Рішення
від 25.09.2009 по справі 52/503
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

52/503

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №  52/503

25.09.09

Господарський суд міста Києва у складі судді  Чебикіної С.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні  справу за позовом  Відкритого акціонерного товариства «Вінницяоблпаливо»до Державного територіально-галузевого об'єднання «Південно-Західна залізниця», Колективного підприємства збагачувальної фабрики «Центральна»про стягнення 5 722,20 грн., за участю представників позивача – Олійника В.Ю., довіреність №274 від 24.09.2008, відповідача-1 –Майданіка В.В., довіреність №345-НЮ від 03.02.2009, відповідача-2 –не з'явився,-

ВСТАНОВИВ:

У липні 2009 року Відкрите акціонерне товариство «Вінницяоблпаливо»звернулося до господарського суду міста Києва з позовом до Державного територіально-галузевого об'єднання «Південно-Західна залізниця»(далі – відповідач-1) та Колективного підприємства збагачувальної фабрики «Центральна»(далі – відповідач-2) про стягнення з відповідачів на корить позивача, пропорційно ступеня вини кожного  з них, збитків від вартості нестачі вугілля  в сумі 5 722,20 грн.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 28.07.2009 року порушено провадження у справі та призначено до розгляду на 04.09.2009 року.

Позивач зазначав, що 09.03.2009 року на підставі укладеного з ТОВ «ТК Схід Регіон»(продавець) договору №14/01-08 1.13 від 14.01.2008 відповідач-2 як вантажовідправник відвантажив 69 т вугілля антрацит марки АМ за залізничною накладною № 51480577 напіввагон № 66212010.

Комерційним актом БК 047940/152/2 від 15.03.2009р. було виявлено нестачу вугілля у розмірі 10 000,00 кг.

Посилаючись на те, що з вини відповідачів йому заподіяні збитки у розмірі вартості втраченого вугілля за вирахуванням норм природної втрати і граничного розходження визначення маси нетто, позивач просив задовольнити позов та стягнути з останніх на свою користь 5 772,20 грн. недостачі.

25.09.2009 року через канцелярію суду відповідач-2 надав відзив на позовну заяву, де просив суд в позові до КП ЗФ «Центральна» відмовити в повному обсязі.

У судовому засіданні 25.09.2009 року відповідач-1 надав відзив на позовну заяву, де просив суд в позові ВАТ «Вінницяоблпаливо» до Державного територіально-галузевого об'єднання  «Південно-Західна залізниця»відмовити в повному обсязі.

Представник відповідача-2 в судове засідання 23.09.2009 року не з'явився, про час і місце судового засідання був повідомлений належним чином.  

Враховуючи те, що нез'явлення представника відповідача-2 не перешкоджає розгляду справи по суті, а матеріали справи є достатніми для вирішення спору в даному судовому засіданні, суд вважає за можливе розглянути позов у відсутності представника відповідача, за наявними у справі матеріалами згідно з вимогами статті 75 Господарського процесуального кодексу України.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, суд вважає, що позовні вимоги до відповідача 2 підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 14.01.2008 року між Відкритим акціонерним товариством «Вінницяоблпаливо»(покупець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ТК Схід Регіон»(продавець) був укладений договір                          № 14/01-08 1.13 та додаток до нього, згідно з якими продавець зобов'язався передати покупцю вугілля, а покупець прийняти та оплатити одержаний товар на умовах 100% попередньої оплати. Відвантаження вугілля передбачено проводити залізничним транспортом.

На виконання умов договору після одержання попередньо оплаченого платіжними дорученнями  № 1142 від 04.03.2009 року на суму 100 000,00 грн. та № 1234 від 12.03.2009 року на суму 100 000,00 грн.  на підставі рахунку № 244 від 09.03.2009 року ТОВ «ТК Схід Регіон»забезпечило постачання на адресу позивача вугілля антрацит марки АМ, вантажовідправником якого є відповідач-2. Згідно залізничної накладної № 51480577 обсяг вугілля вказаний 69 т, вугілля завантажувалось засобами  відправника, маса вантажу визначена відправником, що підтверджено підписом  його представника.

Поясненнями позивача, частково відповідача 1, комерційним актом БК № 047940/195/2 від 15.03.2009р., стверджується те, що відповідачем-2 фактично передано останньому нетто 59 000,00 кг. вугілля в технічно та комерційно справному  вагоні, замість попередньо оплачених нетто 69 000,00 кг. вугілля.

Згідно Комерційного акта ст. Знаменка Одеської залізниці навантаження у вагоні №66212010 рівномірне нижче бортів на 200 мм. На поверхні вантажу захисне маркування відсутнє. Втрат та крадіжки вантажу немає. Каток не застосовувався. Двері люка закриті щільно. Течі вантажу немає. Недостача підтвердилась. Відсутній вантаж у вагоні вміститися міг.

З урахуванням норми природної втрати і граничного розходження визначення маси нетто нестача становить 9,31 т. вугілля вартістю 5 772,20 грн.

Позивачем на адресу відповідачів була направлена претензія №642 від 08.04.2009 року, яка ними залишена без задоволення.

Доказів передачі відповідачем-2 вугілля на всю суму попередньої оплати обсягом  69 т. суду не надано.

Відповідно до ст. 129 Статуту залізниць України обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць.

Судом встановлено, що комерційний акт складений у відповідності з Правилами складання актів.

Згідно ст. 105 Статуту залізниць України, вантажовідправники, вантажоодержувачі, пасажири, транспортні, експедиторські і посередницькі організації та особи, які виступають від імені вантажовідправника і вантажоодержувача, несуть матеріальну відповідальність за перевезення у межах і розмірах, передбачених цим Статутом та окремими договорами.

Відповідно до ч. 1 ст. 115 Статуту вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправника, який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу.

Згідно пункту “а” ст. 111 Статуту залізниць України залізниця звільняється від відповідальності за втрату, недостачу, псування або пошкодження вантажу у разі, коли вантаж надійшов у непошкодженому вагоні (контейнері) з непошкодженими пломбами відправника чи без пломб, коли таке перевезення дозволено Правилами, а також якщо вантаж прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника, якщо немає ознак втрати, псування або пошкодження вантажу під час перевезення.

Вагон прибув на станцію призначення в технічному справному стані і без ознак втрати вантажу, що є підставою для звільнення Залізниці від відповідальності в порядку ст. 111 Статуту залізниць України.

Таким чином, недостача сталася з вини перевізника, який недовантажив вантаж, оскільки вантаж надійшов без ознак втрати, недостача вантажу   могла вміститися у вагоні.

Отже, позовні вимоги до Колективного підприємства збагачувальної фабрики «Центральна»як вантажовідправника недопоставленого вантажу про відшкодування збитків у розмірі 5 772,20 грн. вартості нестачі 9,31 т. вугілля є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Правові  підстави для покладення на Державне територіально-галузеве об'єднання «Південно-Західна залізниця»відповідальності у вигляді відшкодування збитків у вигляді вартості  нестачі вугілля відсутні.

За таких обставин, позовні вимоги до відповідача 1 не підлягають задоволенню.            

Державне мито та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу відповідно до статті 49 ГПК України  покладаються на відповідача-2.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України,  суд

В И Р І Ш И В:

1. Позов до Колективного підприємства збагачувальної фабрики «Центральна»задовольнити.

2. Стягнути з Колективного підприємства збагачувальної фабрики «Центральна»(94613, Луганська область, м. Антрацит, вул. Старокам'яна, 1, код 32226023) на користь Відкритого акціонерного товариства «Вінницяоблпаливо»(21100, м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 122, код 01880670) 5 772  (п'ять тисяч сімсот сімдесят дві) грн. 20 коп. збитків, 102 (сто дві) грн. 00 коп. державного мита у сумі та 315 (триста п'ятнадцять) грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

3. В позові  до Державного територіально-галузевого об'єднання «Південно-Західна залізниця»відмовити.

4. Після вступу рішення в законну силу видати наказ.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання, оформленого відповідно до ст. 84 ГПК України, та може бути оскаржене в порядку та строки, визначені ГПК України.

Суддя                                                                                    Чебикіна  С.О.                                                                                    

                                                                                                        

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.09.2009
Оприлюднено23.10.2009
Номер документу5086243
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —52/503

Рішення від 18.01.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 05.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 07.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Рішення від 25.09.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 04.09.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 28.07.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні