Ухвала
від 17.08.2010 по справі 2а-5246/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Зеленов А.С.

Суддя-доповідач - ОСОБА_1

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 серпня 2010 року справа №2а-5246/10/0570

приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі:

судді-доповідача: ОСОБА_1

суддів: Нікуліна О.А., Губської Л.В.

при секретарі судового засідання: Сухоцькій Д.Ю.

за участю представників:

від позивача: ОСОБА_2 - за дов. № 05-05/26 від 14.01.2010 року

від відповідача: ОСОБА_3 - за дов. від 26.04.2010 року

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Комунального підприємства «Спартаківське житлово-комунальне господарство» на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 28 квітня 2010 року у справі № 2а-5246/10/0570 за позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Донецькій області до Комунального підприємства «Спартаківське житлово-комунальне господарство» «про стягнення суми економічних санкції»,-

ВСТАНОВИВ:

У березні 2010 року Державна інспекція з контролю за цінами в Донецькій області звернулась до суду із позовом до Комунального підприємства «Спартаківське житлово-комунальне господарство» про стягнення суми економічних санкції в розмірі 44464, 50 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивача зазначив, що відповідно до ст. 13 Закону України «Про ціни і ціноутворення» та «Положення про державну інспекцію з контролю за цінами», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 року № 1819 на Державну інспекцію з контролю за цінами покладені контрольно-наглядові функції з питань додержання центральними та місцевими органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями вимог щодо формування, встановлення та застосування цін та тарифів. Після проведення перевірки КП «Спартаківське ЖКГ» було прийнято рішення від 27 листопада 2009 року за № 332 про застосування економічних санкцій у розмірі 44464, 50грн., яке відповідачем не виконано, у зв'язку з чим позивач просив стягнути з Комунального підприємства «Спартаківське житлово-комунальне господарство» суму економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін у розмірі 44464,5грн.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 28 квітня 2010 року позов задоволений у повному обсязі.

Відповідач вважаючи, що це судове рішення прийнято з порушенням норм матеріального права, звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій просить постанову суду скасувати та постановити нове рішення, яким позивачу у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі за необґрунтованістю.

Представник позивача у судовому засіданні проти задоволення апеляційної скарги заперечував. Представник відповідача у судовому засіданні підтримав доводи апеляційної скарги та наполягав на її задоволенні.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників позивача та відповідача, перевіривши матеріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає апеляційну скаргу необґрунтованою, а судове рішення таким, що підлягає залишенню без змін, з наступних підстав.

Відповідно до «Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 1819 від 13.12.2000 року, Державна інспекція з контролю за цінами в Донецькій області є урядовим органом, що діє у системі Мінекономіки, відповідальний перед Кабінетом Міністрів України, підзвітний та підконтрольний Міністрові економіки.

У межах своєї компетенції Держцінінспекція організує виконання актів законодавства і здійснює систематичний контроль за їх реалізацією, узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенції, розробляє пропозиції щодо його вдосконалення та вносить їх на розгляд Міністру економіки. Крім того, на позивача покладені контрольно-наглядові функції з питань додержання центральними та місцевими органами виконавчої влади та суб'єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування цін і тарифів.

Відповідно ст. 14 «Про ціни і ціноутворення» та п. .6 «Інструкції про поряд застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контра за цінами», затвердженої спільним наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України і Міністерства фінансів України від 03 грудня 2001 року № 298/519, вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією виручка, в результаті порушення державної дисципліни цін та штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки підлягає вилученню в дохід бюджету на підставі рішень, прийнятих органа державного контролю за цінами.

Державною комісією з контролю за цінами в Донецькій області відповідно до статті 13 Закону України «Про ціни та ціноутворення» та пунктів 4, 5 Положення про Державну інспекцію з котрої за ціпами, та п.4.1.3 Плану роботи Державної інспекції з контролю за цінами в Донецькій області на IV квартал 2009 року була проведена перевірка Комунального підприємства «Спартаківське житлово-комунальне господарство» з питання дотримання держави дисципліни цін при формуванні та застосуванні тарифів на послуги з централізовано водопостачання та водовідведення відповідно до вимог Закону України «Про житлово- комунальні послуги» та постанови Кабінету Міністрів України від 12.07.2006 року № 959 «Про затвердження порядку формування тарифів на послуги з центрального водопостачання і водовідведення».

За матеріалами проведеної перевірки заступником начальника інспекції у відповідності «Інструкцією про порядок застосування економічних та фінансових санкцій органам державного контролю за цінами», прийнято рішення від 27.11.2009 року № 3321 застосування економічних(фінансових) санкцій за порушення державної дисципліни цін Комунального підприємства «Спартаківське житлово-комунальне господарство», яке було направлено відповідачу рекомендованим листом від 09.12.2009 року № 03546559 для виконання в 10 денний термін шляхом самостійного перерахування суми застосованих економічних санкцій у розмірі 44464,50 грн.

Відповідно до вимог чинного законодавства разом з рішенням відповідачу була направлена претензія від 27.11.2009 року № 05-04/332-332.

Станом на 28 квітня 2010 року відповідачем перерахувань до Державного бюджету України на виконання вищезазначеного рішення про застосування економічних санкцій порушення державної дисципліни цін не здійснено.

Щодо посилання відповідача на той факт, що рішення про застосування економічних санкцій не набрало законної сили, тому що підприємством не отримано від позивача копії акту про перевірку, претензії та рішення судом не береться до уваги, оскільки в матеріалах справи наявні докази на підтвердження відправки рекомендованими листами копії рішення та претензії від 28.11.2009 року № 3536693 та від 09.12.2009 року № 03546559 на адресу відповідача, однак зазначені листи повернуті поштою з відміткою закінченням терміну зберігання». Крім того, на адресу відповідача разом з ухвалі про відкриття провадження було надіслано копію позову з додатками в якій містилась копія рішення від 27.11.2009 року № 332 та копія претензії, яке ним отримано 26.03.2010 року, що підтверджується поштовим повідомленням № 1871020, однак протягом розгляду справи зазначене рішення про застосування фінансових санкцій в судовому порядку не оскражувалось.

Відповідно до вимог п.1.7 «Інструкції про порядок застосування економічних фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами» вилученню в дохід бюджету підлягають суми, які одержані внаслідок порушень державної дисципліни визначених на підставі матеріалів перевірок, незалежно від фінансового стану порушника його розрахунків з бюджетом.

Відповідно до статті 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» у разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів державного контролю за цінами, та застосування економічних санкцій стягується у судовому порядку.

Щодо правомірності рішення позивача про застосування санкцій судова колегія зазначає наступне.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст. 57 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки громадян, мають бути доведені до відома населення у порядку, встановленому законом.

Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки громадян, не доведені до відома населення у порядку, встановленому законом, є нечинними.

У відповідності з п. 5 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування" рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію.

Пунктом 11 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування" встановлено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування доводяться до відома населення. На вимогу громадян їм може бути видана копія відповідних актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Як вбачається з акту перевірки, рішенням Спартаківської сільської ради Ясинуватського району від 22.04.2009р. № 62 В«Про затвердження тарифів на послуги з водопостачанняВ» тариф за1 м3 з ПДВ складає 4,69 грн. і діє з 1.05.2009р.

Але опубліковане було це рішення в газеті В«Ясинуватська ниваВ» лише 22.05.2009р.

Тобто рішення ради до 22.05.2009р. не було офіційно оприлюднене у засобах масової інформації, а тому у період часу з 1.05.2009р. до вказаної дати було нечинним, а як наслідок відповідач не мав достатніх правових підстав для застосування вказаного тарифу.

Крім того всупереч додатку № 3 до СніП2.04.02-84 В«Водопостачання. Зовнішні мережі та спорудиВ» затв. Наказом Держбуду України від 23.03.2000р. яким визначена норма витрат води для загальноосвітньої школи з їдальнями , працюючих на полу фабрикатах на одного учня та вчителя 11,5 л/на добу, відповідач уклав відповідні договори, в яких визначив вказану норму - 115 л/на добу.

Тобто підприємством безпідставно отримано суму виручки в результаті порушення державної дисципліни цін у розмірі 14821,50 грн., а тому рішення є таким, що ґрунтується на вимогах діючого законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

Виходячи з вищевикладеного, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції щодо задоволення позовних вимог Державної інспекції з контролю за цінами в Донецькій області у повному обсязі щодо стягнення з Комунального підприємства «Спартаківське житлово-комунальне господарство» суму економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін у розмірі 44464,5грн.

Приймаючи викладене до уваги апеляційний суд зазначає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та ухвалено постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, керуючись ст. 195-196, ст. 199, ст. 200, ст. 205, ст. 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Комунального підприємства «Спартаківське житлово-комунальне господарство» на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 28 квітня 2010 року по справі № 2а-5246/10/0570 за адміністративним позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Донецькій області до Комунального підприємства «Спартаківське житлово-комунальне господарство» «про стягнення суми економічних санкції» - залишити без задоволення, а постанову суду без змін.

Вступна та резолютивна частини ухвали складені, підписані колегією суддів у нарадчій кімнаті та проголошені в судовому засіданні 17 серпня 2010 року.

Ухвала може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в разі складення в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі.

Ухвала складена в повному обсязі та підписана колегією суддів 19 серпня 2010 року.

Колегія суддів:

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.08.2010
Оприлюднено30.09.2015
Номер документу51081682
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5246/10/0570

Ухвала від 21.07.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Ухвала від 22.07.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Ухвала від 09.06.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Малашкевич С.А.

Ухвала від 17.08.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Постанова від 28.04.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А. С.

Ухвала від 15.03.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А. С.

Ухвала від 30.06.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Малашкевич С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні