Ухвала
від 15.09.2015 по справі 817/792/15
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Головуючий у 1-й інстанції: Дорошенко Н.О.

Суддя-доповідач:Малахова Н.М.

УХВАЛА

іменем України

"15" вересня 2015 р. Справа № 817/792/15

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Малахової Н.М.

суддів: Жизневської А.В.

Котік Т.С.,

при секретарі Єрикаловій О.О. ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Гощанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "04" червня 2015 р. у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКО-ДАР" до Гощанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомленнь - рішеннь, вимоги про сплату боргу та рішення про застосування штрафних санкцій ,

ВСТАНОВИВ:

У березні 2015 року Товариство з обмеженою відповідальність "Еко-Дар" звернулось до суду з позовом до Гощанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0001202200 від 26.12.2014, №0001222200 від 26.12.2014, №0000092200 від 26.02.2015 та №0010971700 від 26.12.2014, вимоги про сплату боргу (недоїмки) №Ю-0010961700 від 26.12.2014 та рішення про застосування штрафних санкцій №0010981700 від 26.12.2014.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 04.06.2015 року позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 26.02.2015 №0000092200 по податку на додану вартість в частині основного платежу в сумі 194857,00 грн., в частині штрафних (фінансових) санкцій в сумі 48714,25 грн., всього в сумі 243571,25 грн. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 26.12.2014 №0010971700 по податку на доходи фізичних осіб в частині штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1121,66 грн. В решті позову відмовлено. Повернуто Товариству з обмеженою відповідальністю "ЕКО-ДАР" надмірно сплачений судовий збір в сумі 0,80 грн. Присуджено на користь Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКО-ДАР" із Державного бюджету України судовий збір у розмірі 23,53 грн.

Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКО-ДАР" (ідентифікаційний код 37737442) недоплачений судовий збір в сумі 4361,27 грн.

В апеляційній скарзі Гощанська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Рівненській області, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову в частині задоволення позову щодо протиправності податкового повідомлення-рішення від 26.02.2015 №0000092200 про донарахування позивачу податку на додану вартість (основного платежу в розмірі 194857 грн. та штрафних санкцій в розмірі 48714,25 грн.) та прийняти в цій частині нову про відмову у задоволені позову.

Сторони в судове засідання не з'явилися. Від відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку з неможливістю забезпечення явки представника в судове засідання, проте суду не надано доказів щодо поважності причин неявки представника в судове засідання. З врахуванням приписів ст. 196 КАС України суд розглядає справу за відсутності сторін, а тому відповідно до ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного запису не здійснюється.

Розглянувши справу у межах, визначених ст. 195 КАС України, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що на підставі наказів від 26.11.2014 №253, від 02.12.2014 №258 та направлень від 27.11.2014 № 201-203 (а.с.52-56) Гощанською ОДПІ ГУ Міндоходів у Рівненській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку фінансово-господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-Дар" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2012 по 31.12.2013 та іншого законодавства за період з 01.01.2012 по 31.12.2013. За результатами перевірки складено акт № 572/2242/37737442 від 12.12.2014 (а.с.58-76), відповідно до висновків якого перевіркою встановлено порушення:

- п.138.2 ст.138 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток за 2012 рік в сумі 56932,00 грн., за 2013 рік в сумі 360338,00 грн.;

- п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість, який підлягає нарахуванню та спрямовується до спеціального фонду державного бюджету, за 2012 рік всього в сумі 43,00 грн., в тому числі: квітень 2012 року - 43,00 грн.; за 2013 рік всього у сумі 710,00 грн., в тому числі: січень - 18,00 грн., лютий - 46,00 грн., березень - 69,00 грн., квітень - 32,00 грн., травень - 40,00 грн., червень - 172,00 грн., грудень - 333,00 грн.; на спеціальний рахунок за 2012 рік всього в сумі 101,00 грн., в тому числі: квітень 2012 року -101,00 грн.; за 2013 рік всього в сумі 1065,00 грн., у тому числі: січень - 26,00 грн., лютий - 68,00 грн., березень - 104,00 грн., квітень - 48,00 грн., травень - 59,00 грн., червень - 260,00 грн., грудень - 500,00 грн.;

- п.49.1, п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України, - не подано податкову декларацію з податку на додану вартість (загальна декларація) за жовтень 2012 року;

- пп.10 п.1 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України, - несвоєчасне перерахування суми податку на додану вартість на спеціальний рахунок переробного підприємства для виплати компенсацій :

за 2012 рік всього в сумі 85718,00 грн., з них: квітень - 9187,00 грн., липень - 16529,00 грн., жовтень - 18611,00 грн., листопад - 16780,00 грн., грудень - 24611,00 грн.;

за 2013 рік всього в сумі 324829,00 грн., з них: січень - 25893,00 грн., лютий - 24958,00 грн., березень - 31916,00 грн., квітень - 35329,00 грн., травень - 43004,00 грн., червень - 65843,00 грн., серпень - 58031,00 грн., вересень - 82,00 грн., грудень - 39773,00 грн.;

- пп.12 п.1 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України, - встановлено невиплату компенсації населенню за молоко, несвоєчасну виплату компенсації населенню за молоко за 2013 рік всього в сумі 356055 грн., а саме:

несвоєчасна виплата компенсації всього в сумі 68897,00 грн., в тому числі: січень - 25893,00 грн., травень - 43004,00 грн.;

не виплата компенсації всього в сумі 287158,00 грн., в тому числі: лютий - 86,00 грн., березень - 10912,00 грн., червень - 65843,00 грн., липень - 49247,00 грн., серпень - 58031,00 грн., вересень - 19641,00 грн., жовтень - 18486,00 грн., листопад - 25139,00 грн., грудень - 39773,00 грн.;

- п.2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою правління Національного банку України № 637 від 15.12.2004 (зі змінами та доповненнями), в результаті чого встановлено не оприбуткування готівки в сумі 394900,00 грн. за 2013 рік;

- п.2.11, п.2.12 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою правління Національного банку України № 637 від 15.12.2004 (зі змінами та доповненнями), в результаті чого встановлено перевищення встановлених строків використання виданої під звіт готівки, а також видачу готівкових коштів під звіт без повного звітування щодо раніше виданих коштів з карткового рахунку всього сумі 2654551,65 грн. за 2013 рік;

- пп.176.2 ст.176 Податкового кодексу України, пп.3.1.13 розділу ІІІ Порядку складання та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010 №1020, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.01.2011 за № 46/18784, а саме: подача податкових розрахунків по формі 1-ДФ за 3-4 квартали 2013 року, 1-3 квартали 2014 року в перекрученому вигляді та не у повному обсязі;

- пп.14.1.180 п.14.1 ст.14, п.54.2, пп.54.3.5 п.54.3 ст.54, п.168.1 ст.168 та п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України, а саме: несвоєчасне перерахування податку на доходи фізичних осіб та несвоєчасна подача платіжних доручень;

- пп.14.1.54, 14.1.56, 14.1.180 п.14.1 ст.14, п.18.1 ст.18, пп.163.1.1, 163.1.2 п.163.1 ст.163, пп.164.2.1, пп.164.2.11 п.164.2, п.164.5 ст.164, п.167.1 ст.167, пп.168.1.1, 168.1.2 п.168.1 ст.168, пп.170.9.2 п.170.9 ст.170, п.171.1 ст.171, п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України, донараховано, у випадку коли працівникам надавались додаткові блага без відповідного оподаткування -117,45 за 2012 рік, та за 2013 рік - 450609,60 грн., в тому числі лютий 2013р.- 36688,91 грн., березень 2013р. - 11153,22 грн., квітень 2013р. - 16267,81 грн., травень 2013р. - 30641,72 грн., червень 2013р. - 62296,53 грн., липень 2013р. - 4945,05 грн., серпень 2013р. - 103397,53 грн., вересень 2013р. - 64227,25 грн., жовтень 2013р. - 90671,85 грн., листопад 2013 р. - 15234,41 грн., грудень 2013р. -15035,32 грн.;

- ст.7, ст.9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" № 2464-VІ від 08.07.2010 зі змінами та доповненнями, а саме: донараховано єдиного соціального внеску в сумі 319,31 грн. за жовтень 2012р., за 2013 рік 87330,27 грн., в тому числі за лютий 2013р. - 7888,69 грн., за березень 2013р. - 7886,69 грн., за квітень 2013р. - 7886,69 грн., за травень 2013р. - 7886,69 грн., за червень 2013р. - 7886,69 грн., за липень 2013р. - 7888,69 грн., за серпень 2013р. - 7888,69 грн., за вересень 2013р. - 7852,94 грн., за жовтень 2013р. - 7908,49 грн., за листопад 2013р. -7904,89 грн., за грудень 2013р. - 8443,92 грн.

На підставі акта перевірки № 572/2242/37737442 від 12.12.2014 прийнято:

податкове повідомлення-рішення № 0001232200 від 26.12.2014, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем "податок на додану вартість" на загальну суму 1536662,75 грн., в тому числі за основним платежем 1919,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 1534703,75 грн. (а.с.4);

податкове повідомлення-рішення № 0001222200 від 26.12.2014, яким за порушення законодавства норм регулювання обігу готівки застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 2638137,90 грн. (а.с.4);

податкове повідомлення-рішення № 0010971700 від 26.12.2014, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем "податок на доходи фізичних осіб" на загальну суму 813083,45 грн., в тому числі за основним платежем 450722,82 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями на 362360,63 грн. (а.с.6);

податкове повідомлення-рішення № 0001202200 від 26.12.2014, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем "податок на прибуток" на загальну суму 521588,00 грн., в тому числі за основним платежем 417270,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 104318,00 грн. (а.с.7);

вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ю-0010961700 від 26.12.2014, якою вимагається сплатити суму недоїмки зі сплати єдиного внеску в сумі 87649,58 грн. (а.с.6);

рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування територіальним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску № 0010981700 від 26.12.2014, яким застосовано штрафні санкції в розмірі 41821,24 грн. (а.с.5).

За наслідками адміністративного оскарження рішенням Головного управління ДФС у Рівненській області №73/10с/17-00-10-04-04/1 від 14.02.2015 скасовано податкове повідомлення-рішення від 26.12.2014 №0001232200 в частині визначення грошового зобов'язання по податку на додану вартість в сумі 1341552,75 грн. застосованої штрафної (фінансової) санкції та збільшено грошове зобов'язання по податку на додану вартість в сумі 766602,00 грн. основного платежу, а в іншій частині зазначене рішення залишено без змін. Решта оскаржуваних податкових повідомлень-рішень залишено без змін.(а.с.83-90).

За результатами адміністративного оскарження Гощанською ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000092200 від 26.02.2015, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем "податок на додану вартість" на загальну суму 961672,00 грн., в тому числі за основним платежем 768521,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 193151,00 грн. (а.с.8-9).

Рішенням Державної фіскальної служби України від 13.03.2015 повторну скаргу платника податків залишено без задоволення, податкові повідомлення-рішення та рішення Головного управління ДФС у Рівненській області №73/10с/17-00-10-04-04/1 від 14.02.2015 - без змін (а.с.91-95).

Вирішуючи спір, суд першої інстанції дійшов висновків щодо протиправності податкового повідомлення-рішення від 26.02.2015 №0000092200 по податку на додану вартість в частині основного платежу 194857,00 грн. та в частині штрафних (фінансових) санкцій в сумі 48714,25 грн., всього в сумі 243571,25 грн.

Колегія суддів погоджується з вказаними висновками, оскільки вони ґрунтуються на приписах чинного законодавства.

Приписами до п.198.3. ст.198 Податкового кодексу України визначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно з п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України (в редакції на час виникнення правовідносин) не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до акта перевірки, перевіркою відображених у рядку 10.1 Декларацій "Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) з податком на додану вартість на митній території України товарів/послуг та необоротних активів з метою їх використання у межах господарської діяльності платника податку, які оподатковуються за основною ставкою" показників за період з 01.01.2012 по 31.12.2013 у загальній сумі 250941,00 грн. встановлено, що суб'єкт господарювання здійснював операції з придбання товарів, робіт, послуг з метою проведення господарської діяльності.

На підставі наданих платником податків до перевірки документів, відображених в: додатку 4 до акта документальної перевірки, встановлено завищення задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 10.1 Декларацій за 2012р. в сумі 144,0 грн., за 2013р. завищення в сумі 1775,00 грн., в тому числі по періодах: квітень 2012р. в сумі 144,00 грн., січень 2013р. - 44,00 грн., лютий 2013р. - 114,00 грн., березень 2013р. - 173,00 грн., квітень 2013р. - 80,00 грн., травень 2013р. - 99 грн., червень 2013р. - 432,00 грн., грудень 2013р. - 833,00 грн., що мало наслідком донарахування основного зобов'язання в сумі 1919,00 грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій 479,75 грн. (розрахунок а.с.104-105).

Згідно доводів податкового органу позивачем, в порушення п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України до податкового кредиту включено податок на додану вартість по придбаних товарах, використання в господарській діяльності яких не підтверджено.

Зокрема, податковий орган посилається на те, що на балансі ТОВ "Еко-Дар" транспортні засоби не обліковуються, а під час перевірки не надано договорів на оренду транспортних засобів, актів на списання бензину, дизпалива.

Як встановлено судом, ТОВ "Еко-Дар" включено до податкового кредиту податок на додану вартість:

в червні 2013р. - по придбаному в ПП "Окко бізнес" бензину на суму 403,65 грн. Податкова накладна від 30.06.2013 №166213, всього на суму 2421,91 грн., в тому числі ПДВ 403,65 грн.;

в грудні 2013р. - по придбаному в ПП "Окко бізнес" бензину, дизпаливу на суму 833,34 грн. Податкова накладна від 31.12.2013 №352270, всього на суму 1038,61 грн., в тому числі ПДВ 173,10 грн., податкова накладна №351938 від 31.12.2013 всього на суму 3961,44 грн., в тому числі ПДВ 660,24 грн.

Також, відповідно до наданих до перевірки чеків, включено до податкового кредиту податок на додану вартість по придбаному бензину:

в березні 2013р. у ТОВ "Південно-західна група", всього на суму 240,00 грн., в тому числі ПДВ 40,00 грн.,

в квітні 2013р. у ТОВ "Золототек" всього на суму 200,00 грн., в тому числі ПДВ 33,33 грн.,

в травні 2013р. у ТОВ "Золототек" всього на суму 595,14 грн., в тому числі ПДВ 99,19 грн.

До витрат, що враховуються при визначені об'єкта оподаткування, придбаний бензин, дизпаливо не включено.

Крім цього, згідно акта перевірки , ПАТ Рівненський завод "Газотрон" для ТОВ "Еко-Дар" надає послуги по відшкодуванню вартості електроенергії, послуги за користування електропередавальними пристроями. До витрат, що враховуються при визначені об'єкта оподаткування вищезазначені послуги не включено.

Договір про надання послуг, а саме відшкодування вартості електроенергії, послуги за користування електропередавальними пристроями ПАТ Рівненський завод "Газотрон" для ТОВ "Еко-Дар" не надано.

До податкового кредиту ТОВ "Еко-Дар" включено податок на додану вартість по послугах, отриманих від ПАТ Рівненський завод "Газотрон":

в січні 2013р. податкова накладна №164 від 21.01.2013 на суму 262,92 грн., в тому числі ПДВ 43,82 грн.,

в лютому 2013р. податкова накладна №4 від 21.02.2013 на суму 510,73 грн., в тому числі ПДВ 85,12 грн.,

в березні 2013р. податкова накладна №117 від 21.03.2013 на суму 800,96 грн., в тому числі ПДВ 133,49 грн.,

в квітні 2013р. податкова накладна №84 від 22.04.2013 на суму 283,55 грн., в тому числі ПДВ 47,26 грн.,

в червні 2013р. податкова накладна №90 від 20.06.2013 на суму 167,47 грн., в тому числі ПДВ 27,91 грн.

Як встановлено документальною перевіркою та відображено на арк.10 акта перевірки, ТОВ "Еко-Дар" в перевіреному періоді здійснювало операції з придбання товарів, робіт, послуг з метою проведення господарської діяльності.

Отже, актом перевірки підтверджено наявність такої обов'язкової умови для формування податкового кредиту з ПДВ, як мета подальшого використання придбаних товарів (послуг) в оподатковуваних операціях в межах господарської діяльності. На безтоварність господарських операцій відповідач не вказує, їх реальність під сумнів не ставить. Відтак, ненадання до перевірки господарських договорів та документів, які б підтверджували фактичне використання придбаних товарів (робіт, послуг) в господарській діяльності позивача, не може слугувати самостійною підставою для невизнання податкового кредиту з ПДВ. Податковий закон не ставить право платника податку на формування податкового кредиту в залежність від початку фактичного використання придбаних товарів (послуг) в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду.

Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Приписами п.201.11 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту без отримання податкової накладної , також є:

а) транспортний квиток, готельний рахунок або рахунок, який виставляється платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;

б) касові чеки, які містять суму отриманих товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального номера та податкового номера постачальника). При цьому з метою такого нарахування загальна сума отриманих товарів/послуг не може перевищувати 200 гривень за день (без урахування податку).

Актом перевірки стверджено, що платником податків до перевірки було надано відповідні податкові накладні та чеки на придбання товарів та послуг, які описані в акті перевірки. При цьому на неналежність їх оформлення контролюючий орган не покликається.

Отже, суд першої інстанції дійшов правильних висновків, що за описаними вище господарськими операціями податковий кредит під час проведення документальної перевірки був підтверджений належними документами відповідно до приписів закону і підстав для його неврахування в контролюючого органу не було, а відтак позивачу безпідставно зменшено податковий кредит з ПДВ в загальній сумі 1746,00 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 436,50 грн., а відтак податкове повідомлення-рішення в частині збільшення грошового зобов'язання в обумовленій частині підлягає до скасування.

Відповідачем вказані висновки суду першої інстанції не спростовано. Окрім того , апеляційна скарга не містить жодних доводів, які б свідчили про їх неправильність .

Крім того, згідно доводів податкового органу, позивачу збільшено грошове зобов'язання з ПДВ за порушення порядку перерахування цього податку на спеціальний рахунок та виплати компенсації товаровиробникам, суд врахував таке.

Приписами підпункту 9 пункту 1 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України визначено, що переробне підприємство у строки, встановлені пунктом 203.1 статті 203 Кодексу, подає до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість і податкову декларацію з податку на додану вартість щодо діяльності з постачання продукції за місцем реєстрації переробного підприємства. У податковій декларації з податку на додану вартість щодо діяльності з постачання продукції окремо відображаються сума податку на додану вартість, що підлягає перерахуванню на спеціальний рахунок для виплати компенсації, та сума податку на додану вартість, що підлягає перерахуванню до спеціального фонду Державного бюджету України.

Згідно приписів підпунктом 10 пункту 1 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України перерахування суми податку на додану вартість на спеціальний рахунок переробного підприємства для виплати компенсації здійснюється переробним підприємством до 15 числа місяця, наступного за звітним (податковим) періодом, до спеціального фонду Державного бюджету України - у строки, встановлені пунктом 203.2 статті 203 Кодексу.

Для підтвердження перерахування сум податку на додану вартість на спеціальний рахунок переробне підприємство разом з податковою декларацією з податку на додану вартість щодо діяльності з постачання продукції надає реєстр платіжних доручень про фактично зараховані на такий спеціальний рахунок кошти за звітний (податковий) період і виписку органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів з такого рахунка.

Відповідно до приписів підпункту 12 пункту 1 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України виплата компенсації сільськогосподарським товаровиробникам (юридичним особам за платіжними дорученнями шляхом перерахування на їх окремі рахунки, відкриті в обслуговуючих банках, фізичним особам - готівкою безпосередньо з каси переробного підприємства або згідно з договорами доручення) здійснюється переробним підприємством до 20 числа місяця, наступного за звітним (податковим) періодом.

Приписами підпункту 13 пункту 1 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України визначено, що суми податку на додану вартість, не перераховані на спеціальний рахунок або перераховані з порушенням терміну, встановленого цим пунктом, а також суми компенсації, не виплачені сільськогосподарським товаровиробникам або виплачені з порушенням терміну, встановленого цим пунктом, вважаються такими, що використані не за призначенням і підлягають стягненню до державного бюджету.

Згідно матеріалів справи, перевірка перерахування суми податку на додану вартість на спеціальний рахунок переробного підприємства ТОВ "Еко-Дар" для виплати компенсації проводилася на підставі виписок ГУ ДКСУ у Рівненський області, номер рахунку 37125001004129, за 2012р. та 2013р.

При цьому, податковим органом було встановлено несвоєчасне перерахування суми податку на додану вартість на спеціальний рахунок переробного підприємства для виплати компенсацій, а саме: за 2012р. всього в сумі 85718,00 грн., за 2013р. всього в сумі 324829,00 грн. (а.с.66), у зв'язку з чим збільшено ТОВ "Еко-Дар" грошове зобов'язання з ПДВ за основним платежем на 410547,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями на 102636,75 грн. (а.с.104).

Проте, як встановлено судом, ТОВ "Еко-Дар" в 2012 р. було перераховано на спеціальний рахунок в органі державного казначейства податок на додану вартість:

за квітень 2012р. в сумі 9187,00 грн., по строку сплати до 15.05.2012, фактично перераховано 15.05.2015 в сумі 9187,00 грн.,

за липень 2012р. в сумі 16529,00 грн., по строку сплати до 15.08.2012, фактично перераховано 15.08.2012 в сумі 16529,00 грн.,

за жовтень 2012р. в сумі 18611,00 грн., по строку сплати до 15.11.2012, фактично перераховано 15.11.2012 в сумі 18611,00 грн.,

за листопад 2012р. в сумі 16780,00 грн., по строку сплати до 15.12.2012, фактично перераховано 17.12.2012 в сумі 16780,00 грн.,

за грудень 2012р. в сумі 24611,00 грн., по строку сплати до 15.01.2013, фактично перераховано 18.01.2013 в сумі 24611,00 грн.

В 2013р. ТОВ "Еко-Дар" перераховано на спеціальний рахунок в органі державного казначейства податок на додану вартість:

за січень 2013р. в сумі 25893,00 грн., по строку сплати до 15.02.2013, фактично перераховано 21.02.2013 в сумі 25893,00 грн.,

за лютий 2013р. в сумі 24958,00 грн., по строку сплати до 15.03.2013, фактично перераховано 18.03.2013 в сумі 23965,00 грн., 26.03.2013 в сумі 993,00 грн.,

за березень 2013р. в сумі 31916,00 грн., по строку сплати до 15.04.2013, фактично перераховано 29.04.2013 в сумі 16916,00 грн. та 15000,00 грн.,

за квітень 2013р. в сумі 35329,00 грн., по строку сплати до 15.05.2013, фактично перераховано 16.05.2013 в сумі 35240,00 грн. та 21.05.2013 в сумі 89,00 грн.,

за травень 2013р. в сумі 43004,00 грн., по строку сплати до 15.06.2013, фактично перераховано 20.06.2013 в сумі 43004,00 грн.,

за червень 2013р. в сумі 65843,00 грн., по строку сплати до 15.07.2013, фактично перераховано 24.07.2013 в сумі 40000,00 грн. та 25.07.2013 в сумі 25843,00 грн.,

за серпень 2013р. в сумі 58031,00 грн., по строку сплати до 15.09.2013, фактично перераховано 16.09.2013 в сумі 50000,00 грн., 17.09.2013 в сумі 6827,00 грн., 20.09.2013 в сумі 1204,00 грн.,

за вересень 2013р. в сумі 19641,00 грн., по строку сплати до 15.10.2013, фактично перераховано 10.10.2013 в сумі 19559,00 грн., 21.10.2013 в сумі 82,00 грн.,

за грудень 2013р. в сумі 39773,00 грн., по строку сплати до 15.01.2014, фактично перераховано 15.01.2014 в сумі 39000,00 грн. а 20.01.2014 в сумі 773,00 грн.

Отже, позивачем податок на додану вартість було перераховано на спеціальний рахунок в органі державного казначейства своєчасно, а доводи податкового органу щодо несвоєчасного перерахування суми податку на додану вартість на спеціальний рахунок переробного підприємства для виплати компенсацій є помилковими, оскільки податковим органом неправильно визначено останній день строку перерахування податку на додану вартість на спеціальний рахунок - 14 число місяця, наступного за звітним, а останнім днем строку виплати компенсації - 19 число місяця, наступного за звітним.

За змістом підпункту 10 пункту 1 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) перерахування суми податку на додану вартість на спеціальний рахунок переробного підприємства для виплати компенсації може здійснюватись переробним підприємством, починаючи з 1 числа та до 15 числа місяця, наступного за звітним (податковим) періодом.

Відповідно до приписів п.31.1 та п.31.2 ст.31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.

Строк сплати податку та збору обчислюється роками, кварталами, місяцями, декадами, тижнями, днями або вказівкою на подію, що повинна настати або відбутися.

Приписами ст. 3 Податкового кодексу України визначено, що до складу податкового законодавства України належать чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України і якими регулюються питання оподаткування. Якщо міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені цим Кодексом, застосовуються правила міжнародного договору.

В свою чергу, при обчисленні строків у цивільних, комерційних і адміністративних справах, включаючи процедуру стосовно таких справ, якщо такі строки встановлені законом або судовим чи адміністративним органом, застосовуються положення Європейської конвенції про обчислення строків від 16.05.1972 №ETS-076 (далі - Конвенція).

Оскільки податкові правовідносини належать до адміністративних, суд першої інстанції дійшов правильних висновків, що правила обчислення строків, встановлені Конвенцією, підлягають застосуванню при обрахунку перебігу строку перерахування податку на додану вартість на спеціальний рахунок в органі державного казначейства.

Відповідно до ст.3 Конвенції, строки, обчислені у днях, тижнях, місяцях і роках починаються опівночі dies a quo і спливають опівночі dies ad quem.

За змістом ст.2 цієї Конвенції термін "dies a quo" означає день, з якого починається відлік строку, а термін "dies ad quem" означає день, у який цей строк спливає.

Таким чином, строк сплати податку на додану вартість на спеціальний рахунок в органі державного казначейства спливає опівночі 15 числа місяця наступного за звітним (податковим) періодом; строк виплати компенсації товаровиробникам спливає опівночі 20 числа місяця наступного за звітним (податковим) періодом.

Крім того, згідно зі ст.5 Конвенції, при обчисленні строку суботи, неділі та офіційні свята враховуються. Однак, якщо dies ad quem строку, до спливу якого має бути здійснена та чи інша дія, припадає на суботу, неділю, офіційне свято чи день, який вважається офіційним святом, встановлений строк подовжується на перший робочий день, який настає після них.

Відтак, в разі якщо останній день вказаного строку припадає на вихідний або святковий день, то даний строк продовжується на наступний робочий день.

З огляду на вищенаведене, є помилковими висновки податкового органу щодо порушення ТОВ "Еко-Дар" строків перерахування податку на додану вартість на спеціальний рахунок в органі державного казначейства для виплати компенсації, оскільки відповідні платежі позивачем проведені своєчасно, за такі звітні (податкові) періоди: за квітень 2012р. в сумі 9187,00 грн., за липень 2012р. в сумі 16529,00 грн., за жовтень 2012р. в сумі 18611,00 грн., за листопад 2012р. в сумі 16780,00 грн. (15.12.2012 - субота), за серпень 2013р. в сумі 50000,00 грн. (15.09.2013 - неділя), за грудень 2013р. в сумі 39000,00 грн., всього на загальну суму 150107,00 грн., а тому збільшення ТОВ "Еко-Дар" грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 150107,00 грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 37526,75 грн. є неправомірним, а податкове повідомлення-рішення в цій частині підлягає до скасування.

Крім того, згідно акта перевірки, ТОВ "Еко-Дар" не ведуться відомості про виплачені суми компенсації сільськогосподарським товаровиробникам за формою, затвердженою наказом Мінагрополітики України від 02.03.2012 №101.

Як встановлено судом, рахунку ГУ ДКСУ у Рівненській області на розрахунковий рахунок філії ПУАТ "Фідобанку" перераховувалася компенсація за молоко для виплати населенню. Касові документи, які підтверджують виплату компенсації населенню за молоко для перевірки надано з 01.01.2013 по 13.08.2013.

Згідно доводів податкового органу, на порушення пп.12 п.1 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України встановлено невиплату компенсації населенню за молоко, несвоєчасну виплату компенсації населенню за молоко за 2013р. всього в сумі 356055,00 грн., у зв'язку з чим ТОВ "Еко-Дар" збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ за основним платежем на 356055,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями на 89013,75 грн. (а.с.104).

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "Еко-Дар" виплачено компенсацію населенню за молоко по періодах:

за січень 2013р. в сумі 25893,00 грн., по строку виплати до 20.02.2013, фактично виплачено 20.03.2013 в сумі 25893,00 грн.,

за лютий 2013р. в сумі 24958,00 грн. та 86,00 грн., по строку виплати до 20.03.2013, фактично виплачено 19.03.2013 в сумі 24958,00 грн., в сумі 86,00 грн. - не виплачено,

за березень 2013р. в сумі 31916,00 грн., по строку виплати до 20.04.2013, фактично виплачено 17.04.2013 в сумі 21004 грн., в сумі 10912,00 грн. - не виплачено,

за травень 2013р. в сумі 43004,00 грн., по строку виплати до 20.06.2013, фактично виплачено 20.06.2013 в сумі 43004,00 грн.

За червень 2013р. в сумі 65843,00 грн., за липень 2013р. в сумі 49247,00 грн., за серпень 2013р. в сумі 58031,00 грн., за вересень 2013р. в сумі 19641,00 грн., за жовтень 2013р. в сумі 18486,00 грн., за листопад 2013р. в сумі 25139,00 грн., за грудень 2013р. в сумі 39773,00 грн. - відповідні платіжні документи до перевірки та до судової справи позивачем надані не були, належність виплати компенсації населенню за молоко в цих періодах не підтверджено.

Отже, суд першої інстанції дійшов правильних висновків, що є необґрунтованими доводи податкового органу щодо несвоєчасної виплати позивачем компенсації в сумі 43004,00 грн. за травень 2013р., позаяк така виплата проведена 20.06.2013, тобто у строк, встановлений пп.12 п.1 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України, а відтак, збільшення ТОВ "Еко-Дар" грошового зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем на 43004,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями на 10751,00 грн. є неправомірним, а податкове повідомлення-рішення в цій частині підлягає до скасування.

З огляду на вищенаведене, податкове повідомлення-рішення № 0000092200 від 26.02.2015 по податку на додану вартість є протиправним та підлягає до скасування в частині основного зобов'язання в сумі 194857,00 грн. (1746,00+150107,00+43004) та штрафних (фінансових) санкцій в сумі 48714,25 грн., всього в сумі 243571,25 грн.

Доводи апеляційної скарги , що при застосуванні норми підпункту 10 пункту 1 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу не враховано прийменник "до", який є невід'ємною частиною визначення строку, що призвело до помилковості висновків суду першої інстанції в частині визнання протиправним податкового повідомлення-рішення № № 0000092200 від 26.02.2015, не впливають на правильність прийнятого судового рішення, оскільки його ухвалено з дотриманням приписів Податкового кодексу України.

В іншій частині постанова суду першої інстанції не оскаржується, а тому судом апеляційної інстанції не перевіряється.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Гощанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області залишити без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "04" червня 2015 р. без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Н.М. Малахова

судді: А.В. Жизневська

Т.С. Котік

Роздруковано та надіслано:р.л.п.

1- в справу:

2 - позивачу/позивачам: Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКО-ДАР" вул. Новгородська, 11,м. Харків,61166

3- відповідачу/відповідачам: Гощанська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Рівненській області вул. Незалежності,31,смт.Гоща,Рівненська область,35400

4- представнику позивача - Макеєв С.В. - 34742, АДРЕСА_1

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.09.2015
Оприлюднено23.09.2015
Номер документу50677191
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/792/15

Ухвала від 27.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 15.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 15.09.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Малахова Н.М.

Ухвала від 07.09.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Малахова Н.М.

Ухвала від 14.08.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Малахова Н.М.

Ухвала від 10.08.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Малахова Н.М.

Ухвала від 10.08.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Малахова Н.М.

Ухвала від 10.08.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Малахова Н.М.

Постанова від 04.06.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Постанова від 04.06.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні