1
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
23 вересня 2009 р.
м. Полтава
Справа № 2а-44893/09/1670
Полтавський
окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - С.С. Бойко,
при секретарі - Я.А.Мокляк ,
за участю:
представника позивача: ОСОБА_1.,
розглянувши у відкритому судовому
засіданні в м. Полтаві справу за позовом
Відкритого акціонерного товариства "Кременчуцький сталеливарний
завод" до Кременчуцької об'єднаної державної податкової
інспекції про скасування податкового
повідомлення-рішення №0002332301/1/1174 від 10.04.2009 року, -
В С Т А Н О В
И В:
05 травня
2009 р. Відкрите акціонерне товариство
"Кременчуцький сталеливарний завод"
звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з
адміністративним позовом до
Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції про скасування податкового
повідомлення-рішення №0002332301/1/1174 від 10.04.2009 року.
В
обґрунтування позовних вимог представник позивача посилається на те, що в ході
планової виїзної перевірки Відкритого
акціонерного товариства "Кременчуцький сталеливарний завод"
відповідач дійшов висновку про порушення позивачем ч. 4 ст. 21 Закону України
«Про оренду землі» із змінами, внесеними Законом України «Про державний бюджет
України на 2008 рік» та заниження орендної плати за землю на загальну суму 234
172, 32 грн., про що складено акт № 4087/23-210/05756783 від 19.12.2008 року та
винесене податкове повідомлення - рішення № 0002332301/1/1174 від 10.04.2009
року. Позивач не погоджується з вказаним рішенням відповідача, оскільки позивач
не мав можливості і правових підстав для сплати нових розмірів орендної плати,
оскільки необхідною умовою змінення суми орендної плати за землю є укладення
додаткових угод до договорів оренди та їх державна реєстрація відповідно до ст.
18 Закону України «Про оренду землі».
В судовому
засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі з
підстав, наведених в позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання
не з'явився, будучи належним чином повідомленим про дату, час та місце розгляду
справи, доказів поважності причин неявки в судове засідання суду не надав.
Правом надання заперечення на позовну заяву та доказів не скористався.
Суд, заслухавши пояснення
представника позивача, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку, що
адміністративний позов слід задовольнити
з наступних підстав.
Судом
встановлено, що з 03 листопада 2008 року
по 12 грудня 2008 року Кременчуцькою об'єднаною державною податковою
інспекцією була проведена планова виїзна
перевірка Відкритого акціонерного товариства "Кременчуцький сталеливарний
завод" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з
01.07.2007 року по 30.06.2008 року.
В ході
проведення перевірки Кременчуцькою об'єднаною державною податковою
інспекцією було встановлено порушення
позивачем ч. 4 статті 21 Закону України «Про оренду землі» із змінами,
внесеними Законом України «Про державний бюджет України на 2008 рік», в результаті
чого позивачем занижено орендну плату за землю на загальну суму 234 172,32 грн.
Про виявлені
порушення Кременчуцькою об'єднаною державною податковою інспекцією було
складено акт № 4087/23-210/05756783 від 19.12.2008 року.
На підставі
акту № 4087/23-210/05756783 від 19.12.2008 року Кременчуцькою об'єднаною
державною податковою інспекцією винесено податкове повідомлення - рішення №
0002332301/1/1174 від 10.04.2009 року, яким Відкритому акціонерному товариству
"Кременчуцький сталеливарний завод" визначено суму податкового
зобов'язання з орендної плати за землю в розмірі 3105,00 грн., в тому числі
2070,00 грн. за основним платежем та 1035,00 грн. за штрафними ( фінансовими)
санкціями.
Матеріалами
справи підтверджується, що 16 січня 2008 року між Кременчуцькою міською радою
(орендодавцем) та Відкритим акціонерним товариством «Кременчуцький
сталеливарний завод» (орендарем) укладено договір оренди землі № 499 (далі -
Договір), який посвідчений 16.01.2008 року приватним нотаріусом Кременчуцького
міського нотаріального округу ОСОБА_2. та 26.01.2008 року зареєстрований у
Кременчуцькому районному відділі Полтавської регіональної філії Державного
підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті
України по земельних ресурсах» за № 040854800032.
Відповідно до
пункту 1 Договору орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне
користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення ( кадастровий №
5310436500:14:001:0002) для експлуатації та обслуговування комплексу будівель
заводу по вул. Івана Приходька, 141 в м. Кременчуці.
Згідно пункту
4 Договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 17.12.2007
року становить 28386550,20 грн. (61,17 грн. за 1 кв.м.).
Пунктом 14
Договору орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 1,5 % від
грошової оцінки землі щорічно.
Щомісячна
орендна плата у 2008 році складає 35483,19 грн. ( пункт 16 Договору).
19 червня
2009 року між Кременчуцькою міською радою
та Відкритим акціонерним товариством «Кременчуцький сталеливарний завод»
укладено додаткову угоду № 5032 до Договору, якою: пункт 4 розділу «Обєкт оренди» викладено в
новій редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 464060
кв.м., станом на 30.12.2008 року становить 29170811,60 грн.»; пункт 14 розділу
«Орендна плата» викладено в новій редакції: «Орендна плата вноситься Орендарем
у грошовій формі в розмірі 3 % від грошової оцінки землі за земельну ділянку
площею 464060 кв.м., щорічно»; пункт 16 розділу «Орендна плата» викладено в
новій редакції: «Щомісячна орендна плата в 2008 році складає: 72927,03 грн.».
Відповідно до
частини 1 статті 2 Закону України "Про плату за землю" використання
землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного
податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.
Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено,
визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом.
Згідно статті
5 Закону України "Про плату за землю" об'єктом плати за землю є
земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у
власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди.
Суб'єктом
плати за землю (платником) є власник земельної ділянки, земельної частки (паю)
і землекористувач, у тому числі орендар.
Відкрите
акціонерне товариство "Кременчуцький сталеливарний завод" як орендар
земельної ділянки загальною площею 464060 кв. м. по вул. Івана Приходька, 141 в
м. Кременчуці повинен сплачувати орендну плату за землю.
Законом
України від 28.12.2007 року № 107-VI "Про Державний бюджет України на 2008
рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" частину
четверту статті 21 Закону України "Про оренду землі" викладено в
новій редакції: «Річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у
державній або комунальній власності, надходить до відповідних бюджетів,
розподіляється і використовується відповідно до закону і не може бути меншою:
для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що
встановлюється Законом України "Про плату за землю"; для інших
категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється
Законом України "Про плату за землю". Річна орендна плата за земельні
ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, не може
перевищувати 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки. При цьому у разі
визначення орендаря на конкурентних засадах може бути встановлений більший
розмір орендної плати, ніж зазначений у цій частині».
Зміни,
внесені підпунктом 4 пункту 8 розділу II Закону України від 28.12.2007 р. N
107-VI, визнано такими, що не відповідають Конституції України (є
неконституційними), згідно з Рішенням Конституційного Суду України від
22.05.2008 р. N 10-рп/2008 року.
Законом
України від 03.06.2008 року N 309-VI частина четверта статті 21 Закону України
"Про оренду землі" викладено в новій редакції: « Річна орендна плата
за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності,
надходить до відповідних бюджетів, розподіляється і використовується відповідно
до закону і не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення
- розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату
за землю"; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку,
що встановлюється Законом України "Про плату за землю"».
На виконання
вимог частини 4 статті 21 Закону України "Про оренду землі" в
редакції Закону України від 28.12.2007 року № 107-VI "Про Державний бюджет
України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів
України" та Закону України від 03.06.2008 року N 309-VI позивачем та
Кременчуцькою міською радою укладено
19.06.2009 року додаткову угоду № 5032 до Договору, якою змінено розмір
орендної плати.
Вказана
додаткова угода № 5032 від 19.06.2009 року зареєстрована у Кременчуцькому
районному відділі Полтавської регіональної філії Державного підприємства «Центр
державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних
ресурсах», про що у Державному реєстрі земель вчинено запис 17.09.2009 року №
040957600173.
Згідно статті
13 Закону України "Про плату за землю" п ідставою для нарахування
земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за
земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, -
договір оренди такої земельної ділянки.
Перевірка
Відкритого акціонерного товариства "Кременчуцький сталеливарний
завод" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з
01.07.2007 року по 30.06.2008 року проводилась Кременчуцькою об'єднаною
державною податковою інспекцією з 03 листопада 2008 року по 12 грудня 2008
року, тобто в період, коли діяла первинна редакція спірного Договору.
Додаткова
угода № 5032 від 19.06.2009 року до Договору
набрала для її сторін чинності після її державної реєстрації 17.09.2009
року в силу вимог статті 18 Закону
України "Про оренду землі".
Оскільки, до
17 вересня 2009 року діяла первинна редакція Договору у позивача не було
правових підстав для сплати орендної плати за земельну ділянку за новими цінами,
а тому висновки акту № 4087/23-210/05756783 від 19.12.2008 року про порушення
позивачем ч. 4 статті 21 Закону України «Про оренду землі» із змінами,
внесеними Законом України «Про державний бюджет України на 2008 рік» є такими,
що не відповідають положенням ст. 13
Закону України "Про плату за землю".
Згідно з ч. 2
ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи
бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування
правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача,
якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач,
як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірності спірного рішення.
Враховуючи
вищевикладене, суд вважає за необхідне визнати протиправним та скасувати
податкове повідомлення - рішення Кременчуцької об'єднаної державної податкової
інспекції №0002332301/1/1174 від
10.04.2009 року.
Відповідно
до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного
судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є
суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально
підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного
місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його
посадова чи службова особа).
На підставі
викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9,
10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О
В И В:
Адміністративний
позов задовольнити повністю.
Визнати
протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Кременчуцької
об'єднаної державної податкової інспекції
№0002332301/1/1174 від 10.04.2009 року.
Стягнути з
Державного бюджету України на користь Відкритого акціонерного товариства
"Кременчуцький сталеливарний завод" витрати зі сплати судового збору
у розмірі 3 грн. 40 коп.
Постанова, відповідно до статті 254 Кодексу
адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення
строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом,
якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне
оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом
адміністративного судочинства, постанова набирає законної сили після закінчення
цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не
скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова
може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через
Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне
оскарження в 10-денний термін з дня складання постанови в повному обсязі та
подачі апеляційної скарги у 20-денний термін після подачі заяви про апеляційне
оскарження в порядку, визначеному статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст
постанови виготовлено 28 вересня 2009 року.
Суддя
С.С.Бойко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2009 |
Оприлюднено | 20.10.2009 |
Номер документу | 5046423 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Бойко С.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні