Головуючий у 1 ін станції - Матвєєва В.В.
Суддя-доповідач - Сіва ченко І.В.
Україна
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
Іменем України
14 січня 2010 року справа № 2а-24245/09/1270
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого Сіваченка І.В. суддів Дяченко С.П., Нікуліна О.А . при секретарі Стєблєві О.Л. розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Луганського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів на постанову Луганського окружного ад міністративного суду від 6 жовтня 2009 року у справі № 2а-24245/09 за позовом
до Прокурора м. Краснодону в інтересах держави в особі Лу ганського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів
Товариства з обмеженою від повідальністю «Оболонь» про стягнення адміністратив но-господарських санкцій за невиконання нормативу робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів та пені, -
В С Т А Н О В И Л А:
В липні 2009 року Прокурор м. Краснодону в інтересах держа ви в особі Луганського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів звер нувся до суду з позовом до Тов ариства з обмеженою відповід альністю (далі - ТОВ) «Оболон ь» про стягнення несплаченої адміністративно-господарсь кої санкції та пені за невико нання 4% нормативу робочих міс ць для працевлаштування інва лідів.
В обґрунтування своїх позо вних вимог позивач пояснив, щ о в порушення ст. 18 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні» підприємство не інформув ало Краснодонський міський ц ентр зайнятості про наявніст ь вільних посад для забезпеч ення працевлаштування інвал ідів, що підтверджується лис том Краснодонського міськог о центру зайнятості №6/3-810 від 16.0 4.2009 року. На підприємстві у 2008 ро ці замість 1 інваліда не працю вало жодного інваліда.
За нестворені робочі місця у 2008 році підприємством самос тійно не було перераховано а дміністративно-господарськ і санкції у розмірі 6742,31 грн.
Також відповідно до ч.2 ст.20 З акону України «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні» нараховується пеня за порушення терміну сп лати адміністративно-господ арської санкції самостійно д о 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося пору шення нормативу. Розмір нара хованої пені за порушення ст років сплати суми адміністра тивно-господарських санкцій становить 167,40 грн.
Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 6 жовтня 2009 року позов б уло задоволено частково. Стя гнуто з ТОВ «Оболонь» на кори сть Луганського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів несплачені адміністративно-господарсь кі санкції за невиконання 4% но рмативу робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів у 2 008 році в розмірі 1727 (одна тисяча сімсот двадцять сім гривень ) 43 коп. В решті позову відмовле но за необґрунтованістю.
Не погодившись з таким ріше нням суду першої інстанції, Л уганське обласне відділення Фонду соціального захисту і нвалідів подало апеляційну с каргу, якою просить скасуват и постанову окружного адміні стративного суду як таку, що п рийнята з порушенням норм ма теріального та процесуально го права.
В обґрунтування апеляційн ої скарги зазначено, що відпо відачем не працевлаштовано і нвалідів згідно 4% нормативу, т ому він повинен відповідно д о закону сплатити адміністра тивно-господарські санкції, а оскільки самостійно цього не зробив, то і пеню. Крім того , позивач вважає, що ТОВ «Оболо нь» не вжило всіх залежних ві д нього заходів для виконанн я 4% нормативу. Так, факту зверн ення на підприємство з приво ду працевлаштування передує наявність інформації щодо в ільних робочих місць, в тому ч ислі для працевлаштування ін валідів. Але таку інформацію підприємство надавало не в п овному обсязі, зокрема, в 2008 роц і не інформував фонд зайнято сті з березня по травень. Тому Луганське обласне відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів просило позовні ви моги задовольнити в повному обсязі.
В письмових запереченнях н а апеляційну скаргу представ ник відповідача зазначав, що протягом 2008 року ТОВ «Оболонь » виконало передбачений зако ном норматив працевлаштуван ня інвалідів.
Особи, які беруть участь в с праві, до апеляційного суду н е прибули.
Заслухавши доповідь судді -доповідача, дослідивши мате ріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги, к олегія суддів вважає, що апел яційна скарга підлягає частк овому задоволенню, а постано ву суду першої інстанції нео бхідно скасувати, з наступни х підстав.
Фонд соціального захисту і нвалідів відповідно до п. 1 Пол оження про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердже ного Постановою Кабінету Мін істрів України № 1434 від 26.09.2002 (із н аступними змінами та доповне ннями) є урядовим органом дер жавного управління, який діє у складі Мінпраці та підпоря дковується йому.
Згідно п. 3, п. 4 зазначеного По ложення Фонд соціального зах исту інвалідів відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за викона нням підприємствами нормати ву робочих місць для працевл аштування інвалідів та сплат ою ними адміністративно-госп одарських санкцій і пені, а та кож відповідно до пп. 3 п.5 Полож ення має право проводити пер евірку підприємств щодо реєс трації, подання ними звітів п ро зайнятість і працевлаштув ання інвалідів, виконання но рмативу робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів та сплати адміністративно-госп одарських санкцій і пені, ціл ьового використання наданих Фондом коштів.
Луганське обласне відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів відповідно до п. 9 зазначеного Положення є тери торіальним органом Фонду соц іального захисту інвалідів, і діє на підставі Положення п ро Луганське відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів.
Відповідно до ст. 7 Закону № 87 5-ХІІ, законодавство про соціа льну захищеність інвалідів в Україні складається з цього Закону та інших актів законо давства, що видаються відпов ідно до нього.
Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни (частина 3 статті 18 Закону № 875-ХІІ).
Згідно ч.3 ст. 18-1 Закону № 875-ХІІ державна служба зайнятості з дійснює пошук підходящої роб оти відповідно до рекомендац ій МСЕК, наявних у інваліда кв аліфікації та знань, з урахув анням його побажань.
Судом встановлено, що згідн о звіту про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів за 2 008 рік (а.с. 5), складеного відпові дачем, середньооблікова чисе льність штатних працівників облікового складу становила 26 працівників, кількість інва лідів - штатних працівників, я кі повинні працювати на робо чих місцях, створених відпов ідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні» становить 1 особу. В гр афі середньооблікова кількі сть штатних працівників, яки м відповідно до чинного зако нодавства встановлена інвал ідність, не зазначено нічого .
Дані цього звіту відповіда чем і судом першої інстанції було покладено в основу того , що відповідач не виконав вим оги законодавства щодо праце влаштування інвалідів.
Однак з матеріалів справи в идно, що ТОВ «Оболонь» протяг ом 2008 року виконало передбаче ний законодавством норматив для працевлаштування інвалі дів, який для цього підприємс тва складає 1 особу.
Так, з грудня 2006 року по 01.03.2008 ро ку на підприємстві працювала інвалід 2 групи ОСОБА_5, а з 12.06.2008 року по 01.07.2009 року на підприє мство був прийнятий інвалід 3 групи ОСОБА_6
Вирахування середньооблік ової кількості штатних праці вників, яким відповідно до чи нного законодавства встанов лена інвалідність, слід пров одити з урахуванням положень Інструкції зі статистики кі лькості працівників, затверд женої наказом Державного ком ітету статистики України від 28.09.2005 № 286, зареєстрованого в Мін істерстві юстиції України 30.11 .2005 за № 1442/11722.
Відповідно до пункту 3.2 Інст рукції зі статистики кількос ті працівників, середньооблі кова кількість штатних праці вників розраховується на під ставі щоденних даних про обл ікову кількість штатних прац івників, які повинні уточнюв атись відповідно до наказів про прийом, переведення прац івника на іншу роботу та прип инення трудового договору.
Згідно із пунктом 3.2.1 зазначе ної Інструкції середньооблі кова кількість штатних праці вників за місяць обчислюєтьс я шляхом підсумовування кіль кості штатних працівників об лікового складу за кожний ка лендарний день звітного міся ця, тобто з 1 по 30 або 31 число (для лютого - по 28 або 29), включаючи ви хідні, святкові та неробочі д ні, і ділення одержаної суми н а число календарних днів зві тного місяця.
Середньооблікова кількіст ь штатних працівників за пер іод з початку року (у тому числ і за квартал, півріччя, 9 місяц ів, рік) обчислюється шляхом п ідсумовування середньооблі кової кількості штатних прац івників за всі місяці роботи підприємства, що минули за пе ріод з початку року до звітно го місяця включно, та ділення одержаної суми на кількість місяців у цьому періоді, тобт о відповідно на 2, 3, 4,... 12 (пункт 3.2.5 з азначеної Інструкції).
Таким чином, суд апеляційно ї інстанції дійшов висновку, що фактична тривалість робо ти кожного інваліда на підпр иємстві впливає на показник кількості працюючих інвалід ів у звітному періоді.
Судом встановлено, що відпо відно до звіту відповідача п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів за 2008 рік сере дньооблікова кількість штат них працівників облікового с кладу осіб у господарстві ст ановила 26 осіб.
Відповідно кількість місц ь для працевлаштування інвал ідів дорівнює числу 1.
Згідно зі списком працюючи х інвалідів - штатних працівн иків, які були зайняті у госпо дарстві у 2008 році, відповідаче м працевлаштовано 2 інваліда , з яких один працював 2 місяці , а другий - 7 місяців.
З урахуванням наведеного с ередньооблікова чисельніст ь інвалідів, які працювали в Т ОВ «Оболонь», вираховується наступним чином: (2+7)/12=0,75 ? 1 , тобто відповідачем у 2008 році було пр ацевлаштовано 1 інвалід при н ормативі - 1.
Таким чином, підстави для за доволення позову відсутні.
З урахуванням виклад еного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції не д отримався норм матеріальног о та процесуального права пі д час вирішення справи, тобто наявні підстави для скасува ння судового рішення з насту пною відмовою в позові в повн ому обсязі.
Керуючись ст.ст. 195-196, п. 3 ч.1 ст . 198, ст. 200, п.4 ч.1 ст. 202, ч.2 ст. 205, ст. 206, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, колег ія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Луганс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів - задовольнити частк ово.
Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 6 жовтня 2009 року у справі № 2а-24245/09 - скасувати.
В задоволенні позову Проку рора м. Краснодону в інтереса х держави в особі Луганськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Оболонь» «про стягнення несплаченої адміністративно-господарсь кої санкції за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів т а пені» - відмовити.
Постанова набирає закон ної сили з моменту проголоше ння і може бути оскаржена без посередньо до Вищого адмініс тративного суду України прот ягом одного місяця з моменту набрання законної сили.
Головуючий: І.В.Сіваченко
Судді: С.П.Д яченко
О.А.Нік улін
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.01.2010 |
Оприлюднено | 28.07.2010 |
Номер документу | 7461217 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Матвєєва Вікторія Вікторівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Матвєєва Вікторія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні