Постанова
від 30.06.2011 по справі 31/30
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30.06.11 Справа № 31/30

Львівський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого-судді Процика Т.С.

суддів Дубник О.П.

ОСОБА_1

при секретарі судового засідання Юрчук О.В.

розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_2 міжрайонного прокурора від 04.02.2011р. № 234 вих-11

на рішення Господарського суду Львівської області від 05.05.10

у справі № 31/30

за позовом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській області (далі РВ ФДМ України по Львівській області), м. Львів

до відповідача ОСОБА_2 міської ради, м. Самбір Львівської області

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_2 міжміського бюро технічної інвентаризації, м. Самбір Львівської області

про зобов'язання прийняти об'єкт права державної власності у комунальну власність територіальної громади м. Самбора

за участю представників:

прокурор -Макогон Ю.І. -прокурор відділу;

представники сторін та третьої особи -не з'явились (належно повідомлені про час та місце судового засідання).

Прокурору роз'яснено права та обов'язки, передбачені ст.ст. 20, 22 ГПК України, заяв про відвід суддів не надходило.

Рішенням Господарського суду Львівської області від 05.05.10 у справі № 31/30 позов задоволено повністю, зобов'язано Самбірську міську раду прийняти з державної у комунальну власність територіальної громади м. Самбора шестиквартирний житловий будинок у м. Самборі Львівської області по вул. Промислова, 3а, стягнуто з ОСОБА_2 міської ради в дохід державного бюджету 85 грн. державного мита та 236 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Самбірська міжрайонна прокуратура не погодилася з даним рішенням суду, а тому просить переглянути його в порядку апеляційного провадження, скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову.

Зокрема, прокурор зазначає, що Самбірська міська рада не може бути суб'єктом господарювання щодо спірного майна та стороною у справі, оскільки являється органом місцевого самоврядування. Також, скаржник вказує, що РВ ФДМУ по Львівській області не вправі виступати належним позивачем у справі, оскільки документів, які б підтверджували право господарського відання чи оперативного управління житлового будинку, який знаходиться за адресою м. Самбір, вул. Промислова,3 «а», ним не подано.

Ухвалою суду від 31.03.11 до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, було залучено Самбірське міжміське бюро технічної інвентаризації та зобов'язано останнього подати суду інвентаризаційну справу на спірний об'єкт нерухомого майна (житловий будинок).

29 червня 2011 року на адресу Львівського апеляційного господарського суду надійшло клопотання від позивача про відкладення розгляду справи у зв'язку з неможливістю забезпечити участь уповноваженого представника у судовому засіданні.

Враховуючи те, що ухвалою суду від 16.06.11 участь представників сторін та третьої особи обов'язковою не визнавалась, у матеріалах справи наявні відомості та документи, необхідні для вирішення спору по суті, судова колегія дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення поданого клопотання та можливість закінчення розгляду апеляційної скарги.

У судовому засіданні прокурор навів свої доводи та міркування.

Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, заслухавши у судовому засіданні пояснення прокурора, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування місцевим господарським судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що підстави для скасування рішення Господарського суду Львівської області від 05.05.10 у справі № 31/30 відсутні, зважаючи на таке.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, в процесі приватизації позивачем ВАТ «ОСОБА_2 цукровий завод»до статутного фонду вказаного підприємства не увійшов житловий будинок за адресою: Львівська обл., м. Самбір, вул. Промислова, 3А. Даний факт підтверджується, зокрема, наявним в матеріалах справи актом перевірки стану утримання, зберігання та використання державного майна, яке не увійшло до статутного фонду ВАТ «ОСОБА_2 цукровий завод»в процесі приватизації, складеного 09.10.09 представниками позивача і підписаного представником відповідача.

Відповідно до листа Головного управління статистики у Львівській області від 16.02.09 за № 20-09/273 ВАТ «ОСОБА_2 цукровий завод»ліквідовано та 27.02.04 внесено відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Крім того, як вбачається з наявної в матеріалах інвентаризаційної справи на нерухоме майно за адресою: м. Самбір, вул. Промислова, 3а, довідки відповідача від 05.12.08, яка була видана для пред'явлення третій особі, житловий будинок, який розташований за вказаною адресою до статутного фонду ВАТ «ОСОБА_2 цукровий завод»не увійшов і перебуває на обліку у Львівському регіональному відділенні ФДМ України.

Відповідно до п. 9 ст. 8 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду»визначено, що у разі банкрутства підприємств, зміни форми власності, злиття, приєднання, поділу, перетворення, виділу або ліквідації підприємств, установ, організацій, у повному господарському віданні яких перебуває державний житловий фонд, останній (у тому числі гуртожитки) одночасно передається у комунальну власність відповідних міських, селищних, сільських рад.

Управління державним майном, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі, у відповідності Положення про управління державним майном, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі, затвердженого наказом Фонду державного майна України та Міністерства економіки України № 908/68 від 19 травня 1999 року, покладено на державні органи приватизації.

Одним із способів такого управління згідно з пунктом 1.4 зазначеного Положення є передача майна у комунальну власність у порядку, передбаченому Законом України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності», в ст. ст. 2, 4 якого визначено, що нерухоме майно, житловий фонд та інші об'єкти соціальної інфраструктури, які не увійшли до статутних фондів господарських товариств, створених у процесі приватизації, передаються до комунальної власності відповідних територіальних громад за рішенням органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядних організацій за наявності згоди відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах рад, якщо інше не передбачено законом.

Порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, у разі банкрутства, зміни форми власності або ліквідації цих підприємств, установ та організацій визначено в Положенні, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України № 891 від 06.11.95.

У відповідності до ст. 3 Закону України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності»ініціатива щодо передачі об'єктів права державної власності може виходити, зокрема, від органів, уповноважених управляти державним майном.

Статтею 6 зазначеного Закону визначено, що передача об'єктів здійснюється комісією з питань передачі об'єктів, до складу якої входять представники виконавчих органів відповідних рад, місцевих органів виконавчої влади, органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядних організацій, фінансових органів, підприємств, трудових колективів підприємств, майно яких підлягає передачі. У разі передачі об'єктів у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах комісію з питань передачі об'єктів утворює та призначає її голову виконавчий орган відповідної сільської, селищної, міської, районної у місті ради.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про управління об'єктами державної власності»державне майно, що перебуває на балансі господарських організацій і не увійшло до їх статутних капіталів або залишилося після ліквідації підприємств та організацій є об'єктом державної власності.

В розумінні приписів цього Закону позивач виступає суб'єктом управління об'єктами державної власності та приймає рішення про подальше використання державного майна, яке не увійшло до статутних капіталів господарських організацій, але перебуває на їх балансі.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач на виконання вимог законодавства ініціював передачу в комунальну власність територіальної громади м. Самбора шестиквартирного житлового будинку по вул. Промислова, 3А у м. Самборі Львівської області шляхом надсилання ряду листів на адресу відповідача щодо передачі житлового будинку у комунальну власність.

Відповідач листом від 30.12.09 за № 2/29-15/1469-1351/3/31 повідомив позивача про можливість прийняття в комунальну власність вказаного житлового будинку лише після проведення його капітального ремонту та забезпечення водо-, тепло- та електропостачання від міських мереж.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 06.11.95 № 891 «Про затвердження Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій»відомчий житловий фонд передається у комунальну власність безоплатно.

З врахуванням вищенаведених приписів законодавства та обставин справи, місцевий господарський суд правомірно зобов'язав відповідача прийняти до комунальної власності територіальної громади м. Самбора шестиквартирний житловий будинок, який знаходиться за адресою: Львівська область, м. Самбір, вул. Промислова, 3а.

Доводи скаржника спростовуються вищенаведеним та не можуть слугувати підставою для скасування оскаржуваного рішення.

Виходячи з вищенаведеного, Львівський апеляційний господарський суд встановив, що оскаржуване рішення прийняте у відповідності до норм матеріального та процесуального права, а тому відповідно до норм ст.ст. 33, 43, 99, 101, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, -

Львівський апеляційний господарський суд ПОСТАНОВИВ :

Залишити рішення Господарського суду Львівської області від 05.05.2010р. у справі № 31/30 без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Ця постанова може бути оскаржена в касаційному порядку.

Головуючий суддя Процик Т.С.

Суддя Дубник О.П.

Суддя Скрипчук О.С.

СудЛьвівський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення30.06.2011
Оприлюднено28.09.2015
Номер документу50936423
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —31/30

Рішення від 05.05.2010

Господарське

Господарський суд Львівської області

Артимович В.М.

Ухвала від 30.09.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Артимович В.М.

Постанова від 30.06.2011

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Процик Т.С.

Постанова від 19.05.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Ковтонюк Л.В.

Ухвала від 28.04.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Ковтонюк Л.В.

Ухвала від 10.02.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Ковтонюк Л.В.

Ухвала від 10.02.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Ковтонюк Л.В.

Ухвала від 29.01.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Ковтонюк Л.В.

Ухвала від 29.01.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Ковтонюк Л.В.

Постанова від 25.11.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Якімець Г.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні