ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"07" червня 2011 р. Справа № 11/73
За позовом Заступника прокурора Рівненської області в інтересах держави, в особі
1. Міністерство фінансів України м.Київ
2. Дочірнє підприємство «Укрбурштин»ДАК «Українські поліметали»м.Рівне
до відповідачів: 1. ТзОВ «Ю.К.»м.Київ
2. ТзОВ «Торговий дім «Євро Трейд»м.Київ
третя особа на стороні відповідачів: КП «Рівненське міське БТІ»м.Рівне
про визнання недійсними договорів купівлі-продажу майна
та витребування майна з чужого незаконного володіння
Суддя О.Г.Крейбух
В засіданні приймали участь:
від позивачів- 1. не з'явився.
2. не з'явився.
від відповідачів- 1. ОСОБА_1, довіреність від 18.08.2010р.
2. не з'явився.
від третьої особи- не з'явився.
від органу прокуратури- не з'явився.
СУТЬ СПОРУ:
До господарського суду Рівненської області звернувся з позовом Заступник прокурора Рівненської області в інтересах держави, в особі Міністерства фінансів України та дочірнього підприємства «Укрбурштин»ДАК «Українські поліметали», в якому просить визнати недійсними договори купівлі-продажу нерухомого майна, укладених відповідачами - ТзОВ «Ю.К.»та ТзОВ «Торговий дім «Євро Трейд»та витребування майна з чужого незаконного володіння, третя особа без самостійних вимог предмет спору на стороні відповідачів КП «Рівненське міське бюро технічної інвентаризації».
В обгрунтування вимог прокурор зазначає, що майно дочірнього підприємства "Укрбурштин" є державною власністю, органом управління якого являється Міністерство фінансів України. Згідно Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" ДП "Укрбурштин" та його структурні підрозділи віднесено до переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, із визначенням органу управління - Міністерство фінансів України. В провадження господарського суду Рівненської області перебуває справа № 8/24 про банкрутство дочірнього підприємства "Укрбурштин" державної акціонерної компанії "Українські поліметали". В процесі розгляду даної справи, 15.06.2006 року службові особи ДП "Укрбурштин", інвестора ТзОВ "Ю.К." та комітету кредиторів, в порушення вимог ст.ст. 3-1, 18, 35 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації", ст. 2 Закону України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна", діючи в інтересах ТзОВ "Ю.К.", без письмової згоди усіх кредиторів підписали мирову угоду у справі про банкрутство, згідно умов якої до справи залучено неплатоспроможного інвестора ТзОВ "Ю.К." та передбачено відчудження йому усього майна ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали". За поданням керуючого санацією ОСОБА_2, ухвалою господарського суду Рівненської області від 20.09.2007 року затверджено мирову угоду, припинено процедуру санації боржника та припинено провадження у справі. Згідно податкових накладних від 08.10.2007 року керуючим санацією передано у власність ТзОВ "Ю.К." майно ДП "Укрбурштин", а саме:
- будівлі насосної станції площею 90,3 кв.м. (лі. В-2);
- приміщення майстерні площею 613,6 кв.м. (літ. Г-2);
- приміщення котельні площею 344,5 кв.м. (літ. Д-2);
- приміщення ремонтно-механічного цеху площею 400,2 кв.м. (літ. Ж-1);
- будівлі овочесховища площею 23,2 кв.м. (літ. З-1), вартістю 4643 грн.;
- 31/100 приміщення адміністративно-побутового корпусу площею 1005,1 кв.м. (літ. А-6);
- 33/100 приміщення виробничого корпусу площею 1410,6 кв.м. (літ. Б-3).
Однак, постановою Вищого господарського суду України від 11.06.2008 року ухвалу господарського суду Рівненської області від 20.09.2007 року про затвердження мирової угоди скасовано як незаконну, справу № 8/24 направлено на новий розгляд до суду першої інстанції на стадію санації боржника.
Орган прокуратури вважає, що службові особи ТзОВ «Ю.К.», приховуючи та маскуючи незаконне походження майна, 08.11.2007р. уклали договори купівлі-продажу нежитлових приміщень у м.Рівне, вул.Київська, 94, зокрема, насосної станції, майстерні, котельні, ремонтно-механічного цеху та овочесховища, на загальну суму 627,743 тис.грн., відчуживши їх на користь ТзОВ «Торговий дім «Євро Трейд».
В додаткових обгрунтуваннях від 09.06.2010р. представник органу прокуратури також зазначив, що з моменту реорганізації Державного підприємства «Укрбурштин»шляхом перетворення його у Дочірнє підприємство «Укрбурштин»ДАК «Українські поліметали»- державне майно, яке було у розпорядженні Державного підприємства та перейшло 07.05.2001р. у розпорядження Державної акціонерної компанії «Українські поліметали»не втративши статусу державного майна, Компанією було передане до статутного фонду Дочірнього підприємства для формування його цілісного майнового комплексу і також не втратило статусу державного майна.
За таких обставин, керуючись ст.ст. 328, 388 ЦК України, Закону України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації», Постановою Пленуму ВСУ «Про судову практику розгляду цивільних справ про визнання правочинів недійсними»від 6 листопада 2009р. №.9 Постанови КМУ від 28.03.1998 року №.373 «Про створення ДАК «Українські поліметали»та Статуту Дочірнього підприємства «Укрбурштин» ДАК «Українські поліметали»орган Прокуратури вважає, що право держави в особі Міністерства фінансів України та Дочірнього підприємства «Укрбурштин»ДАК «Українські поліметали»вимагати повернення спірного майна базується на визнанні права власності абсолютним правом, яке не втрачається через незаконне вибуття речі з володіння власника і перехід у володіння інших осіб. Просить позов задоволити.
Позивач-1 Міністерство фінансів України підтримав позовні вимоги з підстав, зазначених у відзиві (т.2, арк.справи 49-52).
Позивач-2 Дочірнє підприємство «Укрбурштин»ДАК «Українські поліметали»двічі відмовлявся від позовних вимог, мотивуючи відмову тим, що заступник прокурора не погоджував з ним звернення з даним позовом, відповідач-1 ТзОВ «Ю.К.», під час дії мирової угоди по справі № 8/24 -погасив вимоги кредиторів на загальну суму 2 337 682 грн. 30 коп. і вправі був розпорядитися спірним майном на свій розсуд, що і зробив, продавши його відповідачу-2 ТзОВ «Євро Трейд»(т.1, а.с.130-131; т.2, а.с.3-4).
Відповідачем-1 ТзОВ "Ю.К." подано клопотання про залишення позову без розгляду, Міністерство фінансів України не являється органом, уповноваженим здійснювати функції по управлінню майном ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали", що встановлено ухвалою господарського суду Рівненської області від 12.05.2011р. у справі № 8/24. Окрім того, ухвалою господарського суду Рівненської області від 25.08.2010р. у справі № 7/73 залишено без розгляду позов заступника прокурора Рівненської області в інтересах держави в особі Міністерства фінансів України в особі Дочірнього підприємства "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" у зв'язку з тим, що прокурором невірно визначено орган, уповноважений управляти державним майном. Ухвала від 25.08.2010р. у справі № 7/73 органом прокуратури не оскаржувалася.
Відповідач - 2 товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Євротрейд" у відзиві на позов також проти вимог заперечує з тих підстав, що Міністерство фінансів України не являється органом, уповноваженим здійснювати функції по управлінню майном ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали". Відповідачем-2 подано до суду зустрічний позов від 06.06.2011р. № б/н та письмове клопотання про відкладення розгляду даної справи.
Третьою особою письмових пояснень по суті спору до суду не подавалось.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника відповідача-1, господарський суд прийшов до висновку про залишення позову без розгляду. При цьому судом встановлено та враховано слідуюче.
Створення Державної акціонерної компанії "Українські поліметали" відбулось на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.1998 року № 373 "Про створення Державної акціонерної компанії "Українські поліметали", згідно якої засновниками ДАК "Українські поліметали" виступили Фонд державного майна, Міністерство промислової політики та Державний комітет по геології і використанню надр. Даною постановою затверджено перелік державних підприємств, майно яких передається до статутного фонду Компанії, з перетворенням їх у дочірні підприємства Компанії згідно з додатком. Одночасно постановою визначено, що майно державних підприємств, яке передається до статутного фонду Компанії, перебуває у державній власності до прийняття згідно із законодавством спеціального рішення про приватизацію.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.01.2001 р. № 17 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2000 р. № 1573 і від 28 березня 1998 р. № 373 "Державне підприємство "Укрбурштин" (підпорядкування - Мінфін) включено до переліку підприємств, майно яких передається до статутного фонду ДАК "Українські поліметали". Цією ж постановою встановлено, що засновниками ДАК "Українські поліметали" виступають Фонд державного майна, Міністерство фінансів та Державний комітет промислової політики.
Наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2001 р. № 265 "Про реорганізацію Державного підприємства "Укрбурштин", останнє реорганізовано шляхом перетворення у дочірнє підприємство "Укрбурштин" Державної акціонерної компанії "Українські поліметали". Передача майна ДП "Укрбурштин" до статутного фонду ДАК "Українські поліметали" оформлена актом прийому-передачі від 07.05.2001 р.
Згідно Статуту дочірнього підприємства "Укрбурштин", підприємство засноване у 2001 році Державною акціонерною компанією "Українські поліметали" у відповідності до постанови КМУ від 16.01.2001 р. № 17 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2000 р. № 1573 і від 28 березня 1998 р. № 373". Підприємство створене шляхом реорганізації (перетворення) державного підприємства "Укрбурштин" (код ЄДРПОУ 13970836) і є його правонаступником згідно чинного законодавства України.
Пунктом 2 розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.06.2004 р. № 407-р "Деякі питання підвищення ефективності державного управління у сфері надрокористування" зобов'язано Фонд державного майна та Мінфін передати Мінпромполітики функції з управління пакетами акцій Державної акціонерної компанії "Українські поліметали". Разом з цим, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.04.2007 р. № 192-р "Деякі питання ДАК "Українські поліметали" визначено: Фонду державного майна та Мінфіну забезпечити у місячний строк безумовне виконання пункту 2 розпорядження КМУ від 21.06.2004 р. № 407 " Деякі питання підвищення ефективності державного управління у сфері надрокористування", передавши Мінпромполітики повноваження з управління корпоративними правами держави щодо ДАК "Українські поліметали".
Таким чином, на даний час органом уповноваженим управляти корпоративними правами держави щодо ДАК "Українські поліметали" і відповідно дочірнього підприємства "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" являється Міністерство промислової політики України, а не Міністерство фінансів України.
Окрім того, зазначене підтверджується ухвалою господарського суду Рівненської області від 12.05.2011 року у справі № 8/24 про банкрутство Дочірнього підприємства "Укрбурштин" ДАК "Українські полімери", у якій, зокрема, вказано:
"Згідно письмових пояснень Міністерства фінансів України ( вих. № 31-28030-07-26/3450 від 09.02.2011 року ) на вимогу ухвали господарського суду від 18.01.2011 року вбачається, що з метою раціонального та ефективного використання родовищ бурштину у Сарненському районі Рівненської області відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.02.1993 року № 110-р було створено Державне підприємство "Укрбурштин", яке входило до сфери управління Міністерства фінансів України. На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 16.01.2001 року № 17 та від 28.03.1998 року № 373 "Про створення Державної акціонерної компанії "Українські поліметали", Державне підприємство "Укрбурштин" було реорганізоване шляхом перетворення у Дочірнє підприємство Державної акціонерної компанії "Українські поліметали", а майно підприємства було передано до статутного фонду ДАК "Українські поліметали" відповідно до акту прийому-передачі від 07.05.2001 року, при цьому Міністерству фінансів України належало 2, 08 % акцій створеної компанії. Водночас, на виконання пункту 2 розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.06.2004 року № 407-р"Деякі питання підвищення ефективності державного управління у сфері надрокористування" та п.1 розпорядження КМУ від 16.04.2007 року № 192-р "Деякі питання ДАК "Українські поліметали" з метою забезпечення повноважень з управління корпоративними правами держави ДАК "Українські поліметали" Міністерство фінансів України, на підставі акту прийому-передачі сертифікату акцій від 21.05.2007 року, передало Міністерству промислової політики України акції Державної акціонерної компанії "Українські поліметали" в кількості 131 000, а тому станом на 08.02.2011 року у Міністерства фінансів України відсутні будь-які повноваження з управління корпоративними правами ДАК "Українські поліметали" загалом та ДП "Укрбурштин" зокрема. ( арк. 70,71, том.16)
Листом від 10.02.2011 року (вих. № 20/1-6-625) Міністерство промислової політики України повідомило суд, що Законом України "Про перелік об"єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" Державне підприємство "Укрбурштин" включено в перелік об"єктів права державної власності, що не підлягають приватизації. Рішенням Кабінету Міністрів від 16.01.2011 року № 17 "Про внесення змін до постанов КМУ від 20.10.2000 р. № 1573 і від 28.03.1998 р. № 373" Державне підприємство "Укрбурштин" було передано до статутного фонду ЗАТ ДАК "Українські поліметали". У подальшому на базі цього підприємства було утворене Дочірнє підприємство "Укрбурштин" ЗАТ ДАК "Українські поліметали". Дочірнє підприємство "Укрбурштин" і Державне підприємство "Укрбурштин" мають один і той самий ідентифікаційний код - 13970836 , а тому Міністерство промислової політики вважає, що Дочірнє підприємство "Укрбурштин" ( ІК 13970836) відноситься до об"єктів права державної власності, що не підлягають приватизації . Крім того, Мінпромполітики подало пропозиції щодо виключення Державного підприємства "Укрбурштин" з Закону України "Про перелік об"єктів права державної власності, що не підлягають приватизації". /т.3, а.с.76-78/.
За наведеного, заступником прокурора Рівненської області неправильно визначено позивача - органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Господарський процесуальний кодекс України не передбачає здійснення заміни у справі неналежного позивача належним.
Пунктом 3 роз'яснення Вищого господарського суду України від 22.05.2002 р. № 04-5/570 "Про деякі питання участі прокурора у розгляді справ, підвідомчих господарським судам" визначено, що господарський суд повинен оцінювати правильність визначення прокурором органу, на який державою покладено обов'язок щодо здійснення конкретних функцій у правовідносинах, пов'язаних із захистом інтересів держави. Якщо господарський суд помилково порушив справу за позовом прокурора чи його заступника, в якій неправильно визначено позивача за вимогами про захист інтересів держави, такий позов підлягає залишенню без розгляду відповідно до пункту 1 частини першої статті 81 ГПК.
Враховуючи вищевикладене, позов підлягає залишенню без розгляду.
Відтак, зустрічна позовна заява ТзОВ «Торговий дім «Євро Трейд»до дочірнього підприємства «Укрбурштин» ДАК «Українські поліметали»про визнання права власності повертається заявнику без розгляду.
Керуючись ст.ст.60, 63, п.1 част.1 ст.81, ст.86 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Залишити позов без розгляду.
Повернути зустрічну позовну заяву ТзОВ «Торговий дім «Євро Трейд»та додані до неї документи без розгляду.
Суддя Крейбух О. Г.
Помічник судді
ОСОБА_3
Суд | Господарський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2011 |
Оприлюднено | 25.09.2015 |
Номер документу | 50660494 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Рівненської області
Крейбух О. Г.
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мельниченко Ірина Федорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні