Копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 листопада 2011 р. Справа № 2a-1870/6541/11
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Кунець О.М.
за участю:
секретаря судового засідання - Семенюти В.В.,
представника позивача - ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Сумській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвест-2008" про стягнення економічних санкцій в сумі 7258 грн. 08 коп. ,-
В С Т А Н О В И В:
Державна інспекція з контролю за цінами в Сумській області (далі по тексту - позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвест-2008" (далі по тексту - відповідач, ТОВ "Інвест-2008") про стягнення економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін в сумі 7258 грн. 08 коп. Свої вимоги мотивує тим, що позивачем була проведена перевірка відповідача з питання дотримання порядку формування, встановлення та застосування цін на окремі види продовольства відповідно до вимог розпоряджень голови обласної державної адміністрації від 01.02.2007 р. №35 (зі змінами), від 08.11.2007 р. №730 (зі змінами) та від 17.10.2007 р. №665 (зі змінами), прийнятих на виконання постанови КМУ від 25.12.1996 р. №1548, та постанови КМУ від 17.04.2008 р. №373, наказу Мінекономіки від 13.08.2008 р. №341. За результатами перевірки було прийняте рішення № 51 від 15.06.2011 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін на загальну суму 7258 грн. 08 коп. Відповідно до вимог чинного законодавства разом з рішенням відповідачу була направлена претензія від 15.06.2011 року №2142/33/3. Оскільки рішення відповідачем не оскаржено та не виконано добровільно, позивач просить стягнути з відповідача суму економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін в розмірі 7258 грн. 08 коп. в судовому порядку.
В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_1 позовні вимог підтримала в повному обсязі зазначивши, що заборгованість на момент розгляду справи відповідачем не погашена.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про день, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином /а.с.22/. 01.11.2011 р. представником відповідача до суду було подано клопотання про зупинення провадження у праві №2а-1870/6541/11 до вирішення справи про визнання оспорюваного рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Сумській області недійсним.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача та розглянувши дане клопотання, вважає за необхідно у його задоволенні відмовити, оскільки відповідачем не було надано доказів звернення до суду з відповідним позовом станом на 01.11.2011 р. та відкриття провадже6ння по відповідній справі.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача та вивчивши матеріали справи, вважає, що позов обґрунтований і підлягає задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного:
В судовому засіданні встановлено, що в період з 25.10.2010 р. по 07.06.2011 року була проведена планова перевірка ТОВ "Інвест-2008" за період з 01.11.2009 р. по 30.10.2010 р. з питання дотримання порядку формування, встановлення та застосування цін на окремі види продовольства відповідно до вимог розпоряджень голови обласної державної адміністрації від 01.02.2007 р. №35 (зі змінами), від 08.11.2007 р. №730 (зі змінами) та від 17.10.2007 р. №665 (зі змінами), прийнятих на виконання постанови КМУ від 25.12.1996 р. №1548, та постанови КМУ від 17.04.2008 р. №373, наказу Мінекономіки від 13.08.2008 р. №341.
За результатами перевірки складено акт №242 від 08.06.2011 р. /а.с.4-9/, яким встановлено порушення вимог розпоряджень обласної державної адміністрації, а саме:
- №730 від 08.11.2007 р. «Про декларування зміни цін» (зі змінами) в частині підвищення оптово-відпускних цін на м'ясо яловичини і свинини більше ніж на 1% в місяць без процедури декларування зміни оптово-відпускних цін, внаслідок чого в період з 15.01.2010 р. по 28.09.2010 р. ТОВ "Інвест-2008" одержана необґрунтована виручка в розмірі 7486 грн. 37 коп., в тому числі за період 22.06.10 р. - 28.09.10 р. сума необґрунтованої виручки становила 2170 грн. 59 коп.;
- №35 від 01.02.2007 р. «Про запровадження державного регулювання цін на окремі продовольчі товари» (зі змінами) в частині перевищення ТОВ "Інвест-2008" граничного рівня торговельної надбавки на м'ясо яловичини та ковбасні вироби варені І г, внаслідок чого в період з 22.12.2009 р. по 12.08.2010 р. відповідачем одержана необґрунтована виручка в розмірі 3796 грн. 55 коп., в тому числі за період 21.07.10р.-12.08.10 р. сума необґрунтованої виручки становила 248 грн. 77 коп.
За наслідками зазначеної перевірки Державною інспекцією з контролю за цінами в Сумській області, на підставі ст.. 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення», було прийняте рішення №51 від 15.06.2011 р. Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін /а.с.12/, яким вирішено вилучити у ТОВ "Інвест-2008" у дохід Державного бюджету Лебединського району 2419 грн. 36 коп. та стягнути штраф у дохід Державного бюджету Лебединського району в сумі 4838 грн. 72 коп., в загальному розмірі 7258 грн. 08 коп.
Крім цього, разом з вищевказаним рішенням, відповідачу був направлений претензійний лист №2142/33/3 від 15.06.2011 р. /а.с.13/, в якій також зазначений розмір економічних санкцій 7258 грн. 08 коп. та роз'яснений порядок перерахування даної суми до бюджету.
Однак, станом на день подання позивачем адміністративного позову до суду, сума економічних санкцій відповідачем в добровільному порядку сплачена не була, рішення №51 від 15.06.2011 р. Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін не оскаржено.
Згідно зі ст. 14 Закону України „Про ціни та ціноутворенняВ» вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.
Також аналогічні положення міститься у п. 1.3 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України від 03.12.01 № 298/519 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2001 р. за № 1047/6238.
Відповідно до п. 1.4 цієї Інструкції підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки в результаті порушення ними чинного в періоді, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства. Порушеннями порядку встановлення і застосування цін, за які накладаються економічні санкції, є, зокрема: нарахування непередбачених законодавством націнок до цін і тарифів, що регулюються; застосування вільних цін (тарифів) на продукцію (послуги, роботи) за умови запровадження для них режиму державного регулювання; застосування цін (тарифів) на продукцію (послуги, роботи) з рентабельністю, рівень якої перевищує встановлений відповідно до законодавства граничний; застосування цін (тарифів) з порушенням запровадженого порядку обов'язкового декларування їх зміни; завищення або заниження розміру передбачених законодавством податків та обов'язкових зборів, що включаються в структуру ціни, або їх невключення в структуру ціни, що регулюється; включення в структуру регульованих цін (тарифів) не передбачених законодавством витрат або витрат понад установлені розміри; включення у вартість продукції та послуг, ціни (тарифи) на які регулюються, фактично не виконаних або виконаних не в повному обсязі послуг (робіт); застосування торговельних і постачальницько-збутових надбавок (націнок) понад установлений граничний розмір; застосування цін (тарифів) суб'єктами господарювання за види послуг (робіт), які не передбачені визначеними нормативно-правовими актами, що встановлюють для них відповідні переліки платних послуг; застосування цін і тарифів з порушенням інших запроваджених методів регулювання.
Згідно п. 1.6 зазначеної Інструкції, необґрунтовано одержані суб'єктами господарювання, унаслідок порушень порядку встановлення і застосування цін, суми виручки та штрафи підлягають вилученню згідно із законодавством на підставі рішень, прийнятих органами державного контролю за цінами. Зазначені в рішеннях суми перераховуються суб'єктами підприємницької діяльності - порушниками за належністю самостійно, а в разі неподання установам банків платіжних документів зазначені суми стягуються відповідно до вимог законодавства. Відповідно до п.3.6 цієї Інструкції у разі невиконання рішення орган державного контролю за цінами звертається із позовом про примусове стягнення суми економічних санкцій.
Судом встановлено, що на момент розгляду справи, рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін №51 від 15.06.2011 року про стягнення з ТОВ "Інвест-2008" 7258 грн. 08 коп. відповідачем не виконано і у встановленому законом порядку не оскаржено.
Таким чином, з огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог позивача та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної інспекції з контролю за цінами в Сумській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвест-2008" про стягнення економічних санкцій в сумі 7258 грн. 08 коп. - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвест-2008" (40030, АДРЕСА_1, код 34236431) економічні санкції в сумі 7258 грн. 08 коп. /сім тисяч двісті п'ятдесят вісім грн. 08 коп./ з направленням їх в доход Державного бюджету Лебединського району, код класифікації доходів 21081100, символ звітності банку 106; р/р 31112106700214 в ГУДКУ у Сумській області, МФО 837013, код ОКПО 23636456.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови складено 07.11.2011 року.
Суддя (підпис) О.М. Кунець
З оригіналом згідно
Суддя О.М. Кунець
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2011 |
Оприлюднено | 30.09.2015 |
Номер документу | 50964356 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
О.М. Кунець
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні