Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
28 вересня 2015 р. № 820/8834/15
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сагайдак В.В., розглянувши у порядку скороченого провадження в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Зміївському районі Головного управління ДФС у Харківській області до Організації народно-демократичної партії Зміївського району Харківської області про припинення юридичної особи,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Державна податкова інспекція у Зміївському районі Головного управління ДФС у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд: припинити юридичну особу Організацію народно-демократичної партії Зміївського району Харківської області.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідач зареєстрований як юридична особа та знаходиться на обліку в ДПІ як платник податків, але більше року не подає до податкового органу звіт про використання коштів неприбутковими установами та організаціями.
ОСОБА_1 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, дана справа розглядається у порядку скороченого провадження.
Копія ухвали про відкриття скороченого провадження була надіслана відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Конверт із судовими документами повернувся до суду з поміткою В«за закінченням терміну зберіганняВ» .
Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Враховуючи зазначене, відповідач належним чином повідомлений про наслідки неподання до суду заперечень проти позову або заяви про визнання позову.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, прийшов до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що Організація народно-демократичної партії Зміївського району Харківської області пройшла передбачену законодавством процедуру державної реєстрації. ОСОБА_1 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, вид діяльності Організації народно-демократичної партії Зміївського району Харківської області - 91.32.0 : діяльність політичних організацій. (а.с. 4 зворот).
Відповідач - Організація народно-демократичної партії Зміївського району Харківської області (код 25181899) перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у Зміївському районі Головного управління ДФС у Харківській області з 22.12.1997 року за № 72, що підтверджується довідкою №107. (а.с. 8).
ОСОБА_1 зазначеної довідки, відповідач - Організація народно-демократичної партії Зміївського району Харківської області (код 25181899) не подає до податкового органу звіт про використання коштів неприбутковими установами та організаціями починаючи з 01.01.2014 року.
ОСОБА_1 матеріалів справи, відповідач не має заборгованості перед бюджетом.(а.с.7).
Місцезнаходження юридичної особи Організації народно-демократичної партії Зміївського району Харківської області зареєстровано за адресою: 63403, Харківська область, Зміївський район, м. Зміїв, вул. Харківська, буд. 7. (а.с.4)
Суд зазначає, що відповідно до частин 1 та 2 статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців. Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
Між тим, порядок реєстрації та припинення діяльності політичних партій встановлено Законом України «Про політичні партії в Україні»№ 2365-III від 05.04.2001 року.
Статтею 2 Закону України "Про політичні партії в Україні" від 05.04.2001 № 2365-III визначено, політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 зазначеного Закону, реєстрацію політичних партій здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об’єднань громадян, інших громадських формувань.
Частиною 4 ст. 11 Закону України "Про політичні партії в Україні" передбачено, що після реєстрації політична партія набуває статусу юридичної особи.
ОСОБА_1 до п. 67.2. ст. 67 ПКУ, контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.
Між тим, суд зазначає, що відповідно до частини 2 статті 14 цього Закону, політичні партії є неприбутковими організаціями, внаслідок чого передбачається, що діяльність відповідача не має метою одержання прибутку, тому він не може вважатись суб'єктом підприємницької діяльності.
ОСОБА_1 змісту статті 11 Закону України "Про політичні партії в Україні", реєстрація обласних, міських і районних організацій або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, здійснюється відповідними органами юстиції Міністерства юстиції України, якщо інший порядок не передбачений законом, лише після реєстрації політичної партії Міністерством юстиції України. Після реєстрації обласних, міських та районних організацій політичних партій вони можуть набувати статусу юридичної особи, якщо це передбачено статутом партії.
Статтею 23 зазначеного Закону встановлено спосіб припинення діяльності політичної партії, а саме: шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому цим та іншими законами України. Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з'їздом (конференцією) політичної партії відповідно до статуту політичної партії. Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція) політичної партії приймає рішення про використання майна та коштів політичної партії на статутні чи благодійні цілі.
Приписами ст. 19 Закону України "Про політичні партії в Україні" визначаються заходи, які можуть вживатися до політичних партій. Так, у разі порушення політичними партіями Конституції України, цього та інших законів України до них можуть бути вжиті такі заходи:
1) попередження про недопущення незаконної діяльності; 2) заборона політичної партії.
Окрім того, статті 18 Закону України "Про політичні партії в Україні" передбачає, що державний контроль за діяльністю політичних партій здійснюють: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, - за додержанням політичною партією вимог Конституції та законів України, а також статуту політичної партії; центральна виборча комісія та окружні виборчі комісії - за додержанням політичною партією порядку участі політичних партій у виборчому процесі;
Суд зазначає, що питання, пов'язане із припиненням Політичної партії (її структурних осередків), регулюється виключно спеціальним законом, яким є Закон України В«Про політичні партії в УкраїніВ» , а тому при вирішенні даного спору не можуть бути застосовані норми Закону України В«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємцівВ» .
Також, відповідно до статті 21 Закону України "Про політичні партії в Україні" Політична партія може бути за адміністративним позовом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, заборонена в судовому порядку у випадку порушення вимог щодо створення і діяльності політичних партій, встановлених Конституцією України, цим та іншими законами України. Заборона діяльності політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск керівних органів, обласних, міських, районних організацій політичних партій, її первинних осередків та інших структурних утворень, передбачених статутом партії, припинення членства в політичній партії.
Статус Державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначені Податковим кодексом Україні.
Однак, ані Податковим кодексом, ані іншими законами України не встановлено право органів державної податкової служби на звернення до суду з позовом про припинення політичної партії.
Враховуючи зазначене, суд вважає, що стосовно політичної партії законодавством передбачено інший порядок ліквідації, зокрема, не за позовами органів державної податкової служби.
Таким чином, з огляду на вищевикладне, суд дійшов висновку, що законодавство України не передбачає повноваження податкового органу на звернення до суду із позовом про скасування державної реєстрації (припинення підприємницької діяльності) юридичної особи політичної партії, яка не є суб'єктом підприємницької діяльності, внаслідок чого у позивача відсутнє право на звернення до суду з вимогами про припинення політичної партії на підставі положень Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
За таких обставин, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у Зміївському районі Головного управління ДФС у Харківській області до Організації народно-демократичної партії Зміївського району Харківської області про припинення юридичної особи, що не пов’язано з банкрутством юридичної особи, є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Враховуючи викладене вище та беручи до уваги той факт, що відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд не вбачає достатніх правових підстав для задоволення позову.
Керуючись ст.ст.158-163, 183-2, 186, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Зміївському районі Головного управління ДФС у Харківській області до Організації народно-демократичної партії Зміївського району Харківської області про припинення юридичної особи - відмовити.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Сагайдак В.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2015 |
Оприлюднено | 05.10.2015 |
Номер документу | 51528712 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Сагайдак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні