Постанова
від 13.09.2011 по справі 2а-1870/5479/11
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 вересня 2011 р. Справа № 2a-1870/5479/11

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Опімах Л.М.,

за участю секретаря судового засідання - Шевченко В.М.,

представника позивача - ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Сумського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Сумський районний центр зайнятості (далі по тексту - позивач, Сумський РЦЗ), звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з відповідача - ОСОБА_2 (далі по тексту - відповідач, ОСОБА_2М.) - кошти, отримані як грошова допомога по безробіттю за період з 10.11.2005 р. по 20.02.2006 р. в сумі 381,67 грн. Свої вимоги мотивує тим, що відповідач, який надав недостовірні відомості до Сумського районного центру зайнятості, незаконно отримав допомогу по безробіттю, яка підлягає поверненню.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та пояснив, що станом на день розгляду справи сума заборгованості відповідачем залишається не сплаченою.

У судове засідання відповідач не прибув повторно, про дату, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про що свідчить розписка про отримання ним повістки про виклик, клопотання про відкладення розгляду справи або про розгляд справи без його участі до суду не подав, тому суд вважає за можливе розглянути справу без участі в судовому засіданні відповідача за наявними у ній доказами.

Заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши матеріали справи, дослідивши письмові докази по справі суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 3 ст. 1 Закону України «Про зайнятість населення» від 1 березня 1991 року N 803-XII в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців.

Відповідач - ОСОБА_2 - належить до категорії зайнятого населення, оскільки є фізичною особою-підприємцем, зареєстрованим Виконавчим комітетом Сумської міської ради від 10.08.2001 р.(а.с. 11-13).

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про зайнятість населення» безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 звернувся до Сумського міського центру зайнятості, де спеціалістом центру зайнятості була заповнена персональна картка № 181500305110300001 від 03.11.2005 року й особистим підписом підтверджено достовірність внесених до неї даних (а.с. 7). Крім того, відповідач повідомив, що на момент звернення до центру зайнятості він не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається і пенсію не отримує - відповідно до його особистої заяви від 10.11.2005 р. (а.с. 8).

На підставі інформації, отриманої з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, встановлено, що гр. ОСОБА_2 зареєстрований з 10.08.2001 р. як фізична особа-підприємець.

Під час перебування на обліку гр. ОСОБА_2 не повідомив спеціаліста про те, що зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, внаслідок чого незаконно отримав статус безробітного та, відповідно, допомогу по безробіттю. Відповідно до довідки № 181511144 від 13.07.2011 р. допомога по безробіттю відповідачу була виплачена за період з 10 листопада 2005 року по 20 лютого 2006 року в розмірі 381,67 грн (а.с. 10).

Таким чином гр. ОСОБА_2 надав відомості, які не відповідають дійсності, незаконно отримав допомогу по безробіттю в сумі 381,67 грн, яка підлягає поверненню.

Відповідно до ч. 2, 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 2 березня 2000 року N 1533-III (далі по тексту - Закон) застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до матеріалів справи, Сумський районний центр зайнятості повідомив відповідача про необхідність повернути на рахунок Сумського РЦЗ суму виплаченого матеріального забезпечення (а.с. 14), проте у встановлений строк кошти не сплачені.

Відповідно до п. 6, 8 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 р. N 60/62, постановою правління Пенсійного фонду України від 13 лютого 2009 р. N 7-1 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2009 р. за N 232/16248, у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг. У разі відмови особи чи роботодавця повернути кошти, а також у разі неповернення їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.

Відповідно до ст. 12 Закону функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.

Невідшкодування цих витрат порушує інтереси держави, яка є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних соціальних послуг Фондом загальнообов'язкового соціального страхування на випадок безробіття.

Таким чином судом достовірно встановлено, що кошти, отримані як грошова допомога по безробіттю за період з 10.11.2005 р. по 20.02.2006 р. в сумі 381.67 грн, відповідачем у добровільному порядку не сплачені, що підтверджується матеріалами справи та поясненнями представника позивача, тому суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення вказаної суми заборгованості є обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Сумського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення заборгованості - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2 (42343, Сумська область, Сумський район, с. Сад, вул. Озерна, 18, паспортні дані МВ 272877, ідентифікаційний номер 22886912275) на користь Сумського районного центру зайнятості (40002, м. Суми, вул. Перемоги, 1/1, ідентифікаційний код 21113547, р/р 37172001000398, одержувач: ГУДКУ в Сумській області, МФО 837013) заборгованість у розмірі 381,67 грн (триста вісімдесят одна грн 67 коп).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя (підпис) Л.М. Опімах

З оригіналом згідно

Суддя Л.М. Опімах

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.09.2011
Оприлюднено25.09.2015
Номер документу50687437
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1870/5479/11

Постанова від 13.09.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 04.08.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 04.08.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Постанова від 13.09.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні