Постанова
від 18.09.2015 по справі 810/2555/15
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 вересня 2015 року 810/2555/15

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Балаклицького А.І., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Києві адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 доУправління Держземагентства у Броварському районі Київської області третя особаРеєстраційна служба Броварського міськрайонного управління юстиції провизнання протиправними дій та зобов’язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Управління Держземагентства у Броварському районі Київської області, третя особа: Реєстраційна служба Броварського міськрайонного управління юстиції про визнання протиправними дій та зобов'язання відповідача відповідно до п. 1 ст.16, п. 4 ст. 28-1 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" подати в електронній формі до органу державної реєстрації прав (Реєстраційної служби Броварського міськрайонного управління юстиції) заяву ОСОБА_1 про державну реєстрацію прав власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 3221285200:05:004:0070 та 3221285200:03:001:0032.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Управління Держземагентства у Броварському районі Київської області в порушення вимог Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" не здійснило дії щодо направлення до органу державної реєстрації прав відповідної заяви про державну реєстрацію прав власності позивача на земельні ділянки з кадастровими номерами 3221285200:05:004:0070 та 3221285200:03:001:0032. Позивач вважає такі дії відповідача протиправними, у зв’язку з чим просить суд позов задовольнити.

Відповідач будь-яких пояснень з приводу заявленого позову суду не надав.

До судового засідання сторони, належно повідомлені про час, дату та місце розгляду справи, не з’явились.

Матеріали справи містять заяви сторін про розгляд справи за їх відсутності

Відповідно до ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, якщо всі особи, які беруть участь у справі заявили клопотання про розгляд справи за їх відсутності.

За таких обставин, судом визнано за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі наявних у справі доказів.

Дослідивши матеріали справи, з’ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.

Розпорядженням Броварської РДА від 11.05.2011 №761 було затверджено позивачу технічну документацію із землеустрою щодо складання державних актів на право власності на земельні ділянки площею 1,0200 га, із них: ріллі - 0,4014 га, пасовищ - 0,6186 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, а також передано у власність дані земельні ділянки.

З метою проведення державної реєстрації права власності на вказану земельну ділянку позивач 20.02.2015 звернулась до Управління Держземагентства у Броварському районі Київської області із заявою, в якій, зокрема, просила у відповідності до п. 1 ст.16, п. 4 ст. 28-1 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" уповноважити (доручити, зобов’язати) державного кадастрового реєстратора подати в електронній формі до органу державної реєстрації прав (Реєстраційної служби Броварського міськрайонного управління юстиції) заяву про державну реєстрацію прав власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 3221285200:05:004:0070 та 3221285200:03:001:0032.

Управління Держземагентства у Броварському районі Київської області за результатами розгляду вказаної заяви листом від 02.03.2015 №Б-20/0-28/6-15 "Про надання інформації" повідомила позивача, що запитувана адміністративна послуга відноситься до адміністративних послуг, що надаються через центри надання адміністративних послуг.

Позивач 12.03.2015 звернулась до Центру надання адміністративних послуг Броварської РДА із заявою щодо вчинення дій, спрямованих на реєстрацію права власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 3221285200:05:004:0070 та 3221285200:03:001:0032.

Управління Держземагентства у Броварському районі Київської області листом від 09.04.2015 №1008-0.4-640/2-15 повідомила позивача, що державна реєстрація земельних ділянок ОСОБА_1 проведена ще в 2011 році та присвоєні кадастрові номера 3221285200:05:004:0070, 3221285200:03:001:0032. При цьому, цим листом Управління рекомендувала позивачу замовити адміністративну послугу - надання відомостей з ДЗК у формі Витягу з ДЗК про земельну ділянку та звернутись до Реєстраційної служби Броварського міськрайонного управління юстиції з метою реєстрації прав на земельні ділянки та отримання правовстановлюючих документів на вищезгадані земельні ділянки.

Однак, не погоджуюсь із такими діями відповідача, позивач звернулась з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Частиною 1 статті 182 Цивільного кодексу України встановлено, що право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.

Відносини, пов'язані з державною реєстрацією прав на нерухоме майно та їх обтяжень, регулюються нормами Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 №1952-IV (далі - Закон №1952-IV).

Відповідно до статті 2 Закону №1952-IV державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) - це єдина державна інформаційна система, що містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти та суб'єктів цих прав. Нерухоме майно - земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення;

Державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону №1952-IV обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме: 1) право власності на нерухоме майно; 2) право володіння; право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; іпотека; довірче управління майном; 3) інші речові права відповідно до закону; 4) податкова застава, предметом якої є нерухоме майно, та інші обтяження.

Відповідно до абз. 5 ч. 1 ст. 16 Закону №1952-IV заява про державну реєстрацію прав власності на земельну ділянку, права оренди земельної ділянки державної чи комунальної власності за письмовою заявою правонабувача може подаватися державним кадастровим реєстратором, який здійснив державну реєстрацію такої земельної ділянки.

Частиною 7 статті 16 Закону №1952-IV передбачено, що державна реєстрація прав проводиться на підставі заяви власника, іншого правонабувача, сторони правочину, за яким виникло право, уповноваженої ними особи або державного кадастрового реєстратора у випадках, передбачених цим Законом.

При цьому, ч. 4 ст. 28-1 Закону №1952-IV визначено, що державний кадастровий реєстратор, який здійснив державну реєстрацію земельної ділянки, після прийняття рішення про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність за заявою особи, яка має право на подання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень щодо такої земельної ділянки, в день надходження такої заяви подає до органу державної реєстрації прав відповідну заяву в електронній формі, наявні оригінали електронних документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень, або наявні електронні копії оригіналів документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень, виготовлені шляхом сканування таких документів у паперовій формі.

За результатом розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, поданої державним кадастровим реєстратором, орган державної реєстрації прав надсилає державному кадастровому реєстратору документи, оформлені за результатом розгляду такої заяви, та у випадку, встановленому статтею 18 цього Закону, свідоцтво про право власності на нерухоме майно для їх видачі заявнику.

Аналіз наведених законодавчих положень дозволяє суду дійти висновку, що державний кадастровий реєстратор, який здійснив державну реєстрацію земельної ділянки, зобов’язаний за заявою особи, яка має право на подання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень щодо такої земельної ділянки, подати до органу державної реєстрації прав відповідну заяву в електронній формі.

Однак, як було встановлено судом, Управління Держземагентства у Броварському районі Київської області відповідних дій щодо подання до органу державної реєстрації прав відповідної заяви в електронній формі вчинено не було.

Отже, враховуючи встановлені судом обставини та наведене нормативне обґрунтування, суд дійшов висновку, що відповідачем порушено вимоги Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" щодо не подання до органу державної реєстрації прав відповідної заяви в електронній формі про державну реєстрацію прав позивача на земельні ділянки з кадастровими номерами 3221285200:05:004:0070 та 3221285200:03:001:0032.

Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На виконання цих вимог, відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів належними та допустимими доказами правомірність оскаржуваних дій.

Водночас, докази подані позивачем, підтверджують обставини, на які він посилається в обґрунтування позовних вимог та не були спростовані доводами відповідача.

Враховуючи наведені всі обставини в їх сукупності та виходячи з того, що під час розгляду справи доводи позивача знайшли своє підтвердження, суд дійшов висновку про правомірність заявлених позовних вимог і, відповідно, позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Статтею 97 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд за клопотанням однієї зі сторін визначає грошовий розмір судових витрат, які повинні бути їй компенсовані.

Оскільки позивач вимог про відшкодування судових витрат не заявляв, судові витрати стягненню з Державного бюджету України на користь позивача не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись статтею 124 Конституції України, статтями 69-71, 97, 128, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов ОСОБА_1 - задовольнити.

Визнати протиправними дії Управління Держземагентства у Броварському районі Київської області щодо відмови у поданні до Реєстраційної служби Броварського міськрайонного управління юстиції заяви ОСОБА_1 про державну реєстрацію прав власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 3221285200:05:004:0070 та 3221285200:03:001:0032.

Зобов’язати Управління Держземагентства у Броварському районі Київської області відповідно до п. 1 ст. 16, п. 4 ст. 28-1 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" подати до Реєстраційної служби Броварського міськрайонного управління юстиції відповідну заяву в електронній формі про державну реєстрацію прав власності ОСОБА_1 на земельні ділянки з кадастровими номерами 3221285200:05:004:0070 та 3221285200:03:001:0032.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі проголошення лише вступної та резолютивної частини постанови або прийняття постанови у письмовому провадженні - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Балаклицький А. І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.09.2015
Оприлюднено25.09.2015
Номер документу50789259
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/2555/15

Ухвала від 09.09.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Постанова від 18.09.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 27.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 14.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 14.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 06.07.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 17.06.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні