КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 875/27/15
Суддя-доповідач: Федотов І.В.
ПОСТАНОВА
Іменем України
08 вересня 2015 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого - судді Федотова І.В.,
суддів: Ганечко О.М. та Оксененка О.М.,
за участю:
секретаря Полякової А.О.,
представника позивача Лонського Р.А.,
представників відповідача Глущенко В.А., Байдан С.М., Васильченко О.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні, в приміщенні суду, позовну заяву Регіональної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у м. Києві до Центральної виборчої комісії про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИЛА:
Регіональна організація Політичної партії «Опозиційний блок» у м. Києві (далі - позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом до Центральної виборчої комісії (далі - відповідач, ЦВК) про:
- визнання протиправними дій Центральної виборчої комісії щодо не включення до членів районних територіальних виборчих комісій м. Києва з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року кандидатур, поданих Регіональною організацією Політичної партії «Опозиційний блок» у м. Києві;
- зобов'язання Центральної виборчої комісії поновити порушені права позивача шляхом включення до членів районних територіальних виборчих комісій м. Києва з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року кандидатур, поданих Регіональною організацією Політичної партії «Опозиційний блок» у м. Києві.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем Закону України «Про місцеві вибори» шляхом невизнання його права, як місцевої організації партії, на подання кандидатів до відповідних районних територіальних виборчих комісій у м. Києві з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року та відмови у включенні поданих ним кандидатів до таких виборчих комісій.
Позивач в судовому засіданні адміністративний позов підтримав та просив його задовольнити з підстав, зазначених в позовній заяві.
Представники відповідача надали письмові заперечення про відсутність будь-яких порушень прав позивача з боку ЦВК при відмові у включенні поданих ним кандидатур до відповідних районних територіальних виборчих комісій у м. Києві з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року і в судовому засіданні просили, кожен окремо, відмовити в задоволенні позовних вимог повністю.
Заслухавши пояснення сторін, які з'явились в судове засідання, дослідивши матеріали справи, колегія суддів встановила наступне.
29.08.2015 року Центральною виборчою комісією було прийнято постанову №209 «Про початок виборчого процесу чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року», якою з 05.09.2015 р. оголошено початок виборчого процесу чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25.10.2015 р.
01.09.2015 р. позивач звернувся до відповідача із поданнями, підписаними головою Регіональної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у м. Києві Пузановим О.Г., про включення кандидатур цієї Регіональної організації до складу районних у м. Києві виборчих комісій.
Однак, подані позивачем кандидатури були відхилені Центральною виборчою комісією на підставі ч.3 ст.22 Закону України «Про місцеві вибори» у зв'язку з тим, що такі подання були внесені з порушенням вимог частини 4 зазначеної статті Закону, а саме: неналежним суб'єктом.
Так, відповідно до ч.1, 2, 3, 4 ст.22 Закону України «Про місцеві вибори», склад територіальних виборчих комісій формується за поданнями зареєстрованих у встановленому законом порядку місцевих організацій партій з урахуванням обмежень, встановлених частиною другою статті 12 цього Закону, у кількості не менше 9 і не більше 18 осіб.
Право подання кандидатур до складу територіальних виборчих комісій мають: 1) місцева організація політичної партії, про утворення депутатської фракції якої оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання; 2) зареєстрована в установленому законом порядку у відповідній адміністративно-територіальній одиниці місцева організація політичної партії.
Суб'єкти подання кандидатур, зазначені у пункті 1 частини другої цієї статті, можуть запропонувати до складу відповідної територіальної виборчої комісії не більше ніж по дві кандидатури. Суб'єкти подання кандидатур, зазначені у пункті 2 частини другої цієї статті, можуть запропонувати до складу відповідної територіальної виборчої комісії не більше ніж по одній кандидатурі.
До складу територіальної виборчої комісії обов'язково включаються кандидатури, запропоновані суб'єктами подання, зазначеними у пункті 1 частини другої цієї статті.
Кандидатури від місцевих організацій партій - по одній кандидатурі від місцевої організації однієї політичної партії, зазначених у пункті 2 частини другої цієї статті, включаються до складу територіальних виборчих комісій за результатами жеребкування, що проводиться виборчою комісією, яка формує склад відповідної територіальної виборчої комісії, у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією, перед формуванням складу комісії.
Кандидатури, внесені до складу територіальної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, зазначеним у статті 21 цього Закону, порушення вимог частин другої - одинадцятої цієї статті або застосування механізму жеребкування, передбаченого цією частиною.
Рішення про відхилення кандидатур не приймається.
Центральна виборча комісія формує склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (міст обласного значення, міст Києва, Севастополя), районних у містах Києві, Севастополі територіальних виборчих комісій не пізніш як за 48 днів до дня виборів. Подання кандидатур до складу відповідних територіальних виборчих комісій можуть вносити обласні, районні, міські (у містах обласного значення, містах Києві, Севастополі), районні у містах Києві, Севастополі організації політичних партій, зазначених у частині другій цієї статті.
Отже, внесення подання кандидатів до відповідних територіальних виборчих комісій на місцевих виборах повинно здійснюватися належними суб'єктами виборчого процесу, тобто відповідними територіальними структурними підрозділами організації партії, зокрема до районних у місті виборчих комісій - відповідними районними організаціями партії, і містити підпис керівника такої організації. Порушення таких вимог законодавства, а саме ч.4 ст.22 Закону, є підставою для відхилення ЦВК внесеного подання.
Аналогічний правовий підхід викладено в постанові ЦВК від 03.09.2015 р. №217, якою затверджено Роз'яснення щодо деяких питань формування нового складу територіальних виборчих комісій та утворення дільничних виборчих комісій, що здійснюють організацію підготовки і проведення виборів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ.
Виходячи з цього, колегія суддів звертає увагу на те, що позивач, будучи регіональною організацією політичної партії, звертався до ЦВК з поданнями щодо включення його кандидатур до районних виборчих комісій у м. Києві, що суперечить наведеним вище вимогам ч.4 ст.22 Закону, а отже, відповідач, відхиляючи подані ним кандидатури, діяв на підставі, у спосіб та в межах повноважень, визначених ч.3 ст.22 Закону.
При цьому, доводи позивача щодо відсутності у районних в м. Києві організацій політичних партій права на подання кандидатур до складу районних у м. Києві виборчих комісій колегія суддів вважає необґрунтованими і безпідставними, оскільки таке право районних організацій прямо передбачено ч.4 ст.22 Закону.
Посилання позивача на те, що вибори до районних рад м. Києва не проводяться, а тому, на його думку, до складу районної у місті виборчої комісії можуть входити кандидатури за поданням міської організації партії, також суперечать приписам ч.4 ст.22 Закону, оскільки законодавець не пов'язує формування складу районних у місті виборчих комісій з проведенням виборів у таких районах міста.
Крім того, формування складу районної у місті виборчої комісії та проведення виборів до районних рад міста є різними юридичними процедурами, які ототожненню не підлягають.
Враховуючи вищевикладене, судова колегія приходить до висновку, що в даному випадку відсутні достатні та необхідні правові підстави для задоволення адміністративного позову.
На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Законом України «Про місцеві вибори», ст.ст. 4, 8-11, 94, 122, 158-163, 167, 172, 174-177 КАС України, колегія суддів,
ПОСТАНОВИЛА:
У задоволенні адміністративного позову Регіональної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у м. Києві до Центральної виборчої комісії про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії - відмовити повністю.
Стягнути з Регіональної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у м. Києві, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 37311846, що розташована за адресою: 04070, м. Київ, вул. Волоська, буд. 6/4, судовий збір за подання до суду адміністративного позову в розмірі 1218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн. 00 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку у дводенний строк з дня її проголошення до Вищого адміністративного суду України через Київський апеляційний адміністративний суд.
Головуючий суддя:
Судді:
Головуючий суддя Федотов І.В.
Судді: Ганечко О.М.
Оксененко О.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2015 |
Оприлюднено | 14.09.2015 |
Номер документу | 49989531 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Федотов І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні