Постанова
від 14.06.2011 по справі 2а-1870/2415/11
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КОПІЯ

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 червня 2011 р. Справа № 2a-1870/2415/11

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кравченка Є.Д.

розглянувши в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Шосткинської міжрайонної державної податкової інспекції Сумської області до Молодіжної громадської організації "Центр прогресивної молоді "Лідер" про стягнення податкового боргу,-

В С Т А Н О В И В:

Шосткинська міжрайонна державна податкова інспекція у Сумській області (далі - позивач) звернулася до суду з позовом до Молодіжної громадської організації "Центр прогресивної молоді "Лідер" (далі - відповідач), в якому просить стягнути податковий борг у розмірі 1 190, 00 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідач, відповідно до вимог Закону України "Про систему оподаткування" № 1251-ХІІ від 25.06.1991 року (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин), є платником податків, зборів та інших обов'язкових платежів. Згідно ст. 9 вищевказаного Закону до обов'язків платників податків входить сплата належних сум податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни. Внаслідок порушення вимог законодавства у відповідача утворився податковий борг перед бюджетом, який складає 1 190, 00 грн. За таких обставин, позивач просить суд стягнути з відповідача на користь Державного бюджету України зазначену суму боргу.

Ухвала про відкриття скороченого провадження та інформація про права та обов'язки, які направлялися відповідачу за останнім відомим місцезнаходженням за адресою, зазначеною у витязі з ЄДРПОУ, були повернуті до суду з відміткою пошти: "за закінченням терміну зберігання". Відповідно до положень ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Суд, вивчивши матеріали справи, вважає, що позов обґрунтований і підлягає задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач зареєстрований як юридична особа, включений до ЄДРПОУ та внесений до Реєстру неприбуткових організацій (установ), що підтверджується копією витягу з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та копією Рішення про внесення організації (установи) до Реєстру неприбуткових організацій (установ) від 20.08.2009 (а.с. 5-6, 17).

04.10.2010 посадовою особою позивача була проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податкової звітності з комунального податку відповідачем, про що складено акт про результати невиїзної документальної перевірки від 04.10.2010 № 1248/1503/36080080 (а.с. 9). В ході перевірки встановлено порушення відповідачем вимог п.п. 4.1.4 "б" п. 4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000 № 2181 "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими" (далі - Закон України № 2181) (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин), а саме встановлено, що відповідачем не подано розрахунки по комунальному податку за 3 квартал 2009 року, 4 квартал 2009 року, 1 квартал 2010 року, 2 квартал 2010 року у строки, визначені законодавством.

05.10.2010 посадовою особою позивача була проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток відповідачем, про що складено акт про результати невиїзної документальної перевірки від 05.10.2010 № 1248/1501/36080080 (а.с. 11). В ході перевірки встановлено порушення відповідачем вимог п.п. 4.1.4 "б" п. 4.1 ст. 4 Закону України від № 2181, п. 16.4 ст.16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 № 334/94 (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин), а саме встановлено, що відповідачем не подано декларації з податку на прибуток за 1 квартал 2010 року, 1 півріччя 2010 року у строки, визначені законодавством.

На підставі акту перевірки від 04.10.2010 позивачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 04.10.2010 № 0001441503/0, яким відповідачу визначено суму податкового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями за платежем комунальний податок у розмірі 680, 00 грн. (а.с. 10).

На підставі акту перевірки від 05.10.2010 позивачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 05.10.2010 № 0000891501/0, яким відповідачу визначено суму податкового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями за платежем податок на прибуток у розмірі 340, 00 грн. (а.с. 12).

Дані податкові повідомлення-рішення від 04.10.2010 та 05.10.2010 не були отримані відповідачем у зв'язку з незнаходженням посадових осіб за юридичною адресою, про що свідчить копія конверту, повернута з відміткою пошти: "за закінченням строків зберігання" (а.с. 14), а також було складено акт про невручення податкових повідомлень-рішень від 11.11.2010 № 118/1501/36080080 (а.с. 13).

Відповідно до п. 6.2.4 Закону № 2181 у зв'язку з неможливістю вручити платнику податків податкові повідомлення-рішення податковим органом були розміщені дані податкові повідомлення-рішення на дошці податкових оголошень. При цьому день розміщення таких податкових повідомлень-рішень вважається днем їх вручення, а саме це 11.11.2010.

Відповідно до п.п. "а" п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України № 2181 контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі, якщо платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію.

Згідно з п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 вищевказаного Закону, у разі коли платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Відповідно до п. 5.2 ст. 5 Закону України № 2181 податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків повідомлення-рішення, окрім випадку коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив податкове зобов'язання та на протязі десяти днів звертається до такого органу зі скаргою про перегляд відповідного рішення.

Згідно з п.п. 5.4.1. п.5.4. ст. 5 Закону України № 2181 узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 вищевказаного Закону у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податкові вимоги.

На виконання вказаних норм закону та з метою погашення податкового боргу, позивачем було надіслано відповідачу першу податкову вимогу форми "Ю1" від 26.11.2010 № 1/151 про сплату податкового боргу за узгодженим податковим зобов'язанням з податку на прибуток та комунального податку на загальну суму 1020, 00 грн., яку відповідач не отримав по причині закінчення терміна зберігання, про що було складено акт про невручення податкової вимоги від 05.01.2011 (а.с. 18-19).

27.12.2010 посадовою особою позивача була проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток відповідачем, про що складено акт про результати невиїзної документальної перевірки від 27.12.2010 № 1745/1501/36080080 (а.с. 15). В ході перевірки встановлено порушення відповідачем вимог п.п. 4.1.4 "б" п. 4.1 ст. 4 Закону України від № 2181, п. 16.4 ст.16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 № 334/94 (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин), а саме встановлено, що відповідачем не подано декларації з податку на прибуток за 3 квартали 2010 року у строки, визначені законодавством.

На підставі акту перевірки від 27.12.2010 позивачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 27.12.2010 № 0001311501/0, яким відповідачу визначено суму податкового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями за платежем податок на прибуток у розмірі 170, 00 грн. (а.с. 16).

Податковий борг у загальній сумі 1 190, 00 грн. відповідачем не сплачений, що підтверджується довідками про податковий борг (а.с. 4, 7).

Отже, передбачені Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) заходи не привели до погашення податкового боргу за узгодженим податковим зобов'язанням і сума податкового боргу відповідача складає 1 190, 00 грн.

Згідно п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Згідно ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій застав. Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Ураховуючи, що спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

За таких обставин, судом встановлено, що податковий борг відповідачем не сплачений та складає 1 190, 00 грн., що підтверджується матеріалами справи, а тому суд вважає, що вимоги позивача щодо стягнення зазначеної суми боргу є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 112, 158-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Шосткинської міжрайонної державної податкової інспекції Сумської області до Молодіжної громадської організації "Центр прогресивної молоді "Лідер" про стягнення податкового боргу - задовольнити.

Стягнути з Молодіжної громадської організації "Центр прогресивної молоді "Лідер" (41100, АДРЕСА_1, ідентифікаційний код 36080080) за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків та готівки, що належить такому платнику податків податковий борг у розмірі 1 190, 00 грн. (одна тисяча сто дев'яносто гривень 00 коп.) на користь Державного бюджету України.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя (підпис) Є.Д. Кравченко

З оригіналом згідно

Суддя Є.Д. Кравченко

Дата ухвалення рішення14.06.2011
Оприлюднено22.09.2015
Номер документу50407821
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1870/2415/11

Постанова від 14.06.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Постанова від 14.06.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 27.04.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні