Ухвала
від 24.09.2015 по справі 906/1422/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

Від "24" вересня 2015 р. Справа № 906/1422/13

За заявою Публічного акціонерного товариства "Всеукраїнський Акціонерний Банк" (м. Київ)

До боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "М'ясна експедиція" (м. Житомир)

про визнання банкрутом

Суддя Гнисюк С.Д.

В засіданні суду прийняли участь:

- від ініціюючого кредитора: не з'явився

- від кредиторів: не з'явились

- від боржника: не з'явився

В провадженні господарського суду Житомирської області знаходиться справа №906/1422/13 про визнання банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "М'ясна експедиція" (м. Житомир).

Постановою господарського суду Житомирської області від 10.04.2014, зокрема, визнано банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "М'ясна експедиція"; відкрито ліквідаційну процедуру Товариства з обмеженою відповідальністю "М'ясна експедиція" строком на 12 місяців, тобто по 10.04.2015; ліквідатором призначено арбітражного керуючого Котика Р.О.

Ухвалою господарського суду Житомирської області від 25.08.2015, зокрема, відкладено розгляд заяви Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області №80/9/0625 від 04.08.2015 про заміну кредитора правонаступником; відкладено розгляд клопотання ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "М'ясна експедиція" - Котика Р.О. №01-06/08-2015 від 06.08.2015 про скасування обтяження рухомого майна боржника; відкладено розгляд справи; призначено наступне засідання суду для з"ясування стану здійснення ліквідаційної процедури на 24.09.2015; зобов'язано ліквідатора Котика Р.О. подати до суду додаткові докази по справі.

До господарського суду Житомирської області, через загальний відділ, надійшли наступні документи:

- 25.08.2015 повернулась копія ухвали господарського суду Житомирської області від 11.08.2015, яку було направлено на адресу ПАТ "Всеукраїнський акціонерний банк", з відміткою поштового відділення: "за закінченням встановленого строку зберігання".

- від ліквідатора Котика Р.О. надійшли: 25.08.2015 клопотання про відкладення засідання суду, призначене на 25.08.2015; 10.09.2015 відзив на заяву Житомирської ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області №01-09/09-2015 від 09.09.2015; 11.09.2015 клопотання №02-10/09-2015 від 10.09.2015 про продовження строку ліквідаційної процедури та строку повноважень ліквідатора Котика Р.О. на шість місяців, про відкладення розгляду справи або розгляд справи без участі ліквідатора; звіт про хід ліквідаційної процедури з додатками.

Представники учасників провадження у справі про банкрутство та ліквідатор Котик Р.О. в судове засідання не з'явились про поважність причин неявки суд не повідомили.

У судовому засіданні розглянуто проміжний звіт ліквідатора про хід ліквідаційної процедури станом на 10.09.2015.

У своєму звіті ліквідатор повідомив, що ним 31.07.2015 отримано лист -відповідь від ПАТ "ВіЕйБі Банк" щодо погодження продажу заставного майна на наступних умовах:

- продаж майна здійснювати шляхом проведення аукціону;

- початкова вартість майна для продажу - 405184 грн.;

- крок аукціону складає 10% від початкової вартості, без можливості зниження початкової вартості на тому ж аукціоні;

- винагорода організатора аукціону складає 10% від ціни продажу майна, при цьому, грошові кошти отримані від продажу майна повністю спрямовуються в рахунок погашення заборгованості перед Банком, а винагорода організатора аукціону додатково оплачується переможцем аукціону.

Оскільки на рухоме майно банкрута накладене приватне обтяження, ліквідатором 06.07.2015 направлене клопотання до господарського суду Житомирської області про скасування обтяження, яке міститься в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна щодо ТОВ "М"ясна експедиція" (код 33864736).

Як вбачається з протоколу засідання комітету кредиторів №13 від 28.08.2015, комітет кредиторів вирішив прийняти до уваги проміжний звіт ліквідатора Котика Р.О. про хід здійснення ліквідаційної процедури.

Таким чином, суд приходить до висновку прийняти до відома звіт ліквідатора та долучити його до матеріалів справи.

Крім того, у судовому засіданні розглядалось клопотання ліквідатора Котика Р.О. про продовження строку ліквідаційної процедури ТОВ "М'ясна експедиція" та строку повноважень ліквідатора Котика Р.О. на шість місяців.

Суд розглянувши вищезазначене клопотання, вважає за необхідне його задовольнити, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон) провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України (далі - ГПК України), іншими законодавчими актами України.

Судова процедура у справах про банкрутство - це певна система юридичних засобів у вигляді матеріальних та процесуальних правових норм. Застосування цих засобів повинне забезпечити досягнення кінцевої мети в конкретних правовідносинах. Отже, реалізація судової процедури повинна завершитися правовим результатом, що відповідає ідеї та меті закону.

Основна ідея Закону - встановлення умов і порядку визнання боржника банкрутом та застосування ліквідаційної процедури з метою задоволення вимог кредиторів за рахунок банкрута. Ліквідаційна процедура застосовується до боржника, який не здатний відновити свою платоспроможність за допомогою процедур санації та/або мирової угоди і здійснюється з метою рівномірного погашення грошових вимог кредиторів.

Банкрут - боржник, неспроможність якого виконати свої грошові зобов'язання встановлена господарським судом.

Під ліквідацією розуміється припинення суб'єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення в порядку цього Закону вимог кредиторів шляхом продажу його майна.

Коло повноважень ліквідатора та обсяг роботи визначено ст.41 Закону.

Затвердження судом звіту ліквідатора є підставою для припинення провадження у справі про банкрутство (ст.83 ГПК України).

Відповідно до ст.37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.

У той час, ніяких приписів для інших учасників провадження й ліквідатора щодо обмеження строків, а так само заборон для господарського суду щодо можливості скорочення або продовження строків процедури ч.1 ст.37 Закону не містить.

Так, згідно ст. 53 ГПК України, за заявою сторони, прокурора чи з своєї ініціативи господарський суд може визнати причину пропуску встановленого законом процесуального строку поважною і відновити пропущений строк, крім випадків, передбачених цим Кодексом. Про відновлення пропущеного строку зазначається в рішенні, ухвалі чи постанові господарського суду. Про відмову у відновленні строку виноситься ухвала, крім випадків, передбачених цим Кодексом. Ухвалу про відмову у відновленні пропущеного строку може бути оскаржено. Призначені господарським судом строки можуть бути ним продовжені за заявою сторони, прокурора чи з своєї ініціативи.

Оскільки строк у 12 місяців ліквідації відповідно до буквального змісту Закону є таким, що встановлюється судом, то відповідно до норм ГПК України, він може бути подовжений судом без усяких умов. Так само строк може бути скорочений судом, якщо ліквідацію здійснено раніше.

Припинення процедури ліквідації боржника у справі про банкрутство без припинення провадження у справі не можливе. Відповідно до ст.83 Закону передбачені певні підстави для припинення провадження у справі, які не є вичерпними. До них можна додати таку підставу, як затвердження судом мирової угоди. Втім, таких підстав для припинення справи, як, наприклад: закінчення 12 місяців ліквідації банкрута, неподання ліквідатором звіту й ліквідбалансу, порушення ліквідатором строків продажу майна банкрута, неналежне виконання ліквідатором і членами комітету кредиторів своїх обов'язків - Закон не містить.

Відповідно до ч.3 ст.40 Закону, ліквідатор (ліквідаційна комісія) виконує свої повноваження до завершення ліквідаційної процедури в порядку, встановленому цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Згідно із ч. 6 ст. 45 Закону, у разі якщо на момент закінчення строку ліквідації залишилися непроданими активи боржника і негайний продаж матиме наслідком істотну втрату їх вартості, ліквідатор передає такі активи в управління визначеній господарським судом юридичній особі, яка зобов'язана вжити заходів щодо продовження погашення заборгованості кредиторів боржника за рахунок отриманих активів. Ліквідатор у разі потреби передавання активів боржника, які залишаються непроданими на час закінчення процедури ліквідації, в управління іншій юридичній особі погоджує кандидатуру такої особи з комітетом кредиторів та звертається до господарського суду з відповідним клопотанням.

Статтею 46 Закону передбачено, що після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

У разі якщо господарський суд дійшов висновку, що ліквідатор не виявив або не реалізував майнові активи банкрута у повному обсязі, суд виносить ухвалу про призначення нового ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом, якщо інше не передбачено цим Законом. Новий ліквідатор очолює ліквідаційну комісію і діє згідно з вимогами цього Закону. Ліквідатор виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про припинення юридичної особи - банкрута.

Станом на день розгляду справи строк ліквідаційної процедури закінчується, проте ліквідація банкрута не завершена.

Відповідно до проміжного звіту ліквідатора, останнім вчиняються відповідні дії направлені на завершення ліквідаційної процедури боржника.

Таким чином, вказані обставини свідчать про незавершення ліквідатором ліквідації банкрута з об'єктивних причин, а саме - наявність нереалізованого майна та неможливість завершення ліквідації банкрута у визначений Законом строк.

Як зазначалося вище, відповідно до ч. 4 ст. 46 Закону, у разі якщо господарський суд дійшов висновку, що ліквідатор не виявив або не реалізував майнові активи банкрута у повному обсязі, суд виносить ухвалу про призначення нового ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом, якщо інше не передбачено цим Законом.

Разом з тим, зважаючи, що не завершення ліквідації банкрута сталось не з вини ліквідатора, а з об'єктивних причин вказаних вище, відсутність скарг на дії ліквідатора за час виконання своїх повноважень, а також, враховуючи результати вже проведеної ліквідатором роботи, суд не вважає за доцільне призначати нового ліквідатора по справі.

Враховуючи викладене, а також те, що станом на день судового засідання строк ліквідаційної процедури закінчився, а ліквідація банкрута не завершена і для її завершення потрібен додатковий час, суд дійшов висновку, що клопотання ліквідатора Котика Р.О. підлягає задоволенню.

У судовому засіданні розглядалась заява Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області №80/9/0625 від 04.08.2015 про заміну кредитора правонаступником.

04.08.2015 до господарського суду Житомирської області, через загальний відділ, надійшла заява Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області №80/9/0625 від 04.08.2015 про заміну кредитора правонаступником.

Ухвалою суду від 05.08.2015 вищезазначена заява була призначена судом до розгляду.

Представник Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області у судове засідання не з"явився.

Ліквідатор надав письмовий відзив на заяву Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області, у якому не заперечував проти заміни кредитора по справі його правонаступником.

Розглянувши заяву Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області та додані до неї документи, суд вважає зазначити наступне.

Статтею 4-1 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) визначено, що господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Як вбачається з постанови Кабінету Міністрів України №311 від 06.08.2014, Кабінет Міністрів України постановив утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної фіскальної служби; реорганізувати територіальні органи Міністерства доходів і зборів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби.

До матеріалів заяви надано довідку з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ), у якому значиться як юридична особа - Житомирська об"єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Житомирській області (код 39904577).

Відповідно до ст. 25 ГПК України, у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення діяльності суб'єкта господарювання шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову заміни сторони чи третьої особи її правонаступником господарський суд виносить ухвалу.

З підстав викладеного, дослідивши матеріали справи та оцінивши в сукупності всі надані докази, господарський суд вважає за необхідне задовольнити заяву Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області №80/9/0625 від 04.08.2015 та замінити Житомирську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів в Житомирській області на правонаступника - Житомирську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Житомирській області (код 39904577).

Беручи до уваги неявку, в судове засідання представників учасників провадження у справі про банкрутство, а також клопотання ліквідатора, господарський суд Житомирської області вважає за необхідне відкласти розгляд клопотання ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "М'ясна експедиція" - Котика Р.О. №01-06/08-2015 від 06.08.2015 про скасування обтяження рухомого майна боржника та призначити наступне засідання суду для з"ясування стану здійснення ліквідаційної процедури.

Керуючись статтями 77, 86 Господарського процесуального кодексу України, статтями 38, 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд Житомирської області, -

УХВАЛИВ:

1. Прийняти до відома звіт ліквідатора та долучити його до матеріалів справи.

2. Продовжити строк ліквідаційної процедури Товариства з обмеженою відповідальністю "М'ясна експедиція" та строк повноважень ліквідатора Котика Р.О. на шість місяців, тобто до 10.04.2016 включно.

3. Задовольнити заяву Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області №80/9/0625 від 04.08.2015 та замінити Житомирську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів в Житомирській області на правонаступника - Житомирську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Житомирській області (код 39904577).

4. Відкласти розгляд клопотання ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "М'ясна експедиція" - Котика Р.О. №01-06/08-2015 від 06.08.2015 про скасування обтяження рухомого майна боржника.

5. Призначити наступне судове засідання для з'ясування стану ліквідаційної процедури Товариства з обмеженою відповідальністю "М'ясна експедиція" на "27" жовтня 2015 р. о 12:00 в приміщенні господарського суду Житомирської області, каб. №404.

6. Зобов'язати ліквідатора Котика Р.О. до дати наступного судового засідання:

- виконати вимоги постанови господарського суду Житомирської області від 10.04.2014 в повному обсязі;

- подати до суду проміжний звіт з підтверджуючими документами про хід ліквідаційної процедури банкрута за наступний період та інші матеріали, що свідчать про виконання ліквідатором покладених на нього обов'язків;

- вжити заходів щодо зняття обтяжень з майна банкрута;

- надати суду докази наявності обтяжень, станом на дату судового засідання.

7. Зобов'язати Публічне акціонерне товариство "Всеукраїнський акціонерний банк" (м.Київ) до дати наступного судового засідання:

- подати до суду письмове пояснення з нормативно-правовим обґрунтуванням щодо не зняття обтяження з майна Товариства з обмеженою відповідальністю "М'ясна експедиція";

- подати до суду письмові пояснення з нормативно-правовим обґрунтуванням, підтверджені належними доказами щодо поважності причин невиконання вимог рішень господарського суду Житомирської області (постанова 10.04.2014 та ухвала від 11.08.2015, в частині скасування обтяжень).

Відповідно до статті 115 ГПК України рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України.

8. Викликати в судове засідання ліквідатора та уповноважених представників учасників провадження у справі про банкрутство.

Суддя Гнисюк С.Д.

1 - у справу;

2, 3 -ПАТ "Всеукраїнський Акціонерний Банк" - 04119, м. Київ, Шевченківський р-н, вул. Дегтярівська, буд. 27Т( рек.)

-03150, м. Київ, вул. Щорса, 7/9, (рек.)

4 - ТОВ "М'ясна експедиція" (10014, Житомирська обл., м. Житомир, Богунський р-н, вул. Кафедральна, буд. 5-А, кімн. 316 (рек.)

5 - арбітражний керуючий Котик Р.О. (АДРЕСА_1) - (рек. з повід).

6 - Житомирській ОДПІ ГУ Міндоходів у Житомирській області - 10014, м. Житомир, м-н Перемоги, 2 (рек.)

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення24.09.2015
Оприлюднено01.10.2015
Номер документу51407834
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/1422/13

Ухвала від 19.08.2020

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 19.08.2020

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 11.08.2020

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 11.06.2020

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 19.05.2020

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 20.03.2020

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 20.03.2020

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 05.03.2020

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 13.02.2020

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 10.12.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні