Постанова
від 28.10.2011 по справі 2а/1570/4766/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 жовтня 2011 року Справа № 2а/1570/4766/2011

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Цховребової М.Г.

при секретарі судового засідання - Лавренко І.О.

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Одесі адміністративну справу за позовом прокурора м. Іллічівська Одеської області в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в м. Іллічівськ Одеської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Південноукраїнська скляна компанія» про стягнення заборгованості по сплаті єдиного внеску, -

встановив:

29 червня 2011 року прокурор м. Іллічівська Одеської області в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в м. Іллічівськ Одеської області звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Південноукраїнська скляна компанія» про стягнення з відповідача на користь позивача заборгованості по сплаті єдиного внеску у розмірі 6954,38 грн.

Представник прокуратури в судове засідання не прибув. Про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (а.с.63), про причини неприбуття суд не повідомив, заяви про відкладення розгляду справи від нього не надійшло.

В судовому засіданні представник позивача підтримав адміністративний позов, просив суд задовольнити його в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві (а.с.6-8).

Відповідач в судове засідання не прибув повторно. Про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (а.с.33-36, 43-45, 64-66), про причини неприбуття суд не повідомив, заяви про відкладення розгляду справи від нього не надійшло. Заперечення проти позову до суду не надійшли.

Виходячи з наведеного, суд вважає за можливе розглянути справу за даною явкою.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, дійшов до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю, з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, що 01.11.2002 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Південноукраїнська скляна компанія» (далі - ТОВ «Південноукраїнська скляна компанія») зареєстроване виконавчим комітетом Іллічівської міської ради Одеської області, як юридична особа, ідентифікаційний код 32146488, місцезнаходження: 68001, Одеська область, м. Іллічівськ, вул. 1 Травня, 3, кімната 206 А. (а.с.9, 10, 49-56)

4 листопада 2002 року ТОВ «Південноукраїнська скляна компанія» взято на облік в управлінні Пенсійного фонду України в м. Іллічівськ Одеської області за реєстраційним № НОМЕР_1. (а.с.57)

Відповідно до Звіту відповідача про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України та додатків до нього (а.с.11-13), поданого ТОВ «Південноукраїнська скляна компанія» до управління Пенсійного фонду в м. Іллічівськ Одеської області 11.05.2011 року за 4-й місяць 2011 року, загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті складає 6954,39 грн.

Відповідно до карток особового рахунку відповідача як платника єдиного внеску, загальний борг ТОВ «Південноукраїнська скляна компанія» за квітень 2011 року складає 6954,39 грн. (а.с.14-17)

Позивачем виставлена та надіслана на адресу відповідача вимога про сплату боргу з єдиного внеску від 03.06.2011 року № Ю-63, відповідно до якої станом на 1 червня 2011 року заборгованість зі сплати єдиного внеску всього складає 6954,38 грн. (а.с.58, 58зв.)

Станом на момент розгляду і вирішення справи доказів щодо оскарження або сплати відповідачем повністю або частково заявленої у позові суми стягнення суду не надано.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Спірні правовідносини врегульовано законодавством (чинним та у редакції станом на момент виникнення відповідних правовідносин): Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»від 08.07.2010 року № 2464-VI (далі - ЗУ № 2464-VI); Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24 жовтня 2007 року № 1261 (далі - Положення).

Відповідно до п.п. 1-3 Положення Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра праці та соціальної політики; у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням; організовує у межах своїх повноважень виконання актів законодавства, здійснює контроль за їх реалізацією, узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції з питань вдосконалення цього законодавства і в установленому порядку вносить їх на розгляд Міністра праці та соціальної політики.

Основними завданнями Пенсійного фонду України є:

- участь у формуванні і реалізації державної політики у сфері пенсійного забезпечення та соціального страхування;

- керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування;

- забезпечення збирання та акумулювання внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, ведення їх обліку;

- призначення (перерахунок) пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та підготовка документів для їх виплати;

- забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством;

- ефективне та цільове використання коштів, удосконалення методів фінансового планування, звітності та системи контролю за витрачанням коштів.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 ЗУ № 2464-VI, платниками єдиного внеску є: роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно п. 3 Розділу VIII ЗУ № 2464-VI, з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску. Перереєстрація платників страхових внесків та застрахованих осіб не здійснюється. Пенсійний фонд спільно з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та Державною податковою адміністрацією України проводить звірення платників страхових внесків у порядку, встановленому Пенсійним фондом спільно з Державною податковою адміністрацією України за погодженням з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Відповідно до ст. 1 ЗУ № 2464-IV, єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Статтею 9 ЗУ № 2464-IV передбачено, що платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування згідно встановлених законодавством строків і тарифів.

Відповідно до ч. 8 ст. 9 ЗУ № 2464-IV, платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом для відповідача у цій справі є календарний місяць.

Частиною 12 статті 9 ЗУ № 2464-IV передбачено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).

Відповідно до ч. 16 ст. 29 ЗУ № 2464-IV, строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовується.

Частиною 4 статті 25 ЗУ № 2464-IV передбачено, що територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.

У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики.

У разі якщо згоди з органом Пенсійного фонду не досягнуто, платник єдиного внеску зобов'язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти робочих днів з дня надходження рішення відповідного органу Пенсійного фонду або оскаржити вимогу до органу Пенсійного фонду вищого рівня чи в судовому порядку.

У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки.

У випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються.

На підставі встановлених в судовому засіданні обставин та аналізу вищенаведених вимог законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд вважає подання даного позову правомірним, обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, - доведеними, позовні вимоги - обґрунтованими.

Керуючись ст.ст. 6, 7, 33, 35, 71, 86, 94, 128, 158-162, 167, 184-186 КАС України, суд -

постановив:

Адміністративний позов прокурора м. Іллічівська Одеської області в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в м. Іллічівськ Одеської області - задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Південноукраїнська скляна компанія» (ідентифікаційний код 32146488) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Іллічівськ Одеської області заборгованість по сплаті єдиного внеску у розмірі 6954,38 грн.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

В повному обсязі постанову складено 28 жовтня 2011 року.

Суддя М.Г. Цховребова

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2011
Оприлюднено02.10.2015
Номер документу51423992
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/4766/2011

Ухвала від 15.07.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 30.06.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 30.06.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Постанова від 28.10.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні