копія
С У М С Ь К И Й О К Р У Ж Н И Й А Д М І Н І С Т Р А Т И В Н И Й С У Д
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 вересня 2015 р. Справа № 818/3425/15
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Шаповала М.М., суддів - Є.Д. Кравченка, О.А. Прилипчук,
за участю секретаря судового засідання - А.Г. Вольської,
представника позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Сумської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" до Сумської міської виборчої комісії Сумської області про скасування постанови,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач просить скасувати постанову Сумської міської виборчої комісії Сумської області (далі - СМВК) № 4 від 11 вересня 2015 року "Про утворення територіальних виборчих округів для проведення виборів депутатів Сумської міської ради".
Ці вимоги Сумська міська партійна організація Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" мотивує тим, що ця постанова прийнята з порушенням законодавства, а саме - при обговоренні питання порядку денного "Звіт тимчасової комісії Сумської міської виборчої комісії щодо утворення територіальних виборчих округів для проведення виборів депутатів міської ради (міста, до складу якого входить інше місто, село, селище) членам виборчої комісії не були надані копії матеріалів до порядку денного ні перед засіданням ні на засіданні комісії, пропозиція члена СМВК від Сумської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" про надання часу для більш детального ознайомлення з матеріалами щодо створення територіальних виборчих округів була відхилена і, як наслідок, поділ територіальних виборчих округів СМВК було здійснено з розривом цілосності меж округів №№ 5, 12, 25, 37, 39, чим порушено пункт 11 статті 17 Закону України "Про місцеві вибори".
В судовому засіданні представник позивача повністю підтримав позовні вимоги з наведених вище підстав.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечувала проти позову посилаючись на те, що на виконання вимог пункту 4.10 Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих вибрів, що затверджений постановою ЦВК № 228 від 05.09.2015 р., всім членам СМВК було надано можливість ознайомитися з матеріалами порядку денного .
Жодних окремих думок до протоколу засідання СМВК від 11.09.2015 р. не надходило.
Сумська міська партійна організація Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" на день розгляду справи ще не є суб'єктом виборчого процесу і набуде цей статус тільки після висунення свого кандидата (кандидатів) для участі у місцевих виборах.
При прийнятті постанови про утворення територіальних виборчих округів СМВК керувалась частиною 5 статті 17 Закону України "Про місцеві вибори" і намагалася максимально наблизити кількість виборців у округах, що були утворені, до середньої кількості виборців у територіальному виборчому окрузі.
Вислухавши представників сторін, перевіривши матеріали справи і оцінивши докази в їх сукупності, суд визнає, що позовні вимоги не підлягають задоволенні виходячи з наступного.
Відповідно до частини 3 статті 11 Закону України "Про місцеві вибори" від 14 липня 2015 року № 595-VIII виборчий процес включає такі етапи:
1) утворення одномандатних, територіальних виборчих округів;
2) утворення (у разі необхідності), формування складу територіальних виборчих комісій, утворення дільничних виборчих комісій;
3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення;
4) висування та реєстрація кандидатів;
5) проведення передвиборної агітації;
6) голосування у день виборів;
7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.
В частинах 1, 5, 11 і 12 статті 17 Закону № 595-VIII визначено, що Центральна виборча комісія відповідно до статті 16 цього Закону та частин другої - восьмої, одинадцятої цієї статті на підставі відомостей Державного реєстру виборців визначає кількість територіальних, одномандатних виборчих округів, що мають бути утворені відповідними територіальними виборчими комісіями на територіях адміністративно-територіальних одиниць для організації виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, виборів депутатів усіх місцевих рад після призначення чергових, перших місцевих виборів, але не пізніш як за 50 днів до дня чергових, перших місцевих виборів, невідкладно розміщує ці відомості на своєму офіційному веб-сайті та забезпечує їх доведення до відома відповідних територіальних виборчих комісій.
Для проведення виборів депутатів міської (міста з районним поділом, міста, до складу якого входить інше місто, село, селище) ради відповідна міська територіальна виборча комісія не пізніш як за 37 днів до дня чергових або перших місцевих виборів утворює на території кожного району в місті, міста, села, селища, що входить до складу цього міста, територіальні виборчі округи. Кількість виборців у таких округах має бути за можливості максимально наближеною до середньої кількості виборців у територіальному виборчому окрузі відповідного багатомандатного округу, що обчислюється шляхом ділення кількості виборців, виборча адреса яких віднесена до відповідного багатомандатного виборчого округу, на загальний склад відповідної місцевої ради (далі - середня кількість виборців у територіальному виборчому окрузі відповідного багатомандатного округу).
Виборчі округи утворюються територіальною виборчою комісією з урахуванням меж звичайних виборчих дільниць, які використовуються для підготовки і проведення голосування та підрахунку голосів виборців. При включенні звичайної виборчої дільниці до меж територіального виборчого округу її межі не розриваються, за винятком випадків, коли кількість виборчих дільниць є меншою, ніж кількість територіальних виборчих округів.
Межі одномандатних, територіальних виборчих округів мають бути нерозривними.
Рішення про утворення одномандатних, територіальних виборчих округів із зазначенням їх номерів, меж, орієнтовної кількості виборців у кожному виборчому окрузі невідкладно на паперових носіях та в електронному вигляді за формою та в порядку, встановленими Центральною виборчою комісією, передається органу ведення Державного реєстру виборців та оприлюднюється відповідною територіальною виборчою комісією в місцевих друкованих засобах масової інформації або в інший визначений цією виборчою комісією спосіб не пізніше наступного дня після прийняття рішення про утворення відповідних виборчих округів.
В Додатку 1 до постанови Центральної виборчої комісії від 3 вересня 2015 року № 216 (у редакції постанови Центральної виборчої комісії від 7 вересня 2015 року № 233), (із змінами, внесеними постановою Центральної виборчої комісії від 14 вересня 2015 року № 293) визначено 42 територіальних, одномандатних виборчих округів, що утворюються для організації виборів депутатів Сумської міської ради 25 жовтня 2015 року.
Відповідно до частини 16 статті 27 Закону № 595-VIII (яка регулює організацію роботи виборчої комісії), член виборчої комісії, який бере участь у її засіданні та не згоден з рішенням, прийнятим комісією, має право протягом двох днів після засідання, на якому було прийнято рішення, у письмовій формі висловити окрему думку, що додається до відповідного протоколу засідання виборчої комісії.
Відповідно до пунктів 4.1, 4.2 розділу 4 (Підготовка до проведення засідання виборчої комісії) Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів, затвердженого постановою ЦВК № 228 від 05.09.2015 р. перед проведенням засідання виборчої комісії формується проект порядку денного цього засідання. Проект порядку денного засідання виборчої комісії, як правило, не пізніше ніж за день до проведення засідання, готує секретар комісії згідно з планом роботи та за дорученням голови комісії, а також з урахуванням пропозицій членів комісії та погоджує його з головою комісії.
Із копії протоколу № 2 засідання СМВК та постанови № 4 від 11 вересня 2015 року "Про утворення територіальних виборчих округів для проведення виборів депутатів Сумської міської ради" та додатку до неї (а.с. 42-65) слідує, що СМВК утворила 42 територіальних виборчих округи для проведення виборів Сумської міської ради з переліком номерів одномандатних округів, описом їх меж і орієнтовною кількістю виборців. В роботі СМВК приймав участь член СМВК від Сумської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина". Згідно копії Журналу реєстрації документів у виборчій комісії з місцевих виборів (а.с. 66-78) окремої думки члена СМВК від Сумської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" щодо постанови № 4 від 11 вересня 2015 року "Про утворення територіальних виборчих округів для проведення виборів депутатів Сумської міської ради" не надходило.
Із копії проекту порядку денного (а.с. 29) та пояснень представників сторін в судовому засіданні встановлено, що такий порядок денний був наданий всім членам СМВК відповідно до вимог законодавства.
Згідно аналізу положень ст.ст. 35,36,37 Закону № 595-VIII подання до відповідних територіальних виборчих комісій відомостей щодо зареєстрованих партій та їх місцевих організацій із зазначенням керівників таких партій та місцевих організацій, подання до Центральної виборчої комісії копії рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних виборах разом з копіями свідоцтва про реєстрацію партії та її статуту, повідомлення у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію про дату, час і місце проведення зборів (конференції) з метою висування кандидатів, висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови може мати місце лише після утворення територіальних виборчих округів, тобто на день розгляду справи Сумська міська партійна організація Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" не може бути суб'єктом виборчого процесу.
Доводи позивача про порушення вимог пункту 11 статті 17 Закону України "Про місцеві вибори" оскільки поділ територіальних виборчих округів здійснено з розривом цілосності меж округів №№ 5, 12, 25, 37, 39 ніякими об'єктивними доказами не підтверджуються, а посилання представника позивача в судовому засіданні лише на "візуалізацію" схеми виборчих округів (а.с. 81) суд визнає необґрунтованим оскільки така схема складена без врахування опису меж територіальних виборчих округів, а її обов'язковість не передбачена діючим законодавством про місцеві вибори і слугує вона лише як допоміжний матеріал для візуального визначення меж округів.
Крім того, надана представником відповідача аналогічна схема "візуалізації" меж 42 територіальних виборчих округів на території м. Суми, яка складена органом місцевого самоврядування, відрізняється від тієї, яку надав представник позивача.
Відповідно до статті 3 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.
Згідно частини 1 та частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. Ставка судового збору за подання до адміністративного суду юридичною особою адміністративного позову становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру мінімальної заробітної плати (1218 грн.). За подання до адміністративного суду юридичною особою заяви про забезпечення позову ставка судового збору складає 0,3 розміру мінімальної заробітної плати (365,40 грн.)
Оскільки позивачем при зверненні до суду, крім позовної вимоги, вказувалась вимога ще й про забезпечення позову, а було сплачено лише 365,4 грн. судового збору, то в ситуації відмови йому в задоволенні позову слідує стягнути судовий збір у розмірі 1218 грн.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову Сумській міській партійній організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" до Сумської міської виборчої комісії Сумської області про скасування постанови відмовити.
Стягнути з Сумської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" (40022, м. Суми, вул. Газети Правди, будинок № 9, ідентифікаційний код 24016224) судовий збір в розмірі 1218 (тисяча двісті вісімнадцять) грн. (розрахунковий рахунок № 31217206784002 в ГУ ДКСУ в Сумській області, код отримувача 37970593 ).
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду у дводенний строк з дня їх проголошення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили з моменту проголошення рішення суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя (підпис) М.М. Шаповал
Суддя (підпис) Є.Д. Кравченко
Суддя (підпис) О.А. Прилипчук
З оригіналом згідно
Суддя М.М. Шаповал
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2015 |
Оприлюднено | 24.09.2015 |
Номер документу | 50628405 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
М.М. Шаповал
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні