ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
"26" серпня 2015 р. справа № 804/3827/15
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Гімона М.М.
суддів: Юхименка О.В. Юрко І.В.
розглянув в порядку письмового провадження в приміщенні суду апеляційну скаргу Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20 квітня 2015 року у справі № 804/3827/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Спеціалізоване підприємство Ліфтмаркетсервіс до Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20 квітня 2015 року позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Спеціалізоване підприємство Ліфтмаркетсервіс до Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення задоволено. Визнано протиправними та скасовано податкове повідомлення-рішення Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області №0004621530 від 03.10.2014р.
Не погодившись з таким рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким відмовити позивачеві у задоволенні позовних вимог повністю.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що суд під час судового розгляду справи не врахував, що якщо контролюючим органом зменшено суму від'ємного значення з податку на додану вартість шляхом винесення податкових повідомлень-рішень форми В4 і таке рішення оскаржується платником податків в адміністративному або судовому порядку, то платник податків не вправі в наступних звітних періодах включати цю суму до від'ємного значення з ПДВ, поки таке рішення не буде скасовано. Натомість позивач незаконно повторно включив спірну суму в наступному періоді в декларації з ПДВ за липень 2014 року до від'ємного значення, що було встановлено при камеральній перевірці, за результатами якої відповідач обґрунтовано прийняв податкове повідомлення-рішення про зменшення суми цього від'ємного значення.
Сторони у судове засідання суду апеляційної інстанції не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином. За приписами п.2 ч.1 ст.197 КАС України розгляд справи колегією суддів здійснюється в письмовому провадженні.
Вивчивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів, здійснюючи апеляційний перегляд справи в межах апеляційної скарги, дійшла висновку, що останню необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції залишити без змін з наступних підстав.
Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що позивач зареєстровано як юридичну особу та перебуває на податковому обліку у Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області.
15.09.2014р. працівниками Новомосковської ОДПІ проведено камеральну перевірку ТОВ СП Ліфтмаркетсервіс , за результатами якої складено Акт "Про результати камеральної перевірки ТОВ СП Ліфтмаркетсервіс з питання визначенн правомірності формування залишку від'ємного значення та повноти декларування податкових зобов'язань по декларації з ПДВ за липень 2014 року" №300/151/35782781 від 15.09.2014р. (далі - Акт перевірки).
Згідно висновків акту перевірки встановлено порушення п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14, п.п. 139.1 п. 139.1 ст. 139, абз. 3 п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України у зв'язку із завищенням ТОВ "СП "Ліфтмаркетсервіс" залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (значення рядка 24 податкової декларації з ПДВ за липень 2013р.) на суму 768 079, 00 грн. та занижено податок на додану вартість на загальну суму 70091 грн.; п.п. 49.18.1 п. 49.18, п. 49.1 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України у вигляді ненадання платником податкових декларацій з податку на додану вартість за червень 2013 року та серпень 2013 року.
Висновки Новомосковської ОДПІ з приводу порушення позивачем п. 200.1, п.п. "а" і "б" п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України у вигляді завищення у декларації з податку на додану вартість за липень 2014 року ТОВ СП Ліфтмаркетсервіс показнику залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 24 декларації) на суму 768079, 00 грн. ґрунтуються на висновках, викладених податковим органом в Акті "Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "СП "Ліфтмаркетсервіс" (код ЄДРПОУ 35782781) з питань підтвердження правомірності заявленого від'ємного значення суми ПДВ по податковій декларації за липень 2013 року та правомірності визначення податку на додану вартість за червень 2013 року, серпень 2013 року" №453/222/35782781 від 18.10.2013р.
03.10.2014р. на підставі Акту перевірки винесено податкове повідомлення-рішення форми "В4" №0004621530, яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення з податку на додану вартість на суму 768079, 00 грн.
Вказані обставини знайшли своє підтвердження під час апеляційного розгляду справи.
Крім того, судом апеляційної інстанції встановлено, що на підставі акту перевірки №453/222/35782781 від 18.10.2013р. відповідачем 14.11.2013 року було винесено податкове повідомлення-рішення №0002502202, яким підприємству зменшено від'ємне значення податку на додану вартість на суму 768079, 00 грн. Вказане рішення позивачем було оскаржено.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що ТОВ СП Ліфтмаркетсервіс не подавало заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, а нормами Кодексу жодних обмежень щодо врахування від'ємного значення протягом конкретних періодів не встановлено, позивач правомірно відобразив залишок від'ємного значення в рядку 24 податкової декларації з ПДВ за липень 2014 року, оскільки на той час процедура оскарження податкового повідомлення-рішення №0002502202 ще не була закінчена.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Порядок визначення та сплати податку на додану вартість урегульовано розділом V Податкового кодексу України.
Статтею 200 Податкового кодексу України визначено порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків.
Згідно з п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом. (пункт 200.2 ст. 200 Податкового кодексу України).
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (п. 200.3 ст. 200 Податкового кодексу України).
Згідно пункту 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;
б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Суд першої інстанції вірно зазначив, що жодних обмежень щодо врахування такого від'ємного значення протягом конкретних періодів не передбачено і при цьому конкретно зазначено, що враховується податковий кредит, який сплачено у попередніх та звітному періодах.
Згідно з п. 200.5 ст. 200 Податкового кодексу України, не мають права на отримання бюджетного відшкодування особи, які були зареєстровані як платники цього податку менш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів); мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів).
Згідно з п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу України, контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
Відповідно п.102.5.ст.102 Податкового кодексу України, заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених цим Кодексом, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування.
Відповідно до Розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 13.11.2013 року № 678, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.12.2013 року за №2094/24626 (чинного на момент виникнення спірних правовідносин), якщо в наступному звітному податковому періоді різниця між сумою податкових зобов'язань і сумою податкового кредиту з урахуванням залишку такого від'ємного значення минулого звітного (податкового) періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, має від'ємне значення (рядок 22 декларації), до декларації 0110 подається (Д2) (додаток 2).
Залишок від'ємного значення (для декларації 0110 - після бюджетного відшкодування) включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (відображається у рядку 24 декларації поточного звітного (податкового) періоду та переноситься до рядка 21.2 декларації наступного звітного (податкового) періоду).
Рядок 21.3 передбачений для відображення збільшення або зменшення залишку від'ємного значення, який (для декларації 0110 - після бюджетного відшкодування) включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 24) за результатами камеральної чи документальної перевірки, проведеної контролюючим органом.
Як встановлено судом, оскаржуване у даній справі податкове повідомлення-рішення є похідним від прийнятого відповідачем 14.11.2013 року податкового повідомлення-рішення №0002502202, яким підприємству первинно було зменшено від'ємне значення податку на додану вартість на суму 768 079, 00 грн. на підставі акту перевірки №453/222/35782781 від 18.10.2013р. відповідачем 14.11.2013 року.
Оскільки податкове повідомлення-рішення №0002502202 було позивачем оскаржено в судовому порядку, на час складання позивачем податкової декларації з ПДВ за липень 2014 року воно не набуло статусу узгодженого.
Як встановлено судом апеляційної інстанції, згідно постанови Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.06.2014р. та ухвали Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 26.03.2015р. по справі №804/6871/14 податкове повідомлення-рішення №0002502202 визнано протиправними та скасовано.
Отже, враховуючи наведене, а також те, що ТОВ "СП "Ліфтмаркетсервіс" не подавало заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, а нормами Кодексу жодних обмежень щодо врахування від'ємного значення протягом конкретних періодів не встановлено, то позивач правомірно відобразив залишок від'ємного значення в рядку 24 податкової декларації з ПДВ за липень 2014 року, а тому оскаржуване податкове повідомлення - рішення №0004621530 від 03.10.2014р. винесено відповідачем протиправно та підлягає скасуванню.
З огляду на викладене, колегія суддів прийшла до висновку, що доводи апеляційної скарги апелянта не спростовують правильність висновків суду першої інстанції, спір за суттю вирішений вірно, підстави для скасування судового рішення відсутні.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 24, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області - залишити без задоволення.
Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20 квітня 2015 року у справі № 804/3827/15 - залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів після набрання законної сили.
Головуючий: М.М.Гімон
Суддя: О.В. Юхименко
Суддя: І.В. Юрко
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.08.2015 |
Оприлюднено | 19.10.2015 |
Номер документу | 50093586 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Гімон М.М.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Барановський Роман Анатолійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Барановський Роман Анатолійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні