Постанова
від 15.10.2010 по справі 2а-5825/10/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Ушаков Т.С. Суддя-доповідач - Білак С.В. ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 15 жовтня 2010 року           справа №2а-5825/10/1270 приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26 Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суд у складі: головуючого судді Білак С.В., суддів  Гаврищук Т.Г., Сухарька М.Г., при секретарі Васильєві Є.С. розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 01 вересня 2010 року по справі № 2а-5825/10/1270 за позовом Приватного підприємства «Луганська фірма «Стартрейд-М» до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції про зобов'язання скласти довідки, - ВСТАНОВИЛА:           Позивач, приватне підприємство «Луганська фірма «Стартрейд-М» звернувся до суду з позовом до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції про зобов'язання скласти довідки. Постановою Луганського окружного адміністративного суду від  01 вересня 2010 року позовні вимоги були задоволені повністю. Зобов'язано Ленінську міжрайонну державну податкову інспекцію у м. Луганську скласти довідку про відсутність заборгованості по податках і зборах (обов'язкових платежах) за формою 22-ОПП (додаток № 16 до Порядку обліку платників) та видати відповідальній особі Солодову Є.Ю.; зобов'язано Ленінську міжрайонну державну податкову інспекцію у м. Луганську скласти довідку про зняття з обліку платників податків Приватного підприємства «Луганська фірма «Стартрейд-М» за формою 12-ОПП (додаток № 12 до Порядку обліку платників) та видати відповідальній особі Солодову Є.Ю.           Не погодившись з рішенням суду першої інстанції відповідачем подана апеляційна скарга, в якій він просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити. В обґрунтування апеляційної скарги зазначив, що судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права. Апелянт зазначив, що обхідний лист не підписується працівниками підрозділів аудиту юридичних осіб в таких випадках: відповідно до п.2.11 розділу 2 «Методичні рекомендації щодо організації та проведення перевірок платників податків юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, щодо яких прийнято рішення про припинення (закриття)», затвердженого наказом ДПА України від 14.11.2005р. № 506. Також апелянт посилається до п. 2.4 Методичних рекомендації та зазначає, що з 56 направлених запитів на підтвердження відомостей стосовно відносин з контрагентами, станом на 02.06.2010 року було отримано відповіді лише на 2 запити. Апелянт вважає, що підстав для підписання обхідного листа та передання його до підрозділів реєстрації та обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів) для здійснення подальших дій щодо припинення платниками податків відповідно до п.8.3 порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів) не достатньо. Сторони до судового засідання не з'явилися, про час, дату та місце розгляду справи були повідомлені належним чином. Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, вивчивши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно задовольнити з наступних підстав. Як встановлено судом апеляційної інстанції, що приватне підприємство «Луганська фірма «Стартрейд-М» знаходиться на обліку в Ленінській міжрайонній державній податковій інспекції у м. Луганську. 10 червня 2009 року власником Приватного підприємства «Луганська фірма «Стартрейд-М» було прийнято рішення про припинення підприємства у зв'язку з ліквідацією. Відповідно до ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи позивачу необхідно подати державному реєстратору довідку податкового органу про відсутність заборгованості по податках і зборах (обов'язкових платежах). У зв'язку з необхідністю виконання вимог вищезазначеної статті Приватне підприємство «Луганська фірма «Стартрейд-М» звернулося до відповідача з проханням надати таку довідку. Ленінською міжрайонною державною податковою інспекцією у м. Луганську була проведена виїзна позапланова перевірка Приватного підприємства «Луганська фірма «Стартрейд-М» з питань дотримання податкового законодавства, про що складено Акт № 679/23/35025183 від 29 липня 2009 року. За результатами перевірки позивачу за порушення вимог Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» податковим повідомленням-рішенням №0002451710/0 від 05 серпня 2009 року визначено суму зобов'язання з податок з доходів фізичних осіб у розмірі 3 179,0 грн, з яких 1 059, 73 грн. основний платіж і 2 119, 46 грн. штрафні санкції, податковим повідомленням-рішенням №0001192310/0 від 12.08.2009р. визначено суму зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 40 000 грн., з яких 33 333 грн. - основний платіж і 6 667 грн. штрафні санкці. Частково донарахування платником були сплачені, що підтверджується копіями квитанцій. Заборгованість перед Державним бюджетом України та місцевим бюджетами у Приватного підприємства «Луганська фірма «Стартрейд-М» відсутня. Приватним підприємством «Луганська фірма «Стартрейд-М» було закрито рахунок в установі банку, а саме: рахунок № 26008001876980, відкритий у Луганській філії ВАТ «Банк «Фінанси та Кредит» закрито 17 червня 2009 року, що підтверджується довідкою банка про закриття рахунку. Відповідно до п.8.2 Інструкцією про порядок обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженою наказом ДПА України від 19.02.1998 № 80 та зареєстрованою Міністерством Юстиції України 14.12.1998 року за № 791/3231, передбачено, що у зв'язку з проведенням ліквідації юридичної особи органом державної податкової служби приймається рішення про проведення позапланової виїзної перевірки платника податків. Відповідно до п. 8.3.1 Інструкції, якщо платником податків подавалась заява за формою N 8-ОПП, то після проведеної перевірки платника податків та його відокремлених підрозділів та спливу законодавчо встановлених строків сплати узгоджених податкових зобов'язань такого платника податків та його відокремлених підрозділів у разі встановлення факту відсутності заборгованості платника податків та його відокремлених підрозділів перед Державним бюджетом України та місцевими бюджетами з податків, зборів (обов'язкових платежів), які контролюються органами державної податкової служби, підрозділ обліку та звітності органу державної податкової служби складає довідку про відсутність заборгованості по податках, зборах (обов'язкових платежах) за формою N 22-ОПП (додаток 16) та передає її до підрозділу обліку платників податків для направлення відповідальній особі платника податків за умови виконання таких вимог:           - наявності повідомлень від фінансових установ про закриття всіх рахунків такого платника податків, у тому числі відкритих через відокремлені підрозділи. У разі припинення платника податків, поточний рахунок якого відкритий у банку, який ліквідується, і за яким не задоволені кредиторські вимоги, платник податків надає довідку про суму визнаних ліквідатором банку кредиторських вимог та черговість їх задоволення; - повернення до органу державної податкової служби оригіналів документів, що видані платнику податків та його відокремленим підрозділам (свідоцтва, патенти, довідки за формою N 4-ОПП, інші довідки тощо) і підлягають поверненню відповідно до законодавства, а також засвідчені копії цих документів, якщо такі видавались та підлягають поверненню до органу державної податкової служби; - надання до органу державної податкової служби копії ліквідаційного балансу, передавального акта або розподільчого балансу, складеного комісією з припинення (ліквідаційною комісією, ліквідатором) платника податків. Колегія суддів зазначає, що в матеріалах справи відсутні докази виконання позивачем умов передбачених п. 8.3.1 Інструкцією про порядок обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів). Крім того, колегія суддів зазначає, що відповідно до п. 2.11 розділу 2 «Методичних рекомендацій щодо організації та проведення перевірок платників податків юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, щодо яких прийнято рішення про припинення (закриття)», затвердженого наказом ДПА України від 14.11.2005р. № 506, за умови сплати платником податків нарахованих за результатами документальної перевірки податкових зобов'язань та відсутності підстав для здійснення заходів, наведених у пп. 2.12 - 2.14 Методичних рекомендацій, обхідний лист, підписаний підрозділами погашення прострочених податкових зобов'язань та контрольно-перевірочної роботи, передається до підрозділу реєстрації та обліку платників податків. Відповідно до п. 2.12 Методичних рекомендацій, при встановленні в ході позапланової виїзної та зустрічної перевірок суб'єктів господарювання, які здійснюють сумнівні операції, підрозділи контрольно-перевірочної роботи у 5-денний термін від дня встановлення факту взаємовідносин платника податків з такими суб'єктами повідомляють про це підрозділи податкової міліції для проведення оперативно-розшукових заходів. Відповідно до п. 2.13 Методичних рекомендацій, при встановленні в результаті позапланової виїзної перевірки підстав для визнання недійсними правочинів, підрозділи контрольно-перевірочної роботи надають всі необхідні документи, що стосуються таких правочинів, до юридичної служби органу державної податкової служби. Відповідно до п. 2.14 Методичних рекомендацій, юридична служба органу державної податкової служби після отримання необхідних документів забезпечує підготовку та подання до суду позовних заяв щодо визнання недійсними правочинів, укладених з метою, що суперечить інтересам держави та суспільства, відповідно до наказу ДПА України від 21.01.2005 N 33 «Про затвердження Регламенту взаємодії структурних підрозділів ОДПС з підрозділами юридичної служби державної податкової служби щодо досудового та судового супроводження справ за участю ОДПС». Як вбачається з висновку акта відповідача № 679/23/35025183 від 29.07.2009 року, направлені запити та результати проведених перевірок контрагентів щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи яка мала правові відносини з такими контрагентами. При отриманні матеріалів, які не підтверджують дані обліку суб'єкта господарювання, який перевіряється, керівником податкового органу можуть бути вжиті заходи щодо проведення документальної невиїзної або позапланової виїзної перевірки відповідно до Закону України від 4 грудня 1990 року № 509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні» із змінами та доповненнями. В матеріалах справи відсутні докази про скасування обхідного листа, підписаного підрозділом погашення прострочених податкових зобов'язань та контрольно-перевірочної роботи та передачу його до підрозділу реєстрації та обліку платників податків. Відповідно до п. 8.3.2 Інструкції про порядок обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), платникам податків, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та які не включаються до Єдиного державного реєстру, а також щодо яких законом або нормативно-правовим актом Кабінету Міністрів України для проведення реєстрації припинення платника податків вимагається довідка про зняття з обліку платника податків, замість довідки за формою N 22-ОПП видається довідка про зняття з обліку платника податків за формою N 12-ОПП (додаток 12). З моменту видачі довідки за формою N 12-ОПП такий платник податків уважається знятим з обліку в органі державної податкової служби за умови реєстрації його припинення відповідно до законодавства або внесення запису про припинення до відповідного державного реєстру. Як вбачається з матеріалів справи, для приватного підприємства «Луганська фірма «Стартрейд-М» законом не встановлені особливості державної реєстрації. На підставі вищенаведеного, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції постанова прийнята з порушенням норм матеріального права, що є підставою для скасування постанови та прийняття нової постанови про відмову у задоволенні позову.   Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, - ПОСТАНОВИЛА :           Апеляційну скаргу Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції - задовольнити.           Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 01 вересня 2010 року по справі № 2а-5825/10/1270 за позовом Приватного підприємства «Луганська фірма «Стартрейд-М» до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції про зобов'язання скласти довідки –  скасувати. У задоволенні позовних вимог Приватного підприємства «Луганська фірма «Стартрейд-М» відмовити в повному обсязі. Вступна та резолютивна частина постанови складена в нарадчій кімнаті та проголошена в судовому засіданні 15 жовтня 2010 року, в повному обсязі складена 20 жовтня 2010 року.                Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення. Постанова може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України   протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в разі складення в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Головуючий:                                                                       Білак С.В. Судді:                                                                                           Сухарьок М.Г.                                                                                            Гаврищук Т.Г.  

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.10.2010
Оприлюднено15.10.2015
Номер документу50093649
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5825/10/1270

Ухвала від 15.09.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Ухвала від 15.09.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Постанова від 15.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Постанова від 01.09.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Ушаков Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні