cpg1251 номер провадження справи 23/48/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
28.11.2014 Справа № 908/4025/14
Господарський суд у складі судді Шевченко Тетяни Миколаївни, розглянувши матеріали звіту ліквідатора у справі №908/4025/14
за заявою боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОМИСЛОВА ГРУПА «ЕЛМАШ» (83054, м. Донецьк, вул. Економічна, 13, ідент. код юридичної особи - 37296928; скорочено - ТОВ «ПРОМИСЛОВА ГРУПА «ЕЛМАШ»)
про визнання банкрутом,
ліквідатор - Почебут І.Т.,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОМИСЛОВА ГРУПА «ЕЛМАШ» (боржник у справі) звернулось до господарського суду Запорізької області із заявою про порушення справи про банкрутство на підставі частини п'ятої статті 11, статті 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», яка передбачає особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником.
Ухвалою суду від 14.10.2014 заяву прийнято до розгляду, справі присвоєно номер провадження 23/48/14, підготовче засідання суду призначено на 22.10.2014, від боржника витребувано документи згідно з резолютивною частиною ухвали.
Ухвалою суду від 22.10.2014 порушено провадження у справі №908/4025/14, слухання справи в засіданні господарського суду призначено на 29.10.2014.
Постановою суду, з урахуванням ухвали про описку, від 29.10.2014 у справі №908/4025/14 визнано ТОВ «ПРОМИСЛОВА ГРУПА «ЕЛМАШ» банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено голову ліквідаційної комісії - Почебута Ігоря Михайловича тощо.
29.10.2014 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет оприлюднене повідомлення №10617 про визнання ТОВ «ПРОМИСЛОВА ГРУПА «ЕЛМАШ» банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
25.11.2014 ліквідатор подав до суду звіт на затвердження.
Суд, вивчивши звіт ліквідатора та додані до нього матеріали, вважає, що вказаний звіт ліквідатора слід повернути без розгляду, з таких підстав.
Відповідно до частини третьої статті 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.
Статтею 41 Закону про банкрутство передбачено, що ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Виходячи з приписів статей 42-44 Закону про банкрутство, після проведення інвентаризації та оцінки майна банкрута ліквідатор формує ліквідаційну масу та розпочинає продаж майна банкрута через аукціон або продаж безпосередньо юридичній або фізичній особі.
Отже, ліквідатор в ліквідаційній процедурі вживає заходів щодо виявлення майна (активів) банкрута та формування ліквідаційної маси, організовує продаж майна та вчиняє інші дії відповідно до Закону про банкрутство.
Згідно із частиною статті 46 Закону про банкрутство після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).
Про час і місце судового засідання, у якому має розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та членів комітету кредиторів.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Отже, законодавством передбачено певну сукупність дій, яку необхідно ліквідатору вчинити в ході ліквідаційної процедури, та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом із зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів); подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених нім дій в ході ліквідаційної процедури.
Зважаючи на те, що на сьогоднішній день не закінчився строк подачі заяв з вимогами до боржника, суд вважає передчасним подання ліквідатором звіту до суду на затвердження.
Передчасне подання ліквідатором звіту свідчить про недотримання ліквідатором вищевказаних норм законодавства, зокрема, щодо належного формування активу та пасиву боржника, а також порушує права потенційних кредиторів на звернення їх протягом місяця з кредиторськими вимогами до боржника.
Оскільки звіт ліквідатора має бути поданий з додержанням вимог, встановлених вищезазначеними нормами Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», подання ліквідатором звіту до закінчення строку подачі кредиторських вимог, дає підстави для висновку, що звіт не відповідає змісту вимог, зазначених у Законі про банкрутство, а отже, є підставою для повернення звіту без розгляду у відповідності до частини першої статті 15 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» та статті 63 ГПК України.
Таким чином, суд повертає ліквідатору звіт без розгляду, з зазначених вище підстав.
Керуючись ст. 15 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ст.ст. 63, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Повернути звіт ліквідатора Товариства обмеженою відповідальністю «ПРОМИСЛОВА ГРУПА «ЕЛМАШ» (вх.№09-06/26889 від 25.11.2014) без розгляду.
Копію ухвали надіслати: ліквідатору.
Додаток на адресу заявника: звіт з додатками на 27-ми арк.
Суддя Т.М. Шевченко
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2014 |
Оприлюднено | 21.09.2015 |
Номер документу | 50455280 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Шевченко Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні