Справа № 2а/1570/5315/2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 жовтня 2011 року головуючого судді Танцюра К.О.,
за участю секретаря Ватренко Т.С.,
за участю сторін:
- представника позивача ОСОБА_1 (довіреність від 09.08.2011р. за №8785/9/10-012),
- представника відповідача ОСОБА_2 (довіреність від 01.12.2010р.)
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Любашівської міжрайонної державної податкової інспекції до Закритого акціонерного товариства «Троїцький молзавод» про стягнення коштів в розмірі 109 726,29 грн. у рахунок погашення податкового боргу з рахунків боржника,-
ВСТАНОВИВ:
Любашівська міжрайонна державна податкова інспекція (далі -МДПІ) звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Закритого акціонерного товариства «Троїцький молзавод»(далі -ЗАТ) про стягнення коштів з рахунку у банку в розмірі 109726,29 грн. у рахунок погашення податкового боргу з рахунків боржника.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що співробітниками Любашівської МДПІ на підставі направлення на проведення планової виїзної перевірки від 19.03.2009р. за №26/2300/20925390/2531 була проведена перевірка щодо дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2008р. по 31.12.2008р. ЗАТ «Троїцький молзавод». За результатами вказаної перевірки складено акт, яким встановлено порушення, а саме п.п.5.2.1 п.5.2 та п.п.5.3.9 п.5.3 Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств», п.11.21 ст.11 Закону України «Про податок на до додану вартість»; п. 4 В«Про затвердження порядку видачі довідок про право фізичної особи на отримання доходу від податкового агента без утримання податку та її формиВ» ; пп.«е»пп.6.3.3. п.6.3 ст.6 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»; п.п. 8.1.1 п.8.1 ст.8 п.17.2 ст.17 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб», п.4.3.36, п.4.3, ст.4 п.8.1.1 п. 8.1 ст.8 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб». На підставі акту перевірки до ЗАТ «Троїцький молзавод»були застосовані штрафні санкції на загальну суму 109726,29 грн., які відповідачем не сплачені.
Крім цього, позивач зазначив, що ЗАТ «Троїцький молзавод»не погодився з податковим повідомленням-рішенням №0000431701/3 від 02.09.2009р. на загальну суму 109726,29 грн. звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення. Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 26.05.2010р. по справі №2а-11329/09/1570 за позовом ЗАТ «Троїцький молзавод»до Любашівської МДПІ в задоволені позову відмовлено в повному обсязі.
Оскільки податковий борг не погашений платником податків добровільно, тому позивач просить стягнути в дохід бюджету податковий борг із банківських рахунків боржника.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримав та просив суд задовольнити його у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав в повному обсязі, посилаючись на необґрунтованість позовних вимог.
Заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Судом встановлено, що ЗАТ «Троїцький молзавод»зареєстроване 10.11.2000р. як юридична особа Любашівською районною державною адміністрацією Одеської області, про що свідчить свідоцтво про державне реєстрацію, яке знаходиться у справі (а.с.7).
Як вбачається з довідки від 09.11.2010р. за №13273, яка міститься у справі, 24.11.1994р. ЗАТ «Троїцький молзавод»взято на облік платником податків Любашівською МДПІ (а.с.9).
Згідно ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством. Відповідно до пунктів 1, 2, 11 статті 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів; подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
На підставі направлення від 19.03.2009р. за №26/2300/20925390/2531 співробітниками Любашівської МДПІ проведено планову виїзну документальну перевірку щодо дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2008р. по 31.12.2008р.(а.с.10).
За результатами планової документальної перевірки ЗАТ «Троїцький молзавод»складений акт від 10.04.2009р. за №18/2300/20925390/330 (а.с.11-13).
Під час проведення перевірки співробітниками Любашівської МДПІ встановлено порушення відповідачем:
- п.п.5.2.1 п.5.2 та п.п.5.3.9 п.5.3 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»№334/94-ВР від 28.12.1994р.;
- п.11.21 ст.11 Закону України «Про податок на до додану вартість»;
- п. 4 В«Про затвердження порядку видачі довідок про право фізичної особи на отримання доходу від податкового агента без утримання податку та її формиВ» від 01.08.2006 р. № 1063 затвердженою Кабінетом Міністрів України;
- пп.«е»пп.6.3.3. п.6.3 ст.6 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»від 22.05.2003р. №889-1У;
- п.п. 8.1.1 п.8.1 ст.8 п.17.2 ст.17 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»від 22.05.2003р. №889-1У;
- п.4.3.36, п.4.3, ст.4 п.8.1.1 п. 8.1 ст.8 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»від 22.05.2003р. №889-1У.
На підставі зазначеного акту перевірки Любашівською МДПІ 02.09.2009р. прийнято рішення №0000431701/3, яким за вищевказані правопорушення до позивача застосовано штрафні санкції у сумі 109726,29 грн. (а.с.14).
Судом встановлено, що не погодившись з рішенням Любашівської МДПІ Одеської області №0000431701/3 від 02.09.2009р. ЗАТ «Троїцький молзавод»звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом про його скасування.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 26.05.2010р. у задоволенні позову ЗАТ «Троїцький молзавод»про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення №0000431701/3 від 02.09.2009р. відмовлено повністю.
Дана постанова була оскаржена відповідачем -ЗАТ «Троїцький молзавод»до Одеського апеляційного адміністративного суду, проте ухвалою цього суду від 29.03.2011р., апеляційну скаргу ЗАТ «Троїцький молзавод»залишено без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 26.05.2010р. - без змін(а.с.28-29).
Відповідно до ч. 3 ст. 254 КАС України, у разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Судом встановлено, що постанова Одеського окружного адміністративного суду від 26.05.2010р. не скасована вищестоящими судовими інстанціями, а тому набрала законної сили.
Згідно з ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Статтею 14 КАС України встановлено, що постанова чи ухвала суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.
Отже, постанова Одеського окружного адміністративного суду набрала законної сили, якою встановлено, що рішення Любашівської МДПІ про застосування штрафних санкцій від 02.09.2009р. за №0000431701/3 є правомірним, а тому підлягає виконанню.
Пунктом 20.1.28 статті 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності 01 січня 2011 року, визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.
Облік платників податків і зборів (обов'язкових платежів) здійснюється органами державної податкової служби та іншими державними органами відповідно до законодавства.
Згідно статті 9 Закону України «Про систему оподаткування», який діяв на момент виникнення спірних правовідносин, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані, зокрема, подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів) та сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни. Обов'язок платника податків щодо здійснення своєчасної сплати суми податкових зобов'язань встановлений також пунктом 16.1.4. статті 16 Податкового кодексу України.
Порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, порядок оскарження дій органів стягнення визначені Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», який діяв до 01 січня 2011 року та главою 9 Податкового кодексу України, який набрав чинності 01 січня 2011 року. Згідно змісту зазначених нормативно-правових актів, стягненню з платника податків підлягає наявна в платника сума податкового боргу.
З огляду на те, що податковий борг відповідача виник до набрання чинності Податковим кодексом України, факт наявності податкового боргу в відповідача суд встановлює за приписами законодавства, що було чинним на момент виникнення податкового боргу.
Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені статтею 5 вказаного Закону, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до пункту 1.3. ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами»податковим боргом (недоїмкою) є зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Порядок узгодження податкових зобов'язань встановлений статтею 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
Пунктом 5.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами»передбачено, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Пунктом 5.3. статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами»визначені строки погашення податкового зобов'язання. Відповідно до підпункту 5.3.1. платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Визначення платників податку на прибуток, об'єкти, база та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету визначені Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств».
Відповідно до пункту 11.1. статті 11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», який діяв на момент здійснення відповідачем узгодження суми податкових зобов'язань з податку на прибуток, для цілей цього Закону використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік. Податковий період починається з першого календарного дня податкового періоду і закінчується останнім календарним днем податкового періоду, крім виробників сільськогосподарської продукції, визначених статтею 14 цього Закону, для яких річний податковий період починається з 1 липня поточного звітного (бюджетного) року.
Порядок нарахування та строки сплати податку визначені статтею 16 зазначеного Закону.
Пунктом 16.1. визначено, що платники податку самостійно визначають суми податку, що підлягають сплаті.
Відповідно до пункту 16.4. статті 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду.
На день розгляду справи судом, зазначена сума податкового боргу у розмірі 109726,29 грн. відповідачем не сплачена.
Підпунктом 5.2.1 пункту 5.2. статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту. Згідно частини 3 підпункту 5.3.1. пункту 5.3. статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами»у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Згідно п. 6.2 статті 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (у редакції чинній на час виникнення правовідносин між сторонами) з метою погашення податкового боргу, Любашівською МДПІ були виставлена податкова вимога №55 від 06.05.2011р. на суму 109726,29 грн., яка отримана ЗАТ «Троїцький молзавод»11.05.2011 р., що підтверджується зворотнім поштовим повідомленням у справі(а.с.27).
Проте вищевказані заходи не спричинили погашення податкового боргу ЗАТ «Троїцький молзавод».
Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами»встановлено, що підставою для примусового стягнення активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу є виключно рішення суду.
Згідно пункту 95.1. статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Про наявність у ЗАТ «Троїцький молзавод»відкритих розрахункових рахунків у банках свідчить довідка Любашівської МДПІ, яка міститься у матеріалах справи (а.с.22).
Відповідно до ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Оскільки позивач довів правомірність заявлених позовних вимог, суд прийшов до висновку про задоволення позову в повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 158-163,167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов Любашівської міжрайонної державної податкової інспекції до Закритого акціонерного товариства «Троїцький молзавод»про стягнення коштів в розмірі 109726,29 грн. у рахунок погашення податкового боргу з рахунків: № 26008003000240 відкритий в АТ «Фінростбанк», МФО банку 328599; № 26042003000240 відкритий в АТ «Фінростбанк», МФО банку 328599; № 26007311377901 відкритий в Акціонерний банк «Південний», МФО банку 328209; № 26009221182 відкритий в ПАТ «МАРФІН БАНК», МФО банку 328168; № 26003221181978 відкритий в ПАТ «МАРФІН БАНК», МФО банку 328168; № 26001221181840 відкритий в ПАТ «МАРФІН БАНК», МФО банку 328168; № 26004301536665 відкритий в Філія ПАТ ШБ в м. Одеса, МФО банку 328135; № 3712120925390 відкритий в ГУДКУ в Одеській області, м. Одеса, МФО банку 828011; №29093569701903 відкритий в АКБ «ІНТЕРКОНТИНЕНТБАНК»у м.Києві, МФО банку 300313 -задовольнити.
Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Троїцький молзавод»(ЄДРПОУ 20925390) кошти в розмірі 109726,29 грн.(сто дев'ять тисяч сімсот двадцять шість гривень двадцять дев'ять копійок) на користь Державного бюджету на р/р 33210800700344 одержувач ВДК в Любашівському районі, код 23214991, банк одержувача УДК в Одеській області м.Одеси МФО 828211 (код платежу 11010100) у рахунок погашення податкового боргу з рахунків: № 26008003000240 відкритий в АТ «Фінростбанк», МФО банку 328599; № 26042003000240 відкритий в АТ «Фінростбанк», МФО банку 328599; № 26007311377901 відкритий в Акціонерний банк «Південний», МФО банку 328209; № 26009221182 відкритий в ПАТ «МАРФІН БАНК», МФО банку 328168; № 26003221181978 відкритий в ПАТ «МАРФІН БАНК», МФО банку 328168; № 26001221181840 відкритий в ПАТ «МАРФІН БАНК», МФО банку 328168; № 26004301536665 відкритий в Філія ПАТ ШБ в м. Одеса, МФО банку 328135; № 3712120925390 відкритий в ГУДКУ в Одеській області, м. Одеса, МФО банку 828011; №29093569701903 відкритий в АКБ «ІНТЕРКОНТИНЕНТБАНК»у м.Києві, МФО банку 300313
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Уразі застосування судом частини третьої ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 28 жовтня 2011 року
Суддя К.О. Танцюра
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2011 |
Оприлюднено | 30.09.2015 |
Номер документу | 50960014 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Танцюра К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні