ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Запорізької області
УХВАЛА
про відстрочку, розстрочку
(або змінення) виконання судового рішення
17.12.13 № 23/179-АП
за адміністративним позовом : Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «Запоріжгаз» , м. Запоріжжя .
до відповідача : Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у місті Запоріжжі , м. Запоріжжя .
про встановлення способу та порядку виконання судового рішення .
Суддя Азізбекян Т.А.
Представники сторін :
Від заявника ( Управління державної казначейської служби України у місті Запоріжжі ) - ОСОБА_1 ( дов. № 03- 42/11 - 2131 від 08.08.2013 р.).
Від позивача - ОСОБА_2 ( дов. № 19/0024 від 01.10.2013 р.).
Від відповідача - ОСОБА_3 ( дов. № 5/10 від 02.07.2013 р.).
27 листопада 2013 р. до Господарського суду Запорізької області від Управління Державної казначейської служби України у місті Запоріжжі Запорізької області ( код ЄДРПОУ 38025409) надійшла заява про встановлення способу і порядку виконання судового рішення по справі № 23/179-АП , про стягнення витрат за проведення судово - економічної експертизи 13 985 , 13 грн. з Державного бюджету України в особі суб'єкта владних повноважень - Державної судової адміністрації або її територіального органу , або відповідача по справі - Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у місті Запоріжжі Міжрегіонального головного управління Міндоходів.
Ухвалою від 27.11.2013 р. заява прийнята к провадженню , слухання якої було призначено на 17.12.2013 р. о 12 -00 .
В судовому засіданні 17.12.2013 р. заява про встановлення способу і порядку виконання судового рішення по справі № 23/179-АП розглянута по суті .
Заявник ( Управління Державної казначейської служби України у місті Запоріжжі Запорізької області ) обґрунтовує подану заяву наступними обставинами . Постановою Господарського суду Запорізької області від 30.10.2007 р. № 23/179-АП присуджено до стягнення з Державного бюджету України на користь публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «Запоріжгаз» витрат за проведення судово - економічної експертизи 13 985 , 13 грн. Постанова набрала законної сили 18.03.2013 р. В резолютивній частині судового рішення маються деякі неясності , а саме : пункт 3 , в якому зазначено : «Стягнути з Державного бюджету України на користь ВАТ по газопостачанню та газифікації «Запоріжгаз» 3 , 36 грн. судового збору та 13 985 , 13 грн. витрат за проведення судово - економічної експертизи. Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або бюджетних установ , прийнятих судами визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників , затвердженого постановою КМ України від 03 серпня 2011 р. № 845. Як вбачається з постанови Господарського суду Запорізької області від 30.10.2007 р. № 23/179-АП судова - економічна експертиза проводилась Дніпропетровським науково - дослідним інститутом судових експертиз , а отже , за висновком заявника і кошти у сумі 13 985 , 13 грн. за висновок судово - економічної експертизи сплачені на рахунок відповідної установи , а не до державного бюджету. Безспірне стягнення коштів державного та місцевих бюджетів за судовими рішеннями про стягнення надходжень бюджету можливо лише у разі підтвердження стягувачем перерахування коштів до відповідного бюджету шляхом надання до органу казначейства оригіналу або копії розрахункового документу ( платіжного доручення , квитанції тощо). Пунктом 3 пункту 9 розділу ІУ Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України у разі безспірного списання коштів державного бюджету ( місцевих бюджетів) Державна казначейська служба України відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів , з вини якого виникли такі зобов'язання . Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів. По справі № 23/179- АП відповідачем визначено Спеціалізовану Державну податкову інспекцію по роботі з великими платниками податків у місті Запоріжжі ( нове найменування - Спеціалізована державна податкова інспекція з обслуговування великих платників у місті Запоріжжі Міжрегіонального головного управління Міндоходів). Згідно з листом Вищого адміністративного суду України від 21.11.2011 р. № 2135/11/13 - 11 , якщо судове рішення ухвалене на користь сторони , яка не є суб'єктом владних повноважень , суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України ( або відповідного місцевого бюджету , якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування , його посадова особа чи службова особа).
Просить заяву задовольнити .
Розглянувши матеріали поданої заяви , заслухавши пояснення представників сторін , заявника , суд -
В С Т А Н О В И В :
30 жовтня 2007 р. ( складено у повному обсязі 31.10.2007 р.) Господарським судом Запорізької області оголошено вступну та резолютивну частини постанови у адміністративній справі № 23/179-АП , за позовом ВАТ по газопостачанню та газифікації «Запоріжгаз» , м. Запоріжжя до СДПІ по роботі з ВПП у місті Запоріжжі , м. Запоріжжя про скасування податкового повідомлення - рішення № 0000161322/0 від 21.04.2005 р.
Суд постановив позов задовольнити частково , визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення СДПІ по роботі з ВПП у місті Запоріжжі № 0000161322/0 від 21.04.2005 р. частково в сумі 48 647 268 , 00 грн. , в тому числі основний платіж - 23 936 115 , 00 грн. та 24 711 153 , 00 грн. - штрафні ( фінансові) санкції , стягнути з Державного бюджету України на користь ВАТ по газопостачанню та газифікації «Запоріжгаз» 3 , 36 грн. судового збору та 13985 , 13 грн. витрат за проведення судово - економічної експертизи . В іншій частині позову відмовлено .
18.03.2013 р. Вищим Адміністративним судом України у справі № 23/179-АП (касаційні провадження № К - 58087/09 , К - 58191/09) винесено ухвалу про скасування постанови Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 16.11.2009 р. та залишенні в силі постанови Господарського суду Запорізької області від 30.10.2007 р.
Статтею 87 ОСОБА_4 Адміністративного судочинства України передбачено , що судові витрати складаються із судового збору та витрат , пов'язаних з розглядом справи .
До витрат , пов'язаних з розглядом справи , належать витрати пов'язані з проведенням судових експертиз .
Якщо призначення експертизи здійснюється за ініціативою суду відповідні витрати компенсуються за рахунок Державного бюджету України в порядку , встановленому Кабінетом Міністрів України .
Із змісту ухвали Господарського суду Запорізької області від 06.07.2006 р. у адміністративній справі № 23/179 - АП слідує , що повторна судово - економічна експертиза була призначена за ініціативою суду .
В мотивувальній частині постанови Господарського суду Запорізької області від 30 жовтня 2007 р. судом зазначено , що « згідно пункту 3 статті 94 КАС України якщо адміністративний позов задоволено частково , судові витрати , здійснені позивачем , присуджуються йому відповідно до задоволених вимог , а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог , у задоволенні яких позивачеві відмовлено. Таким чином , слід присудити на користь позивача обґрунтовані та підтверджені документально судові витрати з Державного бюджету України пропорційно розміру задоволених вимог : судовий збір в сумі 3 , 36 грн. та 13 985 , 13 грн. витрат за проведення судово - економічної експертизи».
Оскільки , з власної ініціативи Господарського суду Запорізької області була призначена повторна судово - економічна експертиза ( ухвала суду від 06.07.2006 р. № 23/179-АП) відшкодування витрат позивачу за проведення судово - економічної експертизи здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету , пропорційно розміру задоволених позовних вимог .
Слід зазначити , що постанова Господарського суду Запорізької області у адміністративній справі № 23/179-АП від 30 жовтня 2007 р. набула чинності .
Ухвалою Вищого Адміністративного суду України від 18.03.2013 р. постанова Господарського суду Запорізької області від 30 жовтня 2007 р. у справі № 23/179-АП залишена без змін .
Відповідно до вимог статті 263 ОСОБА_4 адміністративного судочинства України за наявності обставин , що ускладнюють виконання судового рішення ( відсутність коштів на рахунку , відсутність присудженого майна в натурі , стихійне лихо тощо) , державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції , незалежно від того , суд якої інстанції видав виконавчий лист , що видав виконавчий лист , із поданням , а особа , яка бере участь у справі , та сторона виконавчого провадження - із заявою про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення .
Із змісту вказаної правової норми слідує , що право державного виконавця та сторони виконавчого провадження щодо звернення до суду із заявою про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може стосуватися виключно предмету адміністративного позову .
ОСОБА_4 адміністративного судочинства України не передбачають можливість встановлення способу і порядку виконання судового рішення в частині стягнення витрат , пов'язаних із проведенням експертизи .
Вищий Адміністративний суд України листом № 2135/11/13-11 від 21.11.2011 р. , у зв'язку з надходженням від адміністративних судів запитів щодо застосування частини першої статті 94 ОСОБА_4 адміністративного судочинства України , пункту 9 розділу УІ Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України , Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або бюджетних установ , затвердженого постановою КМ України від 3 серпня 2011 р. № 845 , з питання про порядок стягнення судових витрат з Державного бюджету України , повідомив про наступне .
Відповідно до підпункту 3 пункту 9 розділу УІ Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України у разі безспірного списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) Державна казначейська служба України відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів , з вини якого виникли такі зобов'язання . Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів . Одночасно розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями інші взяті бюджетні зобов'язання .
Пунктом 19 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ встановлено , що безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок , зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету , здійснюються органами казначейства з відповідного рахунку , на який такі кошти зараховані , шляхом оформлення розрахункових документів.
Під час прийняття постанови суд , зокрема , вирішує , як розподілити між сторонами судові витрати ( стаття 161 ОСОБА_4 адміністративного судочинства України).
Якщо судове рішення ухвалене на користь сторони , яка не є суб'єктом владних повноважень , суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
В листі № 2135/11/13-11 від 21.11.2011 р. Вищим Адміністративним судом України зазначено , що з огляду на викладене та з урахуванням принципу пріоритетності законів над підзаконними актами судам у резолютивній частині такого судового рішення слід зазначати обов'язок органу Державної казначейської служби України стягнути судові витрати із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - відповідача . Відповідно , у виконавчому листі за таким судовим рішенням як боржника слід вказувати Державний бюджет України в особі суб'єкта владних повноважень - відповідача .
З огляду на викладені правові норми та приймаючи до уваги лист Вищого Адміністративного суду України від 21.11.2011 р. № 2135/11/13-11 , суд дійшов висновку про відсутність правових підстав встановлювати спосіб та порядок виконання судового рішення по справі № 23/179-АП про стягнення витрат за проведення судово - економічної експертизи 13 985 , 13 грн. з Державного бюджету України в особі суб'єкта владних повноважень - Державної судової адміністрації або її територіального органу , або відповідача по справі - Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у місті Запоріжжі Межрегіонального головного управління Міндоходів.
Заяву Управління Державної казначейської служби України у місті Запоріжжі Запорізької області ( 69107 , м. Запоріжжя , проспект Леніна , 168 ; код ЄДРПОУ 38025409) від 22.11.2013 р. № 03-14/405- 3298 залишити без задоволення .
Разом з тим , суд з власної ініціативи вважає за необхідне доповнити пункт 3 резолютивної частини постанови Господарського суду Запорізької області від 30 жовтня 2007 р. у справі № 23/179-АП в частині стягнення з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «Запоріжгаз» суми 13 985 , 13 грн. витрат за проведення судово - економічної експертизи та викласти в наступній редакції : « 3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «Запоріжгаз» суму 3, 36 грн. судового збору та з Державного бюджету України в особі суб'єкта владних повноважень - Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у місті Запоріжжі Межрегіонального головного управління Міндоходів на користь Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «Запоріжгаз» 13 985 , 13 грн. витрат за проведення судово - економічної експертизи».
Керуючись статтями 87 , 92 , 165 , 263 Кодексу Адміністративного судочинства України , суд
УХВАЛИВ:
Заяву Управління Державної казначейської служби України у місті Запоріжжі Запорізької області ( 69107 , м. Запоріжжя , проспект Леніна , 168 ; код ЄДРПОУ 38025409) від 22.11.2013 р. № 03-14/405- 3298 про встановлення способу і порядку виконання судового рішення по справі № 23/179-АП , про стягнення витрат за проведення судово - економічної експертизи 13 985 , 13 грн. з Державного бюджету України в особі суб'єкта владних повноважень - Державної судової адміністрації або її територіального органу , або відповідача по справі - Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у місті Запоріжжі Міжрегіонального головного управління Міндоходів, залишити без задоволення .
Доповнити пункт 3 резолютивної частини постанови Господарського суду Запорізької області від 30 жовтня 2007 р. у справі № 23/179-АП в частині стягнення з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «Запоріжгаз» суми 13 985 , 13 грн. витрат за проведення судово - економічної експертизи та викласти в наступній редакції : « 3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «Запоріжгаз» суму 3, 36 грн. судового збору та з Державного бюджету України в особі суб'єкта владних повноважень - Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у місті Запоріжжі Межрегіонального головного управління Міндоходів на користь Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «Запоріжгаз» 13 985 , 13 грн. витрат за проведення судово - економічної експертизи».
Суддя Азізбекян Т.А.
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2013 |
Оприлюднено | 11.09.2015 |
Номер документу | 49789176 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Азізбекян Т.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні