ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
"22" вересня 2015 р.Справа № 921/796/14-г/11 УХВАЛА
Господарський суд Тернопільської області у складі судді Сидорук А.М. розглянув заяву ОСОБА_1 капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації б/н б/д (вх. № 08.09.2015 р.) про розстрочку виконання рішення господарського суду Тернопільської області від 26 серпня 2014 року у справі
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Техно-Буд", вул. Шептицького,1, м. Тернопіль
до відповідача: ОСОБА_1 капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації, вул. Грушевського, 8, м. Тернопіль
про стягнення 393 559 грн. 64 коп..
За участю представників сторін:
Позивача: ОСОБА_2 - представник
Відповідача: ОСОБА_3 - старший інспектор фінансово-планового відділу управління капітального будівництва Тернопільської облдержадміністрації
Суть справи: Рішенням господарського суду Тернопільської області від 26 серпня 2014 року у справі № 921/796/14-г/11, позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "Техно-Буд" задоволено та вирішено стягнути з ОСОБА_1 капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Техно-Буд" - 393 559 грн. 64 коп. заборгованості за виконані роботи із реконструкції існуючих будівель комунального закладу Тернопільської обласної ради "Тернопільський обласний клінічний перинатальний центр "ОСОБА_3 і дитина" та 7 871 грн. 20 коп. в повернення сплаченого судового збору.
09 вересня 2014 року господарським судом Тернопільської області видано накази про примусове виконання даного рішення.
08 вересня 2015 року на адресу господарського суду Тернопільської області від ОСОБА_1 капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації надійшла заява б/н б/д (вх. № 08.09.2015 р.) про розстрочку виконання рішення господарського суду Тернопільської області від 26 серпня 2014 року. В обґрунтування поданої заяви, заявник зазначає, що кошти згідно постанови КМУ від 03 серпня 2015 року № 543 "Про деякі питання використання у 2015 році державних капітальних видатків" ще не надійшли, тому унеможливлюється виконання даного рішення суду. Заявник просить суд розстрочити виконання рішення згідно графіку.
Ухвалою господарського суду Тернопільської області від 14.09.2015р. призначено судове засідання по розгляду заяви ОСОБА_1 капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації б/н б/д (вх. № 08.09.2015 р.) про розстрочку виконання рішення господарського суду Тернопільської області від 26 серпня 2014 року на 22 вересня 2015 року на 11 год. 45 хв.
22.09.2015р. від Товариства з обмеженою відповідальністю "Техно-Буд" на адресу господарського суду Тернопільської області надійшов відзив на заяву про розстрочку судового рішення, в якому позивач просить суд відмовити в задоволенні заяви про розстрочку рішення господарського суду та зазначає, що із заяви боржника не вбачається конкретних обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Важке матеріальне становище заявника не підтверджується жодним документом, а наявність на казначейських рахунках боржника у розмірі понад 25 млн. грн.. дозволяє у повному обсязі виконати рішення господарського суду. З приводу невиконання органом казначейства покладених законодавством функцій та обов'язків, ТОВ "Техно-Буд" подало скаргу на бездіяльність Головного управління Державної казначейської служби України в Тернопільській області від 18.09.2015р. Вказані кошти необхідні підприємству для погашення своїх зобов'язань перед кредиторами, а саме по судовій справі, яка розглядається господарським судом буде проголошено рішення про стягнення з ТОВ "Техно-Буд" на користь ТОВ "Порше Лізинг Україна" 273 772,68 грн.
Представник заявника підтримав в судовому засіданні заяву про розстрочку виконання рішення господарського суду Тернопільської області від 26.08.2014р. та просить суд її задовольнити з підстав, викладених в ухвалі суду.
Розглянувши заяву ОСОБА_1 капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації про розстрочку виконання рішення господарського суду Тернопільської області від 26.08.2014р., заслухавши пояснення повноважених представників заявника та стягувача, судом встановлено наступне:
Рішенням господарського суду Тернопільської області від 26.08.2014р. стягнуто з ОСОБА_1 капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації на користь ТОВ "Техно-Буд" 393 559 грн. 64 коп. заборгованості за виконані роботи із реконструкції існуючих будівель комунального закладу Тернопільської обласної ради "Тернопільський обласний клінічний перинатальний центр "ОСОБА_3 і дитина".
Частина 2 ст. 617 Цивільного кодексу України та ч. 2 ст. 218 Господарського кодексу України передбачають, що відсутність у боржника необхідних коштів, а також порушення зобов'язань контрагентами правопорушника не вважаються обставинами, які є підставою для звільнення боржника від відповідальності за порушення зобов'язання.
Окрім того, статтею 1 Цивільного кодексу України визначено, що однією із ознак майнових відносин є юридична рівність їх учасників, в тому числі й органів державної влади, а тому самі лише обставини, пов'язані з фінансуванням установи чи організації з місцевого бюджету та відсутністю у ньому коштів, не виправдовують замовника та не заперечують обов'язку такого органу, який виступає стороною зобов'язального правовідношення, від його виконання належним чином.
Разом з тим, згідно зі ст. 121 ГПК України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора чи його заступника або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає питання про відстрочку, розстрочку виконання судового рішення в судовому засіданні з викликом сторін, прокурора чи його заступника і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.
Зазначена стаття не обмежує право господарського суду певними обставинами, при наявності яких господарський суд може розстрочити виконання прийнятого ним рішення, проте визначальним фактором при наданні розстрочки є винятковість цих випадків та їх об'єктивний вплив на виконання судового рішення.
Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою господарського суду Тернопільської області від 12.08.2015р. відстрочено виконання рішення господарського суду Тернопільської області від 26.08.2014р. у справі № 921/796/14-г/11 до 15.09.2015р. включно.
08.09.2015р. заявник ОСОБА_1 капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації звернувся до господарського суду із заявою про розстрочку виконання рішення господарського суду Тернопільської області від 26 серпня 2014 року терміном на три місяці.
В обґрунтування викладених в заяві доводів, заявник посилається на те, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 03.08.2011р. № 845 "Про затвердження порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або боржників" затверджено порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або боржників. В пункті 25 зазначеного Порядку зазначено, що у разі наявності у боржника окремої бюджетної програми для забезпечення виконання рішень суду безспірне списання коштів з боржника здійснюється лише за цією бюджетною програмою. При цьому пп.24-34 "Безспірне списання коштів" цього Порядку застосовуються лише щодо зазначеної бюджетної програми.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 03.08.2015р. № 543 затверджено перелік об'єктів, що фінансуються в 2015р. за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій. В даний перелік входить об'єкт "Завершення реконструкції Тернопільського обласного клінічного перинатального центру "ОСОБА_3 і дитина". Коштами, які надійдуть на завершення реконструкції, буде погашено відповідну заборгованість перед позивачем по справі - підрядною організацією.
Як вбачається з поданої заяви, ОСОБА_1 капітального будівництва виступає замовником будівництва об'єктів по державному фонду регіонального розвитку згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.07.2015р. № 766-р "Про затвердження переліку інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що можуть реалізовуватись у 2015 році за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку". Також виступає замовником будівництва об'єктів згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.08.2015р. № 543 "Деякі питання використання у 2015 році державних капітальних видатків".
Відповідно до розпоряджень голови облдержадміністрації від 06.07.2015р. № 393-од та від 22.06.2015р. № 370-од управління капітального будівництва є розпорядником коштів нижчого рівня за місцевими бюджетами субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво (придбання житла) для сімей загиблих військовослужбовців, а також для інвалідів 1-ІІ групи з числа військовослужбовців, які брали участь в антитерористичній операції, та потребують поліпшення житлових умов. Дані кошти не будуть використані за цільовим призначенням в зв'язку з заблокованими рахунками та дані категорії зазначених осіб залишаться без житла.
Як вбачається з поданих заявником документів, Рішенням 52-ї сесії п'ятого скликання № 1951 від 11.06.2015р. ОСОБА_1 капітального будівництва Тернопільської облдержадміністрації виділено кошти на будівництво та реконструкцію об'єктів, по яких ОСОБА_1 капітального будівництва виступає замовником.
13.07.2015р. ОСОБА_1 капітального будівництва Тернопільської облдержадміністрації звернулось з листом № 01-5/251 до Департаменту фінансів облдержадміністрації з проханням виділити кошти з обласного бюджету на сплату коштів за виконані роботи по реконструкції будівель перинатального центру "Матери і дитини" по вул..Замковій в м.Тернополі.
Відповідно до вимог Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.
В судовому засіданні представник заявника пояснив суду, що на рахунку ОСОБА_1 капітального будівництва на даний час кошти є, однак їх перерахунок органом державного казначейства не здійснюється.
Як вбачається з пояснень представника стягувача в судовому засіданні, ТОВ "Техно-буд" 18.09.2015р. звернулося до Державної казначейської служби України, м.Київ із скаргою на бездіяльність Головного управління Державної казначейської служби України в Тернопільській області щодо не виконання наказу господарського суду Тернопільської області від 09.09.2014р.
Надаючи оцінку поясненням представника відповідача в сукупності з викладеними доводами у заяві про розстрочку виконання рішення, суд зазначає наступне.
Господарським процесуальним кодексом України не визначено переліку обставин, які свідчать про неможливість виконання рішення чи ускладнення його виконання, у зв'язку з чим суд оцінює докази, що підтверджують зазначені обставини, за правилами ст.43 ГПК України, і за наявності обставин, які ускладнюють виконання рішення чи унеможливлюють його, господарський суд має право, зокрема, відстрочити виконання рішення, ухвали, постанови. Відстрочка або розстрочка виконання рішення, ухвали, постанови, зміна способу та порядку їх виконання допускаються у виняткових випадках і залежно від обставин справи. До заяви мають бути додані докази, які підтверджують обставини, викладені в заяві щодо неможливості чи утруднення виконання рішення.
Згідно з пунктом 7.1.2. постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 9 від 17.10.2012р. «Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України» розстрочка означає виконання рішення частками, встановленими господарським судом, з певним інтервалом у часі. Строки виконання кожної частки також повинні визначатись господарським судом. При цьому слід мати на увазі, що розстрочка можлива при виконанні рішення, яке стосується предметів, що діляться (гроші, майно, не визначене індивідуальними ознаками; декілька індивідуально визначених речей тощо)..
Відповідно до пункту 7.2 постанови Пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України» слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 Господарського процесуального кодексу України, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо фізичної особи (громадянина) - тяжке захворювання її самої або членів її сім'ї, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Отже, приймаючи до уваги, що ОСОБА_1 капітального будівництва Тернопільської облдержадміністрації є розпорядником коштів нижчого рівня за місцевими бюджетами; має бюджетне джерело фінансування із визначеним цільовим призначенням; недофінансування в повному обсязі капітальних вкладень з бюджету призвело до наявності заборгованості та враховуючи, що блокування рахунків заявника не надасть можливості використати призначені кошти, завершити об'єкти будівництва, перевести котельні на енергозберігаючі види палива, завдасть шкоди усьому соціально-економічному розвитку області, господарський суд вважає за можливе та доцільне розстрочити виконання рішення господарського суду Тернопільської області від 26.08.2014р. терміном на три місяці.
Відповідно до п.7.1. Постанови Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" № 9 від 17.10.2012р. господарський суд на підставі статті 121 ГПК України має право за заявою сторони, державного виконавця, прокурора або за власною ініціативою у виняткових випадках залежно від обставин справи відстрочити, розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання. Оскільки згадана стаття не обмежує відповідне право господарського суду певним строком, воно може бути реалізоване у будь-який час після набрання рішенням законної сили і до його фактичного повного виконання, в межах строку пред'явлення наказу до виконання. Також не обмежується право заявника на повторне звернення з відповідною заявою, якщо вона вже розглядалася судом.
Як вбачається з матеріалів справи, строк пред'явлення наказу господарського суду Тернопільської області № 921/796/14-г/11 від 09.09.2014р. - до 09.09.2015р. включно; ОСОБА_1 капітального будівництва звернулося до господарського суду Тернопільської області із заявою про розстрочку виконання судового рішення 08 вересня 2015р., тобто в межах строку пред'явлення наказу до виконання, а відтак доводи позивача по справі, викладені у відзиві на заяву, щодо відмови у задоволенні заяви про розстрочку виконання рішення суду в зв'язку із закінченням строку пред'явлення наказу до виконання, суд вважає необґрунтованими.
Відповідно до ст.ст. 33,43 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.
На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 33, 43, 86, 121 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
1.Задовольнити заяву ОСОБА_1 капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації м. Тернопіль вул. Грушевського ,8 про розстрочку виконання судового рішення від 26.08.2014 року по справі № 921/796/14-г/11.
2.Розстрочити виконання рішення господарського суду Тернопільської області від 26.08.2014 року по справі № 921/796/14-г/11 терміном на три місяці шляхом затвердження графіку погашення боргу:
до 20.10.2015р. - 50 000,00 грн.;
до 20.11.2015р. - 50 000,00 грн.;
до 31.12.2015р. - 293 559,64 грн.
3.Ухвалу може бути оскаржено в установленому законом порядку.
4.Зобовязати ОСОБА_1 капітального будівництва Тернопільської ОДА, вул. Грушевського, 8, м. Тернопіль у випадку поступлення грошових коштів ( бюджетного асигнування ) достроково виконати зобов'язання перед ТзОВ " Техно-Буд ", м. Тернопіль, вул. Шептицького,1, м. Тернопіль.
5.Ухвалу направити сторонам у справі .
Суддя А.М. Сидорук
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2015 |
Оприлюднено | 30.09.2015 |
Номер документу | 51067929 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Сидорук А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні