Головуючий у 1 інстанції - Ципко О.В.
Суддя-доповідач - ОСОБА_1
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 лютого 2012 року справа №2а-9706/11/1270 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі суддів Ляшенка Д.В., Ястребової Л.В., Чумака С.Ю., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційні скарги Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м.Луганську, Головного управління державного казначейства в Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2011 р. у справі №2а-9706/11/1270, за позовом Публічного акціонерного товариства В«Луганський хіміко-фармацевтичний заводВ» до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м.Луганську, Головного управління державного казначейства в Луганській області про визнання протиправними повідомлення - рішення дій та стягнення коштів,-
ВСТАНОВИВ:
25 жовтня 2011 року ПАТ В«Луганський хіміко-фармацевтичний заводВ» звернулось до суду з позовом до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м.Луганську, Головного управління державного казначейства в Луганській області, в якому після уточнення вимог позивач просив визнати протиправними дії Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську з проведення документальної позапланової невиїзної перевірки на підставі наказу від 18.07.11 №130, визнати протиправним та нечинним податкове повідомлення-рішення №000043236 винесене Ленінською міжрайонною державною податковою інспекцією у м. Луганську 1 липня 2011 року, з урахуванням рішення Державної податкової адміністрації в Луганські області № 18671/25-08 від 22.09.2011р. про результати розгляду первинної скарги, стягнути з Державного бюджету України через Головне управління Державного казначейства України у Луганській області на користь Публічного акціонерного товариства "Луганський хіміко-фармацевтичний завод" суму бюджетного відшкодуванні з податку на додану вартість за податковою декларацією за квітень 2011р. - 99479,00 грн. та стягнути з Державного бюджету України витрати зі сплати судового збору у розмірі 998,19 грн.
Постановою суду 1 інстанції позов задоволений частково. Визнане протиправним податкове повідомлення-рішення та на користь позивача стягнуто 99479 грн. і судові витрати в сумі 987,70 грн..
Відповідачі вважаючи, що це судове рішення ухвалено з порушенням норм матеріального права, звернулися до суду з апеляційними скаргами, в яких просили постанову суду скасувати і прийняти нову постанову про відмову у задоволенні вимог.
Представники сторін за викликом до суду не прибули.
Заслухавши доповідача, дослідивши матеріали справи колегія суддів вважає, що апеляційні скарги задоволенню не підлягають, а постанову суду першої інстанції необхідно залишити без змін з наступних підстав.
Судом встановлено наступне.
Публічне акціонерне товариство "Луганський хіміко-фармацевтичний завод", код за ЄДРПОУ 00480796, зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Луганської міської ради 25.02.1997 року (а.с.16), перебуває на податковому обліку в Ленінській МДШ у м. Луганську та є платником податку на додану вартість, що підтверджується свідоцтвом № 100319004 про реєстрацію платника податку на додану вартість, виданим 25.01.2011 року (а.с.18).
Позивачем подано до Ленінської МДШ у м. Луганську податкову декларацію за квітень 2011 року від 19.05.2011 року вх. № НОМЕР_1, в якій заявлено до відшкодування податок на додану вартість на загальну суму 220713,00 грн. та визначено напрямок відшкодування - на поточний рахунок підприємства у банківській установі (а.с. 19-21).
15.07.2011 року Ленінською МДШ у м. Луганську, на підставі п.п.78.1.8, п.78.1 ст.78, п. 200.11 ст.200 Податкового кодексу України, п.5, п.7 Переліку достатніх підстав, які надають податковим органам право на проведення документальної позапланової виїзної перевірки платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування такого податку, затвердженого Постановою КМУ від 27.12.2010 року №1238 та згідно наказу Ленінської МДШ у м. Луганську від 04.07.2011 року № 1230, була проведена позапланова виїзна документальна перевірка ПАТ "Луганський хіміко-фармацевтичний завод" з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок підприємства у банку за квітень 2011 року, за результатами якої складено довідку за № 452/23-616/00480796 від 15.07.2011 року(т.1 а.с.49-55).
Перевіркою підтверджено заявлене ПАТ "Луганський хіміко-фармацевтичний завод" за квітень 2011 року бюджетне відшкодування ПДВ у частині 121 234 грн. Остаточні висновки щодо заявленої суми бюджетного відшкодування ПДВ за квітень 2011 року будуть зроблені після закінчення контрольно-перевірочних заходів, передбачених наказом ДПА України від 24.05.11 №306.
18 липня 2011 року відділом податкової міліції було надано відповідачу -1 результат відпрацювання по ПАТ "Луганський хіміко-фармацевтичний завод", в якому встановлено, що по ланцюгам постачання податковий кредит сформовано підприємствами, які мають незадовільні стани, в зв'язку із чим унеможливлюється підтвердження фактів виникнення податкових зобов'язань по ланцюгам постачання до державного бюджету України, а саме: ПАТ "Луганський хіміко-фармацевтичний завод" декларація за квітень 2011 року заявлено до відшкодування (т.5 а.с.214-215).
18.07.2011 року начальником Ленінської МДШ у м. Луганську було видано наказ №1308 про проведення невиїзної документальної перевірки з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок підприємства у банку за квітень 2011 року (т.1 а.с.69).
19.07.2011 року Ленінською МДПІ у м. Луганську була проведена невиїзна документальна перевірка ПАТ "Луганський хіміко-фармацевтичний завод" з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за квітень 2011 року, за результатами якої складено акт за № 453/23/00480796 (т.1 а.с.71-81).
Перевіркою встановлено, що в порушення п.187 ст.187 п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-УІ зі змінами і доповненнями ПАТ "Луганський хіміко-фармацевтичний завод" завищено заявлену суму бюджетного відшкодування ПДВ на розрахунковий рахунок платника у банку за квітень 2011 року у сумі 99 479 грн.
На підставі вказаного акту перевірки Ленінською МДПІ у м. Луганську прийнято податкове повідомлення-рішення від 19.07.2011 року № НОМЕР_2, яким ПАТ "Луганський хіміко-фармацевтичний завод" зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ за квітень 2011 року - 99479,00 грн. (т.1 а.с.83).
26.07.2011 року позивачем була подана скарга до Державної податкової адміністрації в Луганській області з питання незгоди з податковим повідомленням-рішенням Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську від 19.07.2011 року № НОМЕР_2 про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 99 479,00 грн.
22.09.2011 року рішенням Державної податкової адміністрації в Луганській області № 18671/25-08 про результати розгляду первинної скарги було залишено без змін податкове повідомлення-рішення Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську від 19.07.2011 року № НОМЕР_2; збільшено на 1,00 грн. штрафну (фінансову) санкцію на зменшену суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, у податковому повідомленні-рішенні Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську від 19.07.2011 року № НОМЕР_2, а скаргу ПАТ "Луганський хіміко-фармацевтичний завод" від 26.07.2011 року не задоволено (а.с.8-11).
Згідно п.14.1 п. 14.1.18 ст. 14 Податкового кодексу України бюджетне відшкодування - це відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.
Підпунктом 200.4 ст.200 Податкового кодексу України встановлено, що бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг; залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Відповідно до п.200.7 ст. 200 ПК України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Як вбачається з матеріалів справи, згідно з поданою ПАТ "Луганський хіміко-фармацевтичний завод" до Ленінської МДПІ у м. Луганську податковою декларацією з податку на додану вартість за квітень 2011 року (від 19.05.2011 року вх. № НОМЕР_1) та розрахунком суми бюджетного відшкодування сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню на розрахунковий рахунок у банку складає - 220713,00 грн.
Заявлена сума бюджетного відшкодування ПДВ за квітень 2011 року була перевірена в ході проведення Ленінською МДПІ в м. Луганську позапланової виїзної документальної перевірки ПАТ "Луганський хіміко-фармацевтичний завод" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, результати якої оформлено довідкою від 15.07.2011 року № 452/23-61/00480796.
Відповідно до зазначеної довідки Ленінської МДШ у м. Луганську від 15.07.2011 року №452/23-61/00480796, за результатами перевірки частково підтверджено заявлене позивачем бюджетне відшкодування ПДВ у сумі 121234,00 грн., а іншу частину заявленої суми бюджетного відшкодування ПДВ по декларації за квітень 2011 року, що пов'язано з відслідкуванням ланцюга постачання товарів (робіт,послуг) не підтверджено, оскільки необхідно проведення додаткового комплексу заходів, що передбачено наказом ДПА України від 24.05.11 № 306.
Відповідно до п.1.3 Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом ДПА України від 10.08.2005 №327, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.08.2005 №925/11/205, за результатами проведення невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок фінансово-господарської діяльності суб'єктів господарювання в разі відсутності порушень податкового, валютного та іншого законодавства, оформлюється довідка.
Довідка - це службовий документ, який стверджує факт невиїзної документальної або виїзної планової чи позапланової перевірки фінансово-господарської діяльності суб'єкта господарювання і є носієм інформації про не встановлення фактів порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єктами господарювання.
За результатами проведеної Ленінською МДПІ у м. Луганську виїзною позаплановою перевіркою ПАТ "Луганський хіміко-фармацевтичний завод" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок за квітень 2011 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, відповідачем складено довідку від 15.07.2011 року, відповідно до якої порушень правильності визначення податкових зобов'язань та податкового кредиту, правомірності визначення від'ємного значення між сумою податкового зобов'язання та податкового кредиту з податку на додану вартість по податковій декларації за квітень 2011 року встановлено не було.
Посилання відповідача в акті перевірки від 19.07.2011 року про завищення ПАТ "Луганський хіміко-фармацевтичний завод" заявленої суми бюджетного відшкодування за квітень 2011 року у сумі 99 479,00 грн., так як неможливо підтвердити факт виникнення податкових зобов'язань по ланцюгам постачання до виробника продукції або імпортера, і з причини відсутності підтвердження факту надмірної сплати суми ПДВ по даному ланцюгу постачання до Державного бюджету України, є безпідставним.
У судовому засіданні досліджено первинні документи, що доводять факт здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами, у тому числі факт сплати суми ПДВ у ціни придбаних товарів (послуг) на адресу постачальників таких товарів, які підтверджують наявність суми податку на додану вартість, що підлягає відшкодуванню.
Зазначена первинна документація була також досліджена контролюючим органом в ході проведення позапланової виїзної документальної перевірки ПАТ "Луганський хіміко-фармацевтичний завод" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок у банку за квітень 2011 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, результати якої оформлено довідкою від 15.07.2011 року за № 452/23-616/00480796.
Відповідачем не встановлено фіктивність або безтоварність даних операцій. Крім того, фактичне здійснення господарських операцій не оспорюється сторонами та повністю підтверджується матеріалами справи.
У позивача є податкові накладні, що засвідчують факт придбання платником податку товарів та платіжні доручення, які підтверджують право на отримання заявленої суми бюджетного відшкодування за квітень 2011 року.
Таким чином, визначені ДПІ підстави для висновків про завищення суми бюджетного відшкодування ПДВ за квітень 2011 року, в розмірі 99479,00 грн. суперечать нормам Податкового кодексу України, яким право господарюючого суб'єкта - платника ПДВ, на отримання бюджетного відшкодування по ПДВ не є залежним від проведення або не проведення перевірок по всьому ланцюгу угод.
Доказів того, що викладені в податкових накладних відомості не відповідають дійсності Ленінською міжрайонною державною податковою інспекцією у м. Луганську суду не надано, як і не доведено безтоварність операцій, здійснених позивачем.
Суд 1 інстанції дійшов правильного висновку про наявність підстав для скасування повідомлення - рішення № НОМЕР_2 від 19 липня 2011 року та відшкодування податку на додану вартість в сумі 99479 грн.
Доводи викладені в апеляційних скаргах не спростовують висновків суду 1 інстанції.
Таким чином судом правильно встановлені обставини справи та ухвалено постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі наведеного, керуючись статтями 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційні скарги Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м.Луганську, Головного управління державного казначейства в Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2011 р. у справі №2а-9706/11/1270– залишити без задоволення , а постанову суду без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили.
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.02.2012 |
Оприлюднено | 02.10.2015 |
Номер документу | 51421748 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні