Постанова
від 15.02.2012 по справі 2а-1870/9639/11
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 лютого 2012 р. Справа № 2a-1870/9639/11

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Павлічек В.О.,

за участю секретаря судового засідання - Дикач О.О.,

представника позивача - ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в місті Суми до товариства з обмеженою відповідальністю "Рил - 5 МС" про скасування державної реєстрації змін до установчих документів,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державна податкова інспекція в місті Суми (далі - позивач, ДПІ в м. Суми), звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю В«Рил-5 МСВ» (далі - відповідач, ТОВ В«Рил-5 МСВ» ) в якій просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю В«Рил-5 МСВ» (ід. код 36789484), а саме щодо зміни місцезнаходження з адреси - 69009, Запорізька область, м. Запоріжжя, Заводський район, вул. Перспективна, буд. 2-Б на адресу - 40030, Сумська область, м. Суми, Зарічний район, Червона площа, буд. 36.

Свої вимоги мотивує тим, що відповідач перебуває на обліку в Державній податковій інспекції в м. Суми. Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 01.12.2010 року проведено зміни державної реєстрації юридичної особи, зокрема змінено місцезнаходження ТОВ В«Рил-5 МСВ» . Відповідача було взято на облік за новою адресою: 40030, Сумська область, м. Суми, Зарічний район, площа Червона, буд. 36, проте всупереч чинному законодавству ТОВ В«Рил-5 МСВ» відсутнє за своїм місцезнаходженням, що підтверджується довідкою ГВПМ ДПІ в м. Суми про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків. На думку позивача, зміни до установчих документів та реєстраційна картка, подані державному реєстратору Оболонської районної державної адміністрації, містили неправдиві відомості стосовно зміни місцезнаходження відповідача, оскільки підприємство за новою адресою не знаходиться і не знаходилось і юридичної адреси не змінювало, а внесення неправдивих відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців недостовірних відомостей стосовно місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю В«Рил-5 МСВ» позбавляє ДПІ в м. Суми можливості здійснювати контроль за дотриманням вимог податкового законодавства.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив суд їх задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Відповідно до вимог ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином

Заслухавши представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 20.10.2009 Оболонською районною у місті Києві державною адміністрацією за адресою: 04075, м. Київ, Оболонський район, вул. Червонофлотська, буд. 9 було зареєстровано ТОВ "Рил-5 МС" про що здійснено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, номер запису - 10047118594 (а.с. 4-6).

01 грудня 2010 року державним реєстратором виконавчогокомітету Запорізької міської ради було внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис 5 - про внесення змін до відомостей про ТОВ "Рил-5 МС", що не пов'язані зі змінами в установчих документах, запис 7 - про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - ТОВ "Рил-5 МС" та запис 8 - про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах (місцезнаходження: 40030, Сумська область, м. Суми, Зарічний район, площа Червона, буд. 36).

12 січня 2011 року державним реєстратором виконавчого комітету Сумської міської ради було взято на облік ТОВ В«Рил-5 МСВ» , про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис 10 (а.с. 6).

Як вбачається із довідки ДПІ в м. Суми про встановлення фактичного місцезнаходження (місця проживання) платника податків № 1027 від 07.12.2011 року (а.с. 7) ТОВ В«Рил-5 МСВ» за адресою: 40030, Сумська область, м. Суми, площа Червона, 36 не знаходиться.

На підставі зазначеної довідки, податкова інспекція дійшла висновку, що зміни до установчих документів та реєстраційна картка, що подавались державному реєстратору, містили неправдиві відомості, а ТОВ В«Рил-5 МСВ» юридичної адреси не змінювало.

Суд не може погодитись з таким висновком позивача, виходячи із наступного.

Правовідносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Згідно ч. 1 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", в Єдиному державному реєстрі містяться відомості щодо юридичної особи, зокрема щодо місцезнаходження юридичної особи.

Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (далі по тексту - Закон), для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Частиною 7 статті 29 Закону передбачено, що державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

Відповідно до статті 30 Закону, державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

Виходячи із наведених норм, під час здійснення реєстраційних дій, в тому числі зміни місцезнаходження, державний реєстратор не має права перевіряти достовірність поданих відомостей та вимагати інші документи, ніж ті, що передбачені чинним законодавством, в тому числі щодо місцезнаходження юридичної особи.

Згідно ч. 3 ст. 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Таким чином, запис 5, внесений державним реєстратором виконавчого комітету Запорізької міської ради до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, про внесення змін до відомостей про ТОВ В«Рил-5 МСВ» , що не пов'язані зі змінами в установчих документах та запис 8, внесений державним реєстратором виконавчого комітету Сумської міської ради до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, про взяття на облік ТОВ В«Рил-5 МСВ» стосовно зміни місцезнаходження відповідача вчинені відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Позивачем не надано суду доказів недотримання державним реєстратором вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Із пояснень представника позивача вбачається, що зауваження до державного реєстратора стосовно внесених записів про зміну місцезнаходження відповідача у податкового органу відсутні, в зв'язку з чим суд приходить до висновку, що державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ В«Рил-5 МСВ» здійснена відповідно до вимог діючого законодавства України.

Твердження позивача про фактичну відсутність підприємства за зареєстрованим місцезнаходженням, як на підставу скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ В«Рил-5 МСВ» є безпідставними, виходячи з наступного.

Статтею 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачені підстави скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, а саме: постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Позивачем не надано суду доказів того, що рішення загальних зборів юридичної особи - ТОВ В«Рил-5 МСВ» , на підставі якого було здійснено реєстрацію місцезнаходження підприємства, визнано недійсним в судовому порядку.

Згідно п. 12 ст. 19 вказаного вище Закону, у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Відповідно до пункту 13 статті 19 Закону, державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду, про що повідомляє заявника у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, та у порядку, встановленому частиною сьомою цієї статті.

Згідно пункту 14 статті 19 Закону, у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням

Частиною 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" встановлено, що підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Таким чином, відсутність юридичної особи - ТОВ В«Рил-5 МСВ» за місцезнаходженням є підставою для внесення таких відомостей в установленому законом порядку до Єдиного державного реєстру та постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.

Як пояснив у судовому засіданні представник позивача, від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням до державного реєстратора не надходило, що також підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.4-7).

Враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне відмовити в задоволенні позовних вимог Державної податкової інспекції в місті Суми.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції в місті Суми до товариства з обмеженою відповідальністю "Рил - 5 МС" про скасування державної реєстрації змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю "Рил - 5 МС" (ід. код 36789484) щодо зміни місцезнаходження з адреси - 69009, Запорізька область, м. Запоріжжя, Заводський район, вул. Перспективна, буд. 2- Б на адресу - 40030, Сумська область, м. Суми, Зарічний район, Червона площа, буд. 36 - відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови складено 20 лютого 2012 року.

Суддя (підпис) В.О. Павлічек

З оригіналом згідно

Суддя В.О. Павлічек

Дата ухвалення рішення15.02.2012
Оприлюднено30.09.2015
Номер документу51020666
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1870/9639/11

Постанова від 15.02.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Постанова від 15.02.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 17.04.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Філатов Ю.М.

Ухвала від 19.03.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Філатов Ю.М.

Постанова від 15.02.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 29.12.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 29.12.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні