Комінтернівський районний суд м.Харкова
м. Харків, пров. Брянський, 5, 61068, (057) 771-46-62
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 вересня 2010 року Комінтернівський районний суд м. Харкова у складі:
головуючого судді - Музиченко В.О.
за участю секретаря - Буняєвій М.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду в м. Харкові цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Комінтернівському районі м. Харкова визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулася з позовом до Управління Пенсійного фонду України в Комінтернівському районі м. Харкова, в якому просила: витребувати у відповідача розрахунок його пенсії на підтвердження несплати йому надбавки до пенсії як дитині війни; зобов,язати Управління Пенсійного фонду України у Комінтернівському районі м. Харкова здійснити їй перерахунок пенсії з підвищенням її на 30 % мінімальної пенсії за віком та провести відповідні нарахування і виплати на її користь неоплачену їй, як дитині війни щомісячну державну соціальну допомогу за період з 09.07.2007 року по 31.12.2007 рік та з 22.05.2008 року по 31.12.2009 року; визнати її право на отримання невиплаченого підвищення до пенсії, встановлено ст.. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни в розмірі 30 відсотків прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб на відповідний період часу з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року та з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2009 року, зобов,язти управління Пенсійного фонду Комінтернівського району м. Харкова провести йому нарахування та виплату соціальної допомоги за вказані періоди часу.
В судове засідання позивач не з'явилася, подала письмову заяву про розгляд справи за її відсутності, позовні вимоги підтримала в повному обсязі.
Відповідач, в особі свого представника, до суду не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Подав письмові заперечення, в яких просив в позові відмовити, посилаючись на його необґрунтованість. Крім того, зазначив, що за період з 9.07.2007-31.12.2007 року, 22.05.2008 року проведений перерахунок пенсії позивачу відповідно до Закону України Про соціальний захист дітей війни.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази у їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про соціальний захист дітей війни від 18 листопада 2004 року дитиною війни визнається особа, яка є громадянином України та якій на час закінчення (2 вересня 1945 року) Другої світової війни було менше 18 років.
Позивач народився 13 листопада 1935 року, тобто є дитиною війни і на нього розповсюджуються всі пільги та соціальні гарантії, передбачені Законом України Про соціальний захист дітей війни , зокрема, право на підвищення пенсії на 30 % мінімальної пенсії за віком, як передбачено статтею 6 цього Закону.
Згідно зі ст. 7 Закону України Про соціальний захист дітей війни фінансове забезпечення державних соціальних гарантій здійснюється за рахунок Державного бюджету України.
Позовні вимоги позивача підлягають задоволенню, з таких підстав.
Відповідно до п. 12 ст. 71 Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік статтю 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни зупинено на 2007 рік.
Рішенням Конституційного суду України у справі за конституційним поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статей 29, 36, частини другої статті 56, частини другої статті 62, частини першої статті 66, пунктів 7, 9, 12, 13, 14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 статті 71, статей 98, 101, 103, 111 Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік (справа про соціальні гарантії громадян) № 6-рп/2007 від 09.07.07 пункт 12 статті 71 Закону України Про Державний бюджет на 2007 рік було визнано такими, що не відповідає Конституції України (є не конституційними).
Пунктом 5 зазначеного Рішення Конституційного суду України визначено, що рішення має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначених законів, що визнані неконституційними.
Відповідно до ч. 2 ст. 152 Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані не конституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.
Таким чином, положення п. 12 ст. 71 Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік від 19.12.2006 р. № 489-V втратило чинність 09 липня 2007 року.
Виходячи з приписів ч.2 ст.152 Конституції України та дати ухвалення рішення Конституційним Судом України УПФУ в Комінтернівському районі м.Харкова повинно було нараховувати та сплачувати позивачу доплату до пенсії, передбачену ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни» з 09.07.2007 року, оскільки з моменту ухвалення Конституційним Судом України рішення щодо неконституційності пункту 12 статті 71 Закону України „Про Державний бюджет України» , ця норма втратила чинність та не підлягала застосуванню. Отже, відповідач з 09.07.2007 року мав діяти у відповідності з приписами діючої норми ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни» , нараховувати та здійснювати позивачу відповідні доплати.
Відповідно до підпункту 2 пункту 41 розділу II Закону України Закону України Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України текст статті 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни викладено в такій редакції: Дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту") до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни. Ветеранам війни, які мають право на отримання підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, відповідно до цього Закону та Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" дане підвищення провадиться за їх вибором згідно з одним із законів .
Рішенням Конституційного суду України № 10-рп/2008 від 22.05.08 зміни, внесені підпунктом 2 пункту 41 розділу II Закону України від 28.12.2007 р. N 107-VI, визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними).
Таким чином, положення підпунктом 2 пункту 41 розділу II Закону України Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України від 28.12.2007 р. втратило чинність 22 травня 2008 року та з цього часу відповідач повинен був нараховувати та виплачувати позивачу доплату до пенсії, передбачену ст.6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни» в редакції, яка діяла до 01.01.2008 року.
Законом України Про державний бюджет на 2009 рік дію статті 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни зупинено не було. Відповідно до ч. 2 ст. 54 Закону України Про державний бюджет на 2009 рік розміри державних соціальних гарантій на 2009 рік, що визначаються залежно від прожиткового мінімуму, встановлюються відповідними законами України, цим Законом, та нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України. Відповідним Законом, який встановлює доплату до пенсії дітям війни є Закон України Про соціальний захист дітей війни . Таким чином Управління Пенсійного фонду у Комінтернівському районі м. Харкова в 2009 році повинно було діяти відповідно до вимог ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни .
Щодо розрахункової величини мінімальної пенсії за віком, з якої необхідно розраховувати підвищення до пенсії особам, які мають статус дитина війни в розмірі 30 % суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Частиною 3 ст. 46 Конституції України встановлено, що пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом. Тобто, пенсії та інші види соціальних виплат, що є єдиним джерелом існування не можуть бути нижче від прожиткового мінімуму, який встановлюється законом.
Статтею 2 Закону України Про прожитковий мінімум визначено, що прожитковий мінімум застосовується зокрема для: встановлення розмірів мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії за віком, визначення розмірів соціальної допомоги, допомоги сім'ям з дітьми, допомоги по безробіттю, а також стипендій та інших соціальних виплат виходячи з вимог Конституції України та законів України; формування Державного бюджету України та місцевих бюджетів.
З урахуванням положень статті 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни та частини 1 статті 28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , який є єдиним законодавчим актом, який визначає розмір мінімальної пенсії за віком, суд вважає, що застосуванню підлягає для визначення розміру щомісячної доплати до мінімальної пенсії за віком розмір прожиткового мінімуму. В такому випадку мінімальний розмір пенсії за віком використовується лише як коефіцієнт для визначення розміру щомісячної доплати до пенсії, що не суперечить вимогам частини 3 статті 28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .
З позовної заяви вбачається та підтверджується довідкою, наявної в матеріалах справи, що позивачеві виплата щомісячної державної соціальної надбавки як дитині війни здійснюється частково.
При цьому суд приходить до висновку, що до повноважень саме УПФУ у Комінтернівському районі м. Харкова відноситься нарахування у розмірі, встановленому законодавством, та виплата підвищення до пенсії позивачу, оскільки Пенсійний фонд України діє у відповідності до Положення „Про Пенсійний фонд України і здійснює свої повноваження на підставі п.15 зазначеного положення через створені в установленому порядку його територіальні управління. Відповідно до Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування рішення про призначення та перерахунок пенсій приймаються районними управліннями Пенсійного фонду України за місцем проживання пенсіонерів. Територіальним управлінням Пенсійного фонду України за місцем проживання позивача є Управління Пенсійного фонду України в Комінтернівському районі м. Харкова.
З розпорядження від 7 серпня 2009 року вбачається, що відповідач призначив позивачу підвищення до пенсії відповідно до Закону України Про соціальний захист дітей війни . Проте доказів того, що перерахунок підвищення до пенсії позивачу, з урахуванням фактично виплачених сум проведено та визначена сума, яка підлягає доплаті до пенсії позивачу, відповідачем не надано.
З огляду на вищезазначене, суд вважає за необхідне зобов'язати відповідача провести перерахунок підвищення до пенсії позивачу відповідно до Закону України Про соціальний захист дітей війни , а також здійснити їх виплату за періоди з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року та з 22 травня 2008 року по 31.12.2009 року.
Керуючись ст.ст. 22, 46 Конституції України, ст.ст. 6, 7 Закону України Про соціальний захист дітей війни , Законом України Про Державний бюджет України на 2007 рік від 19.12.2006 р. № 489-V, Рішенням Конституційного суду України № 6-рп/2007 від 09.07.07, ст. 28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , підпунктом 2 пункту 41 розділу II Закону України Закону України Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України , Рішенням Конституційного суду України № 10-рп/2008 від 22.05.08, Закону України Про прожитковий мінімум , , статтями 3, 4, 10, 11, 57-60, 88, 209, 212-215, 218, 223 ЦПК України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Позов ОСОБА_1 - задовольнити.
Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Комінтернівському районі м. Харкова провести перерахунок та виплату ОСОБА_1 підвищення до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за періоди з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року та з 22.05.2008 по 31.12.2008 року, з 1 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року з урахуванням фактично виплачених за цей період сум.
Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 витрати по сплаті судового збору у розмірі 08,50 гривень.
Стягнути з Управління Пенсійного фонду України в Комінтернівському районі м. Харкова на користь ОСОБА_1 витрати з інформаційно-технічного забезпечення розгляду справи у розмірі -37,00 грн..
Рішення може бути оскаржено до апеляційного суду Харківської області через Комінтернівський районний суд м. Харкова шляхом подачі в 10 денний строк з дня проголошення рішення апеляційної скарги, або в порядку ч.2 ст.294 ЦПК України.
Суддя -
Суд | Комінтернівський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2010 |
Оприлюднено | 11.01.2016 |
Номер документу | 50116647 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Олефіренко Н. О.
Цивільне
Комінтернівський районний суд м.Харкова
Музиченко В. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні