Постанова
від 07.09.2010 по справі 2а-3936/10/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 вересня 2010 року м. ПолтаваСправа № 2а-3936/10/1670

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Костенко Г.В.

при секретарі - Кузьменко М.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м. Полтаві до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вікторія ЛТД" про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

19 серпня 2010 року позивач ОСОБА_1 податкова інспекція у м. Полтаві звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вікторія ЛТД" про стягнення податкового боргу у розмірі 169,34 грн. посилаючись на порушення відповідачем підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» від 21.12.2000 №2181-III (надалі -Закон №2181-ІІІ).

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча у матеріалах справи наявні докази, що він належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи. Клопотань про відкладення судового засідання від відповідача не надходило, про причини неявки в судове засідання не повідомив.

Відповідно до ч. 2 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.

Суд, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.

Згідно зі статтею 4 Закону України В«Про податкову службу в УкраїниВ» податкова адміністрація є центральним органом виконавчої влади. ОСОБА_1 податкові інспекції в районах у містах підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям.

Відповідно до пунктів 1.2 статті 10 зазначеного Закону одними з завдань податкової адміністрації є контроль за своєчасністю, достовірністю та повнотою обчислення і сплати податків та зборів, забезпечення обліку платників податків, правильність обчислення та своєчасність надходження податків.

Згідно з пунктом 11 статті 10 Закону податкова інспекція звертається до суду з позовами про стягнення заборгованості перед бюджетом та державними цільовими фондами.

Таким чином, позивач є державним органом, уповноваженим здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з пунктом 1 частини другої статті 92 Конституції України виключно законами України встановлюється система оподаткування, податки і збори.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Вікторія ЛТД" зареєстровано Виконавчим комітетом Полтавської міської ради 22.12.1995 року (ідентифікаційний номер 23810233).

25.02.2010 року працівниками Державної податкової інспекції у м. Полтаві проведено невиїзну документальну перевірку з питань своєчасності подання податкового розрахунку по земельному податку на 2010 рік.

В ході перевірки встановлено:

- порушення ст.14 Закону України В«Про плату за землюВ»від 03.07.1992 №2535-ХІІ, а саме несвоєчасно подано податковий розрахунок земельного податку на 2010 рік.

Відповідно до положень статті 14 Закону України В«Про плату за землюВ»від 03.07.1992 №2535-ХІІ, платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

За результатами перевірки складено акт № 0117-2-1505-23810233 від 25.02.2010 року на підставі якого винесено повідомлення - рішення № 0000811505/0 від 25.02.2010 року на суму 170,00 грн.

Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2 статті 6 Закону №2181-ІІІ, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Підпунктом 6.2.3 пункту 6.2 статті 6 Закону №2181-ІІІ встановлено, що перша податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк. Друга податкова вимога надсилається не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

На підставі вищезазначеної норми 24.03.2010 року ОСОБА_1 податковою інспекцію у м. Полтаві винесено першу податкову вимогу №1/581 на суму 169,34 грн, яку відповідач отримав 30.03.2010 року, про що свідчить підпис відповідача на корінці вимоги.

05.05.2010 року ОСОБА_1 податковою інспекцію у м. Полтаві винесено другу податкову вимогу №2/795 на суму 169,34 грн, яку відповідач отримав 02.07.2010 року, про що свідчить підпис відповідача на поштовому повідомленні.

Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача з орендної плати за земельні ділянки перед позивачем склала 169,34 грн., яка на час розгляду справи є непогашеною та підтверджується зворотнім боком облікової картки платника податку.

Обов'язок сплатити суми податкового зобов'язання Відповідачем визначено абз.З п.п. 5.3 1 п.5.3 ст. 5 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-111 від 21.12.2000 року відповідно до якого „у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження".

Об'єктами права загальнодержавної власності, зокрема, є кошти державного бюджету. Несвоєчасне наповнення доходної частини бюджету за рахунок надходжень, справляння яких передбачено законодавством України, не покриття дефіциту бюджету, ставить під загрозу своєчасність і повноту фінансування заходів, передбачених державними планом економічного і соціального розвитку, і вирішення невідкладних соціальних проблем.

Згідно п. 1 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та п. 1.16 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" державна податкова інспекція в межах своєї компетенції, визначеної законодавством, здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування податків і зборів (обов'язкових платежів) та погашенням податкових зобов'язань чи податкового боргу.

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", головним завданням державних податкових інспекцій є здійснення контролю за дотриманням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою та своєчасністю сплати в бюджет податків і зборів та інших платежів, та згідно п.11 ст.10 вищезгаданого закону, на ДПІ покладено виконання таких функцій, як подання до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Згідно ж п.п.3.1.1 п.3.1 ст. З Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду, при цьому відповідно до п.1.7 ст. 1 Закону активами платника податків являються кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать платнику за правом власності або повного господарського відання.

Належних доказів оплати заборгованості перед позивачем відповідачем суду не надано.

Статтею 71 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Таким чином, із врахуванням вищевикладених обставин, суд вважає, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у м. Полтаві до Товариство з обмеженою відповідальністю "Вікторія ЛТД" про стягнення податкового боргу обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Полтаві до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вікторія ЛТД" про стягнення податкового боргу -задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Вікторія ЛТД" (смт.Нові Санжари, вул. Ветеринарна 10, Новосанжарський район, Полавська область, р/р 226004301220135 в філії ВАТ ПІБ в м.Полтава р/р 26005101316957 в АТ "ОТП Банк") заборгованість з земельного податку у розмірі 169,34 грн. на р/р № 33215811700002 код бюджетної платежу 13050100 в місцевий бюджет, одержувач МБ Полтавської міської ради, ЗКПО 34698804, банк одержувач ГУДКУ у Полтавській області МФО 831019.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено 07 вересня 2010 року.

Суддя Г.В. Костенко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.09.2010
Оприлюднено30.09.2015
Номер документу51016621
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3936/10/1670

Ухвала від 19.08.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Постанова від 07.09.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 07.09.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 19.08.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 19.08.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 19.08.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Костенко Г.В.

Ухвала від 19.08.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Костенко Г.В.

Ухвала від 19.08.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Костенко Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні