ЛУГАНСЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
06 жовтня 2009 року
Справа № 2а-24245/09/1270
Луганський окружний адміністративний
суд у складі:
Судді: Матвєєвої В.В.
при секретарі: Зацепіній Ю.В.
за
участю сторін:
представника
прокурора
Гриненка С.В.
представник позивача не з'явився
представників
відповідача ОСОБА_1, ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні
матеріали адміністративної справи за адміністративним позовом Прокурора м.
Краснодону в інтересах держави в особі Луганського обласного відділення Фонду
соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю
«Оболонь» про стягнення несплаченої адміністративно-господарської санкції та пені
за невиконання 4% нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів,
-
В
С Т А Н О В И В:
13 липня
2009 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов
адміністративний позов Прокурора м. Краснодону в інтересах держави в особі
Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до
Товариства з обмеженою відповідальністю «Оболонь» про стягнення несплаченої
адміністративно-господарської санкції та пені за невиконання 4% нормативу
робочих місць для працевлаштування інвалідів.
В
обґрунтування своїх позовних вимог позивач пояснив, що в порушення ст. 18
Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»
підприємство не інформувало Краснодонський міський центр зайнятості про
наявність вільних посад для забезпечення працевлаштування інвалідів, що
підтверджується листом Краснодонського міського центру зайнятості №6/3-810 від
16.04.2009 року. На підприємстві у 2008 році замість 1 інваліда не працювало
жодного інваліда.
За нестворені робочі місця у 2008 році
підприємством самостійно не було перераховано адміністративно-господарські
санкції у розмірі 6742,31 грн.
В супереч п. 5 Положення про робоче
місце інваліда та порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 року № 314, відповідач не інформував
відповідні державні органи, а тому відповідно до ч.2 ст.20 Закону України «Про
основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» нараховується пеня за
порушення терміну сплати адміністративно-господарської санкції самостійно до 15
квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу.
Розмір
нарахованої пені за порушення строків сплати суми адміністративно-господарських
санкцій становить 167,40 грн.
Представник
Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів у судове
засідання не з'явився, про час, місце та дату розгляду справи був повідомлений
належним чином, про причини неявки суду не повідомив. Оскільки позов був
поданий від імені прокурора, який був присутній у судовому засіданні, суд
вважає можливим розглянути справу без участі представника Луганського обласного
відділення Фонду соціального захисту інвалідів на підставі наявних матеріалів, які
містять достатньо даних про права та обов'язки сторін.
У судовому
засіданні прокурор пояснив, що відповідач не інформував Краснодонський міський
центр зайнятості про наявність вільних посад для забезпечення працевлаштування
інвалідів, у 2008 році на підприємстві замість 1 інваліда не працювало жодного,
у зв'язку з чим підприємством не було перераховано адміністративно-господарські
санкції в розмірі 6742,31 грн. та пеня у розмірі 167,40 грн. Просив
задовольнити позов в повному обсязі.
Представники
відповідача в судовому засіданні проти позову заперечували та пояснили, що з
2004 по 2008 роки на підприємстві працював інвалід ОСОБА_3, яка була звільнена
01.03.2008 року за власним бажанням. 12.06.2008 року на посаду різнороба був
прийнятий інвалід ОСОБА_4 До центру зайнятості інформацію про наявність вільних
робочих місць для інвалідів не надавали, так як на підприємстві працював 1
інвалід, що відповідає кількості створених робочих місць для інвалідів. У
період з 01.03.2008 по 12.06.2008 на підприємстві інваліди не працювали. У 2008
році на підприємстві було створено місце для працевлаштування інваліда, у
січні-лютому та з червня по грудень 2008 року про це повідомлялось до Фонду
соціального захисту інвалідів, звітність не надавалась тільки за 3 місяці.
Просив відмовити у задоволенні позову за необґрунтованістю.
Заслухавши
пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що
позов підлягає частковому задоволенню з
наступних підстав.
В судовому
засіданні було встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю
«Оболонь» створило робочі місця для працевлаштування інвалідів та інформувало
Луганське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів про наявність
вільних посад для забезпечення працевлаштування інвалідів у січні-лютому та з
червня по грудень 2008 року. З березня по травень 2008 року звітність
підприємством не надавалась. До Краснодонського міського центру зайнятості звіт
про наявність вакансій не надавався.
Відповідно
до ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в
України», забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу,
в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх
безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної
служби зайнятості.
Згідно з ч.
ч. 1,2 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в
України», для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств,
організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які
використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для
працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової
чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8
до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Підприємства,
установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських
організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю,
самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів
відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і
забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих
місць округлюється до цілого значення.
Частиною
5 ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в України»
встановлено, що виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній
згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування
підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством,
організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка
використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Відповідно
до ч.8 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в
України», відділення Фонду соціального захисту інвалідів з метою контролю за
виконанням нормативу робочих місць, передбаченого частиною першою цієї статті,
мають право в порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України, здійснювати
перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств,
організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які
використовують найману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту
інвалідів, подачі ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів,
виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів,
у тому числі шляхом зарахування, та сплати ними адміністративно-господарських
санкцій.
Частиною 1
статті 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в
України» встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі
підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які
використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих
інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього
Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту
інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в
розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві,
установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських
організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне
робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Крім
того, відповідно до п.3 Положення про робоче місце інваліда та порядок
працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 03.05.1995 року № 314, робоче місце інваліда вважається створеним, якщо
воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної
нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників
МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, і
введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.
Також
п.5 Положення про робоче місце інваліда та порядок працевлаштування інвалідів,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 року № 314,
затверджено, що підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць
для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри
зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду
соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для
працевлаштування інвалідів.
Як
вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю
«Оболонь» не надало до Краснодонського міського центру зайнятості звіт про
наявність вакансій за березень, квітень та травень 2008 року, тому суд вважає,
що за вказаний період з відповідача слід стягнути несплачені
адміністративно-господарські санкції за невиконання 4% нормативу робочих місць
для працевлаштування інвалідів у розмірі 1727,43 грн. (6909,71 : 12 х 3 =
1727,43 грн.), а у задоволені решти позовних вимог відмовити.
Враховуючи
вищевикладене, суд вважає за можливе стягнути з Товариства з обмеженою
відповідальністю «Оболонь» суму адміністративно-господарських санкцій у розмірі
1727,43 грн.
На підставі викладеного, керуючись
ст.ст. 18,19, 20 Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в
Україні», ст.ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 163 Кодексу адміністративного
судочинства України, суд ,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний
позов Прокурора м. Краснодону в інтересах держави в особі Луганського обласного
відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою
відповідальністю «Оболонь» про стягнення несплаченої
адміністративно-господарської санкції та пені за невиконання 4% нормативу
робочих місць для працевлаштування інвалідів задовольнити частково.
Стягнути з
Товариства з обмеженою відповідальністю «Оболонь» (юридична адреса: Луганська
область, м. Краснодон, вул. П. Котова, 26, р/р 2600618848, ЛОД «Райффайзен Банк
«Аваль», МФО 304007, код 23479726) на користь Луганського обласного відділення
Фонду соціального захисту інвалідів (отримувач ВДК м. Краснодон Луганської
області, р/р 31218230700028 в ГУ ДКУ у Луганській області, МФО 804013, код
24048922, код платежу 50070000) несплачені адміністративно-господарські санкції
за невиконання 4% нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008
році в розмірі 1727 (одна тисяча сімсот двадцять сім гривень) 43 коп.
В решті адміністративного позову
відмовити за необгрунтованістю.
Постанова суду першої інстанції набирає
законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,
встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву
не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але
апеляційна скарга не була подана в строк, встановлений цим Кодексом, постанова
суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному
порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої
інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня проголошення постанови заяви
про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом двадцяти днів
апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку частини
5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст
постанови складено та підписано 09 жовтня 2009 року.
СУДДЯ
В.В. Матвєєва
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2009 |
Оприлюднено | 11.11.2010 |
Номер документу | 4994695 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Матвєєва Вікторія Вікторівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Матвєєва Вікторія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні