ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 липня 2011 року м. ПолтаваСправа № 2а-45802/09/1670
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Алєксєєвої Н.Ю.,
за участю секретаря - Горбач Д.О.,
представника позивача - ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фан-сервіс" про стягнення боргу, -
В С Т А Н О В И В:
08 липня 2009 року Кременчуцька об'єднана державна податкова інспекція звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фан-сервіс" про стягнення боргув розмірі 159 996,50 грн., посилаючись на те, що податковими органами були проведені виїзні перевірки дотримання ТОВ В«Фан-сервісВ» вимог Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг". У ході перевірок встановлено факти використання нефіскалізованих гральних автоматів. Вказував з посиланням на норми Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та постанов Кабінету Міністрів України, що на час проведення перевірки відповідач повинен був здійснювати облік розрахункових операцій (послуг, що надаються гральним автоматом) із застосуванням РРО.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити.
Відповідач явку в судове засідання свого повноважного представника не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи та дослідивши інші докази у їх сукупності, приходить до наступних висновків.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Фан-сервіс" зареєстроване виконавчим комітетом Кременчуцької міської ради Полтавської області 08.06.2005 року, ідентифікаційний код юридичної особи - 33588919, про що видане свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №127315 та перебуває на обліку в Кременчуцькій об'єднаній державній податковій інспекції з 15.06.2005 рок за №7465.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 11 Закону України В«Про державну податкову службу в УкраїніВ» , в редакції чинній на час виникнення правовідносин, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку.
Згідно зі статтею 15 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» , в редакції чинній на час виникнення правовідносин, контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.
Відповідно до частини 4 статті 16 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» планові або позапланові перевірки осіб, що використовують реєстратори розрахункових операцій, розрахункові книжки або книги обліку розрахункових операцій, здійснюються у порядку, передбаченому законодавством України.
У період часу з липня 2008 року по березень 2009 року працівниками різних підрозділів Державної податкової служби у відповідності з вимогами Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок платників податків, затверджених наказом ДПА України від 27.05.2008 року № 355, проведено перевірки діяльності відокремлених структурних підрозділів підприємства на території різних регіонів України, за результатами яких складено: Акт №000039/0002/16/03/23/33588919 від 19.12.2008 року; Акт №000045/0090/16/03/23/33588919 від 25.12.2008 року; Акт №000090/0091/16/03/23/33588919 від 25.12.2008 року; Акт №021383/1459/16/03/23/33588919 від 08.12.2008 року; Акт №003701/0385/16/03/23/33588919 від 10.03.2009 року; Акт № 000551/0441/16/03/23/33588919 від 13.03.2009 року; 000134/0110/16/03/23/33588919 від 09.01.2009 року; Акт № 003694/0384/16/03/23/33588919 від 10.03.2009 року; Акт № 000147/0388/16/03/23/33588919 від 05.03.2009 року; Акт №003688/0333/16/03/23/33588919 від 12.02.2009 року; Акт № 003689/0417/16/03/23/33588919 від 12.02.2009 року; Акт №003702/0332/16/03/23/33588919 від 12.02.2009 року; Акт №003700/0386/16/03/23/33588919 від 10.03.2009 року; Акт № 003696/0387/16/03/23/33588919 від 11.03.2009 року; Акт №00005/0290/16/03/23/33588919 від 06.02.2009 року; Акт № 000072/0485/16/03/23/33588919 від 23.03.2009 року; Акт №00005564/1603624/23-414 від 08.07.2008 року; Акт №002956/1603750/23-414 від 30.07.2008 року; Акт №002255/1603749/23-414 від 30.07.2008 року; Акт №00005514/1603733/23-414 від 29.07.2008 року; Акт №000078/1603760/23-414 від 31.07.2008 року; Акт №000077/1603761 /23-414 від 31.07.2008 року; Акт №004261/0839/16/03/23/335889 від 22.08.2008 року;Акт №004303/0838/16/03/23/335889 від 22.08.2008 року; Акт №004262/0841/16/03/23/335889 від 22.08.2008 року; Акт №002293/0867/16/03/23/335889 від 08.09.2008 року;Акт №004908/0953/16/03/23/335889 від 29.09.2008 року, Акт №004906/0952/16/03/23/335889 від 29.09.2008 року, Акт №005721/0979/16/03/23/335889 від 27.09.2008 року,Акт №020957/1031/16/03/23/335889 від 02.10.2008 року, Акт №000891 /0843/16/03/23/335889 від 30.08.2008 року, Акт №021076/1106/16/03/23/335889 від 17.10.2008 року,Акт №021105/1108/16/03/23/335889 від 22.10.2008 року, Акт №021073/1107/16/03/23/335889 від 17.10.2008 року, Акт №021121/1109/16/03/23/335889 від 22.10.2008 року,Акт №002037/1136/16/03/23/335889 від 25.10.2008 року, Акт №002040/1134/16/03/23/335889 від 25.10.2008 року, Акт №002032/1135/16/03/23/335889 від 25.10.2008 року,Акт №021156/1141/16/03/23/335889 від 27.10.2008 року, Акт № 012118/1145/16/03/23/335889 від 07.11.2008 року, Акт №000161/1153/16/03/23/335889 від 27.10.2008 року,Акт №000162/1154/16/03/23/335889 від 28.10.2008 року, Акт №021167/1201/16/03/23/335889 від 04.11.2008 року, Акт №021037/1200/16/03/23/335889 від 04.11.2008 року, Акт №012184/1221/16/03/23/335889 від 18.11.2008 року, Акт №012206/1235/16/03/23/335889 від 20.11.2008 року, Акт №012194/1234/16/03/23/335889 від 20.11.2008 року,Акт №012205/1236/16/03/23/335889 від 20.11.2008 року, Акт №012193/1241/16/03/23/335889 від 20.11.2008 року, Акт №012203/1240/16/03/23/335889 від 20.11.2008 року, Акт №012200/1239/16/03/23/335889 від 20.11.2008 року, Акт №012198/1238/16/03/23/335889 від 20.11.2008 року, Акт №012199/1237/16/03/23/335889 від 20.11.2008 року, Акт №012204/1232/16/03/23/335889 від 20.11.2008 року, Акт №012202/1270/16/03/23/335889 від 24.11.2008 року, Акт №012172/1269/16/03/23/335889 від 24.11.2008 року, Акт №012210/1276/16/03/23/33588919 від 25.11.2008 року, Акт №012224/1278/16/03/23/335889 від 25.11.2008 року, Акт №012223/1277/16/03/23/335889від 25.11.2008 року, Акт №012235/1285/16/03/23/335889 від 25.11.2008 року, Акт №012232/1286/16/03/23/335889 від 26.11.2008 року, Акт № 012226/1280/16/03/23/33588919 від 25.11.2008 року, Акт№ 012233/1284/16/03/23/33588919 від 25.11.2008 року, Акт №012234/1283/16/03/23/33588919 від 25.11.2008 року, Акт №012221/1282/16/03/23/335889 від 25.11.2008 року, Акт №012219/1281/16/03/23/335889 від 25.11.2008 року, Акт №012222/1279/16/03/23/335889 від 25.11.2008 року, Акт № 013049/1302/16/03/23/33588919 від 28.11.2008 року, Акт №О13048/1303/16/03/23/33588919 від 28.11.2008 року, Акт №013065/1320/16/03/23/33588919 від 29.11.2008 року, Акт №013057/1317/16/03/23/33588919 від 29.11.2008 року,Акт №013058/1316/16/03/23/33588919 від 29.11.2008 року, Акт №012243/1300/16/03/23/33588919 від 28.11.2008 року, Акт №012244/1301/16/03/23/33588919 від 28.11.2008 року,Акт №013068/1325/16/03/23/33588919 від 30.11.2008 року, Акт №013064/1321/16/03/23/33588919 від 29.11.2008 року, Акт №012238/1307/16/03/23/33588919 від 28.11.2008 року,Акт №012227/1308/16/03/23/33588919 від 28.11.2008 року, Акт №013054/1309/16/03/23/33588919 від 28.11.2008 року, Акт №012228/1310/16/03/23/33588919 від 28.11.2008 року, Акт № 013055/1315/16/03/23/33588919 від 29.11.2008 року, Акт № 013072/1323/16/03/23/33588919 від 29.11.2008 року, Акт № 013069/1324/16/03/23/33588919 від 30.11.2008 року, Акт № 013067/1326/16/03/23/33588919 від 30.11.2008 року, Акт № 013070/1327/16/03/23/33588919 від 30.11.2008 року, Акт № 013071/1328/16/03/23/33588919 від 30.11.2008 року, Акт № 013066/1329/16/03/23/33588919 від 30.11.2008 року, Акт № 021308/1339/16/03/23/33588919 від 24.11.2008 року, Акт № 012239/1304/16/03/23/33588919 від 28.11.2008 року, Акт №013050/1306/16/03/23/33588919 від 28.11.2008 року, Акт № 012246/1305/16/03/23/33588919 від 28.11.2008 року, Акт № 013063/1322/16/03/23/33588919 від 29.11.2008 року, Акт № 000001/1351/16/03/23/33588919 від 01.12.2008 року, Акт № 022446/1420/16/03/23/33588919 від 05.12.2008 року; Акт № 00006784/1422/16/03/23/33588919 від 10.12.2008 року, Акт № 00006680/1421/16/03/23/33588919 від 10.12.2008 року;
Правомірність підстав та дотримання процедури проведення перевірок сторонами не оспорювалася.
Відповідно до акту, в ході перевірки були встановлені порушення відповідачем вимог пунктів 1, 2, 3, 9, 13 статті 3, статті 2 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» . Зокрема, виявлені наступні порушення:
1) не проведення розрахункових операцій на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
2) не видання особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції;
3) не забезпечення застосовування реєстраторів розрахункових операцій, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, з додержанням встановленого порядку їх застосування;
4) не забезпечено щоденне друкування на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій;
5) не забезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Відповідно до статті 238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та в порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання такі адміністративно-господарські санкції: вилучення прибутку (доходу); адміністративно-господарський штраф; стягнення зборів (обов'язкових платежів); застосування антидемпінгових заходів; припинення експортно-імпортних операцій; застосування індивідуального режим) ліцензування; зупинення дії ліцензії (патенту) па здійснення суб'єктом господарювання певних видів господарської діяльності; анулювання ліцензії (патенту) на здійснення суб'єктом господарювання окремих видів господарської діяльності; обмеження або зупинення діяльності суб'єкта господарювання; скасування державної реєстрації та ліквідації суб'єкта господарювання; інші адміністративно-господарські санкції, встановлені ним Кодексом та іншими законами.
Згідно зі статтею 241 цього Кодексу адміністративно-господарський штраф - це грошова сума, що сплачується суб'єктом господарювання до відповідного бюджету в разі порушення ним встановлених правил здійснення господарської діяльності. Перелік порушень, за які з суб'єкта господарювання стягується штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють податкові та інші відносини, в яких допущено правопорушення.
За результатами перевірок, на підставі актів Кременчуцькою ОДПІ були винесені рішення про застосування до ТОВ "Фан-сервіс" штрафних (фінансових) санкцій за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування РРО у сфері торгівлі: № 0003442303/1181 від 10.04.2009 року на суму 3720,00 грн. (отримане представником Відповідача 10.04.2009 року); № 0002932303/1041 від 31.03.2009 року на суму 1510,00 грн. Відповідача 31.03.2009 року); № 0002562303/952 від 24.03.2009 року на суму 410,00 грн. Відповідача 24.03.2009 року); № 0002452303/906 від 24.03.2009 року на суму 1750,00 грн. Відповідача 24.03.2009 року); № 0002552303/951 від 24.03.2009 року на суму 780,00 грн. (отримане представником Відповідача 24.03.2009 року); № 0002592303/950 від 24.03.2009 року на суму 1800,00 грн. (отримане представником Відповідача 24.03.2009 року); № 0002572303/953 від 24.03.2009 року на суму 1070,00 грн. (отримане представником Відповідача 24.03.2009 року); № 0002582303/954 від 24.03.2009 року на суму 2630,00 грн. (отримане представником Відповідача 24.03.2009 року); № 0002162303/733 від 06.03.2009 року на суму 3790,00 грн. (отримане представником Відповідача 06.03.2009 року); № 0002152303/732 від 06.03.2009 року на суму 3790,00 грн. (отримане представником Відповідача 06.03.2009 року); № 0001802303/561 від 25.02.2009 року на суму 2380,00 грн. (отримане представником Відповідача 25.02.2009 року); № 0000862303/183 від 29.01.2009 року на суму 1460,00 грн. (отримане представником Відповідача 29.01.2009 року); № 00000872303/184 від 29.01.2009 року на суму 1070,00 грн. (отримане представником Відповідача 29.01.2009 року); № 0000922303/185 від 29.01.2009 року на суму 930,00 грн. (отримане представником Відповідача 29.01.2009 року); № 0000322303/45 від 15.01.2009 року на суму 1360,00 грн. (отримане представником Відповідача 15.01.2009 року); № 0000312303/44 від 15.01.2009 року на суму 1360,00 грн. (отримане представником Відповідача 15.01.2009 року); № 0004372303/2132 від 25.07.2008 року на суму 2100,00 грн. (отримане представником Відповідача 25.07.2008 року); № 0005062303/2392 від 15.08.2008 року на суму 780,00 грн. (отримане представником Відповідача 15.08.2008 року); № 0005042303/2393 від 15.08.2008 року на суму 1950,00 грн. (отримане представником Відповідача 15.08.2008 року); № 0005052303/2394 від 15.08.2008 року на суму 2140,00 грн. (отримане представником Відповідача 15.08.2008 року); № 0005322303/2443 від 22.08.2008 року на суму 2970,00 грн. (отримане представником Відповідача 22.08.2008 року); № 0005312303/2442 від 22.08.2008 року на суму 4330,00 грн. (отримане представником Відповідача 22.08.2008 року); № 0005562303/2702 від 18.09.2008 року на суму 1095,00 грн. (отримане представником Відповідача 18.09.2008 року); № 0005572303/2703 від 18.09.2008 року на суму 390,00 грн. (отримане представником Відповідача 15.08.2008 року); № 0005592303/2705 від 18.09.2008 року на суму 1095,00 (отримане представником Відповідача18.09.2008року), № 0005622303/2732 від 22.09.2008 року на суму 1800,00 грн. (отримане представником Відповідача 22.09.2008 року); № 0005772303/2755 від 29.09.2008 року на суму 4400,00 грн. (отримане представником Відповідача 29.09.2008 року); № 0006172303/2955 від 16.10.2008 року на суму 730,00 грн. (отримане представником Відповідача 16.10.2008 року); № 0006182303/2956 від 16.10.2008 року на суму 730,00 грн. (отримане представником Відповідача 16.10.2008 року); № 0006442303/2980 від 20.10.2008 року на суму 2140,00 грн. (отримане представником Відповідача 20.10.2008 року); № 0006592303/3071 від 28.10.2008 року на суму 1070,00 грн. (отримане представником Відповідача 28.10.2008 року); № 0007012303/3818 від 10.11.2008 року на суму 3160,00 грн. (отримане представником Відповідача 10.11.2008 року); № 0006962303/3328 від 10.11.2008 року на суму 2090,00 грн. (отримане представником Відповідача 10.11.2008 року); № 0007002303/3320 від 10.11.2008 року на суму 4470,00 грн. (отримане представником Відповідача 10.11.2008 року); № 0006972303/3319 від 10.11.2008 року на суму 1385,00 грн. (отримане представником Відповідача 10.11.2008 року); № 0007282303/3393 від 17.11.2008 року на суму 2040,00 грн. (отримане представником Відповідача 17.11.2008 року) ; №0007262303/3391 від 17.11.2008 року на суму 2380,00 грн. (отримане представником Відповідача 17.11.2008 року); № 0007272303/3392 від 17.11.2008 року на суму 680,00 грн. (отримане представником Відповідача 17.11.2008 року); № 0007352303/3460 від 19.11.2008 року на суму 2090,00 грн. (отримане представником Відповідача 19.11.2008 року) № 0007392303/3464 від 19.11.2008 року на суму 365,00 грн. (отримане представником Відповідача 19.11.2008 року); № 0007412303/3466 від 19.11.2008 року на суму 340,00 грн. (отримане представником Відповідача 19.11.2008 року); № 000742303/3467 від 19.11.2008 року на суму 390,00 грн. (отримане представником Відповідача 19.11.2008 року), №0007832303/3610 від 27.11.2008 року на суму 2090,00 грн. (отримане представником Відповідача 27.11.2008 року), № 000782303/3603 від 27.11.2008 року на суму 2090,00 грн. (отримане представником Відповідача 27.11.2008 року), № 0007972303/3627 від 01.12.2008 року на суму 440,00 грн. (отримане представником Відповідача 01.12.2008 року), № 0008012303/3711 від 03.12.2008 року на суму 780,00 грн. (отримане представником Відповідача 03.12.2008 року), № 0008072303/3717 від 03.12.2008 року на суму 730,00 грн. (отримане представником Відповідача 03.12.2008 року), № 0008062303/3716 від 03.12.2008 року на суму 440,00 грн. (отримане представником Відповідача 03.12.2008 року), № 0008082303/3718 від 03.12.2008 року на суму 440,00 грн. (отримане представником Відповідача 03.12.2008 року), № 0008032303/3713 від 03.12.2008 року на суму 830,00 грн. (отримане представником Відповідача 03.12.2008 року), № 0008022303/3712 від 03.12.2008 року на суму 830,00 грн. (отримане представником Відповідача 03.12.2008 року), № НОМЕР_1/3714 від 03.12.2008 року на суму 780,00 грн. (отримане представником Відповідача 03.12.2008 року), № 0008092303/3719 від 03.12.2008 року на суму 440,00 грн. (отримане представником Відповідача 03.12.2008 року), № 0008052303/3715 від 03.12.2008 року на суму 780,00 грн. (отримане представником Відповідача 03.12.2008 року), № 0008292303/3756 від 05.12.2008 року на суму 680,00 грн. (отримане представником Відповідача 05.12.2008 року), № 0008282303/3755 від 05.12.2008 року на суму 680,00 грн. (отримане представником Відповідача 05.12.2008 року), № 0008432303/3797 від 08.12.2008 року на суму 780,00 грн. (отримане представником Відповідача 08.12.2008 року), № 0008442303/3798 від 08.12.2008 року на суму 490,00 грн. (отримане представником Відповідача 08.12.2008 року), № 0008402303/3794 від 08.12.2008 року на суму 440,00 грн. (отримане представником Відповідача 08.12.2008 року), № 0008392303/3793 від 08.12.2008 року на суму 780,00 грн. (отримане представником Відповідача 08.12.2008 року), № 0008372303/3802 від 08.12.2008 року на суму 440,00 грн. (отримане представником Відповідача 08.12.2008 року), № 0008362303/3792 від 08.12.2008 року на суму 440,00 грн. (отримане представником Відповідача 08.12.2008 року), № 0008352303/3799 від 08.12.2008 року на суму 415,00 грн. (отримане представником Відповідача 08.12.2008 року)., № 0008382303/3801 від 08.12.2008 року на суму 440,00 грн. (отримане представником Відповідача 08.12.2008 року); № 0008342303/3800 від 08.12.2008 року на суму 440,00 грн. (отримане представником Відповідача 08.12.2008 року); № 000842303/3796 від 08.12.2008 року на суму 780,00 грн. (отримане представником Відповідача 08.12.2008 року); № 0008412303/3795 від 08.12.2008 року на суму 780,00 грн. (отримане представником Відповідача 08.12.2008 року); № 0008542303/3861 від 11.12.2008 року на суму 780,00 грн., № 0008552303/3862 від 11.12.2008 року на суму 780,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 0008782303/3881 від 11.12.2008 року на суму 490,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 0008642303/3872 від 11.12.2008 року на суму 440,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 0008702303/3873 від 11.12.2008 року на суму 440,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 0008562303/3863 від 11.12.2008 року на суму 440,00 грн. (отримане представником Відповідача 03.12.2008 року); № 0008572303/3864 від 11.12.2008 року на суму 730,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 0008732303/3876 від 11.12.2008 року на суму 730,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 0008722303/3875 від 11.12.2008 року на суму 440,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 0008712303/3874 від 11.12.2008 року на суму 440,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 0008612303/3869 від 11.12.2008 року на суму 490,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 000862303/3870 від 12.2008 року на суму 440,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 0008632303/3871 від 11.12.2008 року на суму 440,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 0008742303/3877 від 11.12.2008 року на суму 440,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 0008602303/3868 від 11.12.2008 року на суму 490,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 0008592303/3867 від 11.12.2008 року на суму 780,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 0008832303/3886 від 11.12.2008 року на суму 2090,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 0008582303/3865 від 11.12.2008 року на суму 780,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 0008812303/3884 від 11.12.2008 року на суму 440,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 000882303/3885 від 12.2008 року на суму 440,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 0008792303/3882 від 11.12.2008 року на суму 490,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 0008802303/3883 від 11.12.2008 року на суму 780,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 0008762303/3879 від 11.12.2008 року на суму 490,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 0008772303/3880 від 11.12.2008 року на суму 440,00 грн. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 0008752303/3878 від 11.12.2008 року на суму 730,00 гри. (отримане представником Відповідача 11.12.2008 року); № 0009002303/3933 від 17.12.2008 року на суму 3716,50 грн. (отримане представником Відповідача 17.12.2008 року); № 0009482303/4113 від 31.12.2008 року на суму 11295,00 грн. (отримане представником Відповідача 31.12.2008 року); № 0009492303/4114 від 31.12.2008 року на суму 10150,00 грн. (отримане представником Відповідача 31.12.2008 року), № 0009472303/4112 від 31.12.2008 року на суму 4180,00 грн. (отримане представником Відповідача 31.12.2008 року); № 0009502303/4115 від 31.12.2008 року на суму 16910,00 грн. (отримане представником Відповідача 31.12.2008 року); № 0009512303/4116 від 31.12.2008 року на суму 2100,00 грн. (отримане представником Відповідача 31.12.2008 року).
Відповідно до пунктів 1, 2 статті 3 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» (надалі - Закон), в редакції чинній на час виникнення правовідносин, суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: 1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; 2) видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Згідно із статтею 2 Закону розрахункова операція - це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Фіскальні функції, за змістом цієї ж статті, - це здатність реєстраторів розрахункових операцій забезпечувати одноразове занесення, довготермінове зберігання у фіскальній пам'яті, багаторазове зчитування і неможливість зміни підсумкової інформації про обсяг розрахункових операцій, виконаних в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо), або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.
Цією ж статтею визначено, що автомат з продажу товарів (послуг) - це реєстратор розрахункових операцій, який в автоматичному режимі здійснює видачу (надання) за готівкові кошти або із застосуванням платіжних карток, жетонів тощо товарів (послуг) і забезпечує відповідний облік їх кількості та вартості.
Таким чином, одним із видів автоматів з продажу послуг (реєстраторів розрахункових операцій) є гральні автомати, що використовуються позивачем.
Статтею 11 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» встановлено, що термін переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій встановлюється Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики, Державної податкової адміністрації України та Національного банку України.
Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України В«Про терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операційВ» від 07.02.2001 року № 121, в редакції чинній на час виникнення правовідносин, установлено терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій згідно з додатком (використання гральний автоматів з 31 грудня 2006 року). До настання зазначених термінів суб'єкти підприємницької діяльності здійснюють розрахункові операції із застосуванням книг обліку розрахункових операцій, крім тих суб'єктів, форми та умови провадження діяльності яких наведені у пунктах 4, 5 і 7 додатка, що здійснюють розрахункові операції із застосуванням електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем, внесених до Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем станом на 31 грудня 2000 р., а також із застосуванням торговельних терміналів, призначених для роботи з платіжними картками.
Таким чином, з 1 січня 2007 року у суб'єктів господарювання, що надають послуги у сфері грального бізнесу, виник обов'язок застосовувати гральні автомати, що виконують фіскальні функції.
Разом із тим, згідно зі статтею 12 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ»на території України у сферах, визначених цим Законом, дозволяється реалізовувати та застосовувати лише ті реєстратори розрахункових операцій вітчизняного та іноземного виробництва, які включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій та конструкція і програмне забезпечення яких відповідає конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника.
Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України В«Про терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операційВ» від 07.02.2001 року № 121 на Міністерство промислової політики було покладено обов'язок забезпечити організацію розроблення автоматів з продажу товарів (послуг), які відповідатимуть необхідним вимогам, а також запам'ятовуючих пристроїв (фіскальної пам'яті) для оснащення автоматів, що вже діють.
Наказом Державної податкової адміністрації України від 1 липня 2008 року № 430 В«Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій у новій редакціїВ» (наказ втратив чинність згідно з наказом Державної податкової адміністрації України від 10 вересня 2008 року № 581) до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій було включено комп'ютерно-касову систему В«ФіскалВ» , яка призначена для фіскалізації гральних автоматів, оснащених фіскальною функцією.
З огляду на викладене, з 01.07.2008 року позивач мав можливість і зобов'язаний був використовувати комп'ютерно-касову систему В«ФіскалВ» у гральних автоматах, а за неможливості встановлення фіскального блоку на наявні гральні автомати, не мав права надавати послуги через такі автомати.
Із матеріалів справи вбачається, що при здійсненні перевірок податковими органами в залах гральних автоматів знаходилися гральні автомати, у робочому режимі та підключені до електромережі. Комп'ютерно-касова система В«ФіскалВ» на зазначених гральних автоматах не використовувалася. Таким чином, послуги надавались без проведення розрахункової операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій саме при використанні гральних автоматів. Тобто застосовувалися гральні автомати, що не виконують фіскальної функції.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що відповідачем було допущено порушення пунктів 1, 2 статті 3 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» .
Пунктом 1, 2 статті 17 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» встановлена відповідальність за порушення вимог цього Закону у вигляді застосування фінансових санкцій у розмірі: двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян -у разі застосування при здійсненні розрахункових операцій непереведеного у фіскальний режим роботи, незареєстрованого, неопломбованого або опломбованого з порушенням встановленого порядку реєстратора розрахункових операцій.
Згідно з пунктом 9 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" визначено, що суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.
Відповідно до пункту 4 статті 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" за порушення вимог пункту 9 статті 3 вищевказаного Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України, застосовується фінансова санкція у розмірі двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його не зберігання в книзі обліку розрахункових операцій.
Пунктом 13 статті 3 зазначеного Закону передбачено, що суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі громадського харчування та послуг зобов'язані забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки -загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Згідно статті 22 цього Закону у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.
Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідачем допущено порушення вимог п. 9, 13 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", тому позивачем вірно визначена штрафна (фінансова) санкція згідно із пунктом 4 статті 17 та статті 22 цього Закону.
Судом встановлено, що рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0005572303/2703 від 18.09.2008 року, №0005592303/2705 від 18.09.2008 року, № 0005622303/2732 від 22.09.2008 року, № 0005562303/2702 від 18.09.2008 року, № 0005772303/2755 від 29.09.2008 року оскаржувалися ТОВ В«Фан-сервісВ» у судовому порядку.
Постановою Полтавського окружного суду від 10.12.2009 року у справі №2а-12626/09/1670 відмовлено у задоволенні позовних вимог про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0005592303/2705 від 18.09.2008 року.
Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду у справі №2а-12626/09/1670 постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 10.12.2009 року залишено без змін.
Постановою Полтавського окружного суду від 10.12.2009 року у справі №2а-12623/09/1670 відмовлено у задоволенні позовних вимог про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0005622303/2732 від 22.09.2008 року. Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду у справі №2а-12623/09/1670 постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 10.12.2009 року залишено без змін.
Постановою Полтавського окружного суду від 10.12.2009 року у справі №2а-12628/09/1670 відмовлено у задоволенні позовних вимог про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0005572303/2703 від 18.09.2008 року. Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду у справі №2а-12628/09/1670 постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 10.12.2009 року залишено без змін.
Постановою Полтавського окружного суду від 10.12.2009 року у справі №2а-12624/09/1670 відмовлено у задоволенні позовних вимог про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0005772303/2755 від 29.09.2008 року.
Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду у справі №2а-12624/09/1670 постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 10.12.2009 року скасовано, прийнято нову постанову, якою позов ТОВ В«Фан-сервісВ» задоволено: скасовано рішення Кременчуцької ОДПІ № 0005772303/2755 від 29.09.2008 року в розмірі 4400,00 грн.
Постановою Полтавського окружного суду від 10.12.2009 року у справі №2а-12625/09/1670 відмовлено у задоволенні позовних вимог про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0005562303/2702 від 18.09.2008 .
Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду у справі №2а-12625/09/1670 постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 10.12.2009 року скасовано, прийнято нову постанову, якою позов ТОВ В«Фан-сервісВ» задоволено: скасовано рішення Кременчуцької ОДПІ № 0005562303/2702 від 18.09.2008 року в розмірі 1095,00 грн.
Таким чином, Харківським апеляційним адміністративним судом за результатами дослідження матеріалів справи за позовами ТОВ В«Фан-сервісВ» , визнано неправомірним застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 5495,00 грн. за порушення Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» , нарахованих відповідно до рішень № 0005772303/2755 від 29.09.2008 року в розмірі 4400,00 грн, № 0005562303/2702 від 18.09.2008 року в розмірі 1095,00 грн.
Відповідно до частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку про необхідність часткового задоволення вимог Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції та стягнення з відповідача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 154 501,50 грн.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фан-сервіс" про стягнення боргу задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фан-сервіс" заборгованість перед бюджетом в розмірі 154 501,50 грн, а саме:
- штрафні санкції за порушення законодавства про патентування, за порушення норм обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі в сумі 12250,00 грн на р/р 31417541700008, код платежу НОМЕР_2, одержувач: Місцевий бюджет м. Кременчука, код 34698778, банк одержувача: ГУДК України у Полтавській області, МФО 831019;
- штрафні санкції за порушення законодавства про патентування, за порушення норм обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі в сумі 142251,50 грн на р/р 31111104700008, код платежу НОМЕР_3, одержувач: УДК у м. Кременчук, Полтавської обл., код 34698778, банк одержувача: ГУДК України у Полтавській області, МФО 831019.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 01 серпня 2011 року.
Суддя Н.Ю. Алєксєєва
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2011 |
Оприлюднено | 30.09.2015 |
Номер документу | 51018629 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.Ю. Алєксєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні