:
Справа № 2a/359/170/2015
359/3967/15-a
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 вересня 2015 року Бориспільський міськрайонний суд Київської області в складі:
головуючого судді Саган В.М.
при секретарі с/з ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Борисполі справу за адміністративним позовом ТОВ «НВФ «Грант ЛТД» до ОСОБА_2 сільської ради Бориспільського району Київської області про визнання незаконною бездіяльність сільської ради та зобов'язання відповідача вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
В травні 2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича фірма «Грант ЛТД» звернулася зі вказаним адміністративним позовом до ОСОБА_2 сільської ради, в якому просить визнати незаконною бездіяльність ОСОБА_2 сільської ради Бориспільського району Київської області щодо ухилення від забезпечення проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детальних планів території житлової забудови в селі ОСОБА_2 та селі Ленінівка Бориспільського району Київської області, та просить зобов'язати відповідача виконати вимоги статті 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та пункту 3 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження «Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні» в частині організації та проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів щодо затвердження детальних планів територій житлової забудови в с. Ревне та с. Ленінівка Бориспільського району Київської області.
В обґрунтування своїх позовним вимог посилається на те, що 21 червня 2010 року між ТОВ «НВФ «Грант ЛТД» та ОСОБА_2 сільською радою Бориспільського району Київської області виникли договірні правовідносини, на виконання яких ТОВ «НВФ «Грант ЛТД» за замовленням відповідача здійснило розробку містобудівної документації, примірники яких неодноразово передавалися відповідачу для забезпечення процедури погодження зазначеної документації та проведення громадських слухань для врахування інтересів територіальної громади, без проведення яких затвердження такої документації забороняється. Обов'язок організації проведення громадських слухань для врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної діяльності покладено на сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи як суб'єктів владних повноважень.
ТОВ «НВФ «Грант ЛТД» вказує, що ОСОБА_2 сільська рада Бориспільського району Київської області ухиляється від виконання зазначеного обов'язку чим порушує права та законні інтереси позивача.
У судовому засіданні представник позивача ОСОБА_3 підтримав адміністративний позов та просив його задовольнити.
Представник відповідача ОСОБА_4 не визнав адміністративний позов та заперечував проти його задоволення.
Вислухавши пояснення учасників, дослідивши письмові докази, суд знаходить, що адміністративний позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Як встановлено в судовому засіданні, 21.06.2010 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича фірма «Грант ЛТД» (позивач) та ОСОБА_2 сільською радою Бориспільського району Київської області (відповідач) було укладено договори на створення (передачу) проектно-вишукувальних робіт № 01ДПТ-06/10 та № 02ДПТ-06/10 (надалі - Договори)(а.с.8-11), згідно із якими позивач виступив Виконавцем проектно-вишукувальних робіт, а саме зобов'язувався розробити та передати Замовнику - ОСОБА_2 сільській раді Бориспільського району Київської області Детальний план території житлової забудови в селі ОСОБА_2 сільської ради Бориспільського району Київської області (південна частина) та Детальний план території житлової забудови в селі Ленінівка ОСОБА_2 сільської ради Бориспільського району Київської області (південна частина).
Договори були укладені на підставі Рішення ОСОБА_2 сільської ради Бориспільського району Київської області № 695-45-6 «Про виготовлення детального плану забудови нового житлового масиву, що розташований в межах с. Ревне» від 11 березня 2010 р. та Рішення № 696-45-6 «Про виготовлення детального плану забудови нового житлового масиву, що розташований в межах с. Ленінівка» від 11 березня 2010 р.
10 вересня 2010 року ОСОБА_2 сільською радою Бориспільського району Київської області було затверджені Завдання на розроблення Детального плану території житлової забудови в селі Ревне Бориспільського району Київської області та Завдання на розроблення Детального плану території житлової забудови в селі Ленінівка Бориспільського району Київської області, які визначають замовника, виконавця, площу території, що проектується, перелік вихідних даних, які надає замовник, особливі вимоги до планувальної структури території, забудови, благоустрою та інші вимоги Замовника до містобудівної документації.
30.09.2010 року позивачем та відповідачем було підписано ОСОБА_1 здачі-прийняття містобудівної документації - Детального плану території житлової забудови в с. Ревне Бориспільського району Київської області згідно із Договором № 01ДПТ-06/10 від 21.06.2010 р. та ОСОБА_1 здачі-прийняття містобудівної документації - Детального плану території житлової забудови в с. Ленінівка Бориспільського району Київської області згідно із Договором № 02ДПТ-06/10 від 21.06.2010 р. В даних актах зазначається, що передана містобудівна документація відповідає умовам договору, чинним державним нормам та стандартам. Претензій до містобудівної документації та виконання умов Договору відсутні.
Примірники розробленої містобудівної документації неодноразового надавалися відповідачу з метою проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів щодо розробленої містобудівної документації, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами.
З метою з'ясування чи було проведено громадські слухання, як цього вимагає чинне законодавство, та чи було при цьому складено відповідні протоколи Товариством з обмеженою відповідальністю «НВФ «ГРАНТ ЛТД» було надіслано запит на публічну інформацію № 21/10-14 від 21.10.2014 р. до відповідача(а.с.17). Листом № 02-30-645 від 11.11.2014 р. ОСОБА_2 сільська рада Бориспільського району Київської області повідомила, що публікацій про проведення громадських слухань не було, громадські слухання не проводилися і протоколи не складалися(а.с.18).
Відповідно до статті 21 Закону України №3038-VI від 17.02.2011 «Про регулювання містобудівної діяльності», громадським слуханням підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій. Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації без проведення громадських слухань щодо проектів такої документації забороняється. На це саме вказується і у статі 30-6 Закону України №1699-ІІІ від 20.04.2000 «Про планування та забудову території» (діяв на час виникнення спірних правовідносин).
Виходячи із ч. 3 статті 21 Закону України №3038-VI від 17.02.2011 «Про регулювання містобудівної діяльності» (ст. 30-5 Закону України №1699-ІІІ від 20.04.2000 «Про планування та забудову території»), саме на сільські, селищні та міські ради та їх виконавчі органи покладено обов'язок забезпечення проведення громадських слухань щодо відповідних проектів містобудівної документації.
Згідно із п. 4.9. Порядку розроблення містобудівної документації, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 № 290, замовник розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні забезпечує проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів у проекті містобудівної документації на місцевому рівні в порядку, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 № 555 «Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні».
Відповідно до Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 №555, сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи забезпечують: оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення проектів містобудівної документації з прогнозованими правовими, економічними та екологічними наслідками; оприлюднення розроблених проектів містобудівної документації і доступ громадськості до зазначеної інформації;реєстрацію, розгляд та узагальнення пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації; узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками проектів містобудівної документації через погоджувальну комісію (у разі її утворення) ; оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації.
Відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону України №3038-VI від 17.02.2011 «Про регулювання містобудівної діяльності», у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється.
Як пояснив у судовому засіданні представник позивача по справі, ТОВ «НВФ «Грант ЛТД» уклало ряд цивільно-правових договорів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадянам України. Але у зв'язку із відсутністю затвердженої містобудівної документації не має можливості пройти процедуру погодження зазначеної документації із землеустрою.
Відповідно до ч.ч. 1,2 ст. 186-1 Земельного кодексу України, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту подається також на погодження до структурних підрозділів районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури.
Виходячи із ч.ч. 4-6 ст. 186-1 Земельного кодексу України, саме розробник відповідальний за подання на погодження до визначених органів документацію із землеустрою, які повинні упродовж десяти календарних днів з дня одержання такої документації безоплатно надати розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погоджені з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері. При цьому, підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
В матеріалах адміністративної справи міститься ОСОБА_5 містобудування та архітектури Бориспільської районної державної адміністрації Київської області № 1356 від 20.03.2015 р., адресований ТОВ «НВФ «Грант ЛТД» в якому було повідомлено про відмову в погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 6-ти громадянам (ОСОБА_6 та інші) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд в с. Ленінівка ОСОБА_2 сільської ради Бориспільського району у зв'язку із відсутністю плану зонування та/або детального плану території та ОСОБА_5 містобудування та архітектури Бориспільської районної державної адміністрації Київської області № 205 від 16.04.2015 р., адресований ТОВ «НВФ «Грант ЛТД» в якому він відмовляє в погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 7-ти громадянам (ОСОБА_7 та інші) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд в с. Ревне Ревненської сільської ради Бориспільського району у зв'язку із відсутністю плану зонування та/або детального плану території. У зв'язку із чим вбачається, що позивач позбавлений можливості виконати взяти на себе договірні обов'язки як розробник документації із землеустрою перед громадянами України.
Встановлено, що Відповідач покладені на нього обов'язки, згідно із чинним законодавством, щодо забезпечення проведення громадських слухань не виконав, жодних дій у цьому напрямку не розпочав. Обов'язку ОСОБА_2 сільської ради Бориспільського району Київської області як замовника розроблення містобудівної документації кореспондує право ТОВ «НВФ «Грант ЛТД» вимагати дотримання його законних прав та інтересів. Таким чином відповідач своєю протиправною бездіяльністю створив штучні перешкоди у реалізації конституційного права громадян України на отримання земельних ділянок та порушив права Позивача як розробника містобудівної документації.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» спори про поновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб, що виникають в результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування, вирішуються в судовому порядку.
Відповідно до частини першої ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з частиною другою ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України на суб'єкта владних повноважень покладено обов'язок щодо доказування правомірності вчинених ним дій та прийнятих рішень в разі, якщо він заперечує проти задоволення позову.
Суд критично оцінює посилання відповідача на те, що договір є неукладеним та не породжує жодних юридичних наслідків, вказуючи, що між сторонами не було погоджено усіх істотних умов договору щодо етапу реалізації договору та відсутній календарний план робіт.
Як вбачається із Договіру на створення (передачу) проектно-вишукувальних робіт №01ДПТ-06/10 від 21.06.2010 р. він містить усі умови які визначені як істотні, а саме зокрема сторонами було погоджено умови про предмет, ціну та строк договору. Не можуть бути взяти до уваги судом доводи про відсутність проведення державної експертизи, оскільки обов'язок забезпечення її проведення законодавством був покладений на замовника, а з набранням чинності Закону України №3038-VI від 17.02.2011 «Про регулювання містобудівної діяльності», детальні плани території взагалі не підлягають експертизі (ч.9 ст. 19). Виходячи із зазначеного, суд приходить до висновку, що відповідач не надав достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування правомірності своєї бездіяльності.
Суд вважає, що з метою відновлення законності належить визнати незаконною бездіяльність ОСОБА_2 сільської ради Бориспільського району Київської області щодо ухилення від забезпечення проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення Детальних планів території житлової забудови в селі ОСОБА_2 та селі Ленінівка Бориспільського району Київської області.
Згідно із п.1, п.2. ч.2 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправним бездіяльності суб'єкта владних повноважень та зобов'язати відповідача вчинити певні дії.
Відповідачем не доведено жодної правової підстави для відмови у проведенні громадських слухань щодо врахування громадських інтересів у проектах містобудівної документації. З огляду на ці обставини суд вважає, що з метою відновлення порушеного права слід зобов'язати ОСОБА_2 сільську раду Бориспільського району Київської області виконати вимоги статті 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та пункту 3 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження «Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні» в частині організації та проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів щодо затвердження детальних планів територій житлової забудови в с. Ревне та с. Ленінівка Бориспільського району Київської області.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори з оскарження рішень суб'єкта владних повноважень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 1 Кодексу адміністративного судочинства України, суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Як вбачається з ч.1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування.
Встановлено, що ТОВ «НВФ «Грант ЛТД» сплатило судовий збір в розмірі 73 гривень 8 копійок. Ця обставина підтверджується квитанцією, що міститься в матеріалах адміністративної справи. Пред'явлений ним адміністративний позов задоволений.
З огляду на ці обставини суд вважає, що з ОСОБА_2 сільської ради Бориспільського району Київської області належить стягнути витрати на оплату судового збору в розмірі 73 гривень 8 копійок.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 17, 51 , 70 , 71 , 79 , 86 , 94, 122 , 128 , 153 , 154 , 158-163 , 167 Кодексу адміністративного судочинства України , суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов ТОВ «НВФ «Грант ЛТД» до ОСОБА_2 сільської ради Бориспільського району Київської області про визнання незаконною бездіяльність сільської ради та зобов'язання відповідача вчинити певні дії задовольнити.
Визнати незаконною бездіяльність ОСОБА_2 сільської ради Бориспільського району Київської області щодо ухилення від забезпечення проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення Детальних планів території житлової забудови в селі ОСОБА_2 та селі Ленінівка Бориспільського району Київської області.
Зобов'язати відповідача виконати вимоги статті 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та пункту 3 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження «Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні» в частині організації та проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів щодо затвердження детальних планів територій житлової забудови в с. Ревне та с. Ленінівка Бориспільського району Київської області.
Стягнути з ОСОБА_2 сільської ради Бориспільського району Київської області (ідентифікаційний код 05407798) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича фірма «Грант ЛТД» (ідентифікаційний код 16465445) витрати на оплату судового збору в розмірі 73 гривень 08 копійок.
Постанова суду може бути оскаржена до Київського Апеляційного адміністративного суду через Бориспільський міськрайонний суд Київської області шляхом подачі в 10 денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги у порядку і строки, передбачені статтями 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України .
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя
Суд | Бориспільський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2015 |
Оприлюднено | 28.09.2015 |
Номер документу | 50831541 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Журавський В. В.
Адміністративне
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Саган В. М.
Адміністративне
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Саган В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні