Ухвала
від 20.10.2015 по справі 361/5017/15-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 361/5017/15-а Головуючий у 1-й інстанції: Селезньова Т.В. Суддя-доповідач: Шелест С.Б.

У Х В А Л А

Іменем України

20 жовтня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуюча суддя : Шелест С.Б.

Судді: Глущенко Я.Б., Пилипенко О.Є.

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в м. Броварах та Броварському районі Київської області на постанову Броварського міськрайонного суду Київської області від 17.09.15р. у справі №361/5017/15-а за позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в м. Броварах та Броварському районі Київської області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії

В С Т А Н О В И В:

Постановою Броварського міськрайонного суду Київської області від 17.09.15р. адміністративний позов задоволено частково: визнано неправомірними дії відповідача щодо відмови позивачу у перерахунку пенсії у розмірі 87% від суми заробітної плати з урахуванням складових заробітної плати індексації доходів, матеріальної допомоги на оздоровлення та матеріальної допомоги для вирішення соціально побутових питань згідно довідок ДПІ у Дніпровському районі Головного ДФС у м. Києві від 02.07.15р. № 94/26-53-05-13 та Броварської ОДПІ ДФС у Київській області від 06.07.15р. № 9876/10/10-06-05-032/148 про складові заробітної плати (надбавки та премії за останні 24 календарні місяці роботи або будь які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією); зобов'язано відповідача з 01.07.15р. провести перерахунок пенсії у розмірі 87% від суми заробітної плати з урахуванням складових заробітної плати індексації доходів, матеріальної допомоги на оздоровлення та матеріальної допомоги для вирішення соціально побутових питань згідно довідок ДПІ у Дніпровському районі Головного ДФС у м. Києві від 02.07.15р. № 94/26-53-05-13 та Броварської ОДПІ ДФС у Київській області від 06.07.15р. № 9876/10/10-06-05-032/148 про складові заробітної плати (надбавки та премії за останні 24 календарні місяці роботи або будь які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією).

У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з вказаною постановою, відповідач подав апеляційну скаргу, у якій просить суд скасувати постанову з мотивів порушення судом норм матеріального та процесуального права та ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні адміністративного позову.

Свої вимоги апелянт мотивує тим, що судом першої інстанції не враховано, що інші виплати, як-то: матеріальна допомога на оздоровлення, допомога для вирішення соціально-побутових питань та індексація заробітної плати, не є складовими заробітної плати, а відтак не враховуються при призначені пенсії державним службовцям.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та апеляційну скаргу відповідача, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, позивач перебуває на обліку в Управлінні та отримує пенсію за віком відповідно до Закону №3723-ХП.

Позивач звернулась до відповідача із заявою про перерахунок пенсії по заробітку з урахуванням матеріальної допомоги та індексації грошових доходів та просила: включити до складу заробітної плати «інші виплати», як-то: матеріальну допомогу на оздоровлення, матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань та індексацію заробітної плати.

Листом від 08.07.15р. №395/В-01 пенсійний орган відмовив у перерахунку з тих підстав, що матеріальна допомога на оздоровлення, допомога для вирішення соціально-побутових питань та індексація заробітної плати не є складовими заробітної плати, а є одноразовими виплатами, а відтак не враховується при призначені пенсії державним службовцям.

Задовольняючи адміністративний позов частково, суд першої інстанції виходив з того, що отримувані застрахованою особою виплати, з яких фактично були нараховані та сплачені внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, враховуються у заробіток (доход) застрахованої особи для обчислення пенсії.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

За змістом статті 37 Закону України «Про державну службу» №3723-XII від 16.12.93р. (надалі Закон №3723-XII; у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків від сум їх заробітної плати, на які нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.

У частині першій статті 1 Закону України «Про оплату праці» від 24 березня 1995 року №108/95ВР (далі - Закон №108/95-ВР) встановлено, що заробітна плата це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Статтею 2 цього Закону визначено структуру заробітної плати, до якої входить: основна та додаткова заробітна плата, а також заохочувальні та компенсаційні виплати.

Частиною другою статті 33 Закону №3723-XII передбачено, що заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок.

Статтею 66 Закону України від 5 листопада 1991 року №1788-XII «Про пенсійне забезпечення» врегульовано види оплати праці, що враховуються при обчисленні пенсій.

Відповідно до частини першої статті 66 цього Закону, до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу).

Стаття 41 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 9 липня 2003 року №1058-IV визначає виплати (доходи), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії. Так, зокрема до такого доходу (заробітної плати) враховуються: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Наведене дає підстави вважати, що отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.

Отже, вірним є висновок суду першої інстанцій про необхідність врахування при перерахунку пенсії позивачу сум вказаних у графі «інші виплати», а саме: матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та індексації заробітної плати, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески.

Аналогічна правова позиція узгоджується з практикою ВСУ, викладеною в постанові від 20.02.12р. в справі № 21-430а11.

Приймаючи до уваги те, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, висновки суду доводами апелянта не спростовані, колегія суддів дійшла висновку про відсутність правових підстав для задоволення апеляційної скарги.

Ухвалою суду від 13.10.15р. частково задоволено клопотання апелянта та в порядку ст. 88 КАС України відстрочено сплату судового збору за подачу апеляційної скарги до ухвалення судового рішення у справі.

Приймаючи до уваги те, що рішення у справі ухвалено не на користь апелянта, судовий збір за подачу апеляційної скарги за немайновий спір у розмірі 80,39 грн. підлягає стягненню з Управління Пенсійного фонду України в м. Броварах та Броварському районі Київської області на користь Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 200, 205, 206 КАС України Київський апеляційний адміністративний суд

У Х В А Л И В:

апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в м. Броварах та Броварському районі Київської області на постанову Броварського міськрайонного суду Київської області від 17.09.15р. у справі №361/5017/15-а - залишити без задоволення, а постанову Броварського міськрайонного суду Київської області від 17.09.15р. у справі №361/5017/15-а - без змін.

Стягнути з Управління Пенсійного фонду України в м. Броварах та Броварському районі Київської області (адреса: 07400, Київська обл., м. Бровари, бул. Незалежності, 11; р/р 256033011028 у Головному управлінні ощадного банку по м. Києву та Київській області, МФО 322669, код 20577500; код ЄДРПОУ 37892505) до Державного бюджету України (отримувач коштів: УДКСУ у Печерському р-ні; код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38004897; банк отримувача: ГУДКCУ у м. Києві; код банку отримувача: 820019; рахунок отримувача: 31211206781007; код класифікації доходів до бюджету: 22030001) судовий збір за подання апеляційної скарги до Київського апеляційного адміністративного суду у розмірі 80 (вісімдесят) грн. 39 коп.

Дана ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня набрання нею законної сили шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуюча суддя Шелест С.Б.

Судді : Глущенко Я.Б.

Пилипенко О.Є.

.

Головуючий суддя Шелест С.Б.

Судді: Пилипенко О.Є.

Глущенко Я.Б.

Дата ухвалення рішення20.10.2015
Оприлюднено23.10.2015
Номер документу52520529
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —361/5017/15-а

Ухвала від 20.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 13.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Постанова від 17.09.2015

Адміністративне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Селезньова Т. В.

Ухвала від 20.07.2015

Адміністративне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Селезньова Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні