ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ГОСПОДАРСЬКИЙ
СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан
Незалежності, 1 тел. 79-57-10, факс 79-58-82
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"25" липня 2006 р.
Справа №16/3836-А
За позовом Заступника прокурора м. Хмельницького в
інтересах держави в особі
Регіонального управління
Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і
контролю за виробництвом та обігом
підакцизних товарів Державної податкової
адміністрації України у
Хмельницькій області
до Приватного підприємця ОСОБА_1 м.
Хмельницький
про стягнення 17765,38 грн.
штрафних санкцій
Суддя Магера
В.В. Секретар судового
засідання Приступа Д.І.
Представники сторін:
від позивача : - Присяжний В.В. -представник за довіреністю
№673/21 від 02.06.06 р.
від
відповідача : - не з'явився
За
участю - Параскевич О.Г. - прокурор відділу прокуратури області
Ухвалою суду від 21.06.2006 р.
відкрито провадження в адміністративній справі та призначено судовий розгляд
справи на 11.07.2006 р. Сторони належним
чином повідомлені про час та місце розгляду справи. Ухвала суду від 21.06.2006
р. сторонам надіслана рекомендованим листом ( вих.№НОМЕР_1) та відповідачем
отримана 29.06.06 р. Ухвалою суду від 11.07.2006 р. судовий розгляд
справи відкладено на 25.07.2006 р., про що сторони повідомлені належним чином.
Суть спору: Прокурор
у позовній заяві в інтересах позивача просить стягнути з відповідача
штраф згідно ст. 17 Закону України “Про
державне регулювання
виробництва і обігу спирту
етилового , коньячного і плодового,
алкогольних напоїв та тютюнових виробів”
у сумі 17 765,38 грн., за роздрібну торгівлю алкогольними та тютюновими
виробами без наявності ліцензії.
Прокурор та представник
позивача в судовому засіданні наголосили
також, що у відповідності до ст. 17 Закону України “ Про державне регулювання виробництва
і обігу спирту етилового, коньячного
і плодового, алкогольних напоїв
та тютюнових виробів” штрафні санкції за порушення норм даного закону
підлягають стягненню в дохід Державного бюджету України, а тому і просять
стягнути з відповідача 17 765,38 грн. санкцій в доход Держбюджету.
Відповідач заперечення на позов
не надав, повноважного представника в судове засідання не направив,
доказів погашення заявленої до стягнення заборгованості не надав. При цьому
відповідач належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи. Ухвала
суду про порушення провадження у справі відповідачем отримана 27.06.2006 р., що
підтверджується поштовим повідомленням про вручення. Тому суд вважає за можливе
розглянути справу за наявними в ній матеріалами.
Розглядом матеріалів
справи встановлено наступне:
Відповідач зареєстрований як
суб'єкт підприємницької
діяльності, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію суб'єкта
підприємницької діяльності -фізичної особи від ІНФОРМАЦІЯ_1, ідент. код НОМЕР_2.
11.01.2006 р. працівниками позивача
проведено перевірку торгового об'єкту відповідача -магазину “ІНФОРМАЦІЯ_2”, що
розташований у м.Хмельницькому по АДРЕСА_1 та належить відповідачу.
За наслідками перевірки було
складено акт №НОМЕР_3, в якому зазначено, що в магазині “ІНФОРМАЦІЯ_2”, що
знаходиться у м.Хмельницькому по АДРЕСА_1, що належить відповідачу здійснюється
торгівля алкогольними та тютюновими виробами без наявності відповідних
ліцензій. При цьому, при перевірці, в магазині було реалізовано горілку “SV” та
сигарети “LM” на загальну суму по ціні 7,60 грн., про що вибито фіскальний чек,
який долучено до матеріалів справи. В
магазині для реалізації знаходилися також інші алкогольні напої та тютюнові
вироби, що відображено в акті перевірки. Ліцензія на право торгівлі
алкогольними напоями та тютюновими виробами в магазині відсутня.
Відповідно до протоколу огляду та
витребування від 11.01.2006 р. працівниками податкової міліції було вилучено
товарно-матеріальних цінностей, а саме алкогольних та тютюнових виробів на загальну
суму 8 882,69 грн. Дані товари залишені на відповідальне зберігання продавцю
магазину.
Обставини викладені в акті
перевірки підтверджуються також поясненнями продавця ОСОБА_2, яка пояснила, що
реалізувала горілку та сигарети, при цьому вибила касовий чек. В магазині для
реалізації знаходяться інші тютюнові та алкогольні вироби. Чи є відповідні
ліцензії на їх реалізацію їй не відомо.
На підставі матеріалів перевірки,
згідно п.5 ст.17 Закону України “Про
державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і
плодового, алкогольних напоїв та
тютюнових виробів” позивачем прийнято
рішення № НОМЕР_4 про застосування фінансових санкцій до
відповідача, а саме штрафу в розмірі
-14 831,18 грн. за здійснення роздрібної торгівлі алкогольними виробами без
наявності відповідної ліцензії та 2 934,20 грн. за здійснення роздрібної
торгівлі тютюновими виробами без наявності відповідної ліцензії, а всього на
загальну суму 17 765,38 . Зазначена
фінансова санкція застосована позивачем із врахуванням протоколу огляду та
опису товарів від 11.01.2006 р.
У зв'язку з несплатою штрафу в
добровільному порядку прокурором в інтересах позивача подано позов до суду про
стягнення вказаних штрафних санкцій.
Досліджуючи надані докази, оцінюючи
їх в сукупності, судом до уваги приймається наступне:
Згідно ст. 15 Закону України “ Про державне регулювання виробництва
і обігу спирту етилового, коньячного
і плодового, алкогольних напоїв
та тютюнових виробів” від 19.12.1995р.
роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими
виробами може здійснюватися суб'єктами
підприємницької діяльності всіх
форм власності за наявності
у них ліцензії.
Згідно ст. 17 цього Закону
за порушення норм Закону щодо
виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим
ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим,
спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та
тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності
згідно з чинним законодавством.
До суб'єктів підприємницької
діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: оптової (включаючи імпорт та експорт) і
роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим
ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим,
алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій - 200 відсотків вартості отриманої партії
товару, але не менше 1700 гривень.
Зазначені штрафи спрямовуються до
бюджету згідно з чинним законодавством.
Рішення про стягнення штрафів,
передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органом, який видав
ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і
плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим
ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим,
алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади
у межах їх компетенції визначеної законами України.
Відповідно до п. 2.6 “Положення про
Департамент з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом
та обігом підакцизних товарів” затвердженого наказом Державної податкової
адміністрації України №331 від 21.08.2001 р. завданням департаменту є ліцензування
діяльності суб'єктів підприємницької діяльності з виробництва спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів і парфумерно-косметичної
продукції з використанням спирту
етилового, оптової торгівлі спиртом, оптової та роздрібної торгівлі алкогольними
напоями і тютюновими виробами; зупинення дії та
анулювання виданих ним ліцензій.
Згідно п. 3.26. Положення
департамент відповідно до покладених на нього завдань виконує такі функції:
застосовує у випадках,
передбачених законодавством
фінансові санкції до
суб'єктів підприємницької діяльності
за порушення законодавства з ліцензування, виробництва і обігу спирту
етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.
Згідно п. 8 даного Положення
рішення про застосування фінансових (штрафних) санкцій за порушення податкового
законодавства приймається керівниками або заступниками керівників відповідних
податкових органів, у складі яких вони функціонують.
Перевіркою торгового місця
відповідача, позивачем встановлена відсутність
у останнього ліцензії на право торгівлі алкогольними виробами на момент
перевірки. Відповідачем доказів про наявність зазначеної ліцензії не надано.
За
таких обставин, враховуючи, що згідно вищезазначеної норми Закону у разі
невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення органів щодо стягнення
штрафних санкцій, сума штрафу стягується на підставі рішення суду,
позивачем обґрунтовано подано позов, а
тому позовні вимоги щодо стягнення 17 765,38 грн. підтверджені матеріалами справи, відповідають чинному
законодавству і підлягають задоволенню. При
цьому дотримано також вимоги Постанови Кабінету Міністрів
України № 790 від 2.06.03 р. “Про
затвердження Порядку застосування
фінансових санкцій, передбачених ст.17 Закону України
“Про державне регулювання
виробництва і обігу спирту етилового,
коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”.
Крім того, судом
враховується, що відповідачем в місячний
термін в судовому порядку дії позивача не оскаржені,
що передбачено останнім абзацом
ст.17 Закону України “Про
державне регулювання
виробництва і обігу спирту
етилового, коньячного і плодового,
алкогольних напоїв та тютюнових виробів”. Не оскаржено також ї рішення про застосування
фінансових санкцій.
Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 94,
104,105, 158-163, 162, 167, 254-259, п.п.3,6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та
перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, СУД -
П О С Т А Н О В И В :
Позов Заступника прокурора м.
Хмельницького в інтересах держави, в особі Департаменту з питань
адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом
підакцизних товарів ДПА України у Хмельницькій області, м. Хмельницький до
Приватного підприємця ОСОБА_1, м. Хмельницький про стягнення 17 765,38
грн. штрафних санкцій задовольнити.
Стягнути з приватного підприємця
ОСОБА_1, м. Хмельницький (АДРЕСА_2, відомості про банківські реквізити
відсутні, код НОМЕР_2) в дохід Державного бюджету України (р/р 31115106500002,
ВДК у м. Хмельницькому, ОКРО 23565225, МФО 815013 УДК у Хмельницькій
області) 17 765,38 грн. (сімнадцять
тисяч сімсот шістдесят п'ять гривень 38 коп.) штрафних санкцій
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та
інші особи, які беруть участь у справі
мають право оскаржити в
апеляційному порядку Постанову
повністю або частково. Заява про
апеляційне оскарження подається протягом 10 днів дня проголошення, апеляційна
скарга подається протягом 20 днів після подання заяви по апеляційне оскарження.
Подаються до Житомирського апеляційного
господарського суду через
суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАСУ
Постанова , якщо інше не встановлено КАСУ набирає законної сили після
закінчення строку подання
заяви про апеляційне оскарження , якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано
заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк,
постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після
закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо
його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду
справи.
Суддя
В.В.
Магера
Віддрук.
5 прим. :
1
- до справи,
2
- позивачу,
3
- відповідачу.
4,5
-прокуратурі міста та області
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 50968 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Магера В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні