Постанова
від 22.10.2014 по справі 814/2388/14
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Миколаїв

22.10.2014 р. Справа № 814/2388/14

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Малих О.В. розглянувши в порядку письмового провадження справу

адміністративним позовом: ОСОБА_1 (вул. 5-ї Лінії, 19, м. Миколаїв, 54000)

до відповідача: Головного управління Держемагенства Миколаївської області (пр. Миру, 34, м. Миколаїв, 54034)

третя особа: Великовеселівська сільська рада Врадіївського району Миколаївської області (вул. Тиха, 13 с. Великовеселе, Врадіївський район, Миколаївська область, 56340).

про: визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

Позивач, ОСОБА_1, звернувся до суду з позовом про визнання протиправними дій Головного управління Держемагенства Миколаївської області щодо відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2 га. в межах території Великовеселівської сільської ради Врадіївського району Миколаївської області та зобов'язання Головного управління Держемагенства Миколаївської області надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2 га. в межах території Великовеселівської сільської ради Врадіївського району Миколаївської області.

В обґрунтування вимог позивач вказав, що Управління, в порушення норм Земельного кодексу України, прийняло рішення про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою (надалі - Дозвіл на розроблення проекту землеустрою, Дозвіл) щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2 га в межах території Великовеселівської сільської ради Врадіївського району Миколаївської області (надалі - спірна земельна ділянка).

Управління надало письмові заперечення проти адміністративного позову в яких зазначило, що спірна земельна ділянка належить до земель комунальної власності, а розпорядження такими земельними ділянками є компетенцією органів місцевого самоврядування. А відтак, позивачу слід звернутся до відповідного органу місцевого самоврядумання для отримання Дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення спірної ділянки.

Представники сторін надали клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

У відповідності до ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши всі матеріали справи, оцінивши наявні докази в їх сукупності, суд встановив наступне.

У липні 2014 року позивач звернувся до Управління із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства (для ведення садівництва, для ведення фермерського господарства) орієнтовною площею 2 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення за межами населеного (населених) пункту, яка знаходиться на території Великовеселівської сільської ради Врадіївського району Миколаївської області земель із державної власності у межах норм безоплатної приватизації (окрім фермерського господарства).

Відповідно до графічних матеріалів, що були додані до заяви, позивач була зацікавлена в одержанні земельної ділянки, що знаходяться на території Краснопільської сільської ради Врадіївського району Миколаївської області (в межах с. Новоолексіївка).

22.07.2014 Управління направило позивачу відповідь, в якій зазначило,що відповідно до інформації відділу Держземагентства у Врадіївському районі Миколаївської області спірна земельна ділянка відноситься до земель комунальної власності. Згідно ст. 122 Земельного кодексу України повноваженнями щодо передачі земельних ділянок у власність або користування у даному випадку належать органу місцевого самоврядування. Крім того, зазначена земельна ділянка перебуває в оренді іншої особи.

Згідно норм статті 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та право користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться зокрема у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Відповідно до статті 121 Земельного кодексу України, громадяни України мають право на безоплатну передачу їм для ведення особистого селянського господарства земельних ділянок із земель державної або комунальної власності - у розмірі не більше 2,0 гектара.

Повноваження органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування визначені статтею 122 Земельного кодексу України. Так, згідно з частиною четвертою, центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи (яким є Управління) передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної форми власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Відповідно до наданих відповідачем пояснень, а також копій схем резервних територій Великовеселівської, витягу з Державного земельного кадастру, рішення Врадіївської районної ради народних депутатів № 3 від 31.01.1998 року «Про затвердження меж сільских населених пунктів», земельна ділянка, в одержанні якої була зацікавлена позивач, розташована межах населених пункту - с. Новоолексіївка.

Таким чином, повноваження щодо передачі земельних ділянок у власність є компетенцією відповідних сільських рад, про що Управління роз'яснило позивачу у листі від 22.07.2014 року.

Суд зазначає, що лист відповідача не є рішеннями органу виконавчої влади про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2 га в межах території Великовеселівської сільської ради Врадіївського району Миколаївської області.

На підставі викладеного суд дійшов висновку, що Управління діяло відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, статті 122 Земельного кодексу України, і не допустило порушення прав позивачів.

З таких обставин, суд дійшов висновку, що поовні виомги не обгрунтовані та задоволенню не належать.

Керуючись статтями 11, 71, 94, 122, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С ТА Н О В И В:

В задоволенні позову відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня проголошення/отримання постанови, якщо протягом цього часу не буде подано апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постанови за наслідками апеляційного провадження.

Порядок та строки апеляційного оскарження визначені ст. 186 КАС України.

Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга, подана після закінчення встановлених строків залишається без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка її подала, не знайде підстав для поновлення строку.

Суддя О.В. Малих

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.10.2014
Оприлюднено14.09.2015
Номер документу49884431
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/2388/14

Ухвала від 17.10.2014

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 22.10.2014

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Постанова від 22.10.2014

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 30.09.2014

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 13.08.2014

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 13.08.2014

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні