Ухвала
від 25.08.2015 по справі 826/1553/15
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/1553/15 Головуючий у 1-й інстанції: Скочок Т.О. Суддя-доповідач: Василенко Я.М.

У Х В А Л А

Іменем України

25 серпня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Василенка Я.М.,

суддів Кузьменка В.В., Шурка О.І.,

при секретарі Зубрицькому Д.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу концерну «Беарс Фуд Інгредієнтс» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 21.05.2015 у справі за адміністративним позовом концерну «Беарс Фуд Інгредієнтс» до Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу,-

В С Т А Н О В И В:

Концерн «Беарс Фуд Інгредієнтс» звернувся до суду першої інстанції із позовом, в якому просив: визнати протиправною та скасувати вимогу Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про сплату боргу (недоїмки) № Ю-1630-25 від 02.10.2014 року.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21.05.2015 у задоволені позову відмовлено.

Не погоджуючись з зазначеним вище судовим рішенням позивач звернувся із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржувану постанову, як таку, що постановлена із порушенням норм матеріального і процесуального права, та ухвалити нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити повністю.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників судового процесу, які з'явились у судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що зазначена апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи 09.10.2014 на адресу позивача надійшла вимога ДПІ у Деснянському районі ГУ Міндоходів у м. Києві (правонаступником якої є відповідач) про сплату боргу (недоїмки) від 02.10.2014 № Ю-1630-25, згідно якої станом на 30.09.2014 за позивачем обраховується недоїмка зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 8 213, 13 грн.

Не погоджуючись з правомірністю виставлення зазначеної вимоги позивач скористався правом на досудове оскарження цього рішення суб'єкта владних повноважень.

За результатами розгляду скарг на вимогу від 02.10.2014 Головним управлінням Міндоходів у м. Києві прийнято рішення від 19.11.2014 № 688/10/26-15-10-09 та Державною фіскальною службою України рішення від 25.12.2014 № 3655/6/99-99-10-01-07-15 про залишення даних скарг без задоволення, а вимоги про сплату боргу (недоїмки) - без змін. При цьому, в рішенні ГУ Міндоходів у м. Києві від 19.11.2014 № 688/10/26-15-10-09 зазначено, що оспорювана вимога від 02.10.2014 сформована на підставі даних картки особового рахунку платника єдиного внеску - концерну «Беарс Фуд Інгредієнтс».

Суд першої інстанції мотивував своє рішення тим, що погашення позивачем суми недоїмки, визначеної у вимозі від 02.10.2014 № Ю-1630-25, відбулося протягом вересня-жовтня 2014 року в добровільному порядку, а тому, як наслідок, оспорювана вимога від 02.10.2014 № Ю-1630-25 в силу закону вважається такою, що відкликана в листопаді 2014 року. Тобто, оскільки вимога втратила правову силу автоматично, то скасування її в судовому порядку є безпідставним.

Апелянт у своїй скарзі зазначає, що вимога від 02.10.2014 № Ю-1630-25 є протиправною та підлягає скасуванню, оскільки вказані у ній суми не могли бути зараховані до суми недоїмки.

Колегія суддів вважає доводи апелянта необґрунтованими та погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Так, у відповідності до п. 11 Порядку ведення органами Міністерства доходів і зборів України оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України 05.12.2013 № 765, за даними оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, коштів передоплати та єдиного внеску Міндоходів та його територіальними органами в автоматичному режимі формуються звітність і зведена інформація про нарахування та надходження податків, зборів, митних платежів, коштів передоплати, єдиного внеску, податковий борг, недоїмку із сплати єдиного внеску, відшкодування податку на додану вартість, результати перевірочної роботи, розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу), надміру сплачених сум платежів та єдиного внеску тощо.

Згідно п. 4 вказаного Порядку нарахування податків, зборів та сум єдиного внеску в інтегрованій картці платника здійснюються відповідно до звітності, що подається платником до територіального органу Міндоходів, а також митних та інших платежів - на підставі оформленої митної декларації. При цьому, нарахування узгоджених сум грошових зобов'язань за податками, зборами, митними платежами та сум єдиного внеску, нарахованих до сплати, в інтегрованій картці платника здійснюється датою граничного строку сплати таких нарахувань.

Також, п. 3 цього Порядку визначено, що зобов'язання, штрафні санкції та пеня за податками, зборами, митними платежами, суми до сплати єдиного внеску, розраховані територіальним органом Міндоходів, відображаються ним в інтегрованій картці платника за даними електронного реєстру повідомлень-рішень у частині узгоджених сум. Суми нарахованих платежів за результатами перевірок, пені та штрафних (фінансових) санкцій обліковуються за тими самими кодами бюджетної класифікації, що й податки, збори, за якими здійснено такі нарахування. Суми єдиного внеску, нараховані до сплати за результатами перевірок, пені та штрафних (фінансових) санкцій обліковуються в інтегрованій картці відповідно до класів професійного ризику виробництва, до яких віднесено платника єдиного внеску за основним видом його економічної діяльності.

Дані про надходження податків, зборів, митних платежів, передоплати та єдиного внеску відображаються територіальним органом Міндоходів, на який покладено функції з ведення обліку відповідного платежу, в інтегрованій картці платника і в реєстрі надходжень та повернень у день отримання від органів Державної казначейської служби України відомостей про зарахування та повернення надміру сплачених платежів у вигляді електронного реєстру розрахункових документів (п. 5 Порядку).

Відповідно до ч. 7 і абз. 1 ч. 8 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку. Платники, зазначені в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, які не мають банківського рахунку, сплачують внесок шляхом готівкових розрахунків через банки чи відділення зв'язку.

Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом (п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»).

Згідно ст. 25 цього Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею

При цьому, орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.

Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом доходів і зборів шляхом оскарження вимоги про сплату єдиного внеску в адміністративному або судовому порядку.

У разі ж якщо платник єдиного внеску протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом доходів і зборів, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, орган доходів і зборів надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки.

Пунктом 6.3 6 цієї Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 455, визначено, що органи доходів і зборів надсилають платникам вимогу про сплату недоїмки в таких випадках: якщо платник має на кінець календарного місяця недоїмку зі сплати єдиного внеску; якщо платник має на кінець календарного місяця борги зі сплати фінансових санкцій. У цих випадках вимога надсилається платникам, зазначеним у підпунктах 1 та 2 пункту 2.1 розділу II цієї Інструкції, протягом п'яти робочих днів, наступних за календарним місяцем, у якому виникла або зросла недоїмка зі сплати єдиного внеску (заборгованість зі сплати фінансових санкцій); платникам, зазначеним у підпунктах 3 та 4 пункту 2.1 розділу II цієї Інструкції, - протягом п'ятнадцяти робочих днів, наступних за календарним місяцем, у якому виникла або зросла недоїмка зі сплати єдиного внеску (заборгованість зі сплати фінансових санкцій).

У відповідності до положень ч. 11 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу, та, згідно з п. 2 ч. 11 ст. 25 цього ж Закону, за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску органом доходів і зборів на платника єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум (ч. 10 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»).

У силу приписів норми ч. 6 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» за рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі якщо платник має несплачену суму недоїмки, штрафів та пені, сплачені ним суми єдиного внеску зараховуються в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення.

Як вбачається з матеріалів справи (зокрема, даних картки особового рахунку платника єдиного внеску - позивача за 2014 рік) станом на 22.08.2014 на особовому рахунку позивача обліковувалася сума переплати з єдиного внеску в розмірі 349, 51 грн., що була зменшена цього ж дня на суми нарахованих контролюючим органом штрафних санкцій (в сумі 1 026, 35 грн.) та пені (215,53 грн.), які визначені згідно рішення за № 0038251705 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску від 30.07.2014.

Таким чином, 22.08.2014 в картці особового рахунку позивача утворилася сума недоїмки в розмірі 892, 37 грн., що була погашена 22.09.2014 за рахунок суми єдиного внеску в розмірі 2 500 грн., сплаченої позивачем згідно платіжного доручення № 96 від 22.09.2014 року. Як наслідок, 22.09.2014 за підприємством обраховується переплата по єдиному внеску в сумі 1 607,63 грн., яка зменшується у зв'язку з декларуванням позивачем до сплати єдиного внеску в розмірі 10 820,76 грн. по звіту від 09.09.2014 № 1410979594 (по строку сплати до 22.09.2014).

Надалі, станом на 22.09.2014 в картці особового рахунку позивача обліковується недоїмка в сумі 9 213,13 грн., станом на 24.09.2014 та 30.09.2014 року - в сумі 8 213,13 грн., станом на 03.10.2014 року - в сумі 7 213,13 грн., станом на 06.10.2014 - в сумі 6 213,13 грн., станом на 08.10.2014 - в сумі 5 713,13 грн., станом на 09.10.2014 - в сумі 5 245,13 грн., станом на 14.10.2014 - в сумі 4 245,13 грн., станом на 16.10.2014 - в сумі 2 745,13 грн., станом на 17.10.201 4- в сумі 1 396,44 грн., станом на 20.10.2014 - 12 81,98 грн. (за рахунок нарахування до сплати суми єдиного внеску 10 985,54 грн. по звіту від 03.10.2014 № 412146984), станом на 31.10.2014 - в сумі 12 056,35 грн., станом на 04.11.2014 - в сумі 10 44,47 грн.

Таким чином, станом на 04.11.2014 сума недоїмки, зафіксована в оспорюваній вимозі від 02.10.2014 погашена в повному обсязі. При цьому, погашення зазначеної суми недоїмки в розмірі 8 213,13 грн. відбувалося за рахунок сум єдиного внеску, сплачених позивачем на казначейський рахунок ДПІ у Деснянському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, згідно платіжних доручень від 22.09.2014 № 96 в сумі 2 500 грн., від 24.09.2014 № 97 в сумі 1 000 грн., від 02.10.2014 № 104 в сумі 1 000 грн., від 06.10.2014 № 106 в сумі 1 000 грн., від 08.10.2014 № 108 в сумі 500 грн., від 09.10.2014 № 110 в сумі 468 грн., від 14.10.2014 № 111 в сумі 1 000 грн., від 16.10.2014 № 115 в сумі 1 000 грн., від 16.10.2014 № 116 в сумі 500 грн., від 17.10.2014 № 118 в сумі 852,76 грн., від 23.10.2014 № 130 в сумі 325,63 грн., від 04.11.2014 № 142 в сумі 670 грн. (копії перелічених платіжних доручень позивача з відмітками банку про проведенні операції та виписок банку по рахунку позивача за відповідні дати наявні в матеріалах справи), а також за рахунок виключення 04.11.2014 з картки особового рахунку платника єдиного внеску-позивача визначених, згідно рішення № 0038251705 від 30.07.2014 сум штрафних санкцій та пені у зв'язку з оскарженням такого рішення).

Відповідно до п. 6.7 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування вимога вважається відкликаною, зокрема, якщо сума боргу самостійно погашається платником. У цьому випадку вимога вважається відкликаною у день, протягом якого відбулося погашення суми боргу.

З контексту наведених норм матеріального права слідує, що вимога про сплату боргу (недоїмки) втрачає свою правову силу автоматично у разі погашення суми боргу (недоїмки), на яку вона була сформована. При цьому, оформлення окремих документів за наслідками такого відкликання від суб'єкта владних повноважень у даному випадку не вимагається.

Як вбачається з матеріалів справи, погашення позивачем суми недоїмки, визначеної у вимозі від 02.10.2014 № Ю-1630-25, відбулося протягом вересня-жовтня 2014 року в добровільному порядку, тобто вказана вимога вважається такою, що відкликана в листопаді 2014 року.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції ухвалив законне та обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Апелянт не надав до суду належних доказів, що б підтверджували факт протиправності рішення суду першої інстанції.

Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 200 КАС України залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 160, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу концерну «Беарс Фуд Інгредієнтс» залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 21.05.2015 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, проте може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий: Василенко Я.М.

Судді: Кузьменко В.В.

Шурко О.І.

Повний текст ухвали виготовлений 01.09.2015.

.

Головуючий суддя Василенко Я.М.

Судді: Кузьменко В. В.

Шурко О.І.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.08.2015
Оприлюднено15.09.2015
Номер документу50191628
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1553/15

Ухвала від 25.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Василенко Я.М.

Ухвала від 25.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Василенко Я.М.

Ухвала від 08.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Василенко Я.М.

Ухвала від 08.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Василенко Я.М.

Постанова від 21.05.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 05.02.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні