Постанова
від 07.10.2009 по справі 2а-4352/09/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

                                                               

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

07

жовтня 2009 року                               

                                             Справа

№ 2а-4352/09/2370                                  

14

год. 50 хв.                                                                                                                    

м. Черкаси

 

Черкаський

окружний адміністративний суд в складі:

головуючого

- судді  Гаращенка В.В.,

при

секретарі - Бондар Т.П.,

за

участю:

представника

позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю;

представника

відповідача: не з'явився;

розглянувши

у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом

державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області до комунального

підприємства «Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне управління № 5» про

стягнення економічних санкцій,

 

ВСТАНОВИВ:  

Державна інспекція з контролю за цінами у Черкаській

області звернулася до суду з позовом до комунального підприємства «Виробниче

житлове ремонтно-експлуатаційне управління № 5» 

про стягнення економічних санкцій в сумі 183577 грн. 56 коп.

Позовні вимоги мотивовані тим, що при розрахунку тарифів

на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які затверджені

рішеннями Черкаського міськвиконкому від 28.11.2008 року за № 1747 та введені в

дію з 01.12.2008 року, посадові оклади керівних працівників, професіоналів,

фахівців, технічних службовців, робітників, заробітна плата яких є значною

складовою тарифів, розраховані з порушенням галузевої Угоди між Міністерством з

питань житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового

обслуговування населення України на 2007 - 2009 роки.

В судовому засіданні представник позивача позов

підтримав в повному обсязі та просив його задовольнити посилаючись на

обставини, викладені у позовній заяві та підтверджені доданими документами.

Відповідач належним чином повідомлений про дату, час та

місце розгляду справи, в судове засідання не з'явився, письмове заперечення на

позов не надав, свого представника не направив, про причини неявки не

повідомив.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши

подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність

кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх

сукупності, суд приходить до наступного.

Комунальне підприємство «Виробниче житлове

ремонтно-експлуатаційне управління № 5» належить до комунальної власності

міста, підпорядковане управлінню житлово-комунального господарства

міськвиконкому, є правонаступником державного комунального підприємства

«Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне управління № 5» та зареєстроване у

виконавчому комітеті Черкаської міської ради 04.11.2003 року, реєстраційний

номер 1026120000000791.

Публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін

є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи

службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на

основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, є

справою адміністративної юрисдикції.

Державна інспекція з контролю за цінами у Черкаській

області є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є

регулювання та сприяння ефективному веденню економічної діяльності, що у

розумінні положень статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України

відповідає ознакам суб'єкта владних повноважень.

Законодавство України про ціноутворення складається з

Закону України "Про ціни і ціноутворення" від 03.12.1990 року №

507-ХІІ (далі - «Закон № 507-ХІІ») та інших актів законодавства України, що

видаються відповідно до цього Закону.

Стаття 4 Закону № 507-ХІІ визначає повноваження Кабінету

Міністрів України в галузі ціноутворення, зокрема визначає повноваження органів

державного управління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а

також по контролю за цінами (тарифами).

Частиною 1 статті 8 Закону № 507-ХІІ визначено, що

державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення державних

фіксованих цін (тарифів); граничних рівнів цін (тарифів) або граничних

відхилень від державних фіксованих цін і тарифів.

Відповідно до ст. 13 Закону № 507-XII та Положення про

Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого постановою Кабінету

Міністрів України від            

13.12.2000 року № 1819, на позивача покладені контрольно-наглядові

функції з питань додержання центральними та місцевими органами виконавчої

влади, підприємствами, установами та організаціями вимог щодо формування,

встановлення та застосування цін і тарифів.

У зв'язку з чим позивачу надано право проводити

перевірки документів, пов'язаних з формуванням, встановленням і застосуванням

цін і тарифів, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форм

власності, а також одержувати необхідні довідки, приймати рішення про

застосування передбачених чинним законодавством економічних санкцій за

порушення порядку встановлення і застосування цін.

Так, державною інспекцією з контролю за цінами у

Черкаській області 17 липня         2009

року проведена позапланова перевірка щодо дотримання державної дисципліни цін

при формуванні, встановленні та застосуванні тарифів на житлово-комунальні

послуги (утримання будинків, споруд та прибудинкової території).

За результатами перевірки складено акт від 17.07.2009

року № 1741.

Відповідно до статті 28 Закону України «Про місцеве

самоврядування в Україні»  від 21 травня

1997 року № 280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних,

міських рад належить, зокрема, встановлення в порядку і межах, визначених

законодавством, тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та

інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної

власності відповідної територіальної громади; погодження в установленому порядку

цих питань з підприємствами, установами та організаціями, які не належать до

комунальної власності.

Частиною 3 статті 31 Закону України «Про

житлово-комунальні послуги» від                 

24 червня 2004 року № 1875-IV встановлено, що органи місцевого

самоврядування затверджують ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі

економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.

В свою чергу, механізм формування тарифів на послуги з

утримання будинків і споруд та прибудинкових територій визначений Порядком

формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових

територій затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2005

року № 560.

Порядок був чинний на момент виникнення спірних

правовідносин.

За змістом цього Порядку під час розрахунку розміру

тарифів (нормативних витрат, пов'язаних з утриманням будинків і споруд та

прибудинкових територій) враховуються, зокрема, середньомісячні витрати на

оплату праці (заробітна плата).

Позивачем, на підставі перевірки встановлено, що

відповідач, який створений з метою забезпечення ремонту, експлуатації житлового

фонду, утримання об'єктів комунального призначення та благоустрою в належному

технічному і санітарному стані, при розрахунку тарифів на послуги з утримання

будинків і споруд та прибудинкових територій, які затверджені рішеннями

Черкаського міськвиконкому від 28.11.2008 року за № 1747 та введені в дію з

01.12.2008 року, посадові оклади керівних працівників, професіоналів, фахівців,

технічних службовців, робітників, заробітна плата яких є значною складовою

тарифів, розраховані з порушенням галузевої Угоди між Міністерством з питань

житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового

обслуговування населення України на 2007-2009 роки.

15 червня 2007 року між Міністерством з питань

житлово-комунального господарства України та Центральним комітетом профспілки

працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості,

побутового обслуговування населення України укладено Галузеву угоду на 2007 -

2009 роки (далі - «Угода»).

Відповідно до розділу І Угоди сторони визнають Угоду, як

чинний правовий акт, на підставі якого здійснюється регулювання трудових

відносин та соціально-економічних питань в житлово-комунальному господарстві.

Згідно підпункту 3.1.3 Угоди (в редакції, що була чинною

на момент виникнення спірних правовідносин) мінімальна тарифна ставка (оклад)

за просту некваліфіковану працю встановлюється у розмірі не нижче визначеної

законодавством мінімальної заробітної плати, а мінімальна тарифна ставка

робітника I розряду - у розмірі не менше 120 відсотків розміру мінімальної

заробітної плати, встановленої законом.

Цим же підпунктом встановлені коефіцієнти співвідношень

розмірів місячних посадових окладів керівних працівників, професіоналів і

фахівців до мінімальної тарифної ставки робітника І розряду основного

виробництва (мінімального посадового окладу (ставки) працівника основної

професії) згідно з додатком №4 до цієї Угоди.

Таким чином, посадові оклади керівних працівників,

професіоналів і фахівців розраховується, як добуток мінімальної тарифної ставки

робітника I розряду та коефіцієнту співвідношення визначеного додатком №4 до

Угоди.

Виходячи з норм даного пункту Угоди посадовий оклад

керівних працівників, професіоналів, фахівців повинен бути розрахований, як

добуток мінімальної заробітної плати, збільшеної на 20 відсотків та галузевого

коефіцієнта визначеного додатком №4 до Угоди, а розмір тарифних ставок

(окладів) технічних службовців - як добуток мінімального розміру місячної

тарифної ставки (окладу) за просту некваліфіковану працю та галузевого

коефіцієнта згідно з додатком №3 до цієї Угоди.

Оцінюючи обґрунтованість доводів позивача, суд бере до

уваги, що за змістом підпункту 3.1.3 Угоди коефіцієнти співвідношень

мінімальної тарифної ставки робітника I розряду (місячної тарифної ставки) за

підгалузями та видами робіт до встановленої Угодою мінімальної тарифної ставки

робітника І розряду та коефіцієнти співвідношень мінімальної місячної тарифної

ставки (окладу) згідно з додатком №2 до цієї Угоди встановлені лише за просту

кваліфіковану працю.

Відповідач же розрахувавши посадові оклади, застосував

коефіцієнт підгалузі для всіх категорій працівників, що призвело до збільшення

посадових окладів і відповідно збільшення загального фонду оплати праці.

Внаслідок чого, за період з 01.12.2008 року по

01.04.2009 року відповідач отримав зайво нарахованих коштів в сумі 36203 грн.

26 коп., а з 01.04.2009 року по 01.07.2009 року в сумі 24989 грн. 26 коп.

Отже, за результатами перевірки стало очевидним, що

відповідач необґрунтовано отримав виручку в розмірі 61192 грн. 52 коп.

Пунктом 1.4 Інструкції про порядок застосування

економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за

цінами, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської

інтеграції України, Міністерства фінансів України від 3 грудня 2001 року №

298/519, визначено, що підставою для застосування економічних санкцій за

порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання

необґрунтованої виручки в результаті порушення ними чинного в періоді, що

перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які

регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства.

Згідно ч. 1 ст. 14 Закону № 507-ХІІ, вся необґрунтовано

одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення

державної дисципліни цін підлягає вилученню в доход державного бюджету залежно

від підпорядкованості підприємства.

Крім того, стягується штраф в подвійному розмірі

необґрунтовано одержаної суми виручки.

На підставі зазначеного акту перевірки і вищезгаданих

статтей Закону №507-ХІІ державною інспекцією з контролю за цінами в Черкаській

області прийнято рішення «Про застосування економічних санкцій за порушення

державної дисципліни цін» №106 від 20.07.2009 року.

Згідно вказаного рішення з відповідача підлягають

вилученню в доход бюджету     61192 грн.

52 коп. необґрунтовано одержаної виручки та стягненню 122385 грн. 04 коп.

штрафу.

Рішення «Про застосування економічних санкцій за

порушення державної дисципліни цін» № 106 від 20.07.2009 року направлено

відповідачу для виконання 21 липня 2009 року, разом з вимогою про усунення

виявлених порушень законодавства про порядок встановлення і застосування цін

від 20.07.2009 року №1985 та претензією щодо перерахунку застосованих

економічних санкцій №1984 від 20.07.2009 року.

Однак, відповідач у визначений термін в добровільному

порядку застосовані економічні санкції не сплатив.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що

позивач обґрунтовано застосував економічні санкції, а тому приходить до

висновку про задоволення даного позову 

повністю.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 128, 158, 162, 163,

167, 255, 257  КАС України, суд -

 

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з комунального підприємства «Виробниче житлове

ремонтно-експлуатаційне управління № 5», (18000, м. Черкаси, вул. Котовського,

63, код ЄДРПОУ 03881768) у дохід бюджету через державну інспекцію з контролю за

цінами в Черкаській області, (18000, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131, код

ЄДРПОУ 22791597) економічні санкції в сумі 183577 (сто вісімдесят три тисячі

п'ятсот сімдесят сім) грн. 56 коп.  

 

Постанова набирає законної сили після закінчення строку

подання заяви про апеляційне оскарження, яка може бути подана до Київського

апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний

суд протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна

скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про

апеляційне оскарження.

 

 

 

Суддя

                                    В.В.

Гаращенко

 

Дата ухвалення рішення07.10.2009
Оприлюднено15.10.2009
Номер документу4997041
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4352/09/2370

Постанова від 12.04.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Постанова від 07.10.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Гаращенко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні