Постанова
від 17.09.2015 по справі 361/5017/15-а
БРОВАРСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 361/5017/15-а

провадження № 2-а/361/368/15

17.09.2015

ПОСТАНОВА

Іменем України

17 вересня 2015 р. Суддя Броварського міськрайонного суду Київської області Селезньова Т.В., розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в м.Броварах та Броварському районі Київської області про визнання дій неправомірними, зобов'язання вчинити певні дії, -

встановив:

Позивач звернулась до суду з даним адміністративним позовом. Просить суд визнати неправомірними дії Управління Пенсійного фонду України в м.Броварах та Броварському районі Київської області (далі - Управління) щодо відмови в перерахунку пенсії за віком відповідно до Закону України «Про державну службу» і зобов'язати відповідача здійснити перерахунок її пенсії з 20.09.2011 року в розмірі 87% з урахуванням складових частин заробітної плати - індексації доходів, матеріальної допомоги на оздоровлення та вирішення соціально-побутових питань, з яких справлялись внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування згідно довідок ДПІ у Дніпровському районі Головного ДФС у м.Києві від 02.07.2015 р. та довідки Броварської ОДПІ ДФС у Київській області від 06.07.2015, мотивуючи тим, що вона звернулась до Управління Пенсійного фонду України в м.Броварах та Броварському районі Київської області з заявою про проведення перерахунку її пенсії з урахуванням виплачених сум як особі, на яку поширюється дія Закону України «Про державну службу», на що отримала відмову, яку вважає неправомірною.

В судове засідання позивач не з'явилась, надала заяву про розгляд справи без її участі на задоволенні позову наполягала.

Управління в судове засідання уповноваженого представника не направило, про дату, час та місце розгляду справи було повідомлено належним чином, причини неявки суду не повідомило. Представником Управління надані письмові заперечення проти позову, згідно яких Управління позовні вимоги не визнає та просить у їх задоволенні відмовити в повному обсязі.

Відповідно до частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Враховуючи, що від обох сторін у справі до суду заявлено клопотання про розгляд справи за їх відсутності, суд ухвалив здійснювати судовий розгляд справи в порядку письмового провадження.

Суд, дослідивши матеріали справи, вважає позов таким, що підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що з 20.09.2011 року позивач перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в м.Броварах та Броварському районі Київської області і отримує пенсію у розмірі 87 % від суми заробітної плати на підставі ЗУ «Про державну службу».

07.07.2014 року позивач звернулась до відповідача з заявою про перерахунок призначеної пенсії у розмірі 87% з урахуванням складових частин заробітної плати - індексації доходів, матеріальної допомоги на оздоровлення та вирішення соціально-побутових питань, з яких справлялись внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу» від 23.07.2013 року № 30/06-2205 , між тим рішенням від 08.07.2015 року Управління відмовило ОСОБА_1 у перерахунку пенсії.

Згідно довідок ДПІ у Дніпровському районі Головного ДФС у м.Києві від 02.07.2015 р. № 94/26-53-05-13 та Броварської ОДПІ ДФС у Київській області від 06.07.2015р. № 9876/10/10-06-05-032/148 про складові заробітної плати (надбавки та премії за останні 24 календарні місяці роботи або будь - які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу», до складових заробітної плати ОСОБА_1 з яких справлялись страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування входили інші виплати, що складались з індексації доходів, матеріальної допомоги на оздоровлення та матеріальної допомоги для вирішення соціально - побутових питань.

Відповідно до ст. 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення, створенням мережі державних, комунальних приватних закладів для догляду непрацездатними. Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 92 Конституції України основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення визначаються виключно законами України.

Згідно із абзацом першим пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного суду України від 11.10.2005 року № 8-рп/2005 складовою конституційного права на соціальний захист є право на пенсійне забезпечення.

Згідно із Законом "Про оплату праці" структура заробітної плати складається з основної, додаткової та інших заохочувальних виплат, до яких належать виплати у формі винагород за підсумками роботи за рік, премії за спеціальними системами і положеннями, компенсаційні та інші грошові і матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства, або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми.

Законом України "Про державну службу" встановлені загальні засади діяльності, статус державних службовців, які працюють в державних органах та їх апараті, а також особливості правовідносин щодо призначення та перерахунку пенсій державним службовця.

Статтею 33 Закону України "Про державну службу" встановлено, що заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранг, надбавки за вислуги років на державній службі та інших надбавок. Державним службовцям можуть установлюватися надбавки за високі досягнення у праці і виконання особливо важливої роботи, доплати за виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників та інші надбавки і доплати, а також надаватися матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань. Умови оплати праці державних службовців, розміри їх посадових окладів надбавок, доплат і матеріальної допомоги визначаються Кабінетом Міністрів України. У відповідності до ч.2 ст.37 Закону України "Про державну службу" (у редакції, що діє з 01.05.2014 року), пенсія державним службовцям призначається від сум їх заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. Згідно ч. 2 ст. 37-1 Закону України "Про державну службу" (в редакції чинній на день призначення позивачці пенсії 23.12.2014 року) перерахунок пенсії здійснюється виходячи із сум заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування працюючого державного службовця відповідної посади та рангу на момент виникнення права на перерахунок пенсії.

Закон України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" не містить визначення заробітної плати, на підставі якої здійснюється розрахунок пенсії, але із змісту статті 40 цього Закону вбачається, що з середньої заробітної плати (доходу) повинні бути сплачені страхові внески.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України № 865 від 31.05.2000р. "Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії" встановлено, що виплата (крім посадових окладів, надбавок за ранг або кваліфікаційні класи, класний чин або спеціальні звання, вислугу років), що включаються в заробіток для обчислення пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу" визначається за вибором того, хто звернувся за пенсією, за останні 24 календарні місяці роботи, яка дає право на даний вид пенсії, підряд перед зверненням за пенсією або за будь-які 60 календарних місяців такої роботи підряд перед зверненням за пенсією незалежно від наявності перерв протягом цього періоду на даній роботі. Середньомісячна сума зазначених виплат за 24 або 60 календарних місяців визначається шляхом ділення загальної суми цих виплат на 24 календарні місяці роботи підряд перед зверненням за пенсією чи за 60 календарних місяців роботи підряд відповідно на 24 або 60.

На вищезазначені виплати державним службовцям, так і як допомога на оздоровлення, матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань, а також премії надбавки та індексацію нараховуються та утримуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а з 01 січня 2011 року - єдиний соціальний внесок.

Статтею 66 ЗУ "Про пенсійне забезпечення" врегульовано види оплати праці, що враховуються при обчисленні пенсій. Відповідно до частини першої статті 66 цього Закону до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу).

Стаття 41 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" визначає виплати (доходи), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії. Так, зокрема до такого доходу (заробітної плати) враховуються: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Згідно п.2 постанови Правління Пенсійного фонду України від 14.02.2011р. №5-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 18.02.2011р. за № 210/18948. затверджено форму довідки про складові заробітної плати (за останні календарні місяці роботи або будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу".

Таким чином, чинне законодавство як загальне, так і спеціальне відносить до складу заробітної плати також інші виплати. В тому числі і ті, що зазначені позивачем і які були вказані у довідці про складові заробітної плати. Тому суд дійшов висновку, що вказані позивачем складові її заробітної плати, зазначені у довідках, повинні враховуватись при обчислені їй пенсії як державному службовцю.

Відповідно до положень ч. 4 ст. 45 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» перерахунок призначеної пенсії, крім випадків, передбачених частиною першою статті 35, частиною другою статті 38, частиною третьою статті 42 і частиною п'ятою статті 48 цього Закону, провадиться у разі виникнення права на підвищення пенсії - з першого числа місяця, в якому пенсіонер звернувся за перерахунком пенсії, якщо відповідну заяву з усіма необхідними документами подано ним до 15 числа включно, і з першого числа наступного місяця, якщо заяву з усіма необхідними документами подано ним після 15 числа.

Таким чином, перерахунок підлягає проведенню з 01.07.2015р., оскільки з наданих позивачем доказів вбачається, що 07.07.2015 р. вона звернулась до Управління з заявою про проведення перерахунку її пенсії.

Керуючись ст. ст. 10, 11, 70, 159-163 КАС України, суд -

постановив:

Позов ОСОБА_1 задовольнити частково.

Визнати дії Управління Пенсійного фонду України в м.Броварах та Броварському районі Київської області щодо відмови ОСОБА_1 в перерахунку пенсії у розмірі 87% від суми заробітної плати з урахуванням складових заробітної плати - індексації доходів, матеріальної допомоги на оздоровлення та матеріальної допомоги для вирішення соціально - побутових питань згідно довідок ДПІ у Дніпровському районі Головного ДФС у м.Києві від 02.07.2015 р. № 94/26-53-05-13 та Броварської ОДПІ ДФС у Київській області від 06.07.2015р. № 9876/10/10-06-05-032/148 про складові заробітної плати (надбавки та премії за останні 24 календарні місяці роботи або будь - які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією) - неправомірними.

Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в м.Броварах та Броварському районі Київської області з 01.07.2015 року провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 у розмірі 87% від суми заробітної плати з урахуванням складових заробітної плати - індексації доходів, матеріальної допомоги на оздоровлення та матеріальної допомоги для вирішення соціально - побутових питань згідно довідок ДПІ у Дніпровському районі Головного ДФС у м.Києві від 02.07.2015 р. № 94/26-53-05-13 та Броварської ОДПІ ДФС у Київській області від 06.07.2015р. № 9876/10/10-06-05-032/148 про складові заробітної плати (надбавки та премії за останні 24 календарні місяці роботи або будь - які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією) .

Стягнути з державного бюджету України в особі місцевого бюджету м.Бровари та Броварського району Київської області на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 73,08 грн.

В задоволенні інших вимог ОСОБА_1 відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення десятиденного строку на подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Броварський міськрайонний суд Київської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів.

Суддя Т.В. Селезньова

Дата ухвалення рішення17.09.2015
Оприлюднено30.09.2015
Номер документу51024753
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —361/5017/15-а

Ухвала від 20.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 13.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Постанова від 17.09.2015

Адміністративне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Селезньова Т. В.

Ухвала від 20.07.2015

Адміністративне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Селезньова Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні