ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 червня 2012 року м.ПолтаваСправа № 2а-1670/3814/12
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді –Ясиновського І.Г.,
при секретарі –Ворошилові Ю.В.,
за участю:
прокурора - Лисенко Н.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Лубенського міжрайонного прокурору Полтавської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в м. Лубнахдо Лубенського міського спортивно - технічного клубу товариства сприяння обороні Українипро стягнення недоїмки по сплаті єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та штрафних (фінансових) санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
08 червня 2012 року Лубенський міжрайонний прокурор в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в м. Лубнахзвернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Лубенського міського спортивно - технічного клубу товариства сприяння обороні Українипро стягнення недоїмки по сплаті єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 34 451 грн 08 коп., посилаючись на те, що відповідач своєчасно не сплатив єдиний внесок за період з грудня 2011 року по квітень 2012 року, чим порушив вимоги пункту 1 частини 2 статті 6 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” від 08.07.2010 № 2464-VI.
Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити їх в повному обсязі.
Позивач не забезпечив явку уповноваженого представника в судове засідання, хоча про час, дату та місце судового засідання повідомлявся належним чином, надав заяву про розгляд справи за його відсутності.
Відповідач заперечення на позов не надав, в судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового засідання повідомлявся належним чином, клопотань про відкладення судового засідання не надсилав, про причини неявки суд не повідомив.
Заслухавши пояснення прокурора, вивчивши та дослідивши матеріали справи, повно та всебічно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” від 08.07.2010 № 2464-VI(далі –Закон № 2464) платниками єдиного внеску є: роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Згідно з пунктом 3 Розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску. Перереєстрація платників страхових внесків та застрахованих осіб не здійснюється. Пенсійний фонд спільно з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та Державною податковою адміністрацією України проводить звірення платників страхових внесків у порядку, встановленому Пенсійним фондом спільно з Державною податковою адміністрацією України за погодженням з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Судом встановлено, що відповідач є платником єдиного внеску.
Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до частини 1 статті 8 Закону № 2464 розмір єдиного внеску для кожної категорії платників, визначених цим Законом, та пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування встановлюються з урахуванням того, що вони повинні забезпечувати застрахованим особам страхові виплати і соціальні послуги, передбачені законодавством про загальнообов'язкове державне соціальне страхування; фінансування заходів, спрямованих на профілактику страхових випадків; створення резерву коштів для забезпечення страхових виплат та надання соціальних послуг застрахованим особам; покриття адміністративних витрат із забезпечення функціонування системи загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Частиною 2 статті 9 Закону № 2464 передбачено, що обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Відповідно до частин 8, 12 статті 9 Закону № 2464 платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Судом встановлено, що відповідачем надано до органу Пенсійного фонду розрахунки суми єдиного внеску, що підлягають сплаті за грудень 2011 року - квітень 2012 року, в яких самостійно розраховано єдиний внесок за грудень 2011 року у розмірі 6124 грн 91 коп.; за січень 2012 року - у розмірі 6914 грн 02 коп.; за лютий 2012 року - у розмірі 7000 грн 32 коп., за березень 2012 року - у розмірі 5453 грн 45 коп.; за квітень 2012 року - у розмірі 7274 грн 07 коп., загальна сума єдиного внеску за вказаний період склала 32 766 грн 77 коп.
Проте, в установлені частиною 8 статті 9 Закону № 2464 строки єдиний внесок за грудень 2011 року - квітень 2012 року відповідачем в повному обсязі не сплачено, у зв'язку з чим виникла заборгованість зі сплати єдиного внеску в розмірі 32 766 грн 77 коп., що підтверджується, крім іншого, витягом з картки особового рахунку страхувальника відповідача.
Відповідно до ч. 3 статті 25 Закону № 2464 суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Згідно з п. 6 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 територіальними органами Пенсійного фонду за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 відсотків таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум.
Відповідно до ч. 11 зазначеного Закону на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Частиною 14 Закону № 2464 про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску. Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення.
На виконання зазначених вимог Закону Управлінням Пенсійного фонду України в м. Лубнах та Лубенському районі Полтавської області винесено рішення № 230 від 05 березня 2012 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким до відповідача нарахований штраф в розмірі 694 грн 17 коп. та пеня в розмірі 990 грн 14 коп. Зазначене рішення отримане уповноваженою особою відповідача 19.03.2012 року.
Згідно частини 4 статті 25 Закону № 2464 територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.
У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки. У випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються.
На виконання зазначених положень Закону позивачем виставлено відповідачу вимогу про сплату боргу від 01.06.2012 року № Ю-45, яку отримано уповноваженою особою відповідача.
Доказів узгодження вказаної вимоги із органом Пенсійного фонду або оскарження в судовому порядку сторонами не надано, при цьому заборгованість відповідачем в повному обсязі в установлені строки не погашено.
Відповідно до частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Таким чином, позовні вимоги Лубенського міжрайонного прокурору Полтавської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в м. Лубнах до Лубенського міського спортивно - технічного клубу товариства сприяння обороні України про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску, штрафу та пені в сумі 34451 грн 08 коп. суд вважає обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Лубенського міжрайонного прокурору Полтавської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в м. Лубнах та Лубенському районі Полтавської області до Лубенського міського спортивно - технічного клубу товариства сприяння обороні України про стягнення недоїмки по сплаті єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та штрафних (фінансових) санкцій задовольнити.
Стягнути з Лубенського міського спортивно - технічного клубу товариства сприяння обороні України (код ЄДРПОУ 25170565, вул. Радянська, б. 159, м. Лубни, Полтавська область, 37500) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Лубнах та Лубенському районі Полтавської області (рахунок 37197001001635 в ГУ ДК у Полтавській області, МФО 831019, ід. код 37710525) недоїмку по сплаті єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та штрафні (фінансові) санкції в сумі 34451 грн 08 коп. (тридцять чотири тисячі чотириста п`ятдесят одна гривня вісім копійок).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 02 липня 2012 року.
Суддя І.Г. Ясиновський
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2012 |
Оприлюднено | 30.09.2015 |
Номер документу | 50963389 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
І.Г. Ясиновський
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні