Категорія 2.11.8
П О С Т А Н О В А
Іменем України
16 лютого 2010 року Справа № 2а-162/10/127 0
Луганський окружний адмін істративний суд у складі:
судді: Островської О.П.,
при секретарі: Кір' ян О.С.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Ленінської міжрайонної державної пода ткової інспекції у м. Лугансь ку до дочірнього підприємств а «Ніколь» про стягнення сум и штрафної (фінансової) санкц ії в сумі 5100 грн.,
ВСТАНОВИВ:
13 січня 2010 року позивач Л енінська МДПІ у м. Луганськ у звернувся до Луганського о кружного адміністративного суду з позовом, в якому зазнач ив, що відповідач перебуває н а податковому обліку у позив ача. 17.03.2009 року фахівцями ДПІ у м . Первомайську Луганської об ласті було проведено перевір ку щодо контролю за здійснен ням розрахункових операцій у сфері готівкового та безгот івкового обігу суб' єктами п ідприємницької діяльності, з а результатами якої складено акт від 17.03.2009 № 0010/12/10/23/31783975. Проведено перевіркою встановлено, що в залі за адресою: м. Первомайсь к, вул. Кім, 22/1, надавалися послу ги у сфері грального бізнесу на 15 гральних автоматах, які н алежать ДП «Ніколь» та не бул и оснащені фіскальним режимо м роботи, не опломбовані згід но постанови КМУ від 07.02.2004 № 121, в п орушення п. 1 ст. 3 Закону Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг» від 01.06.2000 № 1776-ІІІ зі змінами та допов неннями, при наданні послуг у сфері грального бізнесу роз рахункові операції проведен о без застосування реєстрато ра розрахункових операцій; п . 2 ст. 3 - особі, яка отримала по слугу, не видано документ вст ановленої форми. За вказані п орушення до відповідача ріше нням від 03.04.2009 № 000070/2340 застосовано фінансову санкцію в сумі 5100 гр н. У встановлений законом час відповідач не сплатив суму ш трафних (фінансових) санкцій та не вжив заходів до її сплат и. Тому позивач просить стягн ути з відповідача на користь місцевого бюджету Ленінсько го району м. Луганська суму шт рафної (фінансової) санкції з а порушення порядку використ ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сумі 5100 грн.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, дав пояснення, а налогічні викладеному в позо ві.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце розг ляду справи був повідомлений належним чином, про причини н еявки не повідомив, заперече нь проти позову не надав.
Вислухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріалами справи, суд при ходить до наступного.
Судом установлено, що відпо відач ДП «Ніколь» зареєстров аний у якості юридичної особ и Управлінням державної реєс трації та міського реєстру Л уганської міської ради 23 квіт ня 2003 року за № 25370169Ю0043293 (а.с. 3) та взя тий на податковий облік у Л енінській МДПІ у м. Лугансь ку (а.с. 26).
За змістом ст. 15 Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг» та ст. 11 Закону України «Про держ авну податкову службу в Укра їні» контроль за додержанням суб' єктами підприємницько ї діяльності порядку проведе ння розрахунків за товари (по слуги), інших вимог цього Зако ну, здійснюють органи держав ної податкової служби Україн и шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством Укр аїни, порядок проведення яки х встановлено зазначеними ст . ст. 11-1, 11-2.
Згідно ст. 11 п. 1 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні» органи дер жавної податкової служби у в ипадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених за конами України, мають право з дійснювати документальні не виїзні перевірки (на підстав і поданих податкових деклара цій, звітів та інших документ ів, пов' язаних з нарахуванн ям і сплатою податків та збор ів (обов' язкових платежів) н езалежно від способу їх пода чі), а також планові та позапла нові виїзні перевірки своєча сності, достовірності, повно ти нарахування і сплати пода тків та зборів (обов' язкови х платежів), додержання валют ного законодавства юридични ми особами, їх філіями, відділ еннями, іншими відокремленим и підрозділами, що не мають ст атусу юридичної особи, а тако ж фізичними особами, які мают ь статус суб' єктів підприєм ницької діяльності чи не маю ть такого статусу, на яких згі дно із законами України покл адено обов' язок утримувати та/або сплачувати податки і з бори (обов' язкові платежі), к рім Національного банку Укра їни та його установ (далі - пла тники податків).
Відповідно до ст. 11 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» фахівцям и ДПІ у м. Первомайську Луганс ької області 17.03.2009 проведено пе ревірку щодо контролю за зді йсненням розрахункових опер ацій у сфері готівкового та б езготівкового обігу суб' єк тами підприємницької діяльн ості. Результати перевірки о формлені актом від 17.03.2009 № 0010/12/10/23/317 83975 (а.с. 4-7).
Проведеною перевіркою вст ановлено, що в залі за адресою : м. Первомайськ, вул. Кім, 22/1, над авалися послуги у сфері грал ьного бізнесу на 15 гральних ав томатах, які належать ДП «Нік оль» та не були оснащені фіск альним режимом роботи, не опл омбовані згідно постанови КМ У від 07.02.2004 № 121, в порушення п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг» від 01.06.2000 № 1776-ІІІ зі зм інами та доповненнями, при на данні послуг у сфері грально го бізнесу розрахункові опер ації проведено без застосува ння реєстратора розрахунков их операцій; п. 2 ст. 3 - особі, як а отримала послугу, не видано документ встановленої форми .
Згідно зазначеному акту пе ревірки, в залі знаходилось 15 гральних автоматів, підключе них до електромережі, які пер ебували в робочому стані та н а яких надавалися послуги у с фері грального бізнесу. Грал ьні автомати не були перевед ені у фіскальний режим, крім т ого, вони не були зареєстрова ні та опломбовані, розрахунк овий документ встановленої ф орми не наданий особі, яка отр имала послугу у сфері гральн ого бізнесу.
Стаття 2 Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг» від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР (далі - Закон № 265 /95-ВР) визначає розрахункову о перацію як приймання від пок упця готівкових коштів, плат іжних карток, платіжних чекі в, жетонів тощо за місцем реал ізації товарів (послуг), видач у готівкових коштів за повер нутий покупцем товар (ненада ну послугу), а у разі застосува ння банківської платіжної ка ртки - оформлення відповідно го розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі поверненн я товару (відмови від послуги ), оформлення розрахункових д окументів щодо перерахуванн я коштів у банк покупця.
Відповідно до пунктів 1, 2 ста тті 3 Закону № 265/95-ВР суб' єкти п ідприємницької діяльності, я кі здійснюють розрахункові о перації в готівковій та/або в безготівковій формі (із заст осуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощ о) при продажу товарів (наданн і послуг) у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг зобов' язані: проводити р озрахункові операції на повн у суму покупки (надання послу ги) через зареєстровані, опло мбовані у встановленому поря дку та переведені у фіскальн ий режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роз друкуванням відповідних роз рахункових документів, що пі дтверджують виконання розра хункових операцій, або у випа дках, передбачених цим Закон ом, із застосуванням зареєст рованих у встановленому поря дку розрахункових книжок; ви давати особі, яка отримує або повертає товар, отримує посл угу або відмовляється від не ї, розрахунковий документ вс тановленої форми на повну су му проведеної операції.
Відповідальність за пору шення вимог Закону № 265/95-ВР вст ановлена статтею 17 цього Зако ну. Зокрема, за порушення вимо г цього Закону до суб' єктів підприємницької діяльності , які здійснюють розрахунков і операції за товари (послуги ), за рішенням відповідних орг анів державної податкової сл ужби України застосовуються фінансові санкції у таких ро змірах: 1) у п' ятикратному роз мірі вартості проданих товар ів (наданих послуг), на які вия влено невідповідність - у раз і проведення розрахункових о перацій на неповну суму варт ості проданих товарів (надан их послуг), у разі непроведенн я розрахункових операцій чер ез реєстратори розрахункови х операцій, у разі нероздруку вання відповідного розрахун кового документа, що підтвер джує виконання розрахунково ї операції, або проведення її без використання розрахунко вої книжки; 2) двадцять неопода тковуваних мінімумів доході в громадян - у разі застосуван ня при здійсненні розрахунко вих операцій непереведеного у фіскальний режим роботи, не зареєстрованого, неопломбов аного або опломбованого з по рушенням встановленого поря дку реєстратора розрахунков их операцій.
Виходячи із зазначених нор м Закону № 265/95-ВР та на підставі акту перевірки від 17.03.2009 № 0010/12/10/23/31 783975 позивачем прийнято рішенн я від 03.04.2009 № 0000702340 про застосу вання до ДП «Ніколь» штрафни х (фінансових) санкцій у розмі рі 5100 грн. (а.с. 12).
Рішення було отримане відп овідачем 06.04.2009, що підтверджуєт ься поштовим повідомленням ( а.с. 17), не було оскаржене, у вста новлений законом строк сума штрафних (фінансових) санкці й у добровільному порядку сп лачена не була.
У преамбулі Закону України «Про патентування деяких ви дів підприємницької діяльно сті» від 23 березня 1996 року № 98/96-ВР зазначено, що цей Закон визна чає порядок патентування тор говельної діяльності за готі вкові кошти, а також з викорис танням інших форм розрахункі в та кредитних карток, діяльн ості у сфері торгівлі інозем ною валютою, діяльності з над ання послуг у сфері гральног о бізнесу та побутових послу г, що провадиться суб' єктам и підприємницької діяльност і.
Таким чином, гральний бізне с належить до сфери послуг і н а нього розповсюджується дія Закону № 265/95-ВР.
Стаття друга Закону № 265/95-ВР в изначає реєстратор розрахун кових операцій як пристрій а бо програмно-технічний компл екс, в якому реалізовані фіск альні функції і який признач ений для реєстрації розрахун кових операцій при продажу т оварів (наданні послуг), опера цій з купівлі-продажу інозем ної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг). До реєстрато рів розрахункових операцій в ідносяться: електронний конт рольно-касовий апарат, елект ронний контрольно-касовий ре єстратор, комп' ютерно-касов а система, електронний таксо метр, автомат з продажу товар ів (послуг) тощо.
Статтею 11 Закону № 265/95-ВР вста новлено, що терміни переведе ння суб' єктів підприємниць кої діяльності на облік розр ахункових операцій у готівко вій та безготівковій формі (і з застосуванням платіжних ка рток, платіжних чеків, жетоні в тощо) із застосуванням реєс траторів розрахункових опер ацій встановлюються Кабінет ом Міністрів України за пода нням центрального органу вик онавчої влади з питань еконо мічної політики, Державної п одаткової адміністрації Укр аїни та Національного банку України.
Такі терміни визначені Пос тановою Кабінету Міністрів У країни «Про терміни переведе ння суб' єктів підприємниць кої діяльності на облік розр ахункових операцій у готівко вій та безготівковій формі і з застосуванням реєстраторі в розрахункових операцій» ві д 7 лютого 2001 р. № 121. Зокрема, відпо відно до пункту шостого Дода тка до цієї Постанови, переве дення суб' єктів підприємни цької діяльності, які викори стовують гральні автомати, н а облік розрахункових операц ій у готівковій та безготівк овій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій мало бути здійснен е до 31 грудня 2006 р.
Підпунктом 1.2. пункту 1 Ліценз ійних умов провадження орган ізації діяльності з проведен ня азартних ігор, затверджен их наказом Державного коміте ту України з питань регулято рної політики та підприємниц тва, Міністерства фінансів У країни від 18 квітня 2006 р. № 40/374, виз начено, що:
- азартна гра - це гра, участ ь у якій дає змогу отримати пр из (виграш), результат якої виз начається діями (подіями), ціл ком або частково залежними в ід випадковості, і умовою уча сті в якій є внесення гравцем ставки;
- гральний автомат - це мех анічне, електричне, електрон не обладнання або пристрій, щ о використовується для прове дення азартних ігор, результ ат яких визначається без уча сті працівника ліцензіата пр ограмою роботи цього обладна ння (пристрою) з використання м генератора випадкових чисе л, який міститься всередині к орпусу такого обладнання (пр истрою), і сума виграшу нарахо вується обладнанням (пристро єм) автоматично;
- гра на гральних автоматах - це азартна гра, в якій граль ним автоматом обліковується внесення ставки, визначаєть ся розмір призу (виграшу);
- зал гральних автоматів - це нежитлове приміщення, крі м пересувної малої архітекту рної форми, закрите від огляд у ззовні, у якому для проведен ня азартних ігор використову ються тільки гральні автомат и.
Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку, що оскі льки внесення ставки обліков ується автоматом і ним же виз начається розмір виграшу, то дана послуга надається саме гральним автоматом, а не зало м гральних автоматів, як нежи тловим приміщенням.
Відповідно до статті друго ї Закону № 265/95-ВР фіскальні фун кції - це здатність реєстра торів розрахункових операці й забезпечувати одноразове з анесення, довготермінове збе рігання у фіскальній пам' ят і, багаторазове зчитування і неможливість зміни підсумко вої інформації про обсяг роз рахункових операцій, виконан их в готівковій та/або в безго тівковій формі (із застосува нням платіжних карток, платі жних чеків, жетонів тощо), або про обсяг операцій з купівлі -продажу іноземної валюти.
Таким чином, на думку суду, в имога про обладнання грально го автомата фіскальною пам' яттю не зобов' язує відповід ача здійснювати його переобл аднання в контрольно-касовий апарат. Функцію з роздрукува ння розрахункових документі в цілком здатні виконувати р еєстратори розрахункових оп ерацій що використовуються в ідповідачем. Разом з тим, вихо дячи із сутності Закону № 265/95-В Р, можливість визначити в буд ь який момент яку саме кількі сть та на яку суму було надано послуг кожною окремою одини цею обладнання, що використо вується для проведення азарт них ігор є обов' язковою умо вою використання грального а втомата.
Такий висновок суду ґрунту ється і на положеннях Постан ови Кабінету Міністрів Украї ни «Про затвердження вимог щ одо реалізації фіскальних фу нкцій реєстраторами розраху нкових операцій для різних с фер застосування» від 18 лютог о 2002 р. № 199, відповідно до пункту першого якої вимоги щодо реа лізації фіскальних функцій а втоматами з продажу товарів (послуг), іншими реєстраторам и, які не передбачають друкув ання розрахункових і звітних документів, а також додатков і вимоги щодо реалізації фіс кальних функцій спеціалізов аними реєстраторами для конк ретних сфер застосування (у р азі необхідності) встановлюю ться Державною комісією з пи тань впровадження електронн их систем і засобів контролю та управління товарним і гро шовим обігом.
Додатком 4 до протокольного рішення Державної комісії з питань впровадження електро нних систем і засобів контро лю та управління товарним і г рошовим обігом від 27 червня 2002 р. № 13 встановлені вимоги щодо реалізації фіскальних функц ій гральними автоматами. Зок рема, пунктом першим визначе но, що дія цих вимог поширюєть ся на гральні автомати в част ині виконання ними фіскальни х функцій і обліку кількості жетонів або їх замінників - кр едитів, які використовуються у грі на цьому автоматі.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що позов підляг ає задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах, в яких позивачем є суб' єкт владни х повноважень, а відповідаче м - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені по зивачем, з відповідача не стя гуються.
Керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94, 105, 158-163 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Ленінсь кої міжрайонної державна п одаткова інспекція у м. Луган ську до дочірнього підприємс тва «Ніколь» задовольнити по вністю.
Стягнути з дочірнього підп риємства «Ніколь» (91000, м. Луган ськ, вул. Дьоміна, б. 7 офіс 20, ід. к од 31783975, р/р № 2600301612074 у філії ВАТ «Укр ексімбанк», МФО 304289) на користь місцевого бюджету Ленінсько го району на рахунок № 31117104700006 в У ДК в Луганській області, МФО 80 4013, код отримувача 24046582, код плате жу 21080900, суму штрафної (фінансов ої) санкції за порушення поря дку використання реєстратор ів розрахункових операцій у сумі 5100 грн. (п' ять тисяч сто г рн.).
Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Заява про апеляційне оска рження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обс язі. Якщо постанову було прог олошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я. Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Постанова суду першої ін станції набирає законної сил и після закінчення строку по дання заяви про апеляційне о скарження, встановленого Код ексом адміністративного суд очинства України, якщо таку з аяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна с карга не була подана в строк, в становлений цим Кодексом, по станова суду першої інстанці ї набирає законної сили післ я закінчення цього строку.
Повний текст постанови скл адено та підписано 16 лютого 2010 року.
Суддя О.П.Остро вська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2010 |
Оприлюднено | 05.07.2010 |
Номер документу | 7897790 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Островська Олена Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні