Постанова
від 03.04.2012 по справі 2а-1870/1971/12
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 квітня 2012 р. Справа № 2a-1870/1971/12

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бондаря С.О.,

за участю секретаря судового засідання - Швед В.С.,

представника позивача - ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в місті Суми до товариства з обмеженою відповідальністю "Вектра" про стягнення податкового боргу,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державна податкова інспекція в м. Суми (далі по тексту - позивач, ДПІ в м. Суми), звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Вектра" (далі по тексту - відповідач, ТОВ "Вектра"), в якому просить суд стягнути з відповідача за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків та готівки, що належить такому платнику податків на користь держави податковий борг в загальному розмірі 88240,65 грн., в тому числі з податку на додану вартість - 64357,45 грн., з податку з доходів найманих працівників - 1290,69 грн. та з податку на прибуток приватних підприємств - 22592,51 грн.

Позовні вимоги обґрунтовуються наступним. Відповідач, не виконуючи обов'язок зі сплати податків, закріплений у п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, має податкову заборгованість в загальному розмірі 88240,65 грн. а саме: з податку на додану вартість в сумі 64357,45 грн., з податку на прибуток приватних підприємств - 22592,51 грн., та з податку з доходів найманих працівників - 1290,69 грн.

Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав у повному обсязі та просив суд його задовольнити.

Відповідач, повідомлявся про час, дату та місце розгляду справи, в судове засідання не з'явився, про причини неявки, всупереч вимог ч. 2 ст. 40 КАС України, суд не повідомив, заперечень стосовно позовних вимог не надсилав.

З огляду на зазначене, суд вважає, що відсутність представника відповідача в судовому засіданні не перешкоджає розгляду справи.

Суд, заслухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

У судовому засіданні встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Вектра" зареєстровано як юридична особа, що підтверджується копією витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 14-15).

Відповідач самостійно узгодив податкове зобов'язання з податку на додану вартість шляхом подачі податкових декларацій з податку на додану вартість до ДПІ в м. Суми (а.с. 27-62). Виходячи із зазначених вище декларацій заборгованість відповідача із вказаного податку складає 60916,48 грн.

Також, відповідачем до ДПІ в м. Суми була подана декларації з податку на прибуток підприємств (а.с. 18). Відповідно до вказаної декларації відповідач узгодив податкове зобов'язання із вказаного податку в сумі 23,00 грн.

01.12.2010 ДПІ в м. Суми була проведена перевірка правильності обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум податку з доходів фізичних осіб, податку з власників транспортних засобів та інших машин і механізмів та державного мита ТОВ "Вектра" за період з 01.07.2008 по 30.06.2010. Перевіркою було встановлено порушення відповідачем абз. г п.п. 4.2.9 п. 4.2 ст. 4, п. 8.1 ст. 8, п. 19.2 ст. 19, п.п. 6.3.2 п. 6.3 ст. 6 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" (в редакції чинною на момент виникнення спірних правовідносин), у зв'язку з чим донараховано податку з доходів фізичних осіб. Також, було встановлено порушення п. 1.2 ст. 1, п. 3.2 п. 3.4 ст. 3 "Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого на користь платників податків і сум утриманого з них податку", затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 29.09.2003 № 451 та п.п. б п. 19.2 ст. 19 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб".

Про зазначені порушення свідчить довідка № 409/17-1208/14026090 від 01.12.2010 (а.с. 21-26). Вказана довідка була отримана відповідачем, що підтверджується підписом директора та головного бухгалтера ТОВ "Вектра" (а.с. 26).

Також, 01.12.2010 позивачем була проведена планова виїзна перевірка ТОВ "Вектра" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2008 по 30.06.2010. В ході перевірки встановлено порушення відповідачем п. 5.1 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся. Також, перевіркою встановлено порушення п.п. 7.2.3, 7.2.6 п. 7.2, п. 7.3, п.п. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся. Крім того, перевіркою виявлено порушення відповідачем абз г п.п. 4.2.9 п. 4.2 ст. 4, п. 8.1 ст. 8, п. 19.2 ст. 19, п.п. 6.3.2 п. 6.3 ст. 6 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" та п. 1.2 ст. 1, п. 3.2 п. 3.4 ст. 3 "Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого на користь платників податків і сум утриманого з них податку", затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 29.09.2003 № 451 та п.п. б п. 19.2 ст. 19 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб".

За результатами перевірки був складений акт № 9832/2312/14026090/01 від 01.12.2010 про результати планової виїзної перевірки ТОВ "Вектра" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2008 по 30.06.2010 (а.с. 63-78). Зазначений акт був отриманий відповідачем, про що свідчать підписи директора та головного бухгалтера ТОВ "Вектра" (а.с. 78).

На підставі вказаного акту відповідачу податковим повідомленням-рішенням № 0001342312/0/95240 від 14.12.2010 (а.с. 79) було визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 1261,00 грн. та застосовані штрафні санкції з вказаного податку в розмірі 631,00 грн. Відповідач отримав зазначене податкове повідомлення-рішення, що підтверджується підписом головного бухгалтера ТОВ "Вектра" (а.с. 79).

Також, відповідачу податковим повідомленням-рішенням № 0001332312/0/95242 від 14.12.2010 (а.с. 80) було визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток в сумі 15740,00 грн. та застосовані штрафні санкції із вказаного податку в сумі 7870,00 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення було отримано відповідачем, про що свідчить підпис головного бухгалтера ТОВ "Вектра" (а.с. 80).

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем 11.04.2011 була проведена документальна невиїзна перевірка дотримання вимог податкового законодавства ТОВ "Вектра". В ході перевірки було встановлено порушення відповідачем п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України.

За результатами перевірки був складений акт про результати документальної невиїзної перевірки дотримання вимог податкового законодавства ТОВ "Вектра" № 2412/2312/14026090/39 від 11.04.2011 (а.с. 81). Вказаний акт був отриманий відповідачем про що свідчить підпис директора ТОВ "Вектра" (а.с. 81).

Податковими повідомленнями-рішеннями № 0000632312/0/30442 від 15.04.2011 (а.с. 82) та № 0000622312/0/30438 від 15.04.2011 (а.с. 83), до відповідача були застосовані штрафні санкції з податку на прибуток за несплату узгодженої суми грошового зобов'язання протягом строків в загальному розмірі 10,90 грн. Зазначені податкові повідомлення-рішення були отримані відповідачем, що підтверджується підписами уповноваженої особи відповідача (а.с. 82-83).

Крім того, 16.08.2011 ДПІ в м. Суми була проведена камеральна перевірка податкової звітності з податку на прибуток. Перевіркою було встановлено порушення відповідачем п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49.18 ПК України, тобто неподання (несвоєчасне подання) податкової звітності з податку на прибуток.

За результатами перевірки був складений акт № 6194/15-1/14026090/733 від 16.08.2011 (а.с. 16) про результати камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток. Акт був отриманий відповідачем, про що свідчить підпис уповноваженої особи відповідача (а.с. 16).

Податковим повідомленням-рішенням № 0006921501/66942 від 17 серпня 2011 року (а.с. 17) відповідачу були застосовані штрафні санкції з податку на прибуток за порушення термінів подання податкової звітності в розмірі 01,00 грн. Відповідач отримав вказане податкове повідомлення-рішення про що свідчить підпис уповноваженої особи відповідача (а.с. 17).

Зазначені вище податкові повідомлення-рішення відповідачем в установленому Законом порядку оскаржені не були.

Відповідно до п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 9 Податкового кодексу України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Виходячи з викладеного, ДПІ в м. Суми нарахувала пеню на суму узгодженого зобов'язання з податку на додану вартість, з податку на прибуток приватних підприємств та податок з доходів найманих працівників в загальному розмірі 1549,52 грн.

Також, відповідно до облікової картки платника (а.с. 8-12) та згідно із розрахунком суми податкового боргу ТОВ "Вектра" (а.с. 5-6), загальна сума податкової заборгованості відповідача перед бюджетом складає 88240,65 грн.

Відповідачу була виставлена податкова вимога від 07.12.2010 № 1/1319. Про це свідчить копія корінця податкової вимоги (а.с. 13). Зазначена податкова вимога була отримана відповідачем про що свідчить повідомлення про отримання поштового відправлення (а.с. 13).

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п. 1 та п. 11 ч. 1 ст. 10 Закону України "Про Державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990, державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції виконують такі функції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів; подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Підпунктом 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (далі по тексту - Кодекс) встановлено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Також, п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Кодексу передбачено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п.п. б п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (в редакції чинною на момент виникнення спірних правовідносин) (далі по тексту - Закон), контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях.

Згідно підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону, у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Також, підпунктом 17.1.3 пункту 17.1 ст. 17 Закону встановлено, що у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.

Відповідно до п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Згідно пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію; дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках; дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом

Пунктом 57.3 ст. 57 Кодексу визначено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України, неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Також, пунктом 7 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України передбачено, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.

Пунктом 126.1 статті 126 ПК України визначено, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Підпунктом 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Судом встановлено, що податковий борг на час розгляду справи відповідачем не сплачений, у зв'язку з чим суд приходить до висновку про те, що зазначений податковий борг підлягає стягненню у судовому порядку.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції в місті Суми до товариства з обмеженою відповідальністю "Вектра" про стягнення податкового боргу - задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Вектра" /м. Суми, вул. Кірова, буд. 171, ідентифікаційний код 14026090/ за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків та готівки, що належить такому платнику податків на користь місцевого бюджету м. Суми на р/р №34129999700002, код одержувача - 37970593, ГУДКУ в Сумській області, МФО - 837013 податковий борг в сумі 88 240 грн. 65 коп. /вісімдесят вісім тисяч двісті сорок грн. 65 коп./, в тому числі: з податку на прибуток в сумі 22592 грн. 51 коп. /двадцять дві тисячі п"ятьсот дев"яносто дві грн. 51 коп./, з податку на додану вартість в сумі 64357 грн. 45 коп. /шістдесят чотири тисячі триста п"ятьдесят сім грн. 45 коп./, податку з доходів найманих працівників в сумі 1290 грн. 69 коп. /одна тисяча двісті дев"яносто грн. 69 коп./

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови складено 05 квітня 2012 року.

Суддя (підпис) С.О. Бондар

З оригіналом згідно

Суддя С.О. Бондар

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2012
Оприлюднено17.09.2015
Номер документу50189514
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1870/1971/12

Постанова від 03.04.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Постанова від 03.04.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Постанова від 03.04.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Ухвала від 20.03.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Ухвала від 20.03.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні