ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 березня 2012 р. Справа № 69306/11/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді: Глушка І.В.
суддів: Макарика В.Я., Обрізка І.М.,
за участю секретаря судового засідання: Шаблій Х.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю"Перфект груп сервіс" на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 30.06.2011 року по справі за позовом Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Перфект груп сервіс" про стягнення заборгованості,-
встановив:
10.05.2011 року Львівське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Перфект груп сервіс» про стягнення заборгованості у сумі 5 225,45 грн.
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що відповідно до статтей 18, 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік. Однак, Товариством з обмеженою відповідальністю «Перфект груп сервіс» у 2010 році не виконано норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості 1 особа, у зв'язку з чим відповідач повинен сплатити адміністративно-господарські санкції в сумі 5 216,35 грн. та пеню в сумі 9.1 грн.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 30.06.2011 року адміністративний позов задоволено повністю. Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Перфект груп сервіс» (місцезнаходження: 79041, м. Львів, вул. У.Кравченко, 10/10, код ЄДРПОУ 36248428) на користь Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (місцезнаходження: 79000, м. Львів, пл. Маланюка, буд. 6. код СДРПОУ 23949066) суму заборгованості у розмірі 5 225, 45 грн. (п"ять тисяч двісті двадцять п'ять гривень 45 коп.).
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем порушено норми Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» та п.3.2.5 Наказу № 286 від 28.09.2005 року Державного комітету статистики України від 28.09.2005 року, відтак позовні вимоги Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів щодо стягнення з відповідача боргу в сумі 5 225,45 грн. є законними та обґрунтованими.
Головуючий 1 інст Гулкевич І.З. Суддя доповідач - Глушко І.В.
Справа № 2а-5196/11/1370 Справа № 69306/11/9104.doc
Не погоджуючись з вказаним рішенням суду відповідач оскаржив його в апеляційному порядку. Вважає, що оскаржувана постанова прийнята з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, з помилковим застосуванням норм матеріального права, порушенням норм процесуального права та підлягає скасуванню з підстав викладених у апеляційній скарзі. Просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.
В апеляційній скарзі апелянт посилається на те, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Перфект груп сервіс" було вжито усі заходи, які були спрямовані на працевлаштування інвалідів, що підтверджується матеріалами справи. Львівське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів не має правових підстав застосування адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць по працевлаштуванню інвалідів, таке накладення є незаконним. Відтак, у діях відповідача відсутній склад правопорушення, а також вжито всіх залежних від нього заходів для недопущення такого, тому на нього не може бути покладена відповідальність.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу апелянта слід задовільнити з наступних підстав.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам колегія суддів виходить з наступного.
Статтею 43 Конституції України задекларовано право кожного на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Виконання та реалізація зазначеної конституційної норми забезпечується законами України, підзаконними актами та актами ненормативного характеру, які встановлюють механізм реалізації права на працю.
Спеціальним законом, який визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами, є Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.91 N 875-ХІІ (далі - Закон).
Відповідно до ч.1 ст. 17 Закону з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвалідів та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом.
Відповідно до статті 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»від 21.03.1991 № 875-Х11 з наступними змінами та доповненнями, підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно чч. 1. 2 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи. організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Відповідальність за незабезпечення зазначених нормативів відповідно до частини другої статті 19 Закону покладається на підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю.
Як вбачається із матеріалів справи, зокрема із долученої до справи довідки ТзОВ «Перфект груп сервіс» № 28 від 06.06.2011 року (а.с.43), за період з 01.01.2010 року по 30.08.2010 року на підприємстві було працевлаштовано лише двоє осіб - керівник підприємства та головний бухгалтер, оскільки (згідно довідки) за цей період підприємством не здійснювалось господарської діяльності. Зазначені факти підтверджуються також долученими відповідачем до матеріалів справи копіями розрахунків сплати єдиного податку суб'єктом малого підприємництва юридичною особою за І, II, III, IV квартали 2010 року(а.с.44-47).
Крім того, у справі наявна копія Ліцензії про надання послуг, пов'язаних з охороною державної та іншої власності, надання послуг з охорони громадян (а.с.48) свідчить про те, що згідно Наказу Міністерства внутрішніх справ України № 145/1501 від 14.12.2004 року, яким затверджено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг, пов'язаних з охороною державної та іншої власності, надання послуг з охорони громадян - персонал охорони повинен відповідати встановленим кваліфікаційним вимогам, установленим цими Ліцензійними умовами, в тому числі до охоронної діяльності не можуть бути залучені громадяни, які за станом здоров'я і фізичного розвитку відповідно до висновку закладу охорони здоров'я не можуть виконувати обов'язки з охорони майна або громадян.
За період здійснення ТзОВ «Перфект груп сервіс» господарської діяльності четвертий квартал 2010 року, як вбачається з Наказу по підприємству № 15К від 01.09.2010 року - на роботу прийнято 16 осіб (а.с.15), а Наказом № 18К від 25.11.2010 року будо прийнято 3 особи (а.с.18). Згідно вказаних наказів на підприємстві було працевлаштовано двох інвалідів: ОСОБА_1 (згідно Наказу № 15К від 01.09.2010 року) та ОСОБА_2 (згідно Наказу № 18К від 25.11.2010 року).
Враховуючи вищевикладені обставини, колегія суддів приходить до переконання, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Перфект груп сервіс" не ухиляється від свого обов'язку щодо створення робочих місць для інвалідів, виконання встановлених чинним законодавством нормативів, що підтверджується матеріалами справи. Підприємством виконано усі необхідні заходи, передбачені нормами чинного законодавства, зокрема Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», відтак в діях товариства немає ознак протиправних діянь.
За таких обставин судом першої інстанції, при винесенні оскаржуваної постанови порушено норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Наведене в силу ст. 202 КАС України є підставою для скасування постанови, що оскаржується, та прийняття нового рішення у справі.
Керуючись ч. 3.ст. 160, ст.ст. 195, 196, 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, суд, -
постановив:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Перфект груп сервіс" задовільнити.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 30.06.2011 року по справі № 2а-5196/11/1370 скасувати.
Прийняти нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Перфект груп сервіс" про стягнення заборгованості відмовити.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання постановою законної сили, а у разі складення постанови в повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення постанови в повному обсязі.
Постанова складена в повному обсязі 20.03.2012 року.
Головуючий: І.В. Глушко
Судді: В.Я. Макарик
ОСОБА_3
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2012 |
Оприлюднено | 01.10.2015 |
Номер документу | 51378067 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Глушко І.В.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні