Ухвала
від 29.09.2010 по справі 2а-6023/10/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Островська О.П.

Суддя-доповідач - ОСОБА_1

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 вересня 2010 року справа №2а-6023/10/1270

< приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26 >

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Губської Л.В.

суддів: Арабей Т.Г., Геращенка І.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_2 на ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 19 серпня 2010 року в адміністративній справі за позовом ОСОБА_2 до Державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Луганської області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення,-

в с т а н о в и в:

ОСОБА_2 звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Луганської області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення від 18 червня 2010 року № 0004061701/0.

17 серпня 2010 року представником позивача подано клопотання про забезпечення позову шляхом зупинення дії оскаржуваного податкового повідомлення.

В обґрунтування клопотання зазначено, що невжиття заходів забезпечення позову може завдати шкоду правам та інтересам позивача у вигляді нарахування штрафних санкцій за невиконання зазначеного податкового повідомлення.

Ухвалою від 19.08.2010 року Луганський окружний адміністративний суд відмовив у задоволені зазначеного клопотання.

Позивач, не погодившись з цим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалу суду першої інстанції та прийняти нову ухвалу, якою призупинити дію податкового повідомлення ДПІ у м. Северодонецьку від 18.06.2010 р. №0004061701/0.

В обґрунтування апеляційної скарги відповідач зазначає, що невиконання вимог, вказаних в податковому повідомленні у встановлений строк, потягне для позивача завдання шкоди його правам та інтересам у вигляді нарахування штрафних санкцій.

Перевіривши за матеріалами справи наведені у скарзі доводи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Згідно із підпунктом 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181 -III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Відповідно до частини 1 статті 117 КАС України суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи постановляє ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

У порядку забезпечення адміністративного позову суд відповідно до частини 3 статті 117 КАС України може зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються. Адміністративний позов, крім зазначеного способу, згідно із частиною 4 статті 117 КАС України може бути забезпечено забороною вчиняти певні дії.

Разом з тим, абзацом 6 підпункту 5.2.4 пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачено, що день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження податкового зобов'язання платника податків. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу податкове зобов'язання вважається неузгодженим до розгляду судом справи по суті та прийняття відповідного рішення.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов правильного висновку з приводу того, що оскарження платником податку у судовому порядку податкового повідомлення-рішення зупиняє виконання цього повідомлення-рішення, тому додаткове ухвалення судового рішення з цього питання є недоречним.

Виходячи з наведеного, судова колегія зазначає, що судом першої інстанції справу вирішено без порушень норм матеріального та процесуального права і підстави для скасування судового рішення відсутні.

На підставі викладеного, керуючись статями 195, 196, 199, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 на ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 19 серпня 2010 року про відмову в забезпеченні позову в адміністративній справі № 2а- 6023/10/1270 за позовом ОСОБА_2 до Державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Луганської області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - залишити без задоволення, а ухвалу суд залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду в порядку письмового провадження набирає законної сили через п»ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, і може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з дня набрання законної сили.

Колегія суддів: (підписи) ОСОБА_1

ОСОБА_3

ОСОБА_4

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.09.2010
Оприлюднено28.09.2015
Номер документу50918752
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6023/10/1270

Ухвала від 17.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 17.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 16.09.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 16.09.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 04.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 15.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 29.09.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 05.06.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 05.05.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Постанова від 09.12.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні