03-12/1164
КИЇВСЬКИЙ МІЖОБЛАСНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
01033, м.Київ, вул.Жилянська 58-б тел. 284-37-31
Іменем України
П О С Т А Н О В А
30.07.09 р. № 03-12/1164
Київський міжобласний апеляційний господарський суд у складі колегії:
головуючого судді: Шкурдової Л. М. (доповідач по справі),
суддів:
Шевченко В. Ю.
Тарасенко К. В.
при секретарі судового засідання Лебедєвій С.В.,
за участю представників сторін –згідно з протоколом судового засідання від 30 липня 2009 року (в матеріалах справи)
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу комунального підприємства «Комунальник»
на рішення господарського суду Черкаської області від 06 травня 2009 року
у справі № 03-12/1164 (суддя Єфіменко В.В.)
за позовом комунального підприємства «Комунальник», Черкаська обл., м. Чигирин
до Чигиринської міської ради Черкаської області, Черкаська обл., м. Чигирин
про стягнення 36583,06 грн.
в с т а н о в и в :
рішенням господарського суду Черкаської області від 06 травня 2009 року у справі № 03-12/1164 комунальному підприємству «Комунальник»відмовлено у позові до Чигиринської міської ради Черкаської області про стягнення 36583,06 грн.
Не погоджуючись із прийнятим рішенням комунальне підприємство «Комунальник»звернулося до Київського міжобласного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій Скаржник просить суд скасувати рішення господарського суду Черкаської області від 06 травня 2009 року у справі № 03-12/1164 та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити повністю.
Апеляційна скарга мотивована порушенням норм матеріального права, а саме: при прийнятті оскаржуваного судового акта місцевий господарський суд дійшов помилкового висновку про те, що кошти у розмірі 86016,24 грн. перераховані відповідачем в рахунок оплати наданих позивачем відповідачу послуг та виконаних робіт, з вимогою про стягнення заборгованості за які звернувся до суду позивач, проте, на думку скаржника, зазначені кошти перераховані відповідачем позивачу на інші цілі, передбачені затвердженими відповідачем Планами використання бюджетних коштів.
Ухвалою Київського міжобласного апеляційного господарського суду від 01 червня 2009 року апеляційну скаргу комунального підприємства «Комунальник»згідно із ст. 98 ГПК України прийнято до провадження та призначено справу до розгляду у судовому засіданні за участю представників сторін на 25 червня 2009 року.
19 червня 2009 року через загальний відділ апеляційного господарського суду від відповідача надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому відповідач заперечує проти доводів, викладених в апеляційній скарзі, з підстав, викладених у відзиві.
Ухвалою Київського міжобласного апеляційного господарського суду від 25 червня 2009 року розгляд справи № 03-12/1164 в апеляційному провадженні відкладено на підставі ст. 77 ГПК України на 23 липня 2009 року у зв'язку з неявкою в судове засідання представника Скаржника.
В судовому засіданні 23 липня 2009 року представник Скаржника підтримав доводи, викладені в апеляційній скарзі, просив суд апеляційну скаргу комунального підприємства «Комунальник»задовольнити, рішення господарського суду Черкаської області від 06 травня 2009 року у справі № 03-12/1164 скасувати.
Представники відповідача в судовому засіданні 23 липня 2009 року заперечували проти доводів, викладених в апеляційній скарзі, з підстав, викладених у відзиві, просили суд залишити апеляційну скаргу комунального підприємства «Комунальник»без задоволення, рішення господарського суду Черкаської області від 06 травня 2009 року у справі № 03-12/1164 - без змін.
В судовому засіданні 23 липня 2009 року, яке відбулось за участю представників обох сторін, оголошено перерву до 30 липня 2009 року.
Ухвалою заступника голови Київського міжобласного апеляційного господарського суду від 24 липня 2009 року на підставі ст. 69 ГПК України продовжено строк розгляду справи № 03-12/1164 в апеляційному провадженні до 31 липня 2009 року.
Розпорядженням заступника голови Київського міжобласного апеляційного господарського суду від 27 липня 2009 року у зв'язку з виробничою необхідністю здійснено заміну у складі колегії суддів.
В судовому засіданні 30 липня 2009 року представник Скаржника підтримав доводи, викладені в апеляційній скарзі, просив суд апеляційну скаргу комунального підприємства «Комунальник»задовольнити, рішення господарського суду Черкаської області від 06 травня 2009 року у справі № 03-12/1164 скасувати.
Представник відповідача в судовому засіданні 30 липня 2009 року заперечували проти доводів, викладених в апеляційній скарзі, з підстав, викладених у відзиві, просили суд залишити апеляційну скаргу комунального підприємства «Комунальник»без задоволення, рішення господарського суду Черкаської області від 06 травня 2009 року у справі № 03-12/1164 - без змін.
В судовому засіданні 30 липня 2009 року оголошено вступну та резолютивну частину постанови.
Колегія суддів Київського міжобласного апеляційного господарського суду, переглянувши в апеляційному порядку рішення на підставі встановлених фактичних обставин справи № 03-12/1164, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши застосування судом норм матеріального та процесуального права, заслухавши пояснення представників сторін, дійшла висновку про наявність правових підстав для задоволення апеляційної скарги комунального підприємства «Комунальник»та скасування рішення господарського суду Черкаської області від 06 травня 2009 року у справі № 03-12/1164 з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 99 ГПК України в апеляційній інстанції справи переглядаються за правилами розгляду цих справ у першій інстанції з урахуванням особливостей, передбачених у розділі XII ГПК України. Апеляційний господарський суд, переглядаючи рішення в апеляційному порядку, користується правами, наданими суду першої інстанції.
Згідно ч. 2 ст.101 ГПК України апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги (подання) і переглядає законність та обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.
Колегією суддів апеляційного господарського суду встановлено, що у лютому 2008 року комунальне підприємство «Комунальник»(далі-Позивач) звернулося до господарського суд Черкаської області з позовом до Чигиринської міської ради Черкаської області (далі-Відповідач) про стягнення 36583,06 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не сплачено позивачу заборгованість за виконані роботи та надані послуги за період з січня 2005 року по червень 2005 року, прийняті відповідачем згідно з актами приймання виконаних робіт, товарно-транспортними накладними, звітами нарахування і реалізації води, у зв'язку з чим у відповідача виникла заборгованість у сумі 36583,06 грн.
Рішенням господарського суду Черкаської області від 26 червня 2008 року позов комунального підприємства «Комунальник»до Чигиринської міської ради Черкаської області про стягнення 36583,06 грн. задоволено повністю; з відповідача на користь позивача стягнуто 36583,06 грн. боргу.
Постановою Київського міжобласного апеляційного господарського суду від 25 вересня 2008 року рішення господарського суду Черкаської області від 26 червня 2008 року скасовано, прийнято нове рішення, яким позов комунального підприємства «Комунальник»до Чигиринської міської ради Черкаської області про стягнення 36583,06 грн. задоволено частково, з відповідача на користь позивача стягнуто 2014,64 грн. боргу; припинено провадження у справі в частині стягнення 34568,42 грн.
Постановою Вищого господарського суду України від 20 січня 2009 року постанову Київського міжобласного апеляційного господарського суду від 25 вересня 2008 року та рішення господарського суду Черкаської області від 26 червня 2008 року скасовано; справу передано на новий розгляд до господарського суду Черкаської області. При цьому, у постанові Вищого господарського суду України від 20 січня 2009 року зазначено, що при новому розгляді справи місцевому господарському суду слід визначити до якого коду економічної класифікації видатків бюджету відноситься оплата за надані позивачем відповідачу послуги.
Відповідно до ч. 1 ст. 111-12 ГПК України вказівки, що містяться у постанові касаційної інстанції, є обов'язковими для суду першої інстанції під час нового розгляду справи.
Рішенням господарського суду Черкаської області від 06 травня 2009 року комунальному підприємству «Комунальник»відмовлено у позові до Чигиринської міської ради Черкаської області про стягнення 36583,06 грн. Зазначене рішення аргументоване тим, що кошти для проведення робіт з благоустрою міста перераховані відповідачем та отримані позивачем на казначейський рахунок по КФК 100203 «Благоустрій міст»відповідно до «Плану використання бюджетних коштів», затвердженого керівником підприємства та погодженого міською радою, використані на виплату заробітної плати (КЕКВ 1110); нарахувань на заробітну плату (КЕКВ 1120); придбання предметів, матеріалів (КЕКВ 1131); оплату паливно-мастильних матеріалів (КЕКВ 1135) та оплату електроенергії (КЕКВ 1163). Також, позивачем одержано з місцевого бюджету за комунальні послуги (водопостачання та водовідведення, вивезення сміття) 5648,48 грн.
Колегія суддів не погоджується з даними висновками місцевого господарського суду з огляду на наступне.
КП "Комунальник" створене рішенням виконавчого комітету міської ради, підпорядковане йому з метою покладення на КП "Комунальник" завдань з експлуатації житлового фонду, об'єктів комунального призначення та благоустрою, віднесених до комунальної власності міста, управління цим майном і контролю за ефективним його використанням. КП "Комунальник" засноване на комунальній формі власності. Статутом КП "Комунальник", затвердженим Чигиринською міською радою та зареєстрованим Чигиринською районною державною адміністрацією, встановлено, що КП «Комунальник»є госпрозрахунковим підприємством та створене з метою одержання прибутку.
Постановою господарського суду Черкаської області від 05 квітня 2007 року у справі № 01/4554 КП "Комунальник" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Пилипенко Т.В.
В процесі здійснення ліквідаційної процедури, на виконання повноважень ліквідатора, передбачених Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ліквідатор банкрута арбітражний керуючий Пилипенко Т.В. звернувся до суду з позовом про стягнення з Чигиринської міської ради Черкаської області 36583,06 грн. заборгованості за надані послуги та виконані роботи по об'єктах комунальної власності міста за січень-червень 2005 року.
Позивач, при зверненні до суду з позовною заявою, просив суд стягнути з відповідача 36583,06 грн. Зазначена сума складається із заборгованості за: автопослуги по благоустрою, вуличному прибиранню (акт приймання виконаних робіт від 03.02.2005 р.) на суму 4180,98 грн.; автопослуги (товарно-транспортна накладна № 27932) - 44,64 грн.; за відведення стоків у лютому 2005 року (звіт нарахування і реалізації стоків) –651,00 грн.; за воду в лютому 2005 року (звіт про нарахування і реалізацію води) - 523,13 грн.; за воду в лютому 2005 року (звіт про нарахування і реалізацію води) –32,74 грн.; обслуговування вуличного освітлення (акт приймання виконаних робіт від 01.03.2005 р.) - 472,28 грн.; надання автопослуг, послуг по вуличному прибиранню (акт приймання виконаних робіт від 16.03.2005 р.) –397,09 грн.; вивезення сміття у березня 2005 року (товарно-транспортні накладні №№ 09722, 09727, 09730) –60,00 грн.; обслуговування вуличного освітлення (акт приймання виконаних робіт від 25.03.2005 р.) –459,97 грн.; надання автопослуг, послуг по вуличному прибиранню (акт приймання виконаних робіт від 11.04.2005 р.) - 4896,54 грн.; обслуговування вуличного освітлення (акт приймання виконаних робіт від 28.04.2005 р.) –459,53 грн.; за вивезення сміття у квітні 2005 року (товарно-транспортні накладні №№ 09704, 09714) –40,00 грн.; за постачання води (звіт про нарахування і реалізацію води за квітень 2005 року) –523,13 грн.; за надання автопослуг, вуличному прибиранню по благоустрою міста (акт приймання виконаних робіт від 16.05.2005 р.) –10379,73 грн.; за вивезення сміття (товарно-транспортні накладні №№ 09712, 09683, 09682, 09694, 09701, 09700) –140,00 грн.; обслуговування вуличного освітлення (акт приймання виконаних підрядних робіт від 10.06.2005 р.)- 452,47 грн.; надання автопослуг, вуличному прибиранню по благоустрою міста (акт приймання виконаних робіт) –10702,23 грн.; виконання робіт по благоустрою міста ( акт приймання виконаних робіт) - 2167,60 грн.
Документи, на які посилається позивач у позовній заяві як на докази надання відповідачу послуг та виконання робіт, копії яких наявні в матеріалах справи, містять підписи та відбиток печатки Чигиринської міської ради.
Відповідач, заперечуючи проти позову, посилається на те, що кошти для проведення робіт по благоустрою міста отримані Позивачем на казначейський рахунок використовувались лише на роботи по благоустрою КФК 100203 «Благоустрій міст»відповідно до Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Державного казначейства України від 04 листопада 2002 року № 205 на виплату заробітної плати (КЕКВ 1111 «Заробітна плата»), нарахувань на заробітну плату (КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату»), придбання предметів, матеріалів (КЕКВ 1131 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар»), оплату паливно-мастильних матеріалів (КЕКВ 1135 «Оплата транспортних послуг та утримання транспортних засобів»), оплату електроенергії (КЕКВ 1163 «Оплата електроенергії»).
Відповідно до ст. 8 Бюджетного кодексу України бюджетна класифікація України застосовується для здійснення контролю за фінансовою діяльністю органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, інших розпорядників бюджетних коштів, проведення необхідного аналізу в розрізі доходів, а також організаційних, функціональних та економічних категорій видатків, забезпечення загальнодержавної і міжнародної порівнянності бюджетних показників. З метою досягнення цілісності бюджетних категорій доходів і видатків та для забезпечення взаємозв'язку між функціональними призначеннями і економічним характером видатків бюджету Міністр фінансів України затверджує бюджетну класифікацію, а також зміни до неї та інформує про це в обов'язковому порядку Верховну Раду України. Бюджетна класифікація має такі складові частини: класифікація доходів бюджету; класифікація видатків (у тому числі кредитування за вирахуванням погашення) бюджету; класифікація фінансування бюджету; класифікація боргу.
Статтею 10 Бюджетного кодексу України встановлено, що видатки бюджету класифікуються за: функціями, з виконанням яких пов'язані видатки (функціональна класифікація видатків); економічною характеристикою операцій, при проведенні яких здійснюються ці видатки (економічна класифікація видатків); ознакою головного розпорядника бюджетних коштів (відомча класифікація видатків); за бюджетними програмами (програмна класифікація видатків). Функціональна класифікація видатків має такі рівні деталізації: розділи, в яких визначаються видатки бюджетів на здійснення відповідно загальних функцій держави, Автономної Республіки Крим чи місцевого самоврядування; підрозділи та групи, в яких конкретизуються напрями спрямування бюджетних коштів на здійснення відповідно функцій держави, Автономної Республіки Крим чи місцевого самоврядування. За економічною класифікацією видатки бюджету поділяються на поточні видатки, капітальні видатки та кредитування за вирахуванням погашення, склад яких визначається Міністром фінансів України.
Наказом Міністерства фінансів України від 27.12.2001 № 604 "Про бюджетну класифікацію та її запровадження" на виконання статті 8 Бюджетного кодексу України та з метою запровадження бюджетної класифікації затверджено та введено в дію з 1 січня 2002 року бюджетну класифікацію, затверджено тимчасову класифікацію видатків місцевих бюджетів (з перехідною таблицею до нової функціональної класифікації видатків бюджету), яка використовується до впровадження програмно-цільового методу при складанні та виконанні місцевих бюджетів. Уповноважено надавати роз'яснення з питань застосування: класифікації доходів бюджету, функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету, класифікації фінансування бюджету та класифікації боргу - Департамент по бюджету Міністерства фінансів України; економічної класифікації видатків бюджету та класифікації кредитування бюджету - Державне казначейство України.
Наказом Державного казначейства України від 04.11.2002 № 205 "Про затвердження Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів" відповідно до статті 78 Бюджетного кодексу України та пункту 5 Заходів із запровадження казначейського обслуговування місцевих бюджетів за видатками, затверджено Порядок казначейського обслуговування місцевих бюджетів, п. 1.2. якого встановлено, що Порядок регламентує організаційні взаємовідносини між органами Державного казначейства України, місцевими фінансовими органами, платниками податків, зборів, розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів у процесі казначейського обслуговування місцевих бюджетів органами Державного казначейства України.
Відповідно до п.п. 4.2.2., 4.2.4., 4.2.5., 4.2.6., 4.2.7. Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів головні розпорядники коштів протягом трьох робочих днів після отримання витягу з річного розпису асигнувань з місцевих бюджетів подають органам Державного казначейства України, в яких вони обслуговуються, розподіл показників зведених кошторисів, зведення показників спеціального фонду кошторису, розподіл показників зведених планів асигнувань із загального фонду місцевих бюджетів у розрізі розпорядників коштів нижчого рівня та одержувачів коштів відповідно до мережі на паперових та електронних носіях за формами, визначеними нормативно-правовими актами України. Розпорядники, які не мають підвідомчих установ, подають кошторис та план асигнувань із загального фонду місцевих бюджетів, складені за формою та у порядку, визначеному нормативно-правовими актами України.
Органи Державного казначейства України здійснюють контроль за відповідністю загальних сум, указаних у зазначених документах, сумам, зазначеним у річному розписі асигнувань місцевих бюджетів. У разі невідповідності даних кошторисів, планів асигнувань та планів використання бюджетних коштів даним розпису місцевих бюджетів розпорядники та/або одержувачі повинні привести зазначені документи у відповідність до розпису бюджету.
Доведені обсяги бюджетних асигнувань є підставою для взяття розпорядниками та одержувачами коштів бюджету зобов'язань на здійснення видатків, передбачених відповідними місцевими бюджетами.
Кошти місцевих бюджетів, які передбачаються для одержувачів бюджетних коштів, повинні бути враховані в показниках зведеного кошторису та плану асигнувань відповідного розпорядника коштів бюджету.
Одержувачі коштів місцевого бюджету подають до органу Державного казначейства України план використання бюджетних коштів за формою, визначеною нормативно-правовими актами України, затверджений керівником за погодженням з розпорядником коштів. План використання бюджетних коштів є основним плановим документом, відповідно до якого одержувачі витрачають бюджетні кошти. За відсутності зазначеного документа видатки з рахунку одержувача не здійснюються.
У період до затвердження в установленому порядку кошторисів, планів асигнувань та планів використання бюджетних коштів (не більше одного місяця після затвердження річного розпису асигнувань та помісячного розпису асигнувань загального фонду відповідного місцевого бюджету) видатки розпорядникам і одержувачам коштів здійснюються згідно з проектами кошторисів, планів асигнувань та планів використання бюджетних коштів, засвідчених підписом керівника та головного бухгалтера установи.
Рішенням Чигиринської міської ради № 21-3 від 24 січня 2005 року «Про бюджет Чигиринської міської ради на 2005 рік»установлений загальний обсяг доходів міського бюджету та затверджений загальний обсяг видатків бюджету на 2005 рік, затверджений Кошторис Чигиринської міської ради на 2005 рік, яким передбачені видатки за кодом та назвою програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету 100203 кодом та назвою тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів 1300 «Субсидії та поточні трансферти»1310 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)»у розмірі 100000,00 грн. Додатком № 3 до зазначеного рішення є «Розподіл видатків міського бюджету на 2005 рік за головними розпорядниками коштів», згідно з яким видатки загального фонду за кодом головного розпорядника 100203 «Благоустрій»становлять 100000,00 грн.
На виконання п. 4.2.6 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів Чигиринською міською радою затверджені подані комунальним підприємством «Комунальник»План використання бюджетних коштів на 2005 рік, згідно з яким розмір поточних видатків становить 76000,00 грн. та складається із оплати праці у сумі 21000,00 грн. (загальний фонд), нарахування на заробітну плату - 11760,00 грн. (загальний фонд), придбання матеріалів –27085,00 грн. (загальний фонд), електроенергія –16155,00 грн. (основний фонд); та План використання бюджетних коштів на 14 березня 2005 року, згідно з яким розмір видатків на придбання предметів постачання і матеріалів, оплата послуг та інших видатків становить 15000,00 грн. Зазначеними планами передбачено, що кошти перераховуються за кодом та назвою програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету (КФК) 100203 кодом та назвою класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів (КЕВК) 1310.
Згідно з економічною класифікацією видатків бюджету (КЕКВ) за кодом 1310 є «Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)», тимчасовою класифікацією видатків місцевих бюджетів (КФК) за кодом 100203 є «Благоустрій міст, сіл, селищ».
Наказом Державного казначейства України № 194 від 04 листопада 2004 року «Про затвердження Роз'яснень щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Роз'яснень щодо застосування класифікації кредитування бюджету», який набрав чинності з 01 січня 2005 року, затверджені Роз'яснення щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Роз'яснення щодо застосування класифікації кредитування бюджету.
Згідно з зазначеними Роз'ясненнями економічна класифікація видатків бюджету забезпечує чітке розмежування видатків за економічними ознаками з детальним розподілом коштів за їх предметними ознаками (заробітна плата, нарахування, всі види господарської діяльності, виплати населенню, що іменуються як трансферти населенню, та інші категорії). Такий розподіл дає можливість виділити захищені статті бюджету та забезпечити єдиний підхід до всіх отримувачів з точки зору виконання бюджету.
Під видатками розуміють державні платежі, які не підлягають поверненню. Вони бувають відплатними, тобто здійсненими в обмін на товар чи послугу, або невідплатними (односторонніми). Категорія видатків не включає платежі в рахунок погашення державного боргу, які класифікуються як фінансування. Видатки бюджету за економічною класифікацією групуються в єдині блоки і поділяються на поточні і капітальні.
Видатки одержувачів бюджетних коштів мають здійснюватись за такими кодами економічної класифікації, зокрема, поточні видатки 1310 "Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)".
Зазначеними Роз'ясненнями встановлено, що до категорії 1300 («Субсидії та поточні трансферти») відносяться всі невідплатні державні платежі, які не підлягають поверненню і передбачаються лише на поточні цілі одержувача бюджетних коштів.
Під субсидіями розуміють всі невідплатні поточні виплати підприємствам, які не передбачають компенсації у вигляді спеціально обумовлених виплат або товарів і послуг в обмін на проведені платежі, а також видатки, пов'язані з відшкодуванням збитків державних підприємств.
Трансфертні платежі є невідплатними і безповоротними і не являють собою придбання товарів чи послуг, надання кредиту або виплату непогашеного боргу. Трансферти населенню можуть надаватись як у готівковій формі, так і шляхом оплати рахунків.
Відповідно до Роз'яснення щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету код КЕКВ 1310 - субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям) - це поточні платежі юридичним особам, які включають субсидії госпрозрахунковим підприємствам, установам та організаціям; субсидії підприємствам і організаціям сільського господарства; субсидії на покриття збитків підприємств; державна підтримка підприємств; приріст обігових коштів (в т. ч. шляхом внесків у статутні фонди); державна підтримка громадських організацій інші субсидії. За зазначеним кодом одержувачі бюджетних коштів здійснюють тільки поточні видатки, а капітальні видатки - за кодом 2410. Бюджетні установи не можуть отримувати трансфертні платежі.
Як вбачається із матеріалів справи, передбачені затвердженими відповідачем Планами використання Позивачем бюджетних коштів бюджетні асигнування використані Позивачем на видатки зазначені у Планах у розмірі 86016,24 грн. Розмір перерахованої відповідачем суми підтверджується представниками позивача та відповідача та зазначений у відзиві на апеляційну скаргу.
Роз'ясненнями щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету встановлено:
1- категорія КЕКВ 1100 «Оплата праці працівників бюджетних установ»включає оплату праці всіх працівників бюджетних установ (організацій), військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу (в тому числі відрядженими до органів виконавчої влади та інших цивільних установ) органів внутрішніх справ, органів і установ виконання покарань, податкової міліції у зв'язку з виконанням обов'язків несення служби згідно з встановленими посадовими окладами, ставками або розцінками, матеріальну допомогу, включаючи видатки на премії та інші види заохочень чи винагород (у грошовій та/або матеріальній формі). Величина оплати праці відображається без нарахувань на фонд оплати праці, які обліковуються за кодом 1120. До цієї категорії також входить встановлена чинним законодавством одноразова грошова допомога у зв'язку з виходом на пенсію, або, якщо це передбачено чинним законодавством, у відставку.
Ця категорія включає в себе: код 1111 - заробітна плата - заробітну плату за встановленими окладами, ставками або розцінками всіх штатних працівників; надбавку за вислугу років; доплату за ранг; надбавки та доплати обов'язкового характеру (оплата нічних змін, позаурочних годин, за наукову ступінь, за використання в роботі знання іноземних мов тощо); надбавки, що носять стимулюючий характер; премії (всі види преміальних виплат у грошовій та/або матеріальній формі); матеріальну допомогу, в тому числі у разі нещасного випадку, хвороби, оздоровлення та в інших випадках за рішенням адміністрації установи відповідно до чинного законодавства;
2- категорія КЕКВ «Нарахування на заробітну плату»включає нарахування бюджетними установами (організаціями) на фонд оплати праці, в тому числі: збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та інші види страхування, передбачені законодавством у розмірах, встановлених діючими нормативно-правовими актами.
3- категорія КЕКВ 1130 «Придбання предметів постачання і матеріалів, оплата послуг та інші видатки»до цієї категорії відноситься оплата поточних видатків, оплата послуг, придбання всіх предметів і матеріалів (за винятком необоротних активів), вартість яких без податку на додану вартість не перевищує 1000 гривень та термін експлуатації яких не перевищує 365 календарних днів з дати їх придбання.
Ця категорія включає закупівлю матеріалів, канцелярського приладдя, предметів для поточних потреб установи чи організації, обладнання, продуктів харчування, медикаментів та перев'язувальних матеріалів, довідкових, офіційних та періодичних видань тощо. Сюди також відносяться видатки на придбання товарів та послуг, що надаються безкоштовно або за зниженими цінами як у звичайному порядку, так і за особливих обставин (наприклад, після стихійного лиха) відповідно до чинного законодавства, у тому числі витрати на товари, що надаються працівникам, включаючи державні закупівлі продовольства та обмундирування для Збройних Сил. Видатки, пов'язані з оплатою тари, доставкою матеріалів тощо враховуються за кодом придбання зазначеного матеріалу у разі, коли це обумовлено угодою про поставку.
Ця категорія включає в себе:
код 1131 - предмети, матеріали, обладнання та інвентар - придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентарю, включаючи канцелярське, креслярське, письмове приладдя і матеріали, пакувальний матеріал, папір, картон; придбання та виготовлення бухгалтерських, статистичних бланків, відомостей, а також класних журналів, бланків дипломів, свідоцтв, медалей, нагрудних знаків, грамот, посвідчень, іншої документації бюджетних установ та організацій.
Сюди ж відноситься придбання або передплата періодичних, довідкових, інформаційних видань, а також придбання підручників та книг (крім бібліотечних фондів).
До цієї категорії відносяться видатки на придбання матеріалів та інвентарю для господарських цілей: щіток, мастики, миючих засобів, електричних лампочок тощо; видатки на прання і санітарно-гігієнічне обслуговування контингентів (військовослужбовців строкової служби, мешканців будинків-інтернатів тощо), які обслуговуються медичними, соціально-реабілітаційними закладами, та носять постійний характер.
За зазначеним кодом здійснюється оплата наступних видатків: придбання матеріалів, комплектуючих і дрібних деталей для ремонту виробничого і невиробничого обладнання та для проведення інших господарських робіт власними силами установи (шпалери, руберойд, цемент тощо); придбання малоцінних предметів (фізкультурний та спортивний інвентар, калькулятори, іграшки для дитячих установ тощо); придбання розрізнених меблів (столів, стільців, шаф, тумбочок тощо), жалюзей, ролетів, металевих грат тощо; придбання витратних та інших матеріалів до комп'ютерної техніки та оргтехніки (кабельних коробів-кабелеводів, монтажних та комутаційних панелей, розеток, конекторів-з'єднувачів, дискет, магнітних стрічок, оптичних дисків, картриджів, тонерів тощо), швидкозношувальних предметів; придбання матеріалів і предметів для науково-дослідних робіт, випробувань, навчальних цілей: реактивів, хімікатів, спеціального посуду, дрібного обладнання, тканин, насіння тощо; придбання хімікатів та біопрепаратів для оброблення лісових насаджень та рибопосадкового матеріалу тощо; придбання добрив; придбання квіткової продукції для участі в урочистих подіях, державних святах, для ритуальних послуг; сувенірів; новорічних дитячих подарунків; придбання мінеральної води (крім мінеральної води для лікувальних цілей); придбання ґрунту для клумб, однолітніх озеленювальних насаджень, рослин, квітів для оформлення клумб, які не передбачають придбання необоротних активів; придбання фарби, лаків, вапна, піску, бітуму, щебеню, технічної солі для благоустрою територій міст, сіл, селищ, районів; придбання багаторічних насаджень віком до 1 року; придбання тварин для вирощування та відгодівлі; придбання тварин для станцій переливання крові і науково-дослідних установ та корму для них; придбання корму для собак та інших тварин, не передбачених штатами.
Сюди ж відносяться аптечки і їх поповнення, якщо установа не має медичного кабінету чи пункту; а також видатки на придбання медикаментів, медичних матеріалів, медичного інвентарю, які використовуються медичними навчальними закладами у навчальному процесі.
До цієї категорії відносяться видатки на придбання і виготовлення рекламних буклетів, візитних карток, запрошень, що носять разовий характер; карт, схем, макетів, плакатів, стендів, що носять тимчасовий характер (наприклад, для організацій виставок, конференцій); інших матеріалів і предметів.
- код 1135 - оплата транспортних послуг та утримання транспортних засобів - здійснюються оплата транспортних послуг та утримання транспортних засобів, у тому числі: видатки на утримання транспорту; видатки по доставці працівників на роботу власним та орендованим транспортом, учнів загальноосвітніх шкіл на навчання, перевезення військовослужбовців строкової служби; придбання паливно-мастильних матеріалів для транспортних засобів в тому числі для сільськогосподарської техніки та інших цілей, талонів, смарт-карт; придбання та встановлення охоронної сигналізації на транспортні засоби, придбання засобів голосового та світлового оповіщення для транспортних засобів; поточний ремонт автомобілів та транспортних засобів; планово-технічне обслуговування транспортних засобів; придбання запчастин до транспортних засобів, які використовуються для заміни непридатних, спрацьованих, незалежно від їх вартості (наприклад, шини тощо); видатки на страхування автомобілів; оплата проїзду по платних дорогах (тунелях), плата за стоянки, інші збори, які передбачені нормативними та законодавчими актами; плата збору за забруднення навколишнього середовища; оформлення прав водія, страхування та медичний огляд водіїв; технічний огляд транспортного засобу, податок з власників транспортних засобів; оренда транспортних засобів всіх видів (в тому числі автомобілів, літаків тощо), крім видатків по найму транспорту для будівельних робіт і капітального ремонту будівель, які відносяться до капітального будівництва та капітального ремонту.
За зазначеним кодом здійснюється оплата видатків на придбання чохлів для автомобілів, державних номерних знаків для всіх транспортних засобів.
3- категорія КЕКВ 1160 «Оплата комунальних послуг та енергоносіїв»до цієї категорії відноситься платежі з оплати бюджетними установами (організаціями) комунальних послуг та енергоносіїв, включаючи оплату енергоносіїв для виробничих та громадських потреб (у тому числі оплату видатків по утриманню та експлуатаційному обслуговуванню орендованого нерухомого майна
Сюди відносяться:
код 1163 - оплата електроенергії - здійснюється оплата електроенергії (у тому числі по освітленню вулиць), включаючи оплату послуг з її транспортування.
Отже, заперечення відповідача зазначені у відзиві на апеляційну скаргу не відповідають приписам чинного законодавства та спростовуються матеріалами справи, оскільки одержані Позивачем кошти використані на поточні витрати, передбачені Планами використання бюджетних коштів, затверджених відповідачем за КЕКВ 1310 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам та організаціям», а не за кодами зазначеними відповідачем, оскільки за цими Кодами здійснюються витрати на операції які мають іншу економічну характеристику, та не передбачені Планами використання Позивачем бюджетних коштів, які затверджені відповідачем.
Як вже було зазначено, за період з січня по червень 2005 року позивачем надано послуги та виконано роботи по об'єктах комунальної власності міста загальною вартість 36583,06 грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи копіями первинних бухгалтерських документів.
Для здійснення оплати вартості наданих послуг та виконаних робіт, позивачем виставлені відповідачу рахунки, копії яких наявні в матеріалах справи.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків є договори та інші правочини.
Статтею 202 ЦК України встановлено, що правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Правочини можуть бути односторонніми та дво- чи багатосторонніми (договори). Дво- чи багатостороннім правочином є погоджена дія двох або більше сторін.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 205 ЦК України правочин може вчинятися усно або в письмовій формі. Сторони мають право обирати форму правочину, якщо інше не встановлено законом. Правочин, для якого законом не встановлена обов'язкова письмова форма, вважається вчиненим, якщо поведінка сторін засвідчує їхню волю до настання відповідних правових наслідків.
За своєю правовою природою правочин, який відбувся між позивачем та Відповідачем, є договором про надання послуг.
Поведінка сторін, а саме надання послуг позивачем та прийняття цих послуг відповідачем (підписання актів приймання виконаних робіт, підписання товарно-транспортних накладних, надання звітів), засвідчує їхню волю до настання відповідних правових наслідків.
Частиною 1 статті 509 ЦК України встановлено, що зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.
Згідно з ч. 1 ст. 901 ЦК України замовник зобов'язаний оплатити виконавцеві послугу, якщо інше не встановлено договором.
Як вбачається з матеріалів справи, вартість наданих позивачем відповідачу послуг у розмірі 36583,06 грн. відповідачем позивачу не сплачена.
Згідно приписів статей 525, 526 Цивільного кодексу України, одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог –відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до ч. 2 ст. 530 Цивільного кодексу України якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-якій час. Боржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, якщо обов'язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.
16 лютого 2008 року позивачем надіслана на адресу відповідача вимога № 132 від 15 лютого 2008 року, в якій позивач просить сплатити заборгованість за надані послуги та виконані роботи.
Відповідач відповіді на вимогу не надав, оплату заборгованості не здійснив.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 193 ГК України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання-відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов'язання є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим кодексом, іншими законами або договором.
Таким чином, враховуючи, що фактично позивачем надані, а відповідачем прийняті послуги та роботи, що мають іншу економічну характеристику та не передбачені Планами використання Позивачем бюджетних коштів, розмір заборгованості, з вимогою про стягнення якої звернувся до суду позивач, відповідає фактичним обставинам справи, колегія суддів дійшла висновку, що місцевим господарським судом безпідставно відмовлено у позові комунальному підприємству «Комунальник»до Чигиринської міської ради Черкаської області про стягнення 36583,06 грн.
З огляду на наведене колегія суддів апеляційного господарського суду дійшла висновку, що апеляційна скарга комунального підприємства «Комунальник»підлягає задоволенню, рішення господарського суду Черкаської області від 06 травня 2009 року у справі № 03-12/1164 - скасуванню.
Враховуючи наведене вище та керуючись ст. ст. 49, 99, 101-105 ГПК України, Київський міжобласний апеляційний господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу комунального підприємства «Комунальник»на рішення господарського суду Черкаської області від 06 травня 2009 року у справі № 03-12/1164 задовольнити.
2. Рішення господарського суду Черкаської області від 06 травня 2009 року у справі № 03-12/1164 скасувати.
3. Прийняти нове рішення у справі № 03-12/1164, яким:
Позов комунального підприємства «Комунальник»задовольнити повністю.
Стягнути з Чигиринської міської ради Черкаської області (20901,Черкаська область, м. Чигирин, вул. Б. Хмельницького, 19, код 04061560) на користь комунального підприємства “Комунальник”(20900, Черкаська область, м. Чигирин, вул. Орджонікідзе, 22, код 31818583) 36583,06 грн. (тридцять шість п'ятсот вісімдесят три грн. 06 коп.) боргу, 365,83 грн. (триста шістдесят п'ять грн. 83коп.) витрат по сплаті державного мита, 118,00 грн. (сто вісімнадцять грн. 00коп.) витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
4. Стягнути з Чигиринської міської ради Черкаської області (20901,Черкаська область, м. Чигирин, вул. Б.Хмельницького, 19, код 04061560) на користь комунального підприємства “Комунальник”(20900, Черкаська область, м. Чигирин, вул. Орджонікідзе, 22, код 31818583) 182,92 грн. (сто вісімдесят дві грн. 92коп.) витрат по сплаті державного мита за розгляд апеляційної скарги.
5. Господарському суду Черкаської області видати накази на виконання постанови Київського міжобласного апеляційного господарського суду.
6. Матеріали справи № 03-12/1164 повернути до господарського суду Черкаської області.
Постанова набирає чинності з моменту її проголошення.
Головуючий суддя: Шкурдова Л. М.
Судді:
Шевченко В. Ю.
Тарасенко К. В.
Дата відправки 05.08.09
Суд | Київський міжобласний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2009 |
Оприлюднено | 22.10.2009 |
Номер документу | 5071045 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський міжобласний апеляційний господарський суд
Шкурдова Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні