Постанова
від 05.10.2010 по справі 2а-16078/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Абдукадирова К.Е.

Суддя-доповідач - ОСОБА_1

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 жовтня 2010 року справа №2а-16078/10/0570

приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого судді: Блохіна А.А., суддів: Малашкевича С.А., Карпушової О.В., при секретарі судового засідання Барбаш Л.О., за участю представників позивача ОСОБА_2, ОСОБА_3, представників відповідача ОСОБА_4, ОСОБА_5, розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 25 серпня 2010 року у справі № 2а-16078/10/0570 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма ВИС», м. Донецьк до Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_1 від 8 грудня 2009 року,-

В С Т А Н О В И Л А:

23 червня 2010 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_1 від 8 грудня 2009 року.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 25 серпня 2010 року у справі № 2а-16078/10/0570 позов задоволено.

Не погодившись з таким судовим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить постанову суду скасувати, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

Представники відповідача, у судовому засіданні, доводи апеляційної скарги підтримали, просили останню задовольнити, проти чого заперечували представники позивача, які вважали постанову суду першої інстанції законною та обґрунтованою.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення осіб, які приймають участь у справі, перевіривши матеріали справи, вивчивши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає апеляційну скаргу обґрунтованою, а судове рішення таким, що підлягає скасуванню з наступних підстав.

Апеляційним судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Фірма ВИС» є юридичною особою, код ЄДРПОУ 24639681, знаходиться на податковому обліку в Державній податковій інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України та частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначені Законом України «Про державну податкову службу в Україні».

Відповідно до пункту 4 статті 10 наведеного Закону на державні податкові інспекції в районах у містах серед інших функцій покладено здійснення контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону. Зазначені функції співпадають з правами органів державної податкової служби, які визначені пунктом 2 статті 11 розділу 3 зазначеного Закону.

Згідно направлень на перевірку, що містяться в матеріалах справи - від 12 листопада 2009 року № 613, 614, на підставі пункту 2 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», відповідачем проведена планова перевірка на підставі плану-графіку на листопад 2009 року (арк. Справи 9, 10).

13 листопада 2009 року працівниками Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька була проведена перевірка за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, про що складено акт від 13 листопада 2009 року № 0676/05/62/23/26439681 (арк. справи 6, 7).

Висновком акту перевірки визначено, що позивачем порушені норми розділу 2 пункту 2.6. Положення № 637.

Згідно КОРО № 0562006935/5 від 2 вересня 2009 року та касової книги встановлено: - Z-звіт № 414 від 1 листопада 2009 року - залишок на кінець дня склав 235 грн. 53 коп., який повинен бути внесений до РРО на початок наступного дня - 3 листопада 2009 року, але, згідно Z-звіту № 415 від 2 листопада 2009 року службовий внесок склав 160 грн. 86 коп. Таким чином, розбіжність склала 74 грн. 67 коп., вказана сума не здана до каси підприємства, що є неоприбуткуванням готівки у касі підприємства; - Z-звіт № 416 від 3 листопада 2009 року - службове внесення 220 грн. 38 коп., а повинно бути 255 грн. 53 коп. Різниця склала 15 грн. 15 коп., вказана сума не здана до каси підприємства; - Z-звіт № 417 від 4 листопада 2009 року - службове внесення 247 грн. 22 коп., а повинно бути 235 грн. 53 коп. Різниця склала 11 грн. 69 коп., вказана сума не здана до каси підприємства та видатковий касовий ордер не видавався для службового внесення в РРО; - Z-звіт № 418 від 5 листопада 2009 року - службове внесення 1250 грн. 77 коп., а повинно бути 235 грн. 53 коп. Різниця склала 109 грн. 76 коп., вказана сума не здана до каси підприємства; - Z-звіт № 419 від 6 листопада 2009 року - службове внесення 264 грн. 19 коп., а повинно бути 175 грн. 58 коп. Різниця склала 88 грн. 61 коп., вказана сума не здана до каси підприємства та видатковий касовий ордер не видавався для службового внесення в РРО; - Z-звіт № 420 від 7 листопада 2009 року - службове внесення 274 грн. 29 коп., а повинно бути 175 грн. 58 коп. Різниця склала 98 грн. 71 коп., вказана сума не здана до каси підприємства та видатковий касовий ордер не видавався для службового внесення в РРО; - Z-звіт № 421 від 8 листопада 2009 року - службове внесення 108 грн. 76 коп., а повинно бути 175 грн. 58 коп. Різниця склала 66 грн. 82 коп., вказана сума не здана до каси підприємства; - Z-звіт № 422 від 9 листопада 2009 року - службове внесення 241 грн. 83 коп., а повинно бути 175 грн. 58 коп. Різниця склала 66 грн. 15 коп., вказана сума не здана до каси підприємства та видатковий касовий ордер не видавався для службового внесення в РРО; - Z-звіт № 423 від 10 листопада 2009 року - службове внесення 201 грн. 20 коп., а повинно бути 175 грн. 58 коп. Різниця склала 25 грн. 62 коп., вказана сума не здана до каси підприємства та видатковий касовий ордер не видавався для службового внесення в РРО; - Z-звіт № 424 від 11 листопада 2009 року - службове внесення 164 грн. 27 коп., а повинно бути 175 грн. 58 коп. Різниця склала 11 грн. 31 коп., вказана сума не здана до каси підприємства; - Z-звіт № 425 від 12 листопада 2009 року - службове внесення 463 грн. 58 коп., а повинно бути 175 грн. 58 коп. Різниця склала 287 грн. 77 коп., вказана сума не здана до каси підприємства та видатковий касовий ордер не видавався для службового внесення в РРО; - Z-звіт № 426 від 13 листопада 2009 року - службове внесення 415 грн. 65 коп., а повинно бути 175 грн. 58 коп. Різниця склала 240 грн. 07 коп., вказана сума не здана до каси підприємства та видатковий касовий ордер не видавався для службового внесення в РРО. Таким чином, за висновком акту перевірки (додаток до акта перевірки) не оприбуткування готівки коштів до каси підприємства складає 1 096 грн. 33 коп. (арк. справи 63). За наслідками перевірки, на підставі пункту 11 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», відповідачем було прийнято спірне рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 8 грудня 2010 року № НОМЕР_1 на загальну суму 5 481 грн. 65 коп. за порушення розділу 2 пункту 2.6. Положення № 637 та застосовані штрафні санкції у відповідності до абзацу 3 статті 3 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» від 12 червня 1995 року № 436/95.

Відповідно до пункту 2.6 розділу 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті затвердженого постановою Правління Національного банку України № 637 від 15 грудня 2004 року (далі Положення № 637), уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

Відповідно до пункту 3.3 розділу 3 Положення № 637 приймання готівки в каси проводиться за прибутковими касовими ордер підписаними головним бухгалтером або особою, уповноваженою керівником підприємства, а видача готівки з кас проводиться за видатковими ордерами видатковими відомостями.

Відповідно до пункту 4.2 розділу 4 Положення № 637 записи в касовій книзі проводяться касиром за операціями одержання або видачі готівки за кожним касовим ордером і видатковою відомістю в день її надходження або видачі. За відсутності руху готівки в касі протягом робочого дня записи в касовій книзі в цей день можуть не провадитися.

Відповідно до пункту 4.3 розділу 4 Положення № 637 щоденно в кінці робочого дня касир підсумовує операції за день, виводить за готівки в касі на початок наступного дня і передає до бухгалтерії як звіт касира другі примірники, що є відривною частиною аркуша касової книги (копію записів у касовій книзі за день), з прибутковими і видатковими касовими ордерами під підпис у касовій книзі.

Відповідно до п.4.5 розділу 4 «Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за (послуги)» затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 1 грудня 2000 року № 614, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 5 лютого 2001 року за № 107/5298, унесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків і реєструватись через РРО з використанням операцій "службове внесення" та "службова видача", якщо таке внесення чи видача не пов'язані з проведенням розрахункових операцій. Крім того, операція "службове внесення" використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту.

Судом апеляційної інстанції встановлю, що підтверджується матеріалами справи, допущені позивачем порушення норм пункту 2.6 розділу 2 Положення № 637 призвели до неоприбуткування готівки коштів до каси підприємства у сумі 1 096 грн. 33 коп.

Відповідно до абзацу 3 ст. 1 Указу Президента України "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм по регулюванню обігу готівки" в редакції від 12.06.95 р. №436 у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу: за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

За вище вказане порушення, допущене позивачем, податковим органом, до останього, застосовано штрафну санкцію у розмірі 5481,65 грн. (1096,33 грн. неоприбуткуванна готівка х 5 = 5481,65 грн.), що не суперечить вимогам абзацу 3 ст. 1 Указу Президента України "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм по регулюванню обігу готівки" в редакції від 12.06.95 р. №436.

З огляду на викладене суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що податковий орган діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Виходячи з наведеного, судова колегія апеляційного суду вважає, що даний спір вирішений судом першої інстанції з порушенням норм матеріального і процесуального права, що є підставою для скасування рішення у відповідності до ч.4 ст. 202 Кодексу адміністративного судочинства України з ухваленням нового рішення про відмову у задоволенні позову.

Враховуючи наведене, керуючись статтями 2, 11, 160, 184, 195, 196, п.2 ч.1 ст. 198, ст. 202, ст. 207, 211, 212, 254, Кодексу адміністративного судочинства України, колегія судів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька - задовольнити.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 25 серпня 2010 року у справі № 2а-16078/10/0570 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма ВИС», м. Донецьк до Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_1 від 8 грудня 2009 року - скасувати.

У задоволені позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма ВИС», м. Донецьк до Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_1 від 8 грудня 2009 року відмовити у повному обсязі.

Постанова прийнята колегією суддів у нарадчій кімнаті. Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 05.10.2010 року.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення у повному обсязі.

Постанова складена у повному обсязі 11.10.2010 року.

Колегія суддів : А.А. Блохін

ОСОБА_6

ОСОБА_7

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2010
Оприлюднено10.09.2015
Номер документу49730043
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16078/10/0570

Ухвала від 16.09.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 16.09.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Постанова від 05.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін А.А.

Постанова від 25.08.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні