-162/10/1270
приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суду у складі:
Головуючий Ястребової Л.В.,
суддів: Колеснік Г.А., Ляшенка Д.В.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Дочірнього підприємства «Ніколь»
на постанову Луганського окружного адміністративного суду
від 16 лютого 2010 року
у адміністративній справі № 2а-162/10/1270
за позовом Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську
до Дочірнього підприємства «Ніколь»
про стягнення суми штрафної (фінансової) санкції в сумі 5100 грн., -
ВСТАНОВИЛА:
Ленінська МДПІ у м. Луганську звернулась до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Дочірнього підприємства «Ніколь» про стягнення суми штрафної (фінансової) санкції в сумі 5100 грн.
Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідач перебуває на податковому обліку в Ленінській МДПІ у м. Луганську. 17.03.2009 року фахівцями ДПІ у м. Первомайську Луганської області проведено перевірку щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності за результатами якої складено акт від 17.03.2009 № 0010/12/10/23/31783975.
Проведеною перевіркою встановлено, що в залі за адресою: м. Первомайськ, вул. Кім, 22/1, надавались послуги у сфері грального бізнесу на 15 гральних автоматах, які належать ДП «Ніколь» та не оснащені фіскальним режимом роботи, не опломбовані згідно постанови КМУ від 07.02.2004 № 121, в порушення п. 1, п. 2 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», при наданні послуг у сфері грального бізнесу розрахункові операції проведено без застосування реєстратора розрахункових операцій; особі яка отримала послугу не видано документ встановленої форми.
За вказані порушення до відповідача рішенням від 03.04.2009 № 000070/2340 застосовано фінансову санкцію в сумі 5100 грн.
У встановлений законом час відповідач не сплатив суму штрафних (фінансових) санкцій та не вжив заходів до її сплати, а тому позивач просив, стягнути з відповідача на користь місцевого бюджету Ленінського району м. Луганська суму штрафної (фінансової) санкції за порушення порядку використання реєстраторів розрахункових операцій у сумі 5100 грн.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 16 лютого 2010 року у справі № 2а-162/10/1270 позовні вимоги Ленінської МДПІ задоволені повністю, а саме:
стягнуто з Дочірнього підприємства «Ніколь» (91000, м. Луганськ, вул. Дьоміна, б. 7 офіс 20, ід. код 31783975, р/р № 2600301612074 у філії ВАТ «Укрексімбанк», МФО 304289) на користь місцевого бюджету Ленінського району на рахунок № 31117104700006 в УДК в Луганській області, МФО 804013, код отримувача 24046582, код платежу 21080900, суму штрафної (фінансової) санкції за порушення порядку використання реєстраторів розрахункових операцій у сумі 5100 грн.
Не погодившись з вказаною постановою суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову суду першої інстанції, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права.
Сторони до суду не з'явилися, були повідомлені належним чином. З огляду на приписи ч. 4 ст. 196 КАС України неприбуття належним чином повідомлених осіб не перешкоджає розгляду справи.
Вивчивши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі, залишити без задоволення, а постанову суду - без змін, з наступних підстав.
Судами першої та апеляційної інстанції встановлено наступне.
Дочірнє підприємство «Ніколь» є юридичною особою, що підтверджується свідоцтвом виданим Управлінням державної реєстрації та міського реєстру Луганської міської ради, перебуває на податковому обліку в Ленінській МДПІ у м. Луганську.
Ленінська міжрайонна державна податкова інспекція у м. Луганську є суб'єктом владних повноважень та здійснює у даних правовідносинах повноваження, визначені Законом України «Про державну податкову службу в Україні».
Відповідно до ст. 15 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.
Згідно ст. ст. 11, 11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки, а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ, а також планові або позапланові перевірки осіб, які використовують реєстратори розрахункових операцій, розрахункові книжки, книги обліку розрахункових операцій здійснюються у порядку, передбаченому законодавством України.
При проведенні перевірки фахівцями ДПІ у м. Первомайську Луганської області 17.03.2009 були присутні працівники ДП "Ніколь", а саме - оператор залу гральних автоматів ОСОБА_2
Підставою проведення перевірки було надання направлення на проведення перевірки № 20 від 17.03.2009 року (арк. спр. 9).
17.03.2009 проведено перевірку щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності ДП „Ніколь" - залу гральних автоматів, розташованого за адресою: м. Первомайськ, вул. Кім, 22/1.
Перевіркою встановлено, що відповідачем надавались послуги сфері гральною бізнесу на 15 гральних автоматах, які не оснащені фіскальним режимом роботи, не опломбовані згідно постанові КМУ від 07.02.2004 № 121, в порушення вимог п. 1 ст. 3 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» , при надані послуг у сфері грального бізнесу розрахункові операції проведено без застосування реєстратора розрахункових операцій.
За результатами перевірки складено акт № 0010/12/10/23/31783975 від 17.03.2009 року.
Оператор залу гральних автоматів ОСОБА_2 від підписання та отримання акту перевірки відмовились, про що складено акт відмови від підписання матеріалів перевірки від 17.03.2009 та зроблено в відмітку у акті перевірки.
На підставі акту перевірки від 17.03.2009 № 0010/12/10/23/31783975 Ленінською МДПІ у м. Луганську прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 000070/2340 від 03.04.2009 за порушення вимог п. 1 ст. 3 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» згідно п. 2 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» до ДП „Ніколь" застосовано штрафні санкції у розмірі 5100 грн..
Рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 000070/2340 від 03.04.2009 отримане ДП „НікольВ» 06.04.2009 року, що підтверджується поштовим повідомленням, проте у встановленим законом термін відповідачем не виконане рішення Ленінської МДПІ у м. Луганську та не сплатило суму штрафних санкцій за даним рішенням на суму 5100 грн., не вжило інших заходів щодо погашення боргу, у зв'язку з чим утворилась заборгованість перед бюджетом.
Відповідно до п. 1, п. 2 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Відповідно до п. 2 ст. 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", за порушення вимог цього закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються санкції у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі незастосування при здійсненні розрахункових операцій непереведеного у фіскальний режим роботи, незареєстрованого, неопломбованого або опломбованого з порушенням встановленого порядку реєстратора розрахункових операцій.
Пунктом 6 додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 07.02.2001р. № 121 "Про терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій", встановлено, що суб'єкти підприємницької діяльності переводяться на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій при використанні гральних автоматів з 31.12.2006 року.
Відповідно п. 1 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 р. N 199, вимоги щодо реалізації фіскальних функцій автоматами з продажу товарів (послуг), іншими реєстраторами, які не передбачають друкування розрахункових і звітних документів, а також додаткові вимоги щодо реалізації фіскальних функцій спеціалізованими реєстраторами для конкретних сфер застосування (у разі необхідності) встановлюються Державною комісією з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом.
Пунктом 1 Додатка 4 до протокольного рішення Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом від 27 червня 2002 р. N 13 передбачено, що дія цих вимог (далі - фіскальні вимоги) поширюється на гральні автомати (далі - автомати) в частині виконання ними фіскальних функцій і обліку кількості жетонів або їх замінників - кредитів (далі - жетони), які використовуються у грі на цьому автоматі.
З урахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Доводами апеляційної скарги, в межах якої здійснено апеляційний розгляд, висновки суду першої інстанції не спростовуються.
Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Дочірнього підприємства «Ніколь» - залишити без задоволення.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 16 лютого 2010 року у справі № 2а-162/10/1270 - залишити без змін.
Ухвала апеляційної інстанції за наслідками розгляду у письмовому провадженні набирає законної сили через п»ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі, і може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів після набрання законної сили.
Колегія суддів
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2010 |
Оприлюднено | 10.09.2015 |
Номер документу | 49729877 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Л.В.
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Островська Олена Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні