Справа № 11113/10/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 квітня 2011 року м.Одеса
о12год.20хв. м.Одеса
У залі судових засідань №29
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Харченко Ю.В.
При секретарі Гурченковій Г.М.
За участю представників сторін:
Від позивача: представник Комінтернівського районного центру зайнятості ОСОБА_1 -за довіреністю №1300/25-05/ від 10.11.2010р.
Від відповідача: представник ТОВ «Перлина саду»до суду не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином та своєчасно.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Комінтернівського районного центру зайнятості до Товариства з обмеженою відповідальністю «Перлина саду»про стягнення суми штрафу за використання роботодавцем праці іноземців без дозволу державної служби зайнятості у розмірі 17 760грн., -
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшов адміністративний позов Комінтернівського районного центру зайнятості, в якому позивач просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Перлина саду»суму штрафу за використання роботодавцем праці іноземців без дозволу державної служби зайнятості у розмірі 17 760грн.
Відповідач у судові засідання 21.01.2011р., 14.02.2011р. та 04.04.2011р. не з'явився, заперечення на позовні вимоги не надав, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином та своєчасно, у зв'язку з чим справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів відповідно до ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши вимоги чинного законодавства, суд встановив наступне.
Правові, економічні та організаційні основи зайнятості населення України і його захисту від безробіття, а також соціальної гарантії з боку держави в реалізації громадянами права на працю визначено Законом України «Про зайнятість населення»від 01.03.1991р. № 803-XII (зі змінами та доповненнями).
Відповідно до статті 3 даного Закону України державна політика України зайнятості населення базується на таких принципах: забезпечення рівних можливостей усім громадянам, незалежно від походження, соціального і майнового стану, расової та національної належності, статі, віку, політичних переконань, ставлення до релігії, в реалізації права на вільний вибір виду діяльності відповідно до здібностей та професійної підготовки з урахуванням особистих інтересів і суспільних потреб; сприяння забезпеченню ефективної зайнятості, запобіганню безробіттю, створенню нових робочих місць та умов для розвитку підприємництва; координації діяльності у сфері зайнятості з іншими напрямами економічної і соціальної політики на основі державної та регіональних програм зайнятості; співробітництва професійних спілок, асоціацій (спілок) підприємців, власників підприємств, установ, організацій або уповноважених ними органів у взаємодії з органами державного управління в розробці, реалізації та контролі за виконанням заходів щодо забезпечення зайнятості населення; міжнародного співробітництва у вирішенні проблем зайнятості населення, включаючи працю громадян України за кордоном та іноземних громадян в Україні.
Пунктом 1 статті 20 Закону України від 01.03.1991р. №803-XII визначено, що підприємства, установи і організації, незалежно від форм власності, їх службові особи зобов'язані сприяти проведенню державної політики зайнятості на основі: додержання законодавства про працю, а також прийнятих відповідно до нього умов договорів та угод; організації професійної підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації працівників, а також професійного перенавчання тих, хто підлягає вивільненню з виробництва, у тому числі інвалідів; працевлаштування осіб, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці, в кількості, визначеній місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад, та інвалідів у кількості, визначеній згідно із Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»; інформування працівників про наявність вакантних робочих місць (посад), у тому числі з неповним робочим часом.
Пунктом 1 статті 18 Закону України «Про зайнятість населення»встановлено, що для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.
Відповідно до Положення про Комінтернівський районний центр зайнятості, затвердженого Директором Одеського обласного центру зайнятості ОСОБА_2 від 21 лютого 2006року, Комінтернівський районний центр зайнятості є органом виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття в Комінтернівському районі і підпорядковується Одеському обласному центру зайнятості, отже є органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у даних спірних правовідносинах.
Статтею 34 Закону України «Про зайнятість населення»визначено, що контроль за додержанням законодавства про занятість населення здійснюється, зокрема, інспекціями служби зайнятості.
Пунктом 4 статті 18 Закону України від 01.03.1991р. № 803-XII встановлено, що у складі державної служби зайнятості створюється інспекція, що здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість підприємствами, установами й організаціями, незалежно від форм власності і господарювання, фермерами та іншими роботодавцями.
Інспекція по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення входить до складу державної служби зайнятості. Інспекція здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями керуючись Законом України «Про зайнятість населення» та Положенням про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.
Відповідно до абзацу 6 підпункту «а»пункту 6 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.1991р. №47, Інспекція по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення відповідно до покладених на неї завдань здійснює заходи, спрямовані на недопущення нелегального використання праці іноземців або осіб без громадянства без дозволу державної служби зайнятості.
Відтак, законодавством України встановлені особливі умови реалізації іноземцями та особами без громадянства, які прибули в Україну на визначений термін, права на працю.
Відповідно до частин 2 та 3 статті 8 Закону України від 01.03.1991р. № 803-ХІІ роботодавці мають право на використання праці іноземців та осіб без громадянства на умовах трудового договору лише за наявності виданого роботодавцю державною службою зайнятості дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Порядок видачі, продовження терміну дії та анулювання дозволів на використання праці іноземців та осіб без громадянства визначається Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 2 Порядку видачі, продовження строку дії та анулювання дозволів на використання праці іноземців та осіб без громадянства, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 08.04.2009р. № 322 дозвіл на використання праці іноземця та особи без громадянства, що надає право роботодавцю тимчасово використовувати працю іноземця на конкретному робочому місці або певній посаді, видається роботодавцю у разі відсутності в країні (регіоні) працівників, спроможних виконувати відповідні роботи, або наявності достатніх обґрунтувань доцільності використання праці іноземця, якщо інше не передбачене міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Дозвіл на використання праці іноземця видається роботодавцю Державним центром зайнятості або за його дорученням центром зайнятості Автономної Республіки Крим, обласними, Київським та Севастопольським міськими центрами зайнятості.
Відповідно до ч.4 ст.8 Закону України «Про зайнятість населення»у разі використання роботодавцем праці іноземців або осіб без громадянства на умовах трудового договору без дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства державна служба зайнятості стягує з роботодавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом. Порядок накладення штрафу визначається центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики.
Так, як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, головним спеціалістом інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Одеського обласного центру зайнятості ОСОБА_3, на підставі направлення №30 від 13.09.2010р., ст.34 Закону України "Про зайнятість населення", Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.1991р. №47 (із змінами, внесеними Постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.1998р. №1435) була проведена перевірка ТОВ «Перлина саду»з питань дотримання вимог законодавства України про зайнятість населення, за результатами якої складено акт №12-17/187 від 17.09.2010р., в якому встановлено порушення відповідачем вимог ст.8 Закону України «Про зайнятість населення»щодо використання праці іноземців, без дозволу державної служби зайнятості а саме виявлено, що на посаді директора ТОВ «Перлина саду»з 01.09.2008р. по теперішній час працює і отримує заробітну плату громадянин ОСОБА_4 Томислав.
Як зазначено в акті та підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, громадянин ОСОБА_4 Томислав працював на посаді директора Товариства з обмеженою відповідальністю "Перлина саду" з 01.09.2008, що підтверджується також наявним у справі Наказом «Про призначення посад за адміністративним апаратом»№16 від 01.09.2008р. При цьому, в порушення вимог ст.8 Закону України «Про зайнятість населення»відповідного дозволу на працевлаштування на посаду директора громадянина ОСОБА_4 Томислав відповідач не отримував.
У зв»язку з чим за результатами перевірки було складено припис від 17.09.2010р., яким відповідача зобов'язано вжити заходи щодо усунення зазначених у акті перевірки порушень та не допускати їх у подальшій роботі, притягнути до відповідальності працівників, винних у скоєних порушеннях, у місячний термін з дня одержання даного припису письмово поінформувати інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Одеського обласного центру зайнятості про застосовані заходи.
Також, судом з»ясовано, що головним спеціалістом інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Одеського обласного центру зайнятості ОСОБА_3, був складений акт №12-16/22 від 17.09.2010р., в якому відповідачу з урахуванням встановлених в акті перевірки від 17.09.2010р. №12-17/187 порушень, було запропоновано ТОВ «Перлина саду»добровільно у місячний строк внести штраф у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати за одного іноземного громадянина, який працював без відповідного дозволу Центру зайнятості, у сумі 17760,00грн.
Доказів оскарження ТОВ «Перлина саду»вищезазначених припису, акта від 17.09.2010р. №12-16/22 Комінтернівського районного центру зайнятості. чи сплати визначеної означеним актом суми штрафу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати за одного іноземного громадянина у розмірі 17760,00грн., суду не надано, що відповідно свідчить про правомірність та ґрунтовність позовних вимог Комінтернівського районного центру зайнятості у повному обсязі.
Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно зі ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відтак, беручи до уваги наведене, та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Комінтернівського районного центру зайнятості до Товариства з обмеженою відповідальністю «Перлина саду»про стягнення суми штрафу за використання роботодавцем праці іноземців без дозволу державної служби зайнятості у розмірі 17 760грн. правомірні, документально підтверджені, відповідають приписам чинного законодавства, отже підлягають задоволенню повністю.
Керуючись ч.4 ст.128, ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов Комінтернівського районного центру зайнятості до Товариства з обмеженою відповідальністю «Перлина саду»про стягнення суми штрафу за використання роботодавцем праці іноземця без дозволу державної служби зайнятості у розмірі 17 760,00грн., задовольнити.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Перлина саду»(67500, АДРЕСА_1 код ЄДРПОУ 33871633; р/р №2600141854) на користь Комінтернівського районного центру зайнятості (67500, Одеська обл., смт.Комінтернівське, вул.Центральна,69, код ЄДРПОУ 20946127, р/р37179305900270, МФО828011, ГУ ДКУ в Одеській області) суму штрафу за використання роботодавцем праці іноземця без дозволу державної служби зайнятості у розмірі 17 760грн. (сімнадцять тисяч сімсот шістдесят)грн.
Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.
Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови складено та підписано суддею «08»квітня 2011року.
Суддя Харченко Ю.В.
1.Адміністративний позов Комінтернівського районного центру зайнятості до Товариства з обмеженою відповідальністю «Перлина саду»про стягнення суми штрафу за використання роботодавцем праці іноземця без дозволу державної служби зайнятості у розмірі 17 760,00грн., задовольнити.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Перлина саду»(67500, АДРЕСА_1 код ЄДРПОУ 33871633; р/р №2600141854) на користь Комінтернівського районного центру зайнятості (67500, Одеська обл., смт.Комінтернівське, вул.Центральна,69, код ЄДРПОУ 20946127, р/р37179305900270, МФО828011, ГУ ДКУ в Одеській області) суму штрафу за використання роботодавцем праці іноземця без дозволу державної служби зайнятості у розмірі 17 760грн. (сімнадцять тисяч сімсот шістдесят)грн.
08 квітня 2011 року
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2011 |
Оприлюднено | 02.10.2015 |
Номер документу | 51398012 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні