ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
іменем України
"16" липня 2015 р. справа 804/502/14
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючий суддя Суховаров А.В. (доповідач)
судді Головко О.В. Ясенова Т.І.
при секретарі Троянові А.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Дніпропетровську апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Подільському районі м.Києва на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.02.2014 у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Донбас опт до Державної податкової інспекції в Калінінському районі м.Донецька та Державної податкової інспекції в Подільському районі м.Києва про визнання протиправними дій з невизнання податкової звітності, зобов'язання визнати податкову декларацію податковою звітністю
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Донбас опт звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить:
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції в Калінінському районі м.Донецька з невизнання податковою звітністю податкову декларацію з податку на додану вартість за серпень 2011 року;
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції в Подільському районі м.Києва з визнання неподаними уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість в зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок до декларації за серпень 2011 року та декларації за вересень 2013 року, податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2013 року з уточнюючим розрахунком за вересень 2013 року;
- зобов'язати Державну податкову інспекцію в Подільському районі м.Києва визнати в якості податкової звітності податкову декларацію з податку на додану вартість за серпень 2011 року, уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість в зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок до декларації за серпень 2011 року, декларацію за вересень 2013 року, податкову декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2013 року з уточнюючим розрахунком за вересень 2013 року.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.02.2014 позов задоволений.
В апеляційній скарзі податкова інспекція просить постанову суду скасувати та відмовити в задоволенні позовних вимог. Вказує на порушення позивача при поданні податкової звітності.
Перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду, заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
ТОВ Донбас опт до ДПІ в Подільському районі м.Києва засобами електронного зв'язку подані податкова декларація з податку на додану вартість за серпень 2011 року (отримана 20.09.2011), за вересень 2013 року та уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість в зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок до декларації за серпень 2011 року (отримана 09.10.2013), а також податкова декларація за жовтень 2013 року з уточнюючим розрахунком за вересень 2013 року (отримана 20.11.2013).
ДПІ в Подільському районі м.Києва листом №12697/10/15-3/2 від 27.11.2012 повідомила товариство, що декларація з податку на додану вартість за серпень 2011 року, згідно інформаційних даних, переданих ДПІ в Калінінському районі м.Донецька, не визнана податковою звітністю та отримала статус до відома .
ДПІ в Подільському районі м.Києва листом №5119-/10/2656-19-04-05 від 10.10.2013 повідомила товариство, що уточнюючих розрахунок за серпень 2011 року та податкова декларація за вересень 2013 року вважаються не поданими оскільки уточнюючий розрахунок поданий за відсутності декларації у звітному періоді, за який виправляються помилки, а декларація за вересень 2013 року подана з уточнюючим розрахунком одним комплектом.
ДПІ в Подільському районі м.Києва листом №7365/10/26-56-18-04-05 від 21.11.2013 повідомила про не прийняття податкової декларації товариства з податку на додану вартість за жовтень 2013 року з уточнюючим розрахунком за вересень 2013 року.
Вирішуючи спірні правовідносини між сторонами та задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції правильно виходив з того, що податкові декларації та уточнюючі розрахунки можуть бути неприйняті податковим органом тільки у випадках, які прямо передбачено Податковим Кодексом України.
Відповідно до пункту 46.1 статті 46 Податкового Кодексу України, податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків контролюючому органу в строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого або сплаченого податку. Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною.
Згідно пунктів 48.1, 48.3 статті 48 ПК України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.
Податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування контролюючого органу, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
Пунктом 49.5 статті 49 Податкового Кодексу України передбачено, що в разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов'язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідного контролюючого органу не пізніше ніж за десять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, визначеного цією статтею, а при поданні податкової звітності в електронній формі, - не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.
Згідно пункту 49.8. статті 49 Податкового Кодексу України, прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Відповідно до пункту 49.9 статті 49 Податкового Кодексу України, встановлено, за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом. За умови дотримання вимог, встановлених статтями 48 і 49 цього Кодексу податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою: за наявності на всіх аркушах, з яких складається податкова декларація та, за бажанням платника податків, на її копії, відмітки (штампу) контролюючого органу, яким отримана податкова декларація, із зазначенням дати її отримання, або квитанції про отримання податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв'язку, або поштового повідомлення з відміткою про вручення контролюючому органу, у разі надсилання податкової декларації поштою; у разі, якщо контролюючий орган із дотриманням вимог пункту 49.11 цієї статті не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або у випадках, визначених цим пунктом, не надсилає його платнику податків у встановлений цією статтею строк.
Пунктом 49.11 статті 49 Податкового Кодексу України передбачено, що в разі подання платником податків до контролюючого органу податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, такий контролюючий орган зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови: у разі отримання такої податкової декларації, надісланої поштою або засобами електронного зв'язку, - протягом п'яти робочих днів з дня її отримання; у разі отримання такої податкової декларації особисто від платника податку або його представника - протягом трьох робочих днів з дня її отримання.
Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується сторонами, листи про відмову в прийнятті податкових декларацій та уточнюючих розрахунків не містять посилань на порушення позивачем статей 48, 49 Податкового Кодексу України, а отже на думку колегії суддів не відповідають нормам податкового законодавства.
З урахуванням матеріалів справи, колегія суддів доходить висновку, що податкові декларації з податку на додану вартість за серпень 2011 року, вересень-жовтень 2013 року, уточнюючі розрахунки за серпень 2011 року та вересень 2013 року вважаються прийнятими, а отже показники, які визначені платником податків підлягають відображенню в електронних базах даних податкової звітності.
Окружний суд обгрунтовано зазначив, що всупереч вимогам статті 71 КАС України, податковий орган не надав беззаперечних доказів правомірності своїх дій при невизнанні податкової звітності.
Суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 41, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Подільському районі м.Києва залишити без задоволення, а постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.02.2014 - без змін.
Ухвала може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів.
Головуючий: А.В. Суховаров
Суддя: О.В. Головко
Суддя: Т.І. Ясенова
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2015 |
Оприлюднено | 25.09.2015 |
Номер документу | 50799780 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Суховаров А.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Суховаров А.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні