ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Львів
22.02.2010 р. № 2а-798/10/1370
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Тертичного В.Г.
при секретарі судового засідання Козьміна А.М.
за участю представників сторін:
від позивача -ОСОБА_1 (дов.№91 від 15.05.2009 року)
від відповідача -не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові адміністративну справу за позовом
ДПІ у Городоцькому р-ні Л/о до ТзОВ фірма "Інтерзахід" про про скасування юридичної особи , в с т а н о в и в :
25 січня 2010 року на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ДПІ у Городоцькому районі до Товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Інтерзахід»про припинення юридичної особи.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідач не подає звітність з 29.04.2008 року, чим порушує вимоги п.п. 2, 3 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування». Покликаючись на повноваження органів Державної податкової служби, передбачені п. 17 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу України», просить припинити відповідача як юридичну особу. В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги.
Відповідач в судове засідання 22.02.2010 року не з'явився. Конверт з ухвалою повернутий відділом зв'язку із відміткою «Адресат за вказаною адресою не знаходиться». Письмових заперечень на позовну заяву не надав.
Відповідно до статті 36 КАС України, вважається, що юридична особа повідомлена про час та місце слухання справи, якщо судова повістка доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру. Оскільки повідомлення направлялось відповідачу за адресою, вказаною в установчих документах, суд вважає, що вжив всіх передбачених законом заходів для забезпечення явки останнього до суду.
За таких обставин суд розглядає адміністративну справу у відсутності відповідача на підставі наявних в ній доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши надані суду докази в межах заявлених вимог, суд даючи правову оцінку спірним правовідносинам виходив з наступного.
21.04.1998 року державним реєстратором -Городоцькою районною державною адміністрацією було проведено державну реєстрацію юридичної особи -Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма «Інтерзахід», що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності -юридичної особи.
Як платник податків, відповідач перебуває на обліку в ДПІ у Городоцькому районі з 04.05.1998 року за № 2323, що підтверджується довідкою зазначеної ДПІ від 09.07.2009 р. № 547.
Станом на час розгляду справи відповідач заборгованості по податках перед бюджетом немає і немає відкритих розрахункових рахунків, що підтверджується доповідною запискою ДПІ. Факт відсутності заборгованості відповідача перед бюджетом на час розгляду справи представник позивача визнав в судовому засіданні.
Відповідно до копії свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності -юридичної особи місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми «Інтерзахід» -Україна, Львівська обл., м.Городок, вул. Перемишлянська, 95.
Працівниками ДПІ у Городоцькому районі відповідно до запиту на встановлення місцезнаходження платника податків 01.09.2008 року проведено обстеження юридичної (фактичної) адреси відповідача в результаті чого складено Акт яким встановлено, що за даною адресою Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма «Інтерзахід»не знаходиться.
Неподання відповідачем документів податкової звітності з 29.04.2008 року підтверджується Доповідною запискою складеною працівниками ДПІ. Таким чином, неподання документів податкової звітності відповідачем триває понад один рік.
Відповідно до пунктів 1, 2 частини 1 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування»від 25.06.1991р. платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до ст. 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»від 15.05.2003р. (з наступними змінами і доповненнями) юридична особа припиняється, зокрема, в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з її банкрутством, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Таким чином, факт неподання податкової звітності відповідачем до ДПІ у Городоцькому районі протягом більш ніж річного періоду, як підстава припинення юридичної особи, підтверджується належними засобами доказування.
Відповідно до частини першої ст. 105 ЦК України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення. А абзацом другим частини другої цієї статті передбачено, що виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган управління юридичної особи.
Відповідно до ч. 5 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.
А частиною сьомою цієї статті передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.
Відповідно до ч. 4 ст. 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи.
Згідно з ч. 1 ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті.
Відповідно до ч. 10 ст. 38, ч. 8 ст. 36 цього ж Закону за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Згідно з ч. 9 ст. 36 Закону строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Проаналізувавши чинне законодавство, пов'язане з припиненням підприємницької діяльності юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за рішенням суду, що не пов'язане з банкрутством, суд вважає за необхідне створити ліквідаційну комісію в складі: керівника органу управління або засновника (учасника) юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми «Інтерзахід», встановити строк роботи ліквідаційної комісії не більше дванадцяти місяців з дня набрання даною постановою законної сили.
Відповідно до частини 1 статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу
На підставі вищенаведеного, суд дійшов висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, а отже підлягають задоволенню.
Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст. 94 КАС України, зокрема, частин 2 та 3, судові витрати у формі судового збору, з відповідача не належить стягувати.
керуючись ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України
П О С Т А Н О В И В:
. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Припинити юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма «Інтерзахід»(що знаходиться за адресою: 81500, Львівська обл., Городоцький район, м.Городок, вул. Перемишлянська, 95, код ЄДРПОУ 25550121).
3. Копію постанови у день набрання нею законної сили надіслати державному реєстратору для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення юридичної особи. Державному реєстратору вказати як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або засновника (учасника) юридичної особи.
4. Судовий збір зі сторін стягувати не слід.
Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанова може бути оскаржена в строк та в порядку, визначеному ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Повний текст постанови виготовлений 26.02.2010 року.
Суддя Тертичний Віталій Григорович
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2010 |
Оприлюднено | 01.10.2015 |
Номер документу | 51353622 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Тертичний Віталій Григорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Тертичний Віталій Григорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Тертичний Віталій Григорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Тертичний Віталій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні