Олевський районний суд Житомирської області
Справа № 2-а-40/12
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 травня 2012 року м. Олевськ
Олевський районний суд Житомирської області в складі:
головуючого-судді Ковальчука М.В.
при секретарі Дворак Г.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Олевську адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Олевському районні Житомирської області про визнання дій противоправними та зобов'язання вчинити певні дії
В С Т А Н О В И В :
Позивачка звернулась до суду з позовом, в якому просить суд визнати дії управління Пенсійного фонду України в Олевському районі Житомирської області, які полягають у відмові в переході на пенсію державного службовця відповідно до ст.37 Закону України В«Про державну службуВ» - протиправними та зобов'язати управління Пенсійного фонду України в Олевському районі Житомирської області призначити мені пенсію державного службовця відповідно до ст.37 Закону України В«Про державну службуВ»з моменту подачі заяви, тобто з 14 вересня 2011 року.
Свої вимоги позивачка обґрунтовує тим, що вона отримує пенсію за віком на підставі Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» (в редакції від 07.07.2011р.) із врахуванням положень ст.55 Закону України В«Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиВ» (в редакції від 08.07.2011р.) тобто зі зниженням пенсійного віку. Відмовляючи в задоволенні її заяви від 14.09.2011р.. відповідач неправомірно посилався на те, що станом на 14 вересня 2011 року її стаж роботи в органах державної служби становить 9 років 10 місяців 21 день. Відповідно до Закону України В«Про державну службуВ» норма стажу в органах державної служби становить 10 років. Станом на 14 вересня 2011 року стаж державної служби позивачки складає 10 років.
Представник позивачки вимоги позовної заяви підтримав і просить суд задовольнити її позов.
Представники відповідача відносно позову заперечують, мотивуючі свої заперечення тим, що позивачці правомірно відмовлено в задоволені заяві, оскільки станом на 14 вересня 2011 року стаж її державної служби із врахуванням сплачених страхових внесків рахувався 9 років 10 місяців і 21 день, а тому позов є необґрунтованим.
Суд, в судовому засіданні заслухавши пояснення представників , дослідивши та оцінивши докази по справі,вважає, що даний позов підлягає до задоволення.
Відповідно до ст. 2 ч. 3 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони, зокрема, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено), з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації та інше.
В судовому засіданні встановлено, що позивачка отримує пенсію за віком на підставі Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» (в редакції від 07.07.2011р.) із врахуванням положень ст.55 Закону України В«Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиВ» (в редакції від 08.07.2011р.) тобто зі зниженням пенсійного віку, тобто 50 років.
Згідно вимог статті 10 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" особі, яка має одночасно право на різні види пенсії призначається один із цих видів пенсії за її вибором.
Судом встановлено, підтверджується матеріалами справи, що позивачка 14 вересня 2011 року звернувся до управління Пенсійного фонду України в Олевському районні, Житомирської області із заявою про призначення пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу"(а.с.15).
З листа відповідача від 23 лютого 2012 року № 1037/02 адресованого позивачці на її заяву від 14 вересня 2011 року слідує, що їй відмовлено у переході на пенсію за віком відповідно до Закону України В«Про державну службуВ» , так-як стаж роботи в органах державної служби станом на 14 вересня 2011 року становить 9 років 10 місяців 21 день(стаж враховується по 31 серпня 2011 року) (а.с.15)..
З 14 вересня 2001 року позивачка працювала в Олевському районному суді Житомирської області на посаді друкарки. Стаж роботи на посаді друкарки Олевського районного суду Житомирської області прирівняний до стажу державної служби на підставі п.З В«Порядку обчислення стажу державної службиВ» , затвердженого постановою, Кабінету Міністрів України від 03.05.1994 року №283 та п.7 В«Положення про порядок і умови виплати щомісячної надбавки за вислугу років працівникам органів виконавчої владиВ» , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1993р. №1049, а з 14 квітня 2008 року позивачку було переведено на посаду секретаря Олевського районного суду Житомирської області згідно п.5 ст.36 КЗпП України. Вона прийняла присягу державного службовця та їй було присвоєно 13 ранг державного службовця. З 19 квітня 2010 року їй присвоєно 12 ранг державного службовця, що стверджуються записами в трудовій книжці та довідками з місця роботи від 01.03.2012р. №1696/12 та №1697/12. (а.с.6-9)
Відповідно до В«Порядку обчислення стажу державної службиВ» , затвердженого постановою, Кабінету Міністрів України від 03.05.1994 року №2834. документом для визначення стажу державної служби є трудова книжка та інші документи, які відповідно до чинного законодавства підтверджують стаж роботи.
З ксерокопії трудової книжки (а.с.6-7) слідує, що позивачку 14 вересня 2001 року було прийнято на посаду друкарки Олевського районного суду, Житомирської області. Стаж роботи на посаді друкарки Олевського районного суду Житомирської області прирівняний до стажу державної служби на підставі п.З В«Порядку обчислення стажу державної службиВ» , затвердженого постановою, Кабінету Міністрів України від 03.05.1994 року №283 та п.7 В«Положення про порядок і умови виплати щомісячної надбавки за вислугу років працівникам органів виконавчої владиВ» , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1993р. №1049. 14 квітня 2008 року позивачку було переведено на посаду секретаря Олевського районного суду Житомирської області згідно п.5 ст.36 КЗпП України. Вона прийняла присягу державного службовця та їй було присвоєно 13 ранг державного службовця. З 19 квітня 2010 року їй присвоєно 12 ранг державного службовця, що стверджуються записами в трудовій книжці.
Тому відповідно до наведеного, станом на 14 вересня 2011 року (включно) стаж державної служби позивачки складав 10 років.
Відповідно до ст..37 Закону України В«Про державну службуВ»в редакції яка діяла на час спірних правовідносин, слідує, що на одержання пенсії державних службовців мають право особи, які досягли встановленого законодавством пенсійного віку, за наявності страхового стажу для чоловіків - не менше 25 років, для жінок - не менше 20 років, у тому числі стажу державної служби - не менше 10 років,
Статтею 11 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд не бере до уваги доводи представників відповідача про те, що станом на 14 вересня 2011 року в позивачки було стажу державної служби 9 років 10 місяців 21 день., ос кільці ці обставини спростовуються записами в трудовій книжці позивачки наведеними вище.
Крім того представники відповідача склали в одне поняття стаж державної служби і страховий стаж, які різняться між собою, як в понятті так і в правозастосуванні.
Стаж державної служби -це загальна тривалість служби державного службовця в органах державної влади (чи в їхніх апаратах), інших органах, на яких поширюється дія Закону України В«Про державну службуВ» .
Відповідно до пункту 1 статті 24 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страховий стаж - це період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Крім того, позивачці порахований страховий стаж за час роботи на державній службі, а страховий стаж за минулий час не порахований.
Суд вважає, що вданому випадку відповідачем порушено ч.2 ст. 24 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» , відповідно до якої страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом та ч.3 ст24 зазначеного Закону, що страховий стаж обчислюється в місяцях. Неповний місяць роботи, якщо застрахована особа підлягала загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню або брала добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови, що сума сплачених за цей місяць страхових внесків є не меншою, ніж мінімальний страховий внесок. Якщо сума сплачених за відповідний місяць страхових внесків є меншою, ніж мінімальний страховий внесок, цей період зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови здійснення в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду, відповідної доплати до суми страхових внесків таким чином, щоб загальна сума сплачених коштів за відповідний місяць була не меншою, ніж мінімальний страховий внесок.
Керуючись вимогами ст. ст. 9-12,17,18,71, 86 159,160,161,186 КАС України, ст. 37 Закону України В«Про державну службуВ»
П О С Т А Н О В И В :
Позов ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Олевському районні Житомирської області про визнання дій противоправними та зобов'язання вчинити певні дії -задовольнити.
Визнати дії управління Пенсійного фонду України в Олевському районні Житомирської області, щодо відмові ОСОБА_1 у переході на пенсію державного службовця відповідно до ст..37 Закону України В«Про державну службуВ»противоправними.
Зобов'язати управління Пенсійного фонду України в Олевському районні Житомирської області призначити ОСОБА_1 пенсію державного службовця відповідно до ст. 37 Закону України В«Про державну службуВ»з 14 вересня 2011 року.
З постановою в повному обсязі сторони можуть ознайомитись 21 травня 2012 року.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції може бути подана до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Олевський районний суд Житомирської області протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя: ОСОБА_2
Суд | Олевський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2012 |
Оприлюднено | 30.09.2015 |
Номер документу | 51002670 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Галицький районний суд Івано-Франківської області
Мельник І. І.
Адміністративне
Олевський районний суд Житомирської області
Ковальчук М. В.
Адміністративне
Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області
Савкова І. М.
Адміністративне
Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області
Савкова І. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні