Постанова
від 14.09.2015 по справі 816/2741/15
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 вересня 2015 року 14:46 м. ПолтаваСправа № 816/2741/15

Полтавський окружний адміністративний суд колегією у складі:

головуючого судді - Ясиновського І.Г.,

суддів - Удовіченка С.О. , Іваненка С.А. ,

за участю: секретаря судового засідання - Петренко О.В.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідачів - ОСОБА_2,

представників третіх осіб - ОСОБА_3, ОСОБА_4,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом приватного підприємства "Чорноморрембуд" до державного реєстратора прав на нерухоме майно Управління державної реєстрації речових прав на нерухоме майно Департаменту державної реєстрації ОСОБА_5 юстиції України ОСОБА_6, Державної реєстраційної служби України, ОСОБА_5 юстиції України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Реєстраційна служба Полтавського міського управління юстиції Полтавської області, приватне підприємство Полтавське бюро технічної інвентаризації "Інвентаризатор" про визнання неправомірними дій, визнання неправомірним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

16 липня 2015 року Приватне підприємство "Чорноморрембуд" /далі також - позивач, ПП "Чорноморрембуд"/ звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до державного реєстратора прав на нерухоме майно Управління державної реєстрації речових прав на нерухоме майно Департаменту державної реєстрації ОСОБА_5 юстиції України ОСОБА_6, Державної реєстраційної служби України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Реєстраційна служба Полтавського міського управління юстиції Полтавської області, приватне підприємство Полтавське бюро технічної інвентаризації "Інвентаризатор", про визнання неправомірними дій державного реєстратора прав на нерухоме майно Управління державної реєстрації речових прав на нерухоме майно Департаменту державної реєстрації ОСОБА_5 юстиції України ОСОБА_6 при винесенні рішення від 24 червня 2015 року № 22357087 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, визнання неправомірним та скасування рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Управління державної реєстрації речових прав на нерухоме майно Департаменту державної реєстрації ОСОБА_5 юстиції України ОСОБА_6 від 24 червня 2015 року № 22357087 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, яким відмовлено в державній реєстрації права власності на нерухоме майно, що становить 9/500 від загальної частини будівлі під № 19-а, розташованій по вулиці Луценка в м. Полтаві, яка значиться під літ. "А-3" та складається із: № 51 - каса пл. 7,5 кв.м, № 52 - кабінет пл. 9,5 кв.м, № 53 - кабінет пл. 17,1 кв.м, №54 - пл. 30,9 кв.м, загальною площею - 65,0 кв.м, зобов'язання Державної реєстраційної служби України вчинити дії, а саме - повторно розглянути заяву від 16 червня 2015 року № 11885216 про державну реєстрацію прав на нерухоме майно, що становить 9/500 від загальної частини будівлі під № 19-а, розташованій по вулиці Луценка в м. Полтаві, яка значиться під літ. "А-3" та складається із: № 51 - каса пл. 7,5 кв.м, № 52 - кабінет пл. 9,5 кв.м, № 53 - кабінет пл. 17,1 кв.м, №54 - пл. 30,9 кв.м, загальною площею - 65,0 кв.м.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що державним реєстратором ОСОБА_6 при прийнятті спірного рішення не дотримано вимоги чинного законодавства та безпідставно відмовлено позивачу у реєстрації права власності на нерухоме майно.

Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав, просив задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2015 року до участі у справі в якості відповідача залучено ОСОБА_5 юстиції України.

Представник відповідачів у судовому засіданні заперечував проти позову та просив відмовити в його задоволенні. У своїх письмових запереченнях посилався на дотримання вимог діючого законодавства при вчиненні дій та винесенні рішення, що оскаржуються.

Відповідач ОСОБА_5 юстиції України у письмових запереченнях проти позову заперечував, посилаючись на відсутність вимог, звернених до ОСОБА_5 юстиції України. При цьому, зауважено про дотримання державним реєстратором вимог діючого законодавства при прийнятті спірного рішення.

Представник третьої особи Реєстраційної служби Полтавського міського управління юстиції Полтавської області в судовому засіданні проти позову заперечував, просив відмовити в його задоволенні.

Представник третьої особи приватного підприємства "Полтавське бюро технічної інвентаризації "Інвентаризатор" в судовому засіданні при вирішенні спору покладався на розсуд суду.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін та третіх осіб, вивчивши та дослідивши матеріали справи, надані сторонами докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.

09 жовтня 2003 року між Фірмою "Полтаваагротеххарчпром ЛТД" /Продавець/ та ПП "Чорноморрембуд" /Покупець/ укладено договір купівлі-продажу № ПН-52, згідно з яким Продавець продав, а Покупець купив нерухоме майно: промислові споруди, які знаходяться за адресою: м. Полтава, вул. Луценка, 19-а, під літ. "А-3" та складається із: № 51 - каса пл. 7,5 кв.м, № 52 - кабінет пл. 9,5 кв.м, № 53 - кабінет пл. 17,1 кв.м, №54 - пл. 30,9 кв.м, загальною площею - 65,0 кв.м /а.с. 26/.

Рішенням господарського суду Полтавської області від 30 жовтня 2014 року у справі № 917/1916/14 за позовом ПП "Чорноморрембуд" до Полтавського міського управління юстиції про визнання права власності визнано частину майна, що становить 9/500 від загальної частини будівлі під № 19-а, розташованої по вулиці Луценка в місті Полтаві, яка значиться під літ "А-3" та складається із: № 51 - каса пл. 7,5 кв.м, № 52 - кабінет пл. 9,5 кв.м, № 53 - кабінет пл. 17,1 кв.м, №54 - пл. 30,9 кв.м, загальною площею - 65,0 кв.м, такою, яка належить на праві власності Приватному підприємству "Чорноморрембуд" /а.с. 27-29/.

16 червня 2015 року ПП "Чорноморрембуд" подано до Реєстраційної служби Полтавського міського управління юстиції Полтавської області заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на об'єкт нерухомого майна, що знаходиться за адресою: вул. Луценка, 19-а, м. Полтава /а.с. 91/.

24 червня 2015 року державним реєстратором прав на нерухоме майно Департаменту державної реєстрації ОСОБА_5 юстиції України ОСОБА_6 прийнято рішення № 22357087 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень /а.с. 37/.

Вважаючи зазначене рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, а дії відповідача - неправомірними, позивач звернувся до суду з даними позовними вимогами.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони згідно з вимогами передбаченими частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Надаючи правову оцінку вимогам позивача про визнання неправомірним та скасування рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Управління державної реєстрації речових прав на нерухоме майно Департаменту державної реєстрації ОСОБА_5 юстиції України ОСОБА_6 від 24 червня 2015 року № 22357087 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень та визнання неправомірними дій щодо його прийняття, суд виходив з наступного.

Відповідно до статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" № 1952-IV від 01 липня 2004 року (надалі - Закон № 1952-IV) Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) - єдина державна інформаційна система, що містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти та суб'єктів цих прав.

Згідно абз. 2 частини 1 статті 2 Закону Закону № 1952-IV (в редакції Закону, чинного на момент виникнення спірних правовідносин), державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення речових прав на нерухоме майно, що супроводжується внесенням даних до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обмежень.

В силу частини 1 статті 4 Закону № 1952-IV обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме: право власності на нерухоме майно; право володіння; право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; іпотека; довірче управління майном; інші речові права відповідно до закону; податкова застава, предметом якої є нерухоме майно, та інші обтяження.

Частиною 2 статті 9 Закону № 1952-IV визначено, що державний реєстратор, серед іншого: встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення (у випадках, встановлених законом); відповідність повноважень особи, яка подає документи на державну реєстрацію прав та їх обтяжень; відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно, зареєстрованих відповідно до вимог цього Закону; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або договір (угода) пов'язує можливість проведення державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно або обтяження таких прав; приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, про відмову в державній реєстрації, про її зупинення, внесення змін до Державного реєстру прав.

Відповідно до частини 1 статті 15 Закону № 1952-IV державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: 1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; 2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; 3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; 4) внесення записів до Державного реєстру прав; 5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 16 цього Закону; 6) надання витягів з державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.

Державна реєстрація прав проводиться на підставі заяви власника, іншого правонабувача, сторони правочину, за яким виникло право, уповноваженої ними особи або державного кадастрового реєстратора у випадках, передбачених цим Законом (ч.7 ст.16 вказаного Закону № 1952-IV).

Документи, що встановлюють виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно та їх обтяжень і подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншими нормативно-правовими актами (ч.3 ст.17 Закону № 1952-IV).

Перелік документів для здійснення державної реєстрації прав визначається Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Процедуру проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав), перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації прав, а також процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, визначає Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013 року № 868 (далі - Порядок № 868).

Для проведення державної реєстрації речових прав необхідними документами є документи, що підтверджують виникнення, перехід або припинення таких прав на нерухоме майно, та інші документи, визначені цим Порядком (п.36 Порядку № 868).

Тобто, за вимогами Закону № 1952-IV та вищезазначеного Порядку № 868, підставою для проведення державної реєстрації перш за все є документи, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до статті 16 Закон № 1952-IV передбачено подання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень у паперовій або електронній формі у випадках, передбачених цим Законом.

В пункті 11 ст. 16 Закону № 1952-IV визначено, що під час подання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень у паперовій формі фізична особа повинна пред'явити документ, що посвідчує її особу, а у разі подання заяви представником фізичної чи юридичної особи - також документ, що підтверджує його повноваження діяти від імені таких осіб. У випадках, установлених законом, представник іноземної особи пред'являє документи, легалізовані в установленому нормативно-правовими актами порядку.

Як встановлено судом з матеріалів справи уповноваженим представником ПП "Чорноморрембуд" подано відповідну заяву та інші документи згідно картки прийому заяви № 22113789 /а.с. 38/, в тому числі документи, які підтверджують виникнення права власності на майно.

Згідно із статтею 24 Закону № 1952-IV у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо:

1) заявлене право, обтяження не підлягає державній реєстрації відповідно до цього Закону;

2) об'єкт нерухомого майна розміщений на території іншого органу державної реєстрації прав;

3) із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень звернулася неналежна особа;

4) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують;

5) заяву про державну реєстрацію прав, пов'язаних з відчуженням нерухомого майна, подано після державної реєстрації обтяжень, встановлених щодо цього майна, крім випадків, встановлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону; 1) заяву про державну реєстрацію обтяжень речових прав на нерухоме майно щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем;2) заяву про державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності, подано за відсутності державної реєстрації права власності, крім випадків, установлених статтею 4 2 та частиною дев'ятою статті 15 цього Закону;3) під час подання заяви про державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс, житловий будинок, будівлю, споруду (їх окремі частини), що виникло на підставі документа, за яким правонабувач набуває також право власності на земельну ділянку, не подано заяву про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку;4) після завершення п'ятиденного строку з дня отримання заявником письмового повідомлення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав не усунено обставин, що були підставою для прийняття такого рішення; 5) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію;6) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка не є державним кадастровим реєстратором або державним виконавцем;

6) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене право та обтяження такого права вже зареєстровано у Державному реєстрі прав.

За наявності підстав для відмови в державній реєстрації державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень.

Відмова в державній реєстрації прав та їх обтяжень з підстав, зазначених у пунктах 4, 5 2 - 5 6 частини першої цієї статті, не позбавляє заявника права повторно звернутися із заявою за умови усунення перешкод для державної реєстрації прав та їх обтяжень.

Відмова в державній реєстрації прав та їх обтяжень з підстав, зазначених у пункті 2 частини першої цієї статті, не може здійснюватися у разі, якщо об'єкт нерухомого майна розміщений у межах території, на якій діють два і більше органів державної реєстрації прав, одним з таких органів на вибір заявника, а також у разі проведення державної реєстрації обтяжень речових прав на нерухоме майно.

Відмова в державній реєстрації прав та їх обтяжень з підстав, зазначених у пункті 4 частини першої цієї статті, не може здійснюватися у разі наявності помилки в Державному земельному кадастрі, яка виникла після перенесення інформації про земельні ділянки з Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру (розташування в межах земельної ділянки частини іншої земельної ділянки; невідповідність меж земельної ділянки, вказаних у Державному реєстрі земель, її дійсним межам; невідповідність площі земельної ділянки, вказаної у Державному реєстрі земель, її дійсній площі у результаті зміни методів підрахунку (округлення); присвоєння декільком земельним ділянкам однакових кадастрових номерів).

Відмова в державній реєстрації прав та їх обтяжень з підстав, не передбачених цим Законом, заборонена.

Судом встановлено, що державний реєстратор прав на нерухоме майно ОСОБА_6 Департаменту державної реєстрації ОСОБА_5 юстиції України розглянув заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, прийняту 16 червня 2015 року 14:52:37 за реєстраційним номером 11885216, подану уповноваженим представником ПП "Чорноморрембуд", ОСОБА_1 для проведення державної реєстрації права власності: приватна, спільна часткова на нежитлове приміщення, що розташоване за адресою: Полтавська обл., м. Полтава, вул. Луценка, будинок 19а, з доданими документами, та встановив, що подані документи не відповідають вимогам, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують.

Так, посилаючись на частину 4 статті 15 Закону України В«Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяженьВ» державний реєстратор зазначив, що державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам. В процесі розгляду заяви встановлено, що рішенням суду від 30 жовтня 2014 року визнається право власності на 9/500 від загальної частини будівлі під літ. А-3, разом з тим, в Реєстрі прав власності на нерухоме майно зареєстровано права власності на будівлі, розташовані: Полтавська обл., м. Полтава, вулиця Луценка, будинок 19а. До складу входять будівлі літ. А, Б, В, Г, И, ОСОБА_7 містить відомості про самочинне переобладнання літ. ОСОБА_8 подано щодо реєстрації права спільної часткової власності на нежитлове приміщення, що не відповідає поданим документам та зареєстрованим правам.

На підставі чого рішенням від 24 червня 2015 року № 22357087 відмовлено ПП "Чорноморрембуд" в державній реєстрації права власності на нерухоме майно, що становить 9/500 від загальної частини будівлі під № 19-а, розташованій по вулиці Луценка в м. Полтаві, яка значиться під літ. "А-3".

Судом встановлено, що у відомостях з Реєстру прав власності на нерухоме майно /а.с. 27-30/ міститься запис про самовільне переобладнання приміщень в буд. А-3 по вул. Луценка, 19-а в м. Полтаві.

Разом з тим, дослідивши зміст зазначеного запису суд з'ясував, що в переліку переобладнаних нежитлових приміщень в будинку під літерою А-3 по вул. Луценка, 19-а в м. Полтаві відсутні приміщення ПП "Чорноморрембуд" /кабінети №№ 51-54/.

Таким чином, самочинно переобладнане майно значиться у Реєстрі під іншими номерами та жодного відношення до майна ПП "Чорноморрембуд" не має.

Із матеріалів реєстраційної справи, наданої до суду відповідачем, судом встановлено, що у доданих до заяви про реєстрацію прав на нерухоме майно документах, в тому числі в технічному паспорті, відмітки про переобладнання майна відсутні.

Отже, матеріали справи не містять доказів на підтвердження здійснення самочинного переобладнання нежитлових приміщень ПП "Чорноморрембуд" в будинку під літерою А-3 по вул. Луценка, 19-а в м. Полтаві /кабінети №№ 51-54/.

Таким чином, відповідачем не доведено, а судом не встановлено, що подані представником позивача документи для проведення державної реєстрації права власності не відповідають вимогам Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" чи іншим нормативно-правовим актам, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують.

Враховуючи викладене, проаналізувавши зазначені правові норми та зміст матеріалів справи, суд приходить до висновку, що рішення державного реєстратора від 24 червня 2015 року № 22357087 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень прийнято всупереч вимогам Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", а тому позовні вимоги в частині скасування спірного рішення та визнання неправомірними дій щодо його прийняття підлягають задоволенню.

Стосовно позовних вимог про зобов'язання Державної реєстраційної служби України вчинити дії, а саме - повторно розглянути заяву від 16 червня 2015 року № 11885216 про державну реєстрацію прав на нерухоме майно, що становить 9/500 від загальної частини будівлі під № 19-а, розташованій по вулиці Луценка в м. Полтаві, яка значиться під літ. "А-3", суд зазначає наступне.

Наказом ОСОБА_5 юстиції України "Про заходи щодо взаємодії органів державної реєстрації прав та їх посадових осіб" від 02 квітня 2013 року № 607/5 затверджено Порядок взаємодії органів державної реєстрації прав та їх посадових осіб (далі також - Порядок), який визначає процедуру взаємодії системи органів державної реєстрації прав та державних реєстраторів прав на нерухоме майно органів державної реєстрації прав під час проведення державної реєстрації права власності або інших речових прав на нерухоме майно (далі - речові права на нерухоме майно), що виникають, зокрема, на підставі рішень судів, що набрали законної сили, де однією із сторін є юридична особа, та/або інший суб'єкт господарювання, та/або фізична особа - підприємець (крім випадків державної реєстрації права власності на підставі рішень судів у справах про спадкування).

Згідно з пунктом 3 вказаного порядку протягом одного робочого дня з дати прийняття заяви орган державної реєстрації прав, посадова особа органу місцевого самоврядування, адміністратор центру надання адміністративних послуг, нотаріус, який прийняв заяву, забезпечує виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування оригіналів документів, що подаються для проведення державної реєстрації прав, та копій документів, що пред'являються для державної реєстрації прав, засвідчені в установленому порядку та розміщення у базі даних про реєстрацію заяв і запитів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до пункту 4 вказаного Порядку встановлено, що орган державної реєстрації прав у день прийняття відповідної заяви у випадках, передбачених пунктом 1 наказу, та виконання дій, передбачених пунктом 3 цього Порядку, за допомогою програмного забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно передає таку заяву на розгляд до Укрдержреєстру.

Згідно з Положенням про Державну реєстраційну службу України, затвердженим Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 401/2011, Головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань реалізації державної політики у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно є Державна реєстраційна служба України (Укрдержреєстр).

Укрдержреєстр здійснює свої повноваження безпосередньо та через структурні підрозділи головних управлінь юстиції ОСОБА_5 юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, а також районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції, що забезпечують реалізацію повноважень Укрдержреєстру.

Відповідно до частини 1 статті 13 Закону № 1952-IV реєстрація заяв і запитів, пов'язаних з проведенням державної реєстрації прав та наданням інформації з Державного реєстру прав, проводиться в базі даних про реєстрацію заяв і запитів.

Судом встановлено, що сканкопії заяви позивача та доданих до неї документів надіслано Реєстраційною службою Полтавського міського управління юстиції Полтавської області до Державної реєстраційної служби України. Таким чином, у відповідача наявні всі необхідні документи для розгляду заяви позивача про державну реєстрацію прав на нерухоме майно від 16.06.2015 року.

Оскільки, судом визнано протиправним та скасовано рішення державного реєстратора, прийнятого за результатами розгляду заяви позивача від 16.06.2015, а іншого рішення, по вказаній заяві, відповідачем прийнято не було, то, як наслідок, вказана заява вважається не розглянутою і державний реєстратор зобов'язаний прийняти рішення у відповідності до чинного законодавства за наслідками розгляду заяви позивача від 16.06.2015 року про державну реєстрацію прав на нерухоме майно з урахуванням висновків викладених в рішенні суду щодо протиправності прийнятого державним реєстратором рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 22357087 від 24.06.2015 року.

Таким чином, оскільки, розгляд заяви з доданими до неї документами та прийняття рішення за його результатами провадиться Державною реєстраційною службою України, суд приходить до висновку зобов'язати Державну реєстраційну службу України розглянути заяву приватного підприємства "Чорноморрембуд" від 16 червня 2015 року № 11885216 про державну реєстрацію прав на нерухоме майно - 9/500 від загальної частини будівлі під № 19-а, розташованій по вулиці Луценка в м. Полтаві під літ "А-3".

Виходячи з вищевикладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Згідно з частиною 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7-11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов приватного підприємства "Чорноморрембуд" до державного реєстратора прав на нерухоме майно Управління державної реєстрації речових прав на нерухоме майно Департаменту державної реєстрації ОСОБА_5 юстиції України ОСОБА_6, Державної реєстраційної служби України, ОСОБА_5 юстиції України треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Реєстраційна служба Полтавського міського управління юстиції Полтавської області, приватне підприємство Полтавське бюро технічної інвентаризації "Інвентаризатор" про визнання неправомірними дій, визнання неправомірним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії - задовольнити повністю.

Визнати неправомірними дії державного реєстратора прав на нерухоме майно Управління державної реєстрації речових прав на нерухоме майно Департаменту державної реєстрації ОСОБА_5 юстиції України ОСОБА_6 при винесенні рішення від 24 червня 2015 року № 22357087 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень.

Визнати неправомірним та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Управління державної реєстрації речових прав на нерухоме майно Департаменту державної реєстрації ОСОБА_5 юстиції України ОСОБА_6 від 24 червня 2015 року № 22357087 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, яким відмовлено в державній реєстрації права власності на нерухоме майно, що становить 9/500 від загальної частини будівлі під № 19-а, розташованій по вулиці Луценка в м. Полтаві під літ "А-3".

Зобов'язати Державну реєстраційну службу України розглянути заяву приватного підприємства "Чорноморрембуд" від 16 червня 2015 року № 11885216 про державну реєстрацію прав на нерухоме майно - 9/500 від загальної частини будівлі під № 19-а, розташованій по вулиці Луценка в м. Полтаві під літ "А-3".

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної реєстраційної служби України на користь приватного підприємства "Чорноморрембуд" (код ЄДРПОУ 31174966) витрати по сплаті судового збору у розмірі 73,08 грн (сімдесят три гривні вісім копійок).

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд.

Повний текст постанови виготовлено 21 вересня 2015 року.

Головуючий суддя ОСОБА_9 суддя суддя ОСОБА_10 ОСОБА_11

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.09.2015
Оприлюднено28.09.2015
Номер документу50903852
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/2741/15

Ухвала від 01.12.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 01.12.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 03.11.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 03.11.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 14.09.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Постанова від 14.09.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 03.09.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 26.08.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 03.08.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 20.07.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні